Gå til innhold

Barnefar farget håret PERMANENT blått på datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vera skrev (10 timer siden):

 

https://www.nrk.no/livsstil/eu-advarer-unge-mot-a-farge-haret-1.7218994
 

https://www.forbrukerradet.no/pressemelding/harfargetest-nedslaende-resultater/

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/XrL9E/kan-gi-alvorlig-allergi

https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/5rowE/svensk-lege-vil-ha-aldersgrense-for-haarfarging
 

🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
 

Flott at dere vil at barnet skal få utvikle seg osv, men kanskje velge bort aktiviteter som er hormonforstyrrende og potensielt gjør dem til kroniske allergikere? 

Ja, jeg er helt enig i at hårfarge er et drittprodukt. Men her virker det ikke som om det er faren for allergiske reaksjoner som står høyest, men at mødrene ikke vil skjemmes over sine små dukker med blått hår og ettervekst.

Så hvis man bruker kjemikalie-argumentet mot hårfargingen så regner jeg med at man dropper vaskemidler, hudkremer, såper, solkremer og andre produkter fylt av drit. Dette bruker man hver dag, mens å farge håret blått gjør man mest sannsynlig bare en gang. 

Anonymkode: 8cca1...93a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din frustrasjon og jeg hadde nok heller ikke blitt spesielt blid for dette. Syns godt han burde betale for å rette opp i det, spesielt når fargen begynner og skli ut og bli stygg. Blå blir ofte grønt etterhvert + man får ettervekst. Ikke spesielt pent. Bekymringsverdig at han velger å gjøre dette og virker som det er mest for å irritere deg. 

Anonymkode: 1bae2...af7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gjorde det samme på min datter da hun var 9, hun var superstolt. Håret vokser ut, året etter klippet vi bort det med farge i, da fikk hun hår til skuldra, nå er det nede igjen til midt på ryggen. 0 stress synes jeg som mamma😉😊

Anonymkode: d2cef...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 20.18):

Om to uker er den blåfargen spygrønn og den går over til å bli kloringrønn, og den går ikke ut igjen. Da må det tones og farges bort. Blått er den verste fargen man kan farge håret. 

Anonymkode: cdbd7...b8c

Blåfargen jeg tok var fin i et par uker til den ble lyseblå og måtte freshes opp. Når jeg ble lei, helbleket jeg håret og tok en farge nær min naturlige. Det ble fint og kald tone. Jeg gjorde alt hjemme. 

Anonymkode: 118f5...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lov til å farge håret knall rødt da jeg var 9-10 år, også permanent farge. Var så stolt og syntes jeg var fin. Ja, det blei en stygg ettervekst men det ble også folk av meg! 

Er nå 32, fast jobb, mann, husmor bil til tross for mitt «fæle» hår som barn :)

Var heller ingen på skole som reagerte nevneverdig på det, hvorfor skulle de? 

Anonymkode: 339d3...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet mitt får farge håret den fargen hun vil. Men da hos frisør eller sånn hårkritt.
Permanent blå blir sykt stygt når det vaskes ut litt og litt, for permanent blir slik farge sjeldent.
Og ja, det er bare hår! Men tror mange her glemmer hvordan det er å vokse opp og skille seg ut på den alderen.
Og å ha stygt grønt hår som ser skittent ut lenge.... Barn blir mobbet for mye mindre enn det.

Anonymkode: e8d29...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du og far kun er ute etter å ta hverandre 🤷‍♀️ det kommer veldig tydelig frem at dere er dårlig på både kommunikasjon og samarbeid. du skriver ikke hva ungen synes? Ho ville sikkert ha det blått. Tviler på at ho ble tvunget. 

Anonymkode: f044b...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 6.51):

Vår frisør sa at det er ikke anbefalt å farge håret før en er 16 år pga kreft fremkallende kjemikalier i fargen.

Så ja jeg hadde blitt forbanna!

Anonymkode: 5fbd0...86d

Forsvinner de kreftfremkallende kjemikaliene straks en fyller 16? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 23.23):

Nei nettopp. For en livserfaring da. En gavepakke til foreldrene i videre oppdragelse. "Lite classy og pinlig for mor" er flaue, selvsentrerte og svært overfladiske argumenter. 

Skal ikke barn få lov til å gå på noen smeller? Feie, feie, feie bort alle vanskeligheter. Fordi mor kan bli flau. 

Anonymkode: 8cca1...93a

Skjønte du det ikke? Pinlig for mor, blant annet fordi det signaliserer til andre at mora hverken har grenser og tror at det er sånn det skal være. Ser trashy ut. 

Anonymkode: a2bf8...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (5 minutter siden):

Forsvinner de kreftfremkallende kjemikaliene straks en fyller 16? 

Barn er mye mer sensitive for slikt enn voksne. Blant annet er huden tynnere og annerledes enn hos en «voksen». 

Anonymkode: a2bf8...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...