Gå til innhold

Barnefar farget håret PERMANENT blått på datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden):

Men du er jo barnemor, hadde du disse bekymringene før han og jenta farget håret hennes «feil»..? 

Du mener far har farget håret "feil"?  Er du seriøs nå? Far har farget håret på datteren vår som er 9 år med permanent sjokk blå hårfarge. Jeg ser enkelte sier at det går fort bort, men det gjør det ikke. Det kommer til å falme til å bli blå/grønt og det går ikke ut. Jeg har farget håret selv i så mange år at dette vet jeg hvordan kommer til å se ut. 

Jeg kan også informere om at det har vært flere bekymringer angående far i lang tid og nå fikk jeg det bekreftet av familien han overlater barnet vårt til når han har samvær.

Anonymkode: c76c5...12c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulven skrev (2 timer siden):

Det er rimelig uvanlig at jenter på 9 år kommer med helfarget hår, så her kommer det trolig til å bli reaksjoner fra skole og venner. 

Det er helt normalt for eldre barn å eksprimentere med hårfarge, men hun går bare i 3 klasse, og er et forholdsvis lite barn enda. 

Men nå er gjort gjort, og med en slik farge er det vanskelig å avfarge uten at fargen henger i, så her er det nok dessverre bare å ta tiden til hjelp. Evnt kan du bestille avfarging og teste ut på en lokk hjemme. Å avfarge hos frisør koster fort noen lapper.

Jeg ser ikke frem til hvordan dem på skolen kommer til å reagere når et barn på 9 år kommer med blå sjokkfarget hårfarge som ikke går bort med det første. TS.

Anonymkode: c76c5...12c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på det ikke bare er glansvask? De fleste blå hårfarger som selges er vel glansvask og noe som går gradvis ut etter noen uker? 
Jeg ville iallefall ventet med å se hvordan det ser ut. Så kan du heller gå til frisør med henne om noen uker/mnd og få det fikset om det ikke går ut. 

Anonymkode: 3a992...502

Det er permanent hårfarge som ikke går bort med det første ;) TS.

Anonymkode: c76c5...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffalayla skrev (2 timer siden):

Blå er den varmeste fargen..

Hahaha! Den er den altså ikke.

Anonymkode: 469e6...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du, «permanent»? :klo: 

Hår er døde materiale som vokser ut av skalpen på oss mennesker. Det er intet «permanent» med hår. Å si at noen «permanent» farget håret er som å si noen «permanent» farget neglene sine.

Anonymkode: e612c...48b

Hvorfor flisespikker du på dette? Selvsagt menes det at fargen ikke vaskes gradvis ut, sånn som enkelte hårfarger gjør. Fargen vil falme og kanskje endres litt, men den går aldri bort av seg selv, så fargen må klippes bort etterhvert som håret vokser ut. Det betyr "permanent", i tilfelle du lurte.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan også informere om at det har vært flere bekymringer angående far i lang tid og nå fikk jeg det bekreftet av familien han overlater barnet vårt til når han har samvær.

Anonymkode: c76c5...12c

Men da er vel strengt tatt ikke hårfargen problemet?
Dersom det blir helt krise får dere sende jenta til frisør og få hjelp til å få ut fargen. Du får be barnefar om å spytte i deler av utgiftene til dette. Mest sannsynlig vil dette være en greie dere ler av når jenta blir voksen, på samme måte som at man kan le av den gangen barnet skamklipte panneluggen sin eller måtte klippe bort en diger tyggisklyse fra håret. Det er mindre gøy mens det står på, men det er ikke verdens undergang.

Hvis du ikke er fornøyd med barnefars innsats som far, er vel egentlig hårfarging det du burde bekymre deg minst for.

Anonymkode: 8618e...b21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffalayla skrev (2 timer siden):

Blå er den varmeste fargen..

Hvordan kan blå være den varmeste fargen når blå er en kald farge?

Anonymkode: 8618e...b21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke det fantes blå permanent farge, den vil jo fade og gå ut etterhvert. Vet du farens motiv for at det skulle være permanent? Tenker at om en 9åring vil farge håret så er det bare gøy og helt ok, men det er jo fornuftig å teste litt først med farger som vasker ut så de ser hvordan det blir.

Uavhengig så tenker jeg du bør forsøke å være positiv ovenfor datter og ikke la henne merke at du ikke liker det eller reaksjonen du har, det beste i situasjonen er jo at du hjelper henne så hun føler seg fin og fornøyd og ikke blir lei seg over dette. 

Tenker også på generell basis at dette er ting mødre nok aldri ville tenkt på å spørre fedre om og da kan de ikke bli sure over at fedre ikke spør dem heller. Men motivet her er jo relevant, om det var for å være grei med datter og så være dum som valgte en feil type, eller om det var for å være slem mot datter, eller slem mot deg uten å bry seg hvis det gikk ut over datter.

Anonymkode: b045b...be3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken blå farge er det? Finner ingen permanent hårfarge i butikken som ikke er blå svart. Hvilken farge hadde hun på håret fra før det har veldig mye å si for effekten. Jeg kunne ha farget håret mitt så blått som mulig og ingenting hadde syntes fordi jeg har mørkebrunt hår. Det månad blekes først. 

Anonymkode: 9e2f7...0bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg syns mange her føyser dette litt for lett bort. Leser man TS innlegg, ser en jo at dette var fars ønske, ikke datterens. Jenta ville ha litt gult i tuppene, og det ville jo ikke vært så radikal endring av utseendet.
Jenta svarte mor at hun ønsket det litt, mor har snakket med ei som sa at faren ønsket det mye.
Første skoledag etter påskeferien i 3 klasse er jo litt som å treffe folk på nytt, tiden går jo saktere når en er barn, og påsken varer en evighet. Ei jente som skikkelig hadde ønsket seg helblått hår, ville nok parere reaksjoner på valget ganske greit.
Ei som dukker opp med helblått fordi noen andre ønsket det, vil kanskje ikke føle seg like kul
Slapp av, det går over...hmm, har noen sett ei så lita jente med helfarget blått hår før?
TS, syns du har all grunn til å reagere, her har far overkjørt datteren sin, kanskje for å irritere deg, men han har uansett ikke hensynstatt jentas rett til å bestemme over seg selv. Blått hår forsvinner etterhvert ja, men fars holdning syns jeg det er verdt å ta tak i. Har han grudge mot deg får han ta det mot deg, og minnes på at datteren er en egen person med sin egen hverdag hun nå skal igang igjen med.

Anonymkode: 14487...da4

Jeg har ikke sett blått, men jeg var vel ikke eldre jeg hadde lilla. Eller kusinen min rosa.

Anonymkode: 596f2...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke frem til hvordan dem på skolen kommer til å reagere når et barn på 9 år kommer med blå sjokkfarget hårfarge som ikke går bort med det første. TS.

Anonymkode: c76c5...12c

Hvem bil reagere? 

Anonymkode: 596f2...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor flisespikker du på dette? Selvsagt menes det at fargen ikke vaskes gradvis ut, sånn som enkelte hårfarger gjør. Fargen vil falme og kanskje endres litt, men den går aldri bort av seg selv, så fargen må klippes bort etterhvert som håret vokser ut. Det betyr "permanent", i tilfelle du lurte.

Men da er vel strengt tatt ikke hårfargen problemet?
Dersom det blir helt krise får dere sende jenta til frisør og få hjelp til å få ut fargen. Du får be barnefar om å spytte i deler av utgiftene til dette. Mest sannsynlig vil dette være en greie dere ler av når jenta blir voksen, på samme måte som at man kan le av den gangen barnet skamklipte panneluggen sin eller måtte klippe bort en diger tyggisklyse fra håret. Det er mindre gøy mens det står på, men det er ikke verdens undergang.

Hvis du ikke er fornøyd med barnefars innsats som far, er vel egentlig hårfarging det du burde bekymre deg minst for.

Anonymkode: 8618e...b21

Det er fargen som er problemet. Ser ut som du valgte å hoppe over delen hvor jeg skrev at far bevisst valgte permanent farge, da han fikk påpekt at det ikke burde brukes på barnet. 

Helt siden barnet var liten har det vært tydelig avklart at det er mor som tar barnet til frisør. Foreldre som har vært i konflikt med den andre part, vet hvor smålig den andre part kan bli og det er det som har kommet frem i dag, bekreftet fra fars vennepar som har barnet hos seg.

Anonymkode: c76c5...12c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min datter ringte meg i dag fra en venninnes telefon og kunne opplyse meg om at faren hennes hadde farget håret hennes knall blått med PERMANENT hårfarge. Jeg har ikke ord. Han har tydeligvis tenkt at jeg skulle få tidenes sjokk når jeg skulle hente henne på skolen etter påskeferien. 

Jeg sendte ham melding i sted og spurte om han hadde gjort dette og han sa ja og at han så ikke problemet. Barnet vårt er 9 år og har langt hår. Jeg skulle ikke ha sagt noe hadde det var hårbalsam eller noe slikt hvor fargen gikk ut etter vask, men dette er permanent. Jeg ba ham om å ordne frisørtime til henne og fikse opp i dette, men han sa at det kom ikke til å skje. Dette bare føyer seg i rekken over en del dårlige valg han har gjort ovenfor vår datter den siste tiden. 

Overreagerer jeg som synes dette var drøyt av ham? Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: c76c5...12c

Burde brukt glansvask eller bare tatt tuppene.Vet aldri om hun hadde fått allergisk reaksjon.Hun er litt liten for sånt. Tuppene er ok. Men ikke hele håret med permanent hårfarge.Mange er sterke stoffer i. Det er heldigvis bare hår og det vokser ut igjen men det er en av fargene som see verst ut og prøve å spare egen farge ut med om det er den mørkeblå fargen?  Så lenge hun er fornøyd og ikke noe reaksjon så.er det bra.Men akkurat sånt burde vel dere tatt opp sammen.Men det kunne like gjerne vært du som gjorde det.Velg dine kamper.Denne er ikke så farlig.Men ja litt forbanna hadde jeg blitt men kanskje bitt det i meg. Men forklart han at det ikke er så lurt pga allergisk reaksjon og stoffer osv. 

Anonymkode: d71c3...cb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan blå være den varmeste fargen når blå er en kald farge?

Anonymkode: 8618e...b21

En som har dårlig humor. Det er en film som heter det.

Anonymkode: d0fc9...78e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt dritsur. Det er jo så jævli stygt når det falmer, og det gjør det fort. 

Anonymkode: 92603...a96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på barnet fordi det ut ifra dine beskrivelser virker som om hun er fanget mellom to voksne som ikke klarer å samarbeide, og som går langt for å lage trøbbel for den andre uten hensyn til barnets følelser oppi det hele. Mor baksnakker far med et vennepar, styrer hva han får lov til (??) å gjøre sammen med datteren og mistror hans vurderinger. Far overstyrer i følge mor datterens ønsker, i følge mor for å sjokkere henne. 

Ps. Skolen kommer ikke til å bry seg om blått hår. Ingen bryr seg annet enn de som eier håret, og mora til den som eier håret. Det eneste som er viktig er at dere skjerper dere, og jobber med å bedre samarbeidet og tilliten dere i mellom - for datterens skyld. Det er tungt å stå i mellom voksne som ikke har tillit til hverandre. Man føler seg som en mellommann, og det kan være en tung bør. 

 

Anonymkode: 8cca1...93a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mer på at datteren på 9 år fikk farget håret. Det hadde aldri min datter fått lov til som 9 åring !

Anonymkode: 2ea39...3e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du mener far har farget håret "feil"?  Er du seriøs nå? Far har farget håret på datteren vår som er 9 år med permanent sjokk blå hårfarge. Jeg ser enkelte sier at det går fort bort, men det gjør det ikke. Det kommer til å falme til å bli blå/grønt og det går ikke ut. Jeg har farget håret selv i så mange år at dette vet jeg hvordan kommer til å se ut. 

Jeg kan også informere om at det har vært flere bekymringer angående far i lang tid og nå fikk jeg det bekreftet av familien han overlater barnet vårt til når han har samvær.

Anonymkode: c76c5...12c

Da er det dette som er problemet. Ikke håret. 

Anonymkode: 364da...a44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår frisør sa at det er ikke anbefalt å farge håret før en er 16 år pga kreft fremkallende kjemikalier i fargen.

Så ja jeg hadde blitt forbanna!

Anonymkode: 5fbd0...86d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min datter spurte for noen uker siden om hun kunne få gå til frisøren og farge det gult i tuppene med en venninne, når hun var hos faren det sa jeg ja til. Det jeg reagerer på er at han har kjøpt en permanent hårfarge og i knall blått. Han vet veldig godt at det ikke var greit.

Jeg ser for meg at han har kjøpt en colorista hårfarge som er vanskelig å få ut. På en annen side er hun kun 9 år og en skal ikke bruke permanent hårfarge på barn. Hun sa han valgte farge og hun likte det "litt".

Det er fullt mulig jeg overreagerer, derfor jeg lufter det her :) 

Anonymkode: c76c5...12c

Jeg synes det er problematisk at det er far som er pådriver for en slik radikal utseende-endring, når det datteren ønsket seg var en mindre endring. Han mister barnet av syne for å irritere mor. Jenta kan da ikke ha følt seg mye hørt, om gule tupper ble blått over hele. Det fremstår jo nesten som han vil gi datter en lærepenge, ved å mislede henne til å gjøre noe helt annet enn det hun opprinnelig så for seg. Og nå føler hun kanskje at hun har jo sagt ja, så da må hun jo like det litt, i alle fall. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...