Gå til innhold

Navn på lillesøster. Hva synes du om navnene på lista?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Levi og Esther! Veldig jødiske og "like" navn.

Anonymkode: 8af1f...9cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (23 minutter siden):

Har aldri forstått meg på disse navnetrådene. Man velger navn man synes er fint selv, ikke hva tilfeldige på kvinneguiden synes at er fint.

Navnene er for meg helt greie, men ingen vi vurderte. Synes Ester uten h er finest.

Hva med Strauss?

Det kan være greit med tilbakemeldinger på navn da man ofte blir litt «blind» på navn man liker. Andre peker kanskje på assosiasjoner eller ting som ligner på navna som ikke er bra. Eller man kan få inspo/forslag til andre navn.

Til slutt velger vi selvfølgelig det vi liker best selv 🤗

TS

Anonymkode: aae3d...1b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være greit med tilbakemeldinger på navn da man ofte blir litt «blind» på navn man liker. Andre peker kanskje på assosiasjoner eller ting som ligner på navna som ikke er bra. Eller man kan få inspo/forslag til andre navn.

Til slutt velger vi selvfølgelig det vi liker best selv 🤗

TS

Anonymkode: aae3d...1b6

Det kan muligens være greit dersom man velger veldig spesielle navn, men ikke når det dreier seg om helt ordinære navn. Hva folk assosierer med navn er høyst lokalt og subjektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (7 minutter siden):

Det kan muligens være greit dersom man velger veldig spesielle navn, men ikke når det dreier seg om helt ordinære navn. Hva folk assosierer med navn er høyst lokalt og subjektivt.

Du har fasiten på hva som er greit på et diskusjonsforum, eller? Om du ikke forstår deg på slike navnetråder er det vel bare å la være å lese dem og i det minste droppe å kommentere. Ts svarer deg godt på hvorfor hun har opprettet tråden, selv om hun strengt tatt ikke behøver. La være. 

Anonymkode: e44ac...cf2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma, Petra, Selma og T(h)ale. Liker Thale best med «H», føler det skiller seg litt fra ordet da :) 

Anonymkode: a2d3b...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et barnebarn som heter Petra. Foreldrene er hipstere som bor på Grünerløkka og jeg tenkte først på det som et lite pent hipsternavn, men nå synes jeg det er helt nydelig, selvfølgelig ❤️

Anonymkode: 2a7bb...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (2 timer siden):

Det eneste navnet h-en gir en kul tilleggsdimensjon er Hannah. Ellers er der helt unødvendig med stumme h-er.

Kunne ikke vært mer enig 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, for tilbakemeldinger :) Jeg er kanskje aller mest gira på Wilma, men mannen er ikke helt enig. Vi får se hva det blir til 😅

Anonymkode: aae3d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når førstemann har fått et så erkejødisk navn som Levi, så må du nesten følge opp med neste. Esther, Ruth, Miriam, Maria, Martha, Magdalena, Eva, Sara, Rebekka, Rakel, Lydia, Ada, Lea, Elisabeth eller Hanna vil således være passende. 

Anonymkode: a0cfd...d9c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Levi synes jeg Selma eller Tale. :) 

Anonymkode: 11ef5...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...