Gå til innhold

SLANKING! Hva har du spist i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: havregrøt kokt på mandelmelk og vann , søtet med sukrin og en halv advokado 

Lunch: salat av brokkoli og rødløk med creme fresh dressing og kylling

Middag: toro fiskesuppe med ekstra gullerøtter og torsk og et halvt hvitløksbrød

Kvelds blir: cottagecheese med double0% vanilje yoghurt og et bløtkokt egg ved siden av. 

Anonymkode: b3d41...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: Gresk yoghurt og iskaffe

Lunsj: 4 tynne knekkebrød med skinkeost

Middsg: Svinekam med ovnsbakte grønnsaker

Mellommåltid: Propud og Kiwi. Blir nok litt mer snacks ila. kvelden for å bruke opp de resterende kaloriene.

Anonymkode: 49152...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag: fiskepinner, pitabrød, salat (isberg, agurk, løk, mais) og lett dressing. Kveld: 4 knekkebrød med smør, lettost og paprika. Ellers: noen druer og to glass juice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: To stk prior ferdigstekte kyllinglår.

Snacks: En battery peachbrry energidrikk.

Middag: Pasta med kyllingfilet og tikka masala saus.

Høres litt lite ut kanskje, men jeg foretrekker større og færre måltider. Spiser 1400-1700 kalorier daglig, og dette var innenfor grensene mine. Drikker også vann i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, avokado og tomat, og sukkerfri iskaffe.

stangselleri og jordbær

kesam med nøtter, bringebær og en klump proteinella.

(Snart) Lk pizza 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter faktisk oppriktig med å forstå at folk som mener at de veier for mye, insisterer på å kunne spise sjokolade, potetgull, osv. For meg er det det absolutt første man må kutte ut. I tillegg til kaloriholdige drikker som juice, iskaffe, latte, brus, osv., selvfølgelig.

For meg er "kosemat" sånt som jeg ikke unner meg til hverdags, som eksklusiv fisk og skalldyr, oster, viltkjøtt, norsk asparges om våren/forsommeren, osv.

Hvorfor synes dere at produkter med svært høyt sukkerinnhold er noe som er verd å fôre kroppen deres med? Vil dere ikke at den skal fungere optimalt?

For meg er sukker og diverse erstatninger noe jeg bare får i meg en sjelden gang, for jeg liker kroppen min, og vil at den skal spille på lag med meg. Og tilsatt sukker, om den får det tilført for ofte, og i for store mengder, er bent ut skadelig. Så NEI TAKK.

Anonymkode: 05112...32c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes heller at folk skal begynne å bli glad i og sette pris på kroppen sin, og fylle på med bra ting. Og da er hverken creme fraiche, smør, entrecote, osv. fienden, men derimot kunstige søtstoffer, godteri, og ellers det meste som kommer fra fabrikker, i motsetning til fra landbruk eller fiskerier, den store fienden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sliter faktisk oppriktig med å forstå at folk som mener at de veier for mye, insisterer på å kunne spise sjokolade, potetgull, osv. For meg er det det absolutt første man må kutte ut. I tillegg til kaloriholdige drikker som juice, iskaffe, latte, brus, osv., selvfølgelig.

For meg er "kosemat" sånt som jeg ikke unner meg til hverdags, som eksklusiv fisk og skalldyr, oster, viltkjøtt, norsk asparges om våren/forsommeren, osv.

Hvorfor synes dere at produkter med svært høyt sukkerinnhold er noe som er verd å fôre kroppen deres med? Vil dere ikke at den skal fungere optimalt?

For meg er sukker og diverse erstatninger noe jeg bare får i meg en sjelden gang, for jeg liker kroppen min, og vil at den skal spille på lag med meg. Og tilsatt sukker, om den får det tilført for ofte, og i for store mengder, er bent ut skadelig. Så NEI TAKK.

Det er jo mengden som spiller en rolle. Å forby en matvare gjør den bare mer attraktiv. Jeg spiser en rute mørk sjokolade hver dag, samt en dessert el lignende hver lørdag. Dette føres opp i kaloriregnskapet. Da er jeg fornøyd, føler ikke at jeg er på diett og går jevnt ned i vekt. 

Anonymkode: 9b91e...48a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje fordi det skal være en varig livsstilsendring? Da kan man kose seg med litt i helgen... Alt for strenge diette er lette å sprekke.

Anonymkode: e16dd...83d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville bli kvitt behovet for å spise søtt for kos. Dermed er det ikke noe savn etter det, i det hele tatt. 
Men det betyr ikke at jeg koser meg mindre. All mat er kos, og dermed er det også mye oftere kos enn før. Ingen matvarer eller snop er forbudt, men det er mye jeg ikke savner lenger, og da blir det ikke aktuelt å spise.  

Så varig livsstilsendring uten søtt og snop i helga går fint. Synes jeg da, det er deilig å slippe savnet av søtt! 

Så til det tråden spør om - hva jeg har spist, blir for lørdag dette da:

Frokost: To rugsprø med avokado, gulost og paprika. En halv grapefrukt og to kopper kaffe med melk i. 
Lunsj: Risgrøt og saft
Middag: Hjemmelaget pizza med rømme på. 
Kveldsmat: Salat med fetaost og Munkholm til. 
Ble også et eple og et par kopper te i løpet av dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag :) 

Frokost:  Pizzarester fra i går

Lunch:  2 brødskiver med grønn pesto og grønnsaks-omelett

Middag:  Hummus, ovnsbakte grønnsaker og et nanbrød

Snacks:  en skål med druer

Pleier stort sett å spise litt sjokkis/ potetgull på lørdager, men ble alt for mye av slikt noe i påsken så jeg er litt mettet på slike ting nå.

Anonymkode: f82a7...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten

Frokost og lunsj: to skiver med ost og smør, 2 kopper kaffe.

Middag: indisk linsesuppe grønnsaker og ris. 

Mellom: grønn te 2-3 svisker 

Kvelds: 1 troika :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Speltlomper med kokt skinke og gulost 

Middag: Bønnegryte

Kveldsmat: To Wasa Husman med kokt egg

Banan, jordbær, kaffe, tomater og druer som snacks. 

Anonymkode: 9ae50...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: skyr yoghurt 

lunsj: slanke sjokolade (fant ut etterpå at den ikke var så slankende like vell)

middag: fullkornpasta med kjøttdeig og ost

kvelds: banan 

dette er ikke det jeg pleier å spise, men var siste dagen for lønning og det var det som var i skapet 

Anonymkode: 57f0d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Steel cut havregrøt med kunstig søtning, kanel og blåbær

Middag: Pulled pork wraps med hjemmelaga tortilla

Mellommåltid/snacks: En kiwi og en müslibar 

Spiser sjeldent mer enn to måltider per dag og har driti på draget med økonomien denne måneden, så er ganske blakk og må spise ting i prioritert rekkefølge. Fint for miljøet da 😄

Anonymkode: a65eb...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 knekkebrød med makrell i tomat, agurk og cherrytomater

Lunsj: sunn fiskesuppe 

Middag: Kotelett med asparges og rosenkål

Snacks: sukkerfri pastiller, for å forebygge søtsuget som kommer om kvelden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens "meny" blir som følger:

Frokost - Ca 35 gram havregryn med ekstra lett melk

Lunsj - Salat av hjertesalat, purreløk, paprika, agurk, avocado og chia frø

Middag Ca 1 ss fullkornpasta, strimlete gulerøtter som er varmet i stekepanne, hjemmelaget pastasaus og ca 5 kyllingkjøttboller

Kvelds - 2 knekkebrød (Sport +) med kalkunpølse og agurk og mager leverpostei med agurk

I tillegg blir det mye vann med kullsyre gjennom dagen. Dette gjør at jeg stort sett er god og mett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Rugsprø med jalapeño ost

Tunfisk salat (ruccola, cottagechees, agurk og tomat)

Taco salat (taco til middag, men hoppet over lefse)

Appelsin og te

Anonymkode: f8676...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...