Gå til innhold

Kunne du ha bodd i Oslo øst?  

100 stemmer

1. 1. Kunne du ha bodd i Oslo øst?

• Nei, det er for mange med innvandrerbakgrunn.
      31
    • Ja, det er billigere og trygt å bo her.
      56
    • Kanskje, kan du bo der inntil jeg får barn.
      13

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

60 kvm for 2.800.000,- inkludert fellesgjeld?

Gikk den ikke over takst?

Hvor mye har du i fellesutgifter? 

Oppussingsobjekt?

Anonymkode: 8a437...ded

TS her.

2.8 inkludert fellesgjeld.

Den gikk litt under takst.

Det er ikke oppussingsobjekt, men krever noe oppussing om du vil ha 2021-standarden. 

Anonymkode: c7189...c16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rasistisk fra HI. Svarer her i stedet.

Bor i et villastrøk på vestkanten, men kunne bodd mange steder på østkanten også. Det som er deilig her er at det føles veldig trygt på alle måte. Der vi bodde før kunne ingenting stå uten å bli stjålet ila få minutter uten tilsyn. Men sånn er det nok i «byen» enten det er øst eller vest :)

Anonymkode: fbb9b...dbd

Det kommer nok veldig an på området, både i øst og i vest. Tror at sentrum er mest tyveriutsatt.

Jeg bor i Groruddalen, og har både dyr elektrisk grill og utehøytaler (fra et dyrt merke) stående i hagen min. Samt dyre hagemøbler, etc.

Ved siden av er det en tursti, der folk har fullt innsyn til hagen og det som står der. Grillen er av en type som er lett å bære med seg, og koster 3000-4000 kr i innkjøp. Den har stått der i fire somre, uten at noen har plukket den med seg. Og jeg har ikke hagegjerde en gang...

Har heller aldri hørt om at noen i mitt område har hatt innbrudd eller lignende.

(Jeg vet at jeg burde ta bedre vare på verdisakene mine, men det er en annen diskusjon).

Anonymkode: eadd0...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eller Lørenskog. Tog 10 min / buss 15 min. Mye bedre enn Kjelsås/Vestli eller andre lignende områder langt fra sentrum 

Anonymkode: 79798...c37

Hæ?

Du mener vel at toget fra Lørenskog til Oslo S tar 20 minutter og bussen 30 minutter? 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hæ?

Du mener vel at toget fra Lørenskog til Oslo S tar 20 minutter og bussen 30 minutter? 😅

Nei. Buss fra Rasta/Vallerud/Triaden tar 15 min 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Buss fra Rasta/Vallerud/Triaden tar 15 min 

Har aldri opplevd at den faktisk tar 15 minutter.

Og toget tar da vitterlig ikke 10 minutter, slik som du hevder? Det tar vel rundt 20? 🙃

Hvis du skal reklamere for å flytte til Lørenskog i alle tråder her inne, får du i alle fall komme med riktig informasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du kan kjøpe 35kvm bolig andelsleilighet i Oslo øst med 2,2 mil. 

Anonymkode: c7189...c16

Nei, koster mer enn det nå. Budrundene presser opp prisene - tiden er en annen enn for bare ett år siden

Anonymkode: 3d3d4...7b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom jeg med personangrep? Tror du må lese dine kommentarer først....Å anklage folk for noe de ikke har gjort er en uting. 

Da beklager jeg, men jeg mener at det er forskjell på å påpeke faktafeil og å implisere at andre har en psykisk lidelse.

Det er en annen bruker her inne som stadig skriver innlegg og reklamerer for at folk bør flytte til Lørenskog, og kommer med misvisende informasjon og en del faktafeil. Disse innleggene kommer svært hyppig i flere ulike underforum, så jeg har lurt på om dette er en eiendomsmegler / noen som har økonomiske interesser i et utbyggerprosjekt eller lignende. Hvorfor skulle noen ellers gidde å holde på slik?

Jeg tror grunnen til at det irriterer meg er at jeg selv har vært førstegangskjøper i Oslo-området uten å ha særlig kjennskap til annet enn sentrumsområdene. Da jeg skulle kjøpe bolig lente jeg meg tungt på informasjon fra bekjente, og erfaringer jeg leste på nett. Jeg kjente ingen som hadde bodd i det området jeg til slutt bosatte meg i, så jeg opprettet en tråd på KG for å innhente erfaringer. Det var til enorm hjelp, det nytter jo ikke akkurat å spørre eiendomsmegleren om hans / hennes ærlige mening...

Folk har selvfølgelig forskjellige erfaringer med ulike områder, men når jeg ser at noen brukere nærmest spammer forumet med misvisende informasjon, synes jeg det er litt trist. Uansett hva begrunnelsen er. For det kan jo være masse førstegangskjøpere som bruker dette forumet til å hente informasjon og gjøre research, og da er det faktisk greit å påpeke at pendlertiden er dobbelt så lang som det blir hevdet.

Denne brukeren har formuleringer og tegnsettingsfeil som er svært likt det jeg ser i dine innlegg, derav misforståelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne sikkert ha bodd i hus i Groruddalen. Men som førstegangskjøper ville det blitt leilighet i blokk, og risikoen for at naboen har fem unger på en toroms er for stor til at jeg gidder. Det har jeg prøvd før. Heldigvis på leiemarkedet og det var enkelt å flytte igjen. 

Mye triveligere på landet. Selv om reiseveien til jobb blir lenger. Det siste året har jo korona hjulpet på akkurat det,hjemmekontor. 😁

Anonymkode: ba30a...092

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kunne sikkert ha bodd i hus i Groruddalen. Men som førstegangskjøper ville det blitt leilighet i blokk, og risikoen for at naboen har fem unger på en toroms er for stor til at jeg gidder. Det har jeg prøvd før. Heldigvis på leiemarkedet og det var enkelt å flytte igjen. 

Mye triveligere på landet. Selv om reiseveien til jobb blir lenger. Det siste året har jo korona hjulpet på akkurat det,hjemmekontor. 😁

Anonymkode: ba30a...092

Ja, men hva gjør man etter corona? Flytte tilbake til byen? Om hjemmekontoret ble permanent, ville jeg mer enn gjerne flyttet til skogen 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke greia med Lørenskog. Pendleravstanden er ikke under noen omstendigheter 10-15 minutter, og for meg fremstår det som er kjedelig strøk. Hvorfor velger ikke folk heller Lillestrøm hvis de må velge utenfor Oslo (og i den retningen)? Masse nybygg i sentrum på gang, og pendlertiden til Oslo S er faktisk 10 minutter. Det samme til Oslo Lufthavn. Samt et mye større tilbud av det meste (butikker, restauranter, idrett mv.)  Det eneste som er negativt med Lillestrøm kontra Lørenskog er at man må ha en ekstra sone på kollektivtransporten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kila skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke greia med Lørenskog. Pendleravstanden er ikke under noen omstendigheter 10-15 minutter, og for meg fremstår det som er kjedelig strøk. Hvorfor velger ikke folk heller Lillestrøm hvis de må velge utenfor Oslo (og i den retningen)? Masse nybygg i sentrum på gang, og pendlertiden til Oslo S er faktisk 10 minutter. Det samme til Oslo Lufthavn. Samt et mye større tilbud av det meste (butikker, restauranter, idrett mv.)  Det eneste som er negativt med Lillestrøm kontra Lørenskog er at man må ha en ekstra sone på kollektivtransporten.

Lørenskog er også sone 2. Jeg synes at både Lillestrøm og Lørenskog er ok, spørs hvor i Lørenskog da. Det er "kjedelig" for folk som liker fest og bråk, men for dem som liker ro og fred, er Lørenskog veldig bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som jeg har forstått fra andre tråder, trenger man ikke å reklamere for Lørenskog fordi den er populær uansett. Når folk sier "kjøp noe i Lørenskog", svarer andre at "det er veldig dyrt" der

Slik jeg har forstått det mener vel ikke folk at prisnivået er for høyt i den forstand at de ikke har råd.

De gir vel stort sett uttrykk for at man får for lite for pengene til å rettferdiggjøre prisnivået. 

Altså at det er uforholdsmessig dyrt dersom man sammenligner med andre områder i eller i nærheten av Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingenting.

Jeg kjørte i 80 km/t!

Men jeg er racerbilsjåfør, da. :strix:

Anonymkode: 969f1...d91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, men hva gjør man etter corona? Flytte tilbake til byen? Om hjemmekontoret ble permanent, ville jeg mer enn gjerne flyttet til skogen 

Tror også at en del av de som flytter ut av byene kommer til å angre. Når hverdagen kommer tilbake, og man savner kontoret, kaffemaskinen, kollegaene og bylivet.

Selv har jeg tilgang på en liten tømmerhytte noen timer fra Oslo, og har marka rett i nærheten. Føler ikke noe behov for å flytte ut i skogen på permanent basis...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Som jeg har forstått fra andre tråder, trenger man ikke å reklamere for Lørenskog fordi den er populær uansett. Når folk sier "kjøp noe i Lørenskog", svarer andre at "det er veldig dyrt" der

Det er jo ikke veldig dyrt der. :på

og Lørenskog kommet aldri til å bli noe annet enn ghetto uansett hvor hardt de prøver å bygge nye boliger i lia der. Lørenskog har ingenting å tilby.

å være avhengig av et tog for å komme seg til sentrum, eller overfylte busser som går en gang i timen og står i kø begge veier frister ingen.

Anonymkode: 8090c...a47

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke veldig dyrt der. :på

og Lørenskog kommet aldri til å bli noe annet enn ghetto uansett hvor hardt de prøver å bygge nye boliger i lia der. Lørenskog har ingenting å tilby.

å være avhengig av et tog for å komme seg til sentrum, eller overfylte busser som går en gang i timen og står i kø begge veier frister ingen.

Anonymkode: 8090c...a47

Her er det rene løgner med "ghetto", "avhengig av tog", "overfylte busser", "går en gang i timen". 

Helt utrolig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kila skrev (2 timer siden):

Du må ha ekstra sone fra Lørenskog hvis du reiser med buss.  Til Lørenskog stasjon du kan kjøre på Oslo-billett, men de fleste leilighetene finner du ikke rundt togstasjonen da.   De har begynt å bygge litt i nærheten av stasjonen også, men bor du der må du busse for å komme til "sentrum" (der kjøpesentre, bussterminal, o.l. ligger).

Anonymkode: 81afe...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Groruddalen er undervurdert.  Det bor ikke bare utlendinger her, og de fleste av de som bor er er greit integrert. Jeg har flere kollgaer og venner som snakker veldig godt norsk, og de aller fleste ungene snakker jo helt flytende. Vi har massevis av grøntarealer, fine parker og turveier, og marka omtrent rett utenfor huset. Svømmehall på Furuset, Kalbakken og Romsås, og mange andre idretts- og fritidstilbud.   Bor du f.eks på Grorud (som ligger helt i ytterkant av Oslo) så tar det 21 minutter med banen til sentrum og 16 min med buss til Grünerløkka, 31-bussen går med hyppige avganger døgnet rundt, det går flybuss og et hav av andre busser.  Grorud skulle i utgangspunktet være en mellomlanding for meg, men jeg kommer nok aldri til å flytte herfra 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Groruddalen er undervurdert.  Det bor ikke bare utlendinger her, og de fleste av de som bor er er greit integrert. Jeg har flere kollgaer og venner som snakker veldig godt norsk, og de aller fleste ungene snakker jo helt flytende. Vi har massevis av grøntarealer, fine parker og turveier, og marka omtrent rett utenfor huset. Svømmehall på Furuset, Kalbakken og Romsås, og mange andre idretts- og fritidstilbud.   Bor du f.eks på Grorud (som ligger helt i ytterkant av Oslo) så tar det 21 minutter med banen til sentrum og 16 min med buss til Grünerløkka, 31-bussen går med hyppige avganger døgnet rundt, det går flybuss og et hav av andre busser.  Grorud skulle i utgangspunktet være en mellomlanding for meg, men jeg kommer nok aldri til å flytte herfra 😊

Kalbakken liker jeg 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 6.49):

Kunne bodd hvor som helst i Oslo, men har ikke råd til en dritt. Får låne 2.2 mill og tjener 509k i året 

Anonymkode: ef3a1...73c

Hvis du tjener 509k, har du kanskje mulighet til å spare opp litt egenkapital? I så fall får du fint kjøpt en leilighet på østkanten med 2.2 mill i lån.

Anonymkode: c1bd8...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...