Gå til innhold

Hva gjør man når barnet i magen er resultat av voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan det gå bra å fullføre svangerskapet og bare ta seg av barnet på egen hånd, eller vil det komme mentale plager av at man ser barnet vokse opp og man konstant blir påminnet at barnet er resultat av noe veldig traumatisk? At han eller hun ligner på voldtektsmannen? Hvordan vil barnet selv føle det når det finner ut at det er resultat av en voldtekt? 

Er det noen her med erfaring som enten mor eller barnet?

Hilsen ei fortvilet dame som er midt oppi denne situasjonen.

Anonymkode: 8f53e...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abort. Det er til det beste for både deg og barnet. Deg fordi barnet kan ende opp med å lik e far både mentalt og fysisk. Barnet kan fint ende opp med å bli lik faren sin til tross for at de ikke har møttes. 
barnet fordi det er knusende å vite at du er resultat av voldtekt. Og eventuelt om du skal lyve om faren er, som er ekstremt uetisk uansett hvem han er.

Dessuten, om far får vite om graviditeten og barnet, kan han kreve samvær. 

Anonymkode: b9791...ef9

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Kjære deg, det høres ut som at du sliter med dette.  Forståelig nok.

Jeg tror at det er fryktelig vanskelig å sammenligne seg med andre. Vi er alle forskjellige.  Din livssituasjon, psyke, alder og styrke er viktig.  Men jeg tror at du trenger å prate med noen om tankene dine.  Hør med legen din om du kan bli henvist til noen som kan hjelpe deg. Det bør skje fort, om alternativet er å avbryte svangerskapet.  Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid riktig å straffe barnet for noe det ikke kan noe for.

Anonymkode: 1c742...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å snakke med lege og psykolog. Jeg har selv opplevd en voldtekt og fikk heldigvis en angrepille på voldteksmottaket. Tror jeg hadde endt opp med å ta livet mitt om jeg måtte gjennomgått en graviditet som følge av det som skjedde med meg. Ta vare på deg selv. Vet ikke om du er imot abort, men dette er en spesiell situasjon du står oppi. Deg og dine behover burde prioriteres. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg tatt kontakt med støtteforeninger som finnes rundt dette å bli voldtatt og høre erfaringer derfra.

Tror selv i grunn dette kan gå veldig bra og veldig dårlig. Har blitt voldtatt. Ble ikke gravid. Ville nok selv slitt med å få barn på den måten. Men for deg kan jo det å ta abort generelt være verre for deg enn meg. Hvorfor vurderer du å beholde ?

Anonymkode: 6d4f9...bb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er alltid riktig å straffe barnet for noe det ikke kan noe for.

Anonymkode: 1c742...d84

Slutt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 047a7...1e5

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barnet og det gikk veldig bra❤️ Voldtektsmannen ble dømt til fengsel for voldtekten. Han fikk ikke foreldreansvar og får heller ikke samvær. 
 

Anonymkode: a06ed...06d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan det gå bra å fullføre svangerskapet og bare ta seg av barnet på egen hånd, eller vil det komme mentale plager av at man ser barnet vokse opp og man konstant blir påminnet at barnet er resultat av noe veldig traumatisk? At han eller hun ligner på voldtektsmannen? Hvordan vil barnet selv føle det når det finner ut at det er resultat av en voldtekt? 

Er det noen her med erfaring som enten mor eller barnet?

Hilsen ei fortvilet dame som er midt oppi denne situasjonen.

Anonymkode: 8f53e...2fc

Er enig med de andre som har svart her, at du må snakke med noen som kan hjelpe deg å ta riktig avgjørelse.

Enten lege, psykolog, helsesøster, sykepleier, familie...

Jeg sender deg kjærlighet og håper du tar den beste avgjørelsen for deg.💚

Anonymkode: f6361...0d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg selv! ❤❤❤ Det er ALDRI galt å ta vare på barnet, og dere kan få et godt liv!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fikk barnet og det gikk veldig bra❤️ Voldtektsmannen ble dømt til fengsel for voldtekten. Han fikk ikke foreldreansvar og får heller ikke samvær. 
 

Anonymkode: a06ed...06d

:klem:

Ikke ts, men hva sier man til barnet når det blir eldre og spør etter far? Forteller man om voldtekten? Noe må man jo si... ❤️

Anonymkode: 45d3e...dc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fikk barnet og det gikk veldig bra❤️ Voldtektsmannen ble dømt til fengsel for voldtekten. Han fikk ikke foreldreansvar og får heller ikke samvær. 
 

Anonymkode: a06ed...06d

Hvor lenge siden er dette?

 

Det tror jeg ikke er noe som hadde skjedd i dag. For det første, i ts sitt tilfellet, vet vi ikke noe om forholdet er anmeldt eller ei.

Samvær får de aller fleste i dag, selv om de til og med har utsatt barna sine for overgrep (og dømt).

Anonymkode: 4ac38...aea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at det er fælt å høre om det du opplevde🥰 Skjønner veldig godt at du synes situasjonen er vanskelig. 

Jeg har hørt om noen som beholdt barnet, og som synes det er det beste hun kunne gjort. Uansett vil voldtekten være noe negativt man bærer med seg resten av livet, men en baby kan snu det på hodet: Når man elsker barnet sitt og er takknemlig for det, kan man velge å tenke på det som noe «positivt». Altså, heller enn å være opprørt over selve voldtekten, kan man velge å være glad for resultatet av den; et elsket barn ❤️ 

Håper du oppsøker hjelp, og får hjelp til å sortere tankene dine. Lykke til! 

Anonymkode: f217a...7fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn med en mann, og har siden bruddet med han aldri tenkt at barna har noe tilhørighet/sammenheng med denne mannen å gjøre.

Annerledes historie. Men. Her er det 10+ år, hvor jeg aldri har tenkt at denne mannen er bidragsyter eller har noe med livet til mine barn å gjøre.

Ikke engang i de få årene han hadde samvær. Da hadde de det for det meste fint der, men jeg tenkte aldri på de små individene mine som noe med han å gjøre når de var til meg. 

(Han ble senere fradømt samvær)

Barna har vært små skatter. Som har hatt ingenting med han å gjøre - for meg. 

Anonymkode: e1d87...fa7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de som sier abort. Selvfølgelig kan du beholde. Jeg tror tvert om, at barnet kommer til å føle seg ekstra elsket fordi du beholdt hun/han. 
 

Tanker om hvem barnet ligner på er mest i starten. Nå føles det vondt, men etterhvert vil du kunne tenke på det uten vonde følelser. 
 

Du bør søke hjelp for å bearbeide traumene, det gjorde jeg rett etter jeg fikk barnet❤️

Anonymkode: 38ce7...f49

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bare du bestemme.
Kun du vet hva som er best for deg.

Anonymkode: db7dc...d41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det gå bra å fullføre svangerskapet og bare ta seg av barnet på egen hånd, eller vil det komme mentale plager av at man ser barnet vokse opp og man konstant blir påminnet at barnet er resultat av noe veldig traumatisk? At han eller hun ligner på voldtektsmannen? Hvordan vil barnet selv føle det når det finner ut at det er resultat av en voldtekt? 

Er det noen her med erfaring som enten mor eller barnet?

Hilsen ei fortvilet dame som er midt oppi denne situasjonen.

Anonymkode: 8f53e...2fc

Hadde aldri kunne og ville hatt dette barnet. 

Og ikke minst dersom barnet hadde fått vite dette seinere. 

Synes det er dårlig gjort å beholde. 

Anonymkode: dc6ce...577

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med Amathea eller helsesøster.

Det er ikke noe galt i å beholde, og ikke noe galt i å ta abort. Du må finne ut hva som er riktig for deg, og det kan ikke KG fortelle deg. Du må få profesjonell hjelp til å sortere følelser, så du kan ta deg valget som er best for deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde aldri kunne og ville hatt dette barnet. 

Og ikke minst dersom barnet hadde fått vite dette seinere. 

Synes det er dårlig gjort å beholde. 

Anonymkode: dc6ce...577

Fordi?

Det er dårlig gjort å voldta, skylden her legges på faktisk på ham, ikke henne!!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (1 minutt siden):

Fordi?

Det er dårlig gjort å voldta, skylden her legges på faktisk på ham, ikke henne!!

Den påminnelsen hver gang du ser barnet og ikke minst byrden for barnet å vite hvordan og hvorfor det ble unnfanget. Tro helt ærlig ikke dette blir noe bra for verken mor eller barn. Min ærlig mening. 

Anonymkode: dc6ce...577

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...