AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #21 Skrevet 3. april 2021 Jeg har ulcerøs kolitt, og de eneste symptomene mine er blod og noe slim i avføringen. Har ingen magesmerter eller diare, så man MÅ ikke ha disse symptomene selv om man har en betennelsestilstand. Skjønner veldig godt bekymringen din TS, men sannsynligheten for tarmkreft er ikke veldig stor. Har du tatt calprotectintest? Anonymkode: edb5d...c15 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #22 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ulcerøs kolitt, og de eneste symptomene mine er blod og noe slim i avføringen. Har ingen magesmerter eller diare, så man MÅ ikke ha disse symptomene selv om man har en betennelsestilstand. Skjønner veldig godt bekymringen din TS, men sannsynligheten for tarmkreft er ikke veldig stor. Har du tatt calprotectintest? Anonymkode: edb5d...c15 Jeg tror jeg tok den samtidig og ikke fått beskjed om at det var noe utslag på den. Fastlegen min trodde blødningene kom av magesår da jeg tok NCAIDS over en lang periode i høst og jeg var plaget med halsbrann, smerter i halsen og i øvre mage. Jeg hostet også opp blodblandet slim. Men når medisiner ikke virket tok jeg nye avføringsprøver som viste blod og jeg ble henvist til gastroskopi. Der fant de ingenting. Plagene fra hals og øvre del av mage hadde da gitt seg innen timen, men regner med at det aldri har vært noe magesår da og at blodet i avføringen har andre årsaker. Gastrolegen henviste meg da til koloskopi og snakket om tarmkreft. Anonymkode: 54a1f...220
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #23 Skrevet 3. april 2021 Jeg har hatt tarmkreft. Hadde ingen symptomer. Det er ikke noe å være redd for. De fjernet 1/3 av tykktarmen. Det merker jeg ingenting til. Er helt frisk i dag. Anonymkode: 6034f...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #24 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har hatt tarmkreft. Hadde ingen symptomer. Det er ikke noe å være redd for. De fjernet 1/3 av tykktarmen. Det merker jeg ingenting til. Er helt frisk i dag. Anonymkode: 6034f...2ac Så godt å høre at det gikk bra med deg. Hvordan oppdaget de det om du ikke hadde noen symptomer? Anonymkode: 54a1f...220
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #25 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så godt å høre at det gikk bra med deg. Hvordan oppdaget de det om du ikke hadde noen symptomer? Anonymkode: 54a1f...220 Ble oppdaget tilfeldig da jeg hadde CT for noe annet. Men det tok nesten ett år før de opererte, de forstod ikke at det var kreft. Men det har gått kjempefint. Slapp både stråling og cellegift, men har hatt to operasjoner. Ingen problemer i etterkant. Tenker ikke over det. Anonymkode: 6034f...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå