Gå til innhold

Kan jeg begynne på clomifen nå??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Neppe. Vet ikke hvor mange dpo du er? (Hvor lenge siden eggløsning) 

de fleste kjenner ikke noe veldig tidlig :) 

Jeg tok blodprøven 22.04

jeg fikk positiv eggløsningstest den 17.04

(Legger ved bilde for jeg forstår ikke helt når den gikk ned)

FFFF2F64-01A4-4C7D-8831-7A0E5C7EB9DF.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positiv eltest den 17 gir sannsynlighet for eggløsning den 18.  isåfall er du 9 dpo. Jeg ville testet :) noen får jo svake positive tester 9 dpo. Men det Kan være for tidlig dersom den er negativ altså så ikke bli skuffet, er jo enda tidlig. Men det KAN hende du kan få en svak strek nå hvis du er gravid :) kanskje best å ta i morgen på morgenurin. Da er du jo også kanskje 10 dpo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 minutt siden):

Positiv eltest den 17 gir sannsynlighet for eggløsning den 18.  isåfall er du 9 dpo. Jeg ville testet :) noen får jo svake positive tester 9 dpo. Men det Kan være for tidlig dersom den er negativ altså så ikke bli skuffet, er jo enda tidlig. Men det KAN hende du kan få en svak strek nå hvis du er gravid :) kanskje best å ta i morgen på morgenurin. Da er du jo også kanskje 10 dpo :) 

Okei! Tusen takk❤️ Dette gjør meg virkelig nervøs, jeg forstår ikke hvis jeg ikke er gravid nå. Ville du tatt clearblue eller vanlig graviditetstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (3 timer siden):

Okei! Tusen takk❤️ Dette gjør meg virkelig nervøs, jeg forstår ikke hvis jeg ikke er gravid nå. Ville du tatt clearblue eller vanlig graviditetstest?

Jeg pleier kjøpe bare billigst mulig. Og hvis jeg ser svak strek kanskje kjøpe en cb digital bare for å se det «svart på hvitt», men alle funker jo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (3 timer siden):

Okei! Tusen takk❤️ Dette gjør meg virkelig nervøs, jeg forstår ikke hvis jeg ikke er gravid nå. Ville du tatt clearblue eller vanlig graviditetstest?

MEN selv med eggløsning og at alt klaffer så er det bare en liten % sjanse på at man er gravid, tenkte på setningen din at hvis du ikke er gravid nå , så forstår du ikke. Det kan ta tid selv om alt rundt er klaff :) ingenting å bekymre seg for iallefall. Og clomid henger ofte igjen til neste syklus også :) så den virker stort sett da og :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (4 timer siden):

MEN selv med eggløsning og at alt klaffer så er det bare en liten % sjanse på at man er gravid, tenkte på setningen din at hvis du ikke er gravid nå , så forstår du ikke. Det kan ta tid selv om alt rundt er klaff :) ingenting å bekymre seg for iallefall. Og clomid henger ofte igjen til neste syklus også :) så den virker stort sett da og :) 

Uff, ja jeg forstår det, men blir skikkelig skuffa om jeg ikke er.. jeg har enda såre bryst, jeg vet ikke om dette er fordi jeg ikke er vandt med å ha eggløsning eller ett graviditetstegn. Men du har nok rett, må vente til jeg kan ta en test uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne2793 skrev (1 time siden):

Uff, ja jeg forstår det, men blir skikkelig skuffa om jeg ikke er.. jeg har enda såre bryst, jeg vet ikke om dette er fordi jeg ikke er vandt med å ha eggløsning eller ett graviditetstegn. Men du har nok rett, må vente til jeg kan ta en test uansett..

Kjenner til forventningene! Spesielt når man vet man har truffet eggløsningen..  

Hadde alt for høye forventninger forrige syklus -med clomid. Ble ikke gravid - men man må bare tenke at medisinen fungerte allefall og da er man på en ny PP 🙈 

jeg gikk fra PP12 til prøveperiode 1... så nå blir neste mnd PP2 🤞🏼😂 

 

krysser fingrene for deg 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (13 timer siden):

Kjenner til forventningene! Spesielt når man vet man har truffet eggløsningen..  

Hadde alt for høye forventninger forrige syklus -med clomid. Ble ikke gravid - men man må bare tenke at medisinen fungerte allefall og da er man på en ny PP 🙈 

jeg gikk fra PP12 til prøveperiode 1... så nå blir neste mnd PP2 🤞🏼😂 

 

krysser fingrene for deg 🤞🏼❤️

Tok en test nå og den var veldig klart negativ :( ja kjennner det er skikkelig skuffende når vi har truffet eggløsning.. får prøve igjen neste måned 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (12 minutter siden):

Tok en test nå og den var veldig klart negativ :( ja kjennner det er skikkelig skuffende når vi har truffet eggløsning.. får prøve igjen neste måned 😭

Huffja kjenner til følelsen 😩😩 du kan jo teste på nytt om to dager i tilfelle det bare er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (48 minutter siden):

Huffja kjenner til følelsen 😩😩 du kan jo teste på nytt om to dager i tilfelle det bare er for tidlig.

Ja, jeg venter sikkert en uke til med å skjekke den 06.05 heller... det er da jeg skal begynne på provera igjen dersom jeg ikke har fått mensen og så clomifen.. kjenner bare dette var skikkelig trist. Det var ikke spor til en ny strek bare den samme sterke negativ streken som jeg alltid har fått .. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (1 time siden):

Ja, jeg venter sikkert en uke til med å skjekke den 06.05 heller... det er da jeg skal begynne på provera igjen dersom jeg ikke har fått mensen og så clomifen.. kjenner bare dette var skikkelig trist. Det var ikke spor til en ny strek bare den samme sterke negativ streken som jeg alltid har fått .. :( 

klem til deg! ❤️ Jeg var helt knust forrige mnd da første runde var mislykket! Gråt mine modige tårer, men hadde grått hele mnd pga hormonene så det gikk over 🙈
MEN - du fikk jo eggløsning da, så det er jo et skritt i riktig retning ❤️
 

Jeg tester ikke før jeg evt har forsinket mens. Da slipper man å gå å vente på å få mensen.. det synes jeg nesten er verre enn å håpe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (Akkurat nå):

Hvordan gikk det? 

Tusen takk for den gode meldingen, det fikk meg til å føle meg bedre og litt mindre som at det er bare meg som ikke lykkes. Trodde jeg hadde sendt ett svar🙈 jeg fikk mensen idag/igår... veldig mye mer vondt i magen enn jeg pleier, 31 dager etter forrige mens, normalt sett har jeg en syklus på 42+ dager, så jeg håper det kan være en bra ting for denne månedens prøving.. (?) 

 

Forrige syklus drakk jeg salvie te fra 1 blødningsdag til dag 14 og tenker å gjøre det denne gangen også.. jeg har også kjøpt bringebærblad te og tenker å kjøpe yam root extract.. har du noen erfaring med dette?

 

jeg er litt bekymra da jeg ikke har sett noe tegn til eggløsningsslim og er redd at det er dette som gjør det vanskelig for meg å bli gravid? Har lest noe om slimløsende hostesaft og grapefrukt juice som skal hjelpe på dette. Er det noe du vet om?

 

neste måned skal jeg definitivt gjøre som deg å vente på mensen isteden for å håpe på positiv graviditetstest.. hvordan går det med deg ❤️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk.bie skrev (12 minutter siden):

Hvordan gikk det? 

Jeg er litt usikker igjen denne gang, jeg hadde rosa blødning igår men ordentlig mensen idag. Begynner jeg på clomifen som dag 2 idag eller imorgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (14 minutter siden):

Tusen takk for den gode meldingen, det fikk meg til å føle meg bedre og litt mindre som at det er bare meg som ikke lykkes. Trodde jeg hadde sendt ett svar🙈 jeg fikk mensen idag/igår... veldig mye mer vondt i magen enn jeg pleier, 31 dager etter forrige mens, normalt sett har jeg en syklus på 42+ dager, så jeg håper det kan være en bra ting for denne månedens prøving.. (?) 

 

Forrige syklus drakk jeg salvie te fra 1 blødningsdag til dag 14 og tenker å gjøre det denne gangen også.. jeg har også kjøpt bringebærblad te og tenker å kjøpe yam root extract.. har du noen erfaring med dette?

 

jeg er litt bekymra da jeg ikke har sett noe tegn til eggløsningsslim og er redd at det er dette som gjør det vanskelig for meg å bli gravid? Har lest noe om slimløsende hostesaft og grapefrukt juice som skal hjelpe på dette. Er det noe du vet om?

 

neste måned skal jeg definitivt gjøre som deg å vente på mensen isteden for å håpe på positiv graviditetstest.. hvordan går det med deg ❤️?

Okei, så leit! ❤️
Men fantastisk at sykluslengden har blitt så mye bedre - bare det er et tegn på at ting faktisk fungerer! 
jeg har ikke testet hostesaft, men grapefrukt juice, fikk faktisk el slim av det. Jeg har ikke el-slim hver mnd men har eggløsning så tror ikke du skal tenke så mye på det ❤️
 

jeg fikk beskjed om å beregne 1.syklus dag som den dagen man våkner med mens. Så hadde regnet syklusdag 1 som i dag 👌🏼 
er så forskjellig fra person til person - jeg skal ta clomid på dag 5-9 jeg 😄 krysser fingrene for at begge får klaff mnd 2 med clomid 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (8 minutter siden):

Okei, så leit! ❤️
Men fantastisk at sykluslengden har blitt så mye bedre - bare det er et tegn på at ting faktisk fungerer! 
jeg har ikke testet hostesaft, men grapefrukt juice, fikk faktisk el slim av det. Jeg har ikke el-slim hver mnd men har eggløsning så tror ikke du skal tenke så mye på det ❤️
 

jeg fikk beskjed om å beregne 1.syklus dag som den dagen man våkner med mens. Så hadde regnet syklusdag 1 som i dag 👌🏼 
er så forskjellig fra person til person - jeg skal ta clomid på dag 5-9 jeg 😄 krysser fingrene for at begge får klaff mnd 2 med clomid 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Ja jeg skal krysse fingrene for både meg og deg🤞🏼 Det hadde vært fantastisk om det går for oss begge på 2 måned 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinne2793 skrev (8 minutter siden):

Ja jeg skal krysse fingrene for både meg og deg🤞🏼 Det hadde vært fantastisk om det går for oss begge på 2 måned 😄 

Enig der! 🙈 

Men har mistet troa på at jeg kan bli gravid jeg 😂 men skal gi det noen forsøk til 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (Akkurat nå):

Enig der! 🙈 

Men har mistet troa på at jeg kan bli gravid jeg 😂 men skal gi det noen forsøk til 🤞🏼

Kansje det er nå som du har mistet troen at du faktisk blir gravid🥰 jeg har gjort det samme, men har bestemt meg for at jeg skal prøve å ta det helt med ro denne gangen og prøve å ikke tenke for mye på det.. jeg har fått beskjed om å bare ha disse 3 syklusene og deretter blir det IVF noe jeg helst vil unngå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne2793 skrev (53 minutter siden):

Kansje det er nå som du har mistet troen at du faktisk blir gravid🥰 jeg har gjort det samme, men har bestemt meg for at jeg skal prøve å ta det helt med ro denne gangen og prøve å ikke tenke for mye på det.. jeg har fått beskjed om å bare ha disse 3 syklusene og deretter blir det IVF noe jeg helst vil unngå...

Ja det er jo lov å håpe - men begynner å se sikte mot IVF dessverre 😏 ingenting er galt med oss så skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (16 timer siden):

Ja det er jo lov å håpe - men begynner å se sikte mot IVF dessverre 😏 ingenting er galt med oss så skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer 😟

:( det er ihvertfall andre muligheter, så det er ikke helt håpløst ihvertfall. Jeg er redd for det samme med meg, de sier det er ingenting galt med meg og jeg begynner å tenke selv om det har med eggløsningsslim å gjøre eller om jeg har endemetriose uten at legene vet det.. men det hadde de vell sett på undersøkelser?

jeg har tilogmed begynt å åpne opp for adopsjon som ett alternativ, noe jeg aldri trodde jeg skulle ønske som ett valg...

Det er nå dag 2 og tok nettopp min første clomifen tablett, men jeg har nesten ikke mensen lenger.. skal jeg bare fortsette på kuren som vanlig? 

i og med at det kan ha mye med stress å gjøre kan det fortsatt klaffe for deg. Jeg tror på at når du «gir opp» kan det skje❤️ Ikke mist håpet! Og når det endelig klaffer kommer det til å være SÅ verdt det og det barnet kommer til å være så høyt elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...