Gå til innhold

Gå en tur selv om du har korona?


Manolo

Anbefalte innlegg

Positiv covid test= isolasjon.

Hold deg inne. Evt sitt på balkongen din

Nærkontakt med covid pasient = karantene. 

Kan gå ut, men så lite som mulig og når det er få folk ute.

Jeg har ligget isolert 11 døgn på sykehus pga Covid 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for forherligelse av brudd på smittevern og brudd på koronarommets retningslinjer, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg som nylig hadde Covid-19, fikk lov til å gå tur selv om vedkommende var i isolasjon. 

Fikk beskjed om at man måtte unngå å gå steder hvor det var mange mennesker, og at man ikke kunne stoppe og prate med noen. 

Tror det er litt forskjell på hvem man snakker med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (3 minutter siden):

En bekjent av meg som nylig hadde Covid-19, fikk lov til å gå tur selv om vedkommende var i isolasjon. 

Fikk beskjed om at man måtte unngå å gå steder hvor det var mange mennesker, og at man ikke kunne stoppe og prate med noen. 

Tror det er litt forskjell på hvem man snakker med.

Kalles sunn fornuft syns jeg da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, veronicalake said:

En bekjent av meg som nylig hadde Covid-19, fikk lov til å gå tur selv om vedkommende var i isolasjon. 

Fikk beskjed om at man måtte unngå å gå steder hvor det var mange mennesker, og at man ikke kunne stoppe og prate med noen. 

Tror det er litt forskjell på hvem man snakker med.

Det er brudd på smittevernloven, og er straffbart.

Jeg har litt vanskelig for å tro på at dette er sant.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (13 timer siden):

Det er brudd på smittevernloven, og er straffbart.

Jeg har litt vanskelig for å tro på at dette er sant.

Det er faktisk sant. Hørt flere som har fått beskjed om at de kan gå tur, utrolig nok

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (2 timer siden):

Det er faktisk sant. Hørt flere som har fått beskjed om at de kan gå tur, utrolig nok

 

Jeg skjønner ikke problemet hvis man bor langt unna folk og det er ikke sjans  what so ever og møte noen og om du møter en og holder 5-10 m som er fysisk mulig i grissgrendte strøk .. dette er en avgjørelse folk klarer fint å ta selv bot burde være der man utsetter andre for risiko 

Endret av Bente1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke problemet hvis man bor langt unna folk og det er ikke sjans  what so ever og møte noen og om du møter en og holder 5-10 m som er fysisk mulig i grissgrendte strøk .. dette er en avgjørelse folk klarer fint å ta selv bot burde være der man utsetter andre for risiko 

Vanskelig for de som bestemmer dette å vite hvor langt unna andre folk bor. Derfor lettest med en generell regel for alle 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (16 timer siden):

En bekjent av meg som nylig hadde Covid-19, fikk lov til å gå tur selv om vedkommende var i isolasjon. 

Fikk beskjed om at man måtte unngå å gå steder hvor det var mange mennesker, og at man ikke kunne stoppe og prate med noen. 

Tror det er litt forskjell på hvem man snakker med.

Hjelpes. Det høres jo helt bak mål ut. Hjelper jo ikke å gå på tur i skogen hvis man møter folk på turen, da blir jo avstanden ofte altfor liten på smale stier osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (10 timer siden):

Hjelpes. Det høres jo helt bak mål ut. Hjelper jo ikke å gå på tur i skogen hvis man møter folk på turen, da blir jo avstanden ofte altfor liten på smale stier osv.

Eller hvis man hoster på en lyng. Så etterpå kommer noen faller i lyngen. 3 år i fengsel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg lover, regler og anbefalinger fullt ut i stedet for å lete med lys og lykter etter et smutthull.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (På 5.4.2021 den 18.18):

En bekjent av meg som nylig hadde Covid-19, fikk lov til å gå tur selv om vedkommende var i isolasjon. 

Fikk beskjed om at man måtte unngå å gå steder hvor det var mange mennesker, og at man ikke kunne stoppe og prate med noen. 

Tror det er litt forskjell på hvem man snakker med.

 

AA87C764-82A7-4E0D-9FE0-054F3038BA15.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner fikk korona. Hun fikk beskjed om at hunden måtte luftes i hagen!

Hun fikk ikke gå tur med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (3 timer siden):

Ei jeg kjenner fikk korona. Hun fikk beskjed om at hunden måtte luftes i hagen!

Hun fikk ikke gå tur med den.

Og hun bodde helt alene uten noen naboer rundt seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...