Gjest amarq, ikke innlogget Skrevet 27. august 2005 #1 Del Skrevet 27. august 2005 jeg har ei datter på to år og fire måneder. Hun er stort sett godt humør, men får en merkelig reaksjon når hun ser seg selv på video fra da hun var yngre. Hun blir skikkelig utrøstelig, gråter veldig sårt. Hun ser ikke redd ut, men klamrer seg likevel til oss når vi trøster henne. Da hun var baby hadde hun kolikk og skrek mye. Jeg lurer da på om hun kan huske at hun hadde det vondt, eller om det kan være andre årsaker til at hun reagerer slik hun gjør? Er det noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #2 Del Skrevet 27. august 2005 jeg har ei datter på to år og fire måneder. Hun er stort sett godt humør, men får en merkelig reaksjon når hun ser seg selv på video fra da hun var yngre. Hun blir skikkelig utrøstelig, gråter veldig sårt. Hun ser ikke redd ut, men klamrer seg likevel til oss når vi trøster henne. Da hun var baby hadde hun kolikk og skrek mye. Jeg lurer da på om hun kan huske at hun hadde det vondt, eller om det kan være andre årsaker til at hun reagerer slik hun gjør? Er det noen som har opplevd noe lignende? ← nei, men om dere får en alim reaksjon, så vent til hun blir eldre med å se det da. Hvorfor plage henne med denne filmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 27. august 2005 #3 Del Skrevet 27. august 2005 godt spørsmål, om filmen plager barnet så hvorfor utsette barnet for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. august 2005 #4 Del Skrevet 27. august 2005 Er for så vidt enig i at det bør være unødvendig å utsette barne for videoen om det begynner å gråte. Men jeg synes det er et interessant spørsmål uansett, om barnet på to år kan huske når det var baby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 27. august 2005 #5 Del Skrevet 27. august 2005 nei, men om dere får en alim reaksjon, så vent til hun blir eldre med å se det da. Hvorfor plage henne med denne filmen? ← Så enig! (hvilke situasjoner er det på videofilmene? Kjenner hun igjen seg selv/skjønner hun at det er hun selv på filmen?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 27. august 2005 #6 Del Skrevet 27. august 2005 noen av de lærde mener nå det ja, at barn kan huske når de var små. jentungen husket små ting til hun var rundt 6-7 år. ikke mye men noen små ting. lengste tilbake jeg veit hu prata om var fra vi pusset opp et hus når hun var 6 mnd, hun husket fargene på veggen før vi malte og hun husket at bestemor passet henne mye mens vi pusset opp og gjorde klart til og flytte inn, så ja jeg trur de husker noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Funny Face Skrevet 28. august 2005 #7 Del Skrevet 28. august 2005 Slik reagerte min datter på video av seg selv også, da hun var mindre. Jeg kunne godt ha lagt henne, før jeg satte på filmen, men hun kjente igjen lydene og begynte å gråte allikevel. Hun var ca 4 år da. Når vi spurte henne hvorfor hun gråt, svarte hun at det var så trist.. Vi har ikke spilt denne videokassetten på mange år nå, men vet at hun synes det er greit å se seg selv på video idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 28. august 2005 #8 Del Skrevet 28. august 2005 (hvilke situasjoner er det på videofilmene? Kjenner hun igjen seg selv/skjønner hun at det er hun selv på filmen?) ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå