Gå til innhold

Niåring hjemme alene til kl elleve om kvelden

Gjest mrs b

Anbefalte innlegg

Kanskje... Men hva ville du ha sagt, hvilke ord ville du ha brukt?

Jeg ville bare sagt: Vet du, når datteren din var her sist, så sa hun at hun er aleine om kvelden til kl 23:00. Og at broren hennes er ute hos kamerater mens hun er alene hjemme.

Og at jeg kan hjelpe til de kveldene hun jobber seint hvis det er behov for det, sånn at jenta slipper å være alene hjemme.

Det er jo ikke verre enn det egentlig. Men det var jo bare å få samlet motet til å si det da.

Man vet jo ikke hvordan den andre personen vil reagere.

Men hadde jeg vært moren, så ville jeg satt pris på å få vite hva datteren min hadde sagt.

På den måten så kunne jeg kommet med min forklaring enn at naboer skal gå rundt og mistenke meg for omsorgsssvikt e.l.

For det er jo bare 2 scenarioer her:

1. Broren skal passe på henne, men gjør ikke det.

2. Moren overlater datteren til seg selv, men har avtale med at naboer skal se til datteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men etter hva jeg forstod så vil ikke trådstarter passe jenta?

Jo, mer eller mindre, men hadde jeg vært hovedinnlegger så hadde jeg passet på jenta. Heller det enn å sende henne hjem til et tomt hus og slite med dårlig samvittighet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mer eller mindre, men hadde jeg vært hovedinnlegger så hadde jeg passet på jenta. Heller det enn å sende henne hjem til et tomt hus og slite med dårlig samvittighet etterpå.

:Nikke: jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mange antagelser her.

Moren antas å jobbe fordi hun trenger å komme seg ut.

Jenta er alene til klokka elleve på kvelden.

Broren er ikke hjemme.

Før noen som helst offentlige instanser blir koblet inn, må fakta innhentes.

Trådstarter MÅ spørre moren rett ut om det jenta sier stemmer. Moren MÅ få vite hva datteren går rundt og forteller.

Da jeg var liten selv, fant jeg på allslags rare historier som ikke hadde hold i virkeligheten i det hele tatt. Det var gøy å dikte litt.

Jeg ville ikke automatisk tatt en niårings utsagn for å være sanne dersom jeg ikke hadde snakket med moren, eller sett med egne øyne at jenta VAR alene hjemme.

Men jeg ville heller ALDRI sendt en niåring hjem til det jeg trodde var tomt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter: hvorfor snakker du ikke med moren? Hvis du er så bekymra for ungen så ville vel det vært første skritt å ta.

Dessuten så skriver du (etterhvert) at dette skjer av og til, ikke hver uke. Ergo - hvor stort er problemet EGENTLIG? Og så hevder du at hun jobber - ikke fordi hun trenger det, men fordi hun vil "komme seg ut litt" - igjen et ganske så tendensiøst utsagn. Og så vil du ikke være "sovepute" for moren..... neihei, men akke deg over at hun ikke følger opp barna (etter DIN standard) det skal du....

Sorry, men jeg får en litt emmen smak i munnen av hele inlegget (og en del av svarene....). Fryktelig så perfekte alle andre er. Det ropes og skrikes om omsorgssvikt, når forklaringen kan være ganske så enkel, hvis trådstarter hadde giddet å spurt.....

Man skal bry seg, men man trenger kanskje ikke være så fryktelig dømmende....

Har akkurat sittet og lest igjennom tråden og sitter med akkurat samme inntrykk som sissan her skriver.

Noen etterlyser også senere "nabo-kjærringer". Nabo-kjærringer.... det betyr også en hårfin balansegang.... bry seg.... bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...