Gå til innhold

Må vise hamsteren min her jeg mener jeg har den søteste hamsteren i verden.


Humle Brumle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det veldig forskjell på størrelse på bur da

Anonymkode: 62d0a...138

Det er nok sant! Men når jeg leser om hamster så tror det skal mye bur til for å matche områdene de bor og lever på naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nominominoooooooom ❤️❤️❤️

Anonymkode: 62d0a...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (11 minutter siden):

Det er nok sant! Men når jeg leser om hamster så tror det skal mye bur til for å matche områdene de bor og lever på naturlig.

Jeg er helt enig med deg at de fleste hamster bor i for små bur. Men det finnes løsninger 😊 en venninne av meg bygget om et halvt rom til at hamsteren kunne løpe rundt der fritt, var sikkert på 10 kvadratmeter og flere steder kunne hamsteren komme seg litt opp i høyden sånn at den kunne titte ut hva som skjedde på andre siden av «muren» 😂 (muren var en planke)

En annen venn av meg hadde kaninen frittgående hjemme i huset og det gikk helt fint det! Hun sa det var som å ha en innekatt, for kaninen gikk på do der den skulle osv

Anonymkode: 62d0a...138

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte hamstere! :hjerte: Håper flere poster bilder av sine. Jeg hadde hamster som barn og fikk nesten lyst til å skaffe en nå som godt voksen. :fnise: 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (1 time siden):

Tror det er en upopulær mening men jeg klarer ikke å forstå at noen som elsker dyr vil putte de i et bur ut livet. 

Hamstere blir ofte puttet i veldig små bur med for lite hjul, alt for lite materiale den kan grave seg i og blir ofte mishandlet uten at eierne er klar over det. Jeg har det som mål at hamsteren min skal ha det så bra som mulig i fangenskap så har gjort grundig research på hva som er bra for en hamster og hva den trenger for å trives.

Har en stor IKEA boks som bur med god ventilasjon som er innenfor retningslinjene til norsk hamsterklubb med masse bunnmatriale den kan grave seg ned i og lage huler i slik den hadde gjort i villmarken. I norsk klima ville hamsteren ikke ha overlevd og jeg tenker at det hadde vært uansvarlig å slippe hamsteren min fri. Selv om man ikke kan gi hamsteren det livet det hadde hatt om den bodde ute tenker jeg at man kan prøve så godt man kan ved å  ta til seg kunnskap om dyret man skal passe på.

image.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er helt enig med deg at de fleste hamster bor i for små bur. Men det finnes løsninger 😊 en venninne av meg bygget om et halvt rom til at hamsteren kunne løpe rundt der fritt, var sikkert på 10 kvadratmeter og flere steder kunne hamsteren komme seg litt opp i høyden sånn at den kunne titte ut hva som skjedde på andre siden av «muren» 😂 (muren var en planke)

En annen venn av meg hadde kaninen frittgående hjemme i huset og det gikk helt fint det! Hun sa det var som å ha en innekatt, for kaninen gikk på do der den skulle osv

Anonymkode: 62d0a...138

Ja da blir det en helt annen sak! Hørtes ut som et veldig godt hamster og kaninliv. Tror desverre behovene til dyrene ofte blir nedprioritert, selv om dette ikke gjelder alle. En gnager skal løpe rundt, utforske, grave, bygge rede.. og de er ofte nattaktive, så man må tilpasse slik at de har det fint. Alt for mange sitter i for små bur nesten hele livet, og får kun komme ut når mennesket skal kose med dem, gjerne på dagen når de egentlig vil sove. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (16 timer siden):

Hamstere blir ofte puttet i veldig små bur med for lite hjul, alt for lite materiale den kan grave seg i og blir ofte mishandlet uten at eierne er klar over det. Jeg har det som mål at hamsteren min skal ha det så bra som mulig i fangenskap så har gjort grundig research på hva som er bra for en hamster og hva den trenger for å trives.

Har en stor IKEA boks som bur med god ventilasjon som er innenfor retningslinjene til norsk hamsterklubb med masse bunnmatriale den kan grave seg ned i og lage huler i slik den hadde gjort i villmarken. I norsk klima ville hamsteren ikke ha overlevd og jeg tenker at det hadde vært uansvarlig å slippe hamsteren min fri. Selv om man ikke kan gi hamsteren det livet det hadde hatt om den bodde ute tenker jeg at man kan prøve så godt man kan ved å  ta til seg kunnskap om dyret man skal passe på.

image.jpg

Nei man kan ikke slippe tamme dyr ut i det fri...Gjør meg trist at du sier dette er regnet som et stort bur for hamsteren. Men jeg har ikke mye peiling så kanskje dette er mer enn nok. Bra det er plass til å grave da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (På 2.4.2021 den 0.25):

Hamstere blir ofte puttet i veldig små bur med for lite hjul, alt for lite materiale den kan grave seg i og blir ofte mishandlet uten at eierne er klar over det. Jeg har det som mål at hamsteren min skal ha det så bra som mulig i fangenskap så har gjort grundig research på hva som er bra for en hamster og hva den trenger for å trives.

Har en stor IKEA boks som bur med god ventilasjon som er innenfor retningslinjene til norsk hamsterklubb med masse bunnmatriale den kan grave seg ned i og lage huler i slik den hadde gjort i villmarken. I norsk klima ville hamsteren ikke ha overlevd og jeg tenker at det hadde vært uansvarlig å slippe hamsteren min fri. Selv om man ikke kan gi hamsteren det livet det hadde hatt om den bodde ute tenker jeg at man kan prøve så godt man kan ved å  ta til seg kunnskap om dyret man skal passe på.

image.jpg

Hamsteren din er dødssøt!! 

Jeg hadde hamster som barn, den løp rundt i en 2kvm boks faren min snekra sammen, den koste seg der og levde i rundt 4 år, min beste venn. Det er nå 25 år siden og jeg har lenge tenkt på hamster igjen, tråden din bikka meg over! Jeg husker ikke alt fra jeg var barn, så kan ikke du fortelle meg hva som er i den kassen, er det papir strimler eller noe? Hva slags andre leker eller ting har han? God ide med den plastboksen, det vil jeg også ha, hvordan fikk du tilpasset det buret på toppen? 😊

Anonymkode: 7a80e...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hamsteren din er dødssøt!! 

Jeg hadde hamster som barn, den løp rundt i en 2kvm boks faren min snekra sammen, den koste seg der og levde i rundt 4 år, min beste venn. Det er nå 25 år siden og jeg har lenge tenkt på hamster igjen, tråden din bikka meg over! Jeg husker ikke alt fra jeg var barn, så kan ikke du fortelle meg hva som er i den kassen, er det papir strimler eller noe? Hva slags andre leker eller ting har han? God ide med den plastboksen, det vil jeg også ha, hvordan fikk du tilpasset det buret på toppen? 😊

Anonymkode: 7a80e...679

Pappa saget et hull i lokket også tok han en sånn kurv skuff del fra IKEA og stripsa det sammen. Bunnmatriale er papir materiale som jeg kjøpte på buddy.:
https://www.petworld.no/carefresh-color-50-liter?utm_medium=cpa&utm_source=velka&utm_campaign=affiliate&utm_source=dc&utm_medium=affiliate

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humle Brumle skrev (På 29.3.2021 den 23.58):

Få se bilde av deres hamstere :) 

A03E2FDA-7411-4857-A5B3-339A244597BA.jpeg

Så utrolig søt! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamstere er nydelige dyr! Husker at jeg tidligere ikke så forskjell på marsvin og hamster:)
Har hamster selv nå, og han er seriøst en vakker, liten fyr. De små ørene, tærne - det er så bedårende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er vår hamster. Det er ungen min sin, og jeg trodde ikke jeg kom til å bry meg stort annet enn å minne ungen min på stell og lufteturer. Men jeg har falt helt for den limle hamsteren! Når det lille groggy morgenfjeset dukker opp fra sagflisa om kvelden, fordi han hører lyder fra oss og vet han skal få komme ut. Han klatrer opp i hånda vår ("heisen") og i løpegården klatrer han rundt på oss. Han er så søøøøt! Den bittelille nesa. Og når han holder på en agurk. Aaaaaw!

62212379860__34179BFA-CA14-4203-8758-42E00EB09D3F.jpg

Anonymkode: ff08e...869

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt! Jeg hadde hamster i flere omganger da jeg var yngre, men det var like hjerteskjærende trist hver gang de døde, og hamstere blir jo bare drøyt to år gamle, så da ble det for mye sorg...

Anonymkode: 32467...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...