Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du gjorde en feil ta du tok på deg ansvaret for et dyr, uten stabiliteten og økonomien som kreves for dette. Da kan fort konsekvensen bli at dyret må omplasseres.

Samme hadde forøvrig skjedd om du fikk barn du ikke greide å ta deg av.

Anonymkode: d6937...526

Det er jeg klar over, men har hatt denne hunden i nå 7 år, så det var min hund, som min far og mor betalte for når jeg bodde hjemme. Han er absolutt ingen økonomisk byrde, og er en veldig frisk rasestandard på den jeg har. Han har aldri vært syk. Jeg har dog en egen sparekonto for han, som jeg har spart opp en del på mens jeg bodde hjemme. Disse brukes ikke til gjelden min, for helsen hans er viktigere enn all gjeld jeg får. Om jeg får 100.000 i gjeld så får det bare være, jeg nekter å gi fra meg hunden. Han er alt jeg har, enkelt og greit. Betyr så altfor mye for min livsglede og psyke.

- ts

Anonymkode: fb281...577

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- ts her

Tusentakk for gode råd fra flere her inne. Jeg har nå vært i kontakt med alle kreditorene, og jeg har ca 18.700kr i småinkasso saker, og 29.000 i en annen sak. Den med 29.000 har jeg fått betalingsplan på, som fungerer midlertidig for meg resten av året. Jeg har bestemt meg for å bruke alle skattepengene på 18-19k, på disse småsakene, slik at jeg kun har den ene igjen, så skal jeg prøve å spare litt på siden også, i håp om at det går enda kjappere. Jeg venter uansett med ny bil til etter all gjeld er borte. Jeg har en gammel toyota corolla på 19 år, som jeg skal selge som delebil når den ryker innen sommern. Men akkurat nå er den viktig for samboer, og han betaler alt på denne. Tror dette skal gå fint jeg. Jeg har spurt min far om forhåndslån på de 18k, slik at jeg kan bli kvitt alt og slippe renter fremover, i tilfelle jeg ikke får skattepengene før i juni. Så jeg krysser fingrene, og takker alle for gode råd! Kjedelig å være ung 18 åring med naivt tankesett, som nå i alder av 22 sliter med kredittgjeld, men jeg setter veldig pris på at dere har tatt dere tid til å gi meg råd og tips om ting! Jeg er ganske målbevisst av meg, og vet jeg blir å få mer når jeg studerer til høsten, så jeg håper det løser seg litt fremover. Det hjelper med råd, da får man satt seg i gir litt fortere!

Anonymkode: fb281...577

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...