Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (8 minutter siden):

Du sa akkurat at jeg lærer barnet dårlig holdninger, selv om jeg skriver hvorfor jeg kun kjøper merkeklær. Jeg sier ikke at man er en dårligere mor om man handler på h&m. Selvfølgelig er man ikke det, men jeg synes ikke folk skal snakke dritt om foreldre som Velger å kjøpe merkeklær til barn. 

Var ikke jeg som sa det :)

Anonymkode: c74b4...938

Gjest Tamsi
Skrevet

Hva synes gutten selv om klærne da? De fleste (strengt tatt alle) småbarn jeg kjenner til synes det er rågøy å vise fram spidermangenseren eller sommerfugltoppen sin. Jeg husker selv hvor fin jeg følte meg i de glorete skjørtene fra cubus til maks 99,90. Husker mamma forsøkte å få på meg noe levis, men det kom hun ikke langt med.

Skrevet (endret)
21 minutter siden, indigob said:

Så du mener at jeg lærer barnet negative verdier fordi jeg kjøper merkeklær ? Men, du lærer jo barnet at det er ok at barn jobber 24 timer døgnet uten mat for at du skal betale mindre penger for klærne til dine barn ? Er det bedre å lære barnet ? hallo. Det er dette som er poenget med hele tråden, alle foreldre som kjøper merkeklær lærer ikke barnet negative verdier. selvfølgelig. 

Jeg lærer ikke barna mine det nei. Jeg lærer de og se verdiene I penger og sparing dessuten sender vi penger hver mnd til veldedige organisasjoner. Det du hevder her I tråden er jo at foreldre som handler klær på h&m Cubus kapphal lindex osv er dårlige foreldre. Og at du kjøper dyre klær Fordi du vil at barna dine skal ha det beste. Ganske skremmende og umoden holdning for og si det sånn. Men du reiser sikkert ikke med fly og  spiser sikkert ikke kjøtt Heller du da siden det er "dårlig for miljøet" ?! Jeg kjøper både dyre og "billige klær" til mine barn og de billige klæra kan være like bra som de dyre klæra. Og vi lærer Heller ikke barna våres om dårlige verdier vi Heller selvom vi ikke BARE kjøper dyre merkeklær og vi vil selvsagt det beste får våres barn vi også selvom vi noenganger handler på h&m Cubus lindex kapphal osv

Endret av Diamondlady
  • Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, indigob said:

Ja, jeg er enig at det kan bli litt teit hvis det blir på den måten. Poenget med tråden er bare at jeg synes mange snakker drit/ er frekke fordi man kjøper dyre klær til barn isteden for å velge h&m , Cubus og sånn. 

Du gjør jo akk det samme du skriver drit om foreldre som handler "billige klær"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke greie på klær og ser ikke forskjell, så aner ikke om det går barn i barnehagen med kun "merkeklær". Har ikke sett klær med stor logo på brystet (det synes jeg ser snobbete og teit ut)

Kunne du ha kommet med en definisjon på hva "merkeklær" er, ts? Vet at H&M har dårlig rykte, og det er forståelig at noen vil betale mer for å vite hvem som har sydd klærne. Men synes det er kjemperart å operere med to kategorier: Merkeklær=etisk og billigklær=barnearbeid. Er det virkelig så svart/hvitt? Hvordan vet du med sikkerhet at de dyre klærne er produsert på en etisk forsvarlig måte? Jeg kjøper billigklær til fireåringen, og hun ser så absolutt presentabel ut. Det gjør da barn uansett hvem hvor foreldrene kjøper klærne, så lenge klærne er (noenlunde) hele og rene. 

Anonymkode: 252db...453

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så tror jeg ikke folk tenker over det eller bryr seg. Er ikke sånn at verden sirkulerer rundt deg eller barnet ditt. Kle avkommet i det du vil og drit i andre. 

Jeg personlig er enig i at det er greit med noen litt ekstra fine klær som også tåler litt mer. Utfordringen er bare at ungen vokser så fort ut av det at jeg gidder ikke kun kjøpe dyre ting. Hver og en forelder får gjøre sine prioriteringer. 

Men hva legger du i «merkeklær» egentlig? Vanlige klesmerker som Ralph Lauren og Gant ser ikke jeg på som noe spesielt. Jeg personlig hadde bare aldri kjøpt en Guccibody til 5000kr liksom. Men igjen hver forelder får gjøre som de vil.

Anonymkode: 1b997...d68

• Liker 1
Skrevet

Spiller ingen rolle for ungen hva slags merke klærne har så lenge de har dinosaurer eller traktorer på, og er behagelig å ha på. Det spiller en rolle for meg at ungen er tørr og varm, at vi ikke bruker unødvendig mye penger på klær, og at vi skåner miljøet mest mulig. Når disse kombineres er alle fornøyde. 

Men det er veldig lite dyre merkeklær gitt! Jeg syns vel strengt tatt at små barn kledd opp i Gucci og sånn er ganske Harry 😛

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (2 timer siden):

. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. 

Glemte: Beklager å måtte si det, men alle barn får fine kommentarar for klærne sine. Noe jeg ikke nødvendigvis ser som positivt. Det blir nok fokus på utseende etter hvert som de vokser til. 

Anonymkode: 252db...453

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg er litt usikker på hva som menes med «merkeklær». Snakker vi spesifikke merker? Hvor går grensen mellom dyre merker og billige? Jeg forstår jo at Gucci er dyrt og HM billig. Men hvor går grensen? Hvor plasseres merkene i midten? Vi ligger midt i mellom et sted, og jeg er virkelig ikke sikker på om det regnes som merkeklær eller ikke.

Anonymkode: ac9b7...dbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøper også mye merkeklær til barna. Vi har tre barn, og merketøyet går i arv, så da tenker jeg at det egentlig ikke er så dyrt likevel, når det kan brukes av tre:) Men er nok litt hard på gassen noen ganger. Er jo så mye fint! Og mellomste gutt ser jo veldig opp til eldstemann som er tenåring og skater en del:P Skal lete lenge etter mer forfengelig klesstil enn på skatere! Så er det lett å gi etter da:P Yngste er ei lita tulle på 2, hun arver jo alle skateklærne til gutta:P Men jeg handler aller mest på hm, elsker den butikken! Synes de har så mye fint der! I hvert fall til de to minste! 

Anonymkode: 925af...775

De har vel ikke merkeklær på ha😅

Anonymkode: a7ba9...6b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har vel ikke merkeklær på ha😅

*hm

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok at flesteparten av de som velger å kjøpe merkeklær gjør det for å vise utad at de har god råd. De aller færreste bryr som om hvem som har sydd klærne. 

Anonymkode: dcf58...81a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på hva slags merker. Jeg har en på 5 og en på 12 år. Vi går ikke i gucci å den typ dyre merker. Men begge har fila og gant f.eks. Men det er for at jeg vil at i noen tilfeller skal dem matche, og 12 åringen har vokst ut av barnestørrelsene. Ellers handler jeg mye på Cubus, Kappahl og HM til han minste. Er stort sett der jeg kjøper alle klærna hans. Når det gjelder uteklær bruker jeg utelukkende Reima, Bergans og Kattnakken. Jeg får høre fra mine venner at det er galskap å bruke så mye penger på uteklær, men der er jeg uenig. Har prøvd uteklær fra både Kappahl, Reflex og Stormberg men ingen av dem kan måle seg med Reima, Kattnakken og Bergans. 

Anonymkode: 299d6...850

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (3 timer siden):

Ja. Jeg sparer på alle klær etter sønnen min. Jeg synes det er helt greit og merker stor forskjell på kvaliteten. Jeg synes og det er viktig at klærne er produsert på en riktig måte, derfor kjøper jeg ikke på billigbutikker. Jeg synes det er ganske teit at andre foreldre sier ting som « man bygger en fasade « « man leker deilig» osv. 

hva mener du er merkeklær til barna? Det er stor forskjell på hm til Gucci og mye der imellom.

Anonymkode: 7f0ec...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Spørs på hva slags merker. Jeg har en på 5 og en på 12 år. Vi går ikke i gucci å den typ dyre merker. Men begge har fila og gant f.eks. Men det er for at jeg vil at i noen tilfeller skal dem matche, og 12 åringen har vokst ut av barnestørrelsene. Ellers handler jeg mye på Cubus, Kappahl og HM til han minste. Er stort sett der jeg kjøper alle klærna hans. Når det gjelder uteklær bruker jeg utelukkende Reima, Bergans og Kattnakken. Jeg får høre fra mine venner at det er galskap å bruke så mye penger på uteklær, men der er jeg uenig. Har prøvd uteklær fra både Kappahl, Reflex og Stormberg men ingen av dem kan måle seg med Reima, Kattnakken og Bergans. 

Anonymkode: 299d6...850

I forhold til uteklær så er vel Reima det merket som går igjen mest i barnehager i dag. Kattnakken har 70% av barna i barnehagen der vi har barna, veldig lett å se når man henter i utetiden. Tenker at dette er helt vanlige merker på klær til barn.

Når det her snakkes om merkeklær tenker jeg det er mer ment merker som Gucci, Gang, Hilfiger osv (kan fint lite navn på disse luksusmerkene som det kryr av på Oslo vest 😅). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si jeg er litt usikker på hva som menes med «merkeklær». Snakker vi spesifikke merker? Hvor går grensen mellom dyre merker og billige? Jeg forstår jo at Gucci er dyrt og HM billig. Men hvor går grensen? Hvor plasseres merkene i midten? Vi ligger midt i mellom et sted, og jeg er virkelig ikke sikker på om det regnes som merkeklær eller ikke.

Anonymkode: ac9b7...dbb

Jeg tenker at merkeklær i denne sammenheng må være type Gucci, Gant, Hilfiger osv. Ikke typisk barneklær.

Reima, Kattnakken, Bergens osv er mer normalt vanlig å se i barnehagen, så kan ikke forstå at det er det TS sikter til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt merkeklær og klær av kvalitet til barna våre. Klær som holder, og klær som er komfortabel å bevege seg i. Nå er de ungdommer. Han ene går i vanlige klær med typisk Gant merker, og han andre er lotepus fan og er opptatt av mekking, vedhogging osv og går med klær deretter. Når de blir ungdommer finner de sin egen stil. 

alle har ikke råd til merkeklær, og det skal ikke være et mål heller. Folk må kjøpe det de liker. Men jeg personlig liker klær av kvalitet både på meg selv og barna. 

Anonymkode: 68513...1e1

Gjest Lommerusk
Skrevet

Jeg kjøper det jeg syntes er fint og det jeg ser er kvalitet. Merkeklær er ikke synonymt med kvalitet. Har kjøpt mye dyrt som ikke tåler noe særlig. Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper og tenker jeg kjøper det jeg ønsker og mener er bra :) Mitt fokus er at det skal være kvalitet som holder og selvsagt pent å se på 😂👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at merkeklær i denne sammenheng må være type Gucci, Gant, Hilfiger osv. Ikke typisk barneklær.

Reima, Kattnakken, Bergens osv er mer normalt vanlig å se i barnehagen, så kan ikke forstå at det er det TS sikter til. 

Ganske stor forskjell på gant og Gucci da

Anonymkode: 8b1ef...1bf

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? 
Jeg er vel en av de du mener «kun kjøper billig klær» til barna mine. Kjøler Tilogmed brukt?!!???? Go figure. 

Jeg driter i hva andre sier, og det burde du gjøre også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...