Gå til innhold

Ser du ned på barn som går med klær fra kjedebutikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 52f90...de7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Kansje jenta synes genseren sin med disney prinsesser er den fineste hun har. Tenk å se ned å et barn for den grunnen..

Skrev ikke at jeg så ned på det barnet. Skrev at jeg grøsset litt inni meg. Grøsser fordi jeg tenker at det er kynisk bransje bak som ønsker å tjene drøssevis med penger ved at folk (i dette tilfellet barn) går rundt å ser likedan ut.

Anonymkode: d8889...a6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er i samme situasjon som deg, og mine barn går mest i Lindex/nameit/reflex, fordi det er butikkene som er nærmest og har klær som holder. Faktisk er nameit dårligst kvalitet av disse etter min mening, men kanskje best passform (bukser til gutter særlig). Ytterdresser er fra Reima, men kun fordi jeg leste en test før vi kjøpte første dressen, og var fornøyd så har fortsatt med det. Årets vinterjakke til ungste var arvet og fra HM!

Synes synd på barn med dårlig yttertøy, og skittent innetøy/dårlig lukt/hygiene. 

Synes merkeklær med synlig logo til barn (og voksne) er latterlig. 

Anonymkode: 8cf26...051

Du føler deg bedre av å se ned på andre ? 

Anonymkode: e042e...8c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Voksne, oppgående mennesker ser vel ikke ned på barn pga klær? 

Anonymkode: a1779...787

Å joda mange ser ned på barn med merkeklær hvertfall

Skrevet

Nei. Da måtte jeg jo sett ned på egne barn. He, he. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, hvordan ser du det er fra Cubus på 1-2 sek? Folk som ler av cubusklær burde få stygge vorter resten av livet:)

Anonymkode: 906ac...3de

Jeg ser du holder nivået høyt her. Så flink du er!

Anonymkode: 33443...748

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tenker at foreldrene er økonomisk smarte og har en bevissthet rundt hva det er verdt å bruke penger på. Særlig dersom de kjøper brukte klespakker på Finn. Jeg blir nesten litt misunnelig på hvor flinke de er på økonomi og bærekraft/gjenbruk, for jeg får ikke meg selv til å kjøpe brukte klær til barna mine, av en eller annen snodig grunn.

Jeg syntes ikke H&M har særlig god kvalitet på klærne, men siden de er rimelige og barna vokser så raskt uansett så «øver» jeg meg litt på å kjøpe derifra. Men jeg foretrekker Molo, Lillelam (fram til barna blir for store), MeMini (som dessverre har lagt ned) osv. 
Noen ganger, når jeg handler klær til meg selv, får jeg lyst til å kjøpe plagg til barna fra Dolce & Gabanna, Gucci eller Dior, men jeg tør ikke av frykt for at folk skal tro jeg er «helt blåst» i hodet :P 

Anonymkode: bc7c8...721

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å joda mange ser ned på barn med merkeklær hvertfall

Da er de ikke oppgående.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da er de ikke oppgående.

Tja, da er vel så og si ingen oppegående, da?

Hvis man gir folk all mulig frihet elsker de fleste å se ned på en, enten de vil eller ikke. Enten fordi de synes du er dum eller fordi de vil markere avstand.

Selv om jeg IKKE er interessert i dem, så dikter de opp at jeg er interessert i dem. Ingen motstand betyr ikke interesse, det betyr at man er totalt uinteressert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke barna nei, men jeg ser litt ned på folk som kjøper og kjøper og kjøper fra fast fashion fordi de mååå ha noe nytt og være trendy.

Vær så snill og slutt å støtte barnearbeid og grusomme arbeidsforhold. Kjøp heller brukte klær, da er du med en gang med på løsningen med sirkulær økonomi. Slutt å shoppe så innihampen mye, prioriter brukte klær og klær fra bedre butikker som driver så etisk som mulig. Det har jeg gjort i mange år allerede, og skulle ønske flere gjorde det samme. 

Anonymkode: 0a3bd...704

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man gir folk all mulig frihet elsker de fleste å se ned på en, enten de vil eller ikke. Enten fordi de synes du er dum eller fordi de vil markere avstand.

Selv om jeg IKKE er interessert i dem, så dikter de opp at jeg er interessert i dem. Ingen motstand betyr ikke interesse, det betyr at man er totalt uinteressert.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er stort sett lavere enn meg, så da ser jeg ned på dem 😛 men hva slags klær de har på kan jeg ikke si jeg legger merke til, så lenge de er hele og rene. Er de ikke det, er det vel mer nærliggende å se ned på foreldrene enn på barna.

Anonymkode: 9a7f7...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ser selvfølgelig ikke ned på barn av noe slag!

Og legger ikke merke til merker andre barn bruker. Men jeg mener at om man er så privilegert at man har litt mer penger enn man trenger så synes jeg man skal fremme etisk produksjon som tar vare på miljø og ikke driver rovdrift på ansatte, eller enda verre-barnearbeid. 

Selv foretrekker jeg skandinaviske merker som Memini, huttelihut, kattnakken, vossatassar, konges sløjd, marmar, minilin osv, fordi det har høy kvalitet og kan gå i arv, kjøpes og selges brukt, er komfortable og veldig pene. 

Så egentlig så synes jeg det er litt trist når privilegerte mennesker kjøper uten å tenke over hva de kjøper. Masseproduserte varer er ofte ikke det beste. Synes også man bør unngå grelle plastleker til barna sine, og begrense sitt eget forbruk.

Anonymkode: 06af0...101

• Liker 2
Skrevet

Spørs helt på hva slags plagg og bruksområde. Vi foretrekker bergans i yttertøy og "funksjonelle klær" fordi passformen er god og kvaliteten er så god at plagget overlever det barnet det kjøpes nytt til og arves videre. Har kjøpt noe Stormberg før fordi jeg liker pante-ordningen, men aldri igjen fordi kvaliteten er for dårlig, og kundeservicen langt under pari (ville ikke ta plagget inn til reparasjon, eller bytte til annen tilsvarende dunjakke fordi den jakken nå var til outlet pris, så da måtte vi ta en sånn i en annen størrelse enn den som var gått I stykker eller tilgodelapp på outlet prisen....). Jeg elsker å arve yttertøy til barna som de får sitt navn som nr 3-5 i navnelappen 🥰

Hverdagsklær er vi også så heldige at vi arver, men der har kjøper vi alt fra flere tusen kr plagget til hm. Dette er da tenåringer, og vi har et veldig moderat klesbudsjett siden majoriteten av tøyet arves så da sitter kortet litt løsere når de først spør om en spesifikk ting 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke! Ser ikke ned på voksne som kjøper klær i liknende butikker heller. Dem som ser ned på barn i slike klær, ser vel helst ned på foreldrene og synes synd på barna. Men ingen voksne, oppegående folk med verdier på stell, tenker slik om andre. Det er klart at slike folk finnes, men jeg tror de er i mindretall. 

Anonymkode: bd0a5...094

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er bare klær. Så lenge det holder barna komfortable og varme så spiller det ingen rolle hvilket merke det. Personlig betaler jeg heller 100 kr for en genser enn 1000.

Anonymkode: d0dcf...2b1

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Nei, ikke sant. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Men tenker mitt når jeg ser folk kle barna i upraktisk bomulls-bling når det er vær og temperatur for mer praktiske stoffer, feks ull og ullblandinger. Legger mer merke til slike ting, om barna er godt kledt osv. 

Anonymkode: 16376...941

Skrevet

Ser ned på barn?! Nei! Og det burde ingen andre voksne heller gjøre! Og i hvert fall ikke de som har barn selv!!😤😤😤 faen eller! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, ikke sant. :sjenert:

:klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...