Gå til innhold

Graviditetsdagbok - to skal bli tre

Atticmess

Anbefalte innlegg

Atticmess

Nesten litt skummelt å opprette denne dagboka, da det fortsatt er tidlig. Men jeg føler det er fint å starte å skrive her, og få med tankene helt fra starten.

Nå har jeg passert IKM med et par dager, og fortsatt ingen tegn til tanta. Noen småsymptomer som jeg har lagt merke til etter positiv test, litt ømme pupper, trøtt midt på dagen og trøtt tidlig på kvelden, lys våken om morgenen da. Kanskje ikke så rart når jeg sover såpass mye 🙈 

Prøvereventyret mitt er delvis dokumentert i prøverdagboken min: Prøvedagboka.
Spiren satt etter 9mnder med prøving, og el var 10.03.2021. 

Dette blir vårt første barn, og vi gleder oss veldig.

image.thumb.png.75e1ae6449b704c3fae667e532d6ebb9.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis

Dette er så hyggelig 🥰 Følger med deg videre inn i denne reisen 🌼

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niny

Blir kjekt å følge dere fremover. Så også at noen har opprettet termingruppe for nov/des 21, om du ønsker å kunne snakke og diskutere med flere andre med ca samme termin som deg 😊

Jeg kommer ikke til å opprette gravid dagbok før uke 12, for sikkerhets skyld 🙈 og midt i oppussingen av nye huset nå, så har jeg ikke egentlig tid til å henge så mye her inne om dagen (utenom når jeg er dårlig og ikke greier jobbe 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Atticmess

Er litt sniktitter inn i den termingruppa, kommer nok til å henge meg på om ikke altfor lenge 🙈 

Så herlig at dere er i gang med oppussingen @Niny 😁 Det blir deilig å få det slik dere ønsker det 🙌

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sommerfugl154

Yaay! Så koselig ned graviditetsdagbok 🥰 jeg skal følge med!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godis

Når tenker du å ta siste digitale testen? 🥰

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess

Har tenkt å ta den enten imorgen eller torsdag. Vil gjerne se 3+, så kan være jeg venter lengst mulig bare for sikkerhetsskyld 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess

4+6

Symptomer: lett kvalme, trøtt på ettermiddagen/kvelden (veldig våken om morgenen), murringer, ømme pupper

Gleder meg veldig til imorgen når det vil stå 5+0 i appen, og det blir litt nytt å lese om. Og et hakk nærmere å teste på nytt med digitaltest! Har testet en del med strimmeltestene, bare for gøy, men har ikke merket behovet for det igår eller i dag, noe som er nytt da jeg har måttet samle litt ekstra viljestyrke for å la være tidligere.

Siden jeg var så nysgjerrig på hvordan tempen kom til å oppføre seg under en graviditet så har jeg fortsatt å tempe etter positiv test. Har vært forberedt på at den etterhvert kan begynne å svinge, og for meg så skjedde det i dag/igår, ca. 20 dager etter el. Syns det egentlig er litt interessant, har prøvd å lese litt om hva som skjer med basaltemperaturen under graviditet, men finner for det meste forumer som sier at man må stoppe å tempe etter positiv test for å unngå å bli gal, ettersom tempen vil svinge 🙄 Er tydeligvis veldig vanlig at progresteronet svinger fra dag til dag, så endringer i temperaturen/temperaturfall er helt vanlig og trenger egentlig ikke å bety noe som helst, men siden det samme vil skje ved en abort er det lett å begynne å overtenke med en gang tempen endres..

Så nå vurderer jeg å slutte å følge med på tempen for å hindre at jeg blir gal, som alle disse forumene påpeker x) Men har så lyst til å ha dataene da, så vurderer å teste å fortsette å tempe, men bare ikke følge med på hva termometeret viser i noen uker. Skal tenke litt over det de neste dagene og føle litt på det, har hittil ikke engstet meg veldig for å miste. Har egentlig bare vært lykkelig over graviditeten og å endelig kunne planlegge litt framover. Så hvis jeg føler at tempingen kommer i veien for det så tror jeg at jeg legger det fra meg.

Temperaturfallet ga meg en påminnelse om at det er risiko for å miste en stund til, har hatt det i bakhodet til en viss grad, men lykkeruset har vell kanskje vært lengst fremme de siste dagene. Har jo derfor også hatt veldig lyst til å fortelle alle om graviditeten, har klart å holde meg, men det har vært tungt.. Men nå, etter å ha tenkt litt over risikoen, så føles det mye enklere å holde nyheten for oss selv en stund til. Har fått litt utløp for behovet om å fortelle det da, ettersom hele tiden har vært enige om å fortelle våre alle nærmeste venner om det tidlig. Hvis noe skjer så har vi noen som vet hva vi står i og som er der for oss. Tror vi begge har godt av å kunne prate med noen andre enn kun hverandre oppi dette, uavhengig av utfallet.

Så det var litt tanker herfra midtveis i påska. Inntil videre har jeg det ganske bra, og jeg har stor tro på at lille spire også har det 🥰

Ønsker alle en riktig god påske 🐣

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amatariel

Du har vært en veldig fin støtte de siste månedene, og jeg er så glad for at du endelig fikk positiv test og er gravid ❤️ Selvfølgelig vil jeg følge deg videre her i svangerskapsdagbok. Du har virkelig en spennende tid foran deg :klemmer:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess
Amatariel skrev (6 minutter siden):

Du har vært en veldig fin støtte de siste månedene, og jeg er så glad for at du endelig fikk positiv test og er gravid ❤️ Selvfølgelig vil jeg følge deg videre her i svangerskapsdagbok. Du har virkelig en spennende tid foran deg :klemmer:

Åh, så koselig sagt ❤️ Har store planer om å fortsette å følge med og heie på dere andre, både før og etter positiv g-test 😁🤞

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Atticmess

5+0

symptomer: fortsatt mye av det samme.

Hurra! Deilig å komme inn i en ny uke med ny animasjon i appen, nye artikler å lese på og digital test som viser 3+ 🙌 Tar det som et tegn på at spiren inntil videre har det bra og utvikler seg fint 😁

20210331_143342.thumb.jpg.bfaf75fefa37793978be369d3942d633.jpg

Siden det uansett ble en såpass stille påske så har jeg satt igang et ryddeprosjekt. Og det er litt deilig å fikse huset med baby i bakhodet, for da har jeg fått fikset en gjesteseng et annet sted i huset ettersom gjesterommet går til babyen, og jeg har fått ryddet plass inne til å lagre babyutstyr 😁 Det er litt deilig å få på plass sånne småting som dette merker jeg.

Vi er i maks feriemodus i heimen da, så det går ikke ekstremt fort, tar litt nå og litt da. Men håper på å ha fått ryddet store deler av huset slik at det blir klart for å sakte men sikkert fylles med babyutstyr utover sommeren og høsten 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amatariel
Atticmess skrev (8 minutter siden):

Tar det som et tegn på at spiren inntil videre har det bra og utvikler seg fint 😁

Jaa hurra det er kjempefint 🥰 Helt perfekt!

Så utrolig koselig og rydde og ordne. Man får raskt redebyggemodusen over seg ;) Perfekt med disse rolige helligdagene da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godis

Nå ble jeg så glad for at du fikk din 3+test 🥰 Det har hyggelig! 

Jeg tror jeg skal la meg inspirere av deg, og bruke noe av påsketiden på rydding og sortering. Eller, jeg tror ikke. Det SKAL jeg gjøre 🤩 Takk for inspirasjon! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess
Amatariel skrev (16 timer siden):

Så utrolig koselig og rydde og ordne. Man får raskt redebyggemodusen over seg ;) Perfekt med disse rolige helligdagene da.

Ja, er deilig å endelig få gjort det 😊

Godis skrev (16 timer siden):

Jeg tror jeg skal la meg inspirere av deg, og bruke noe av påsketiden på rydding og sortering. Eller, jeg tror ikke. Det SKAL jeg gjøre 🤩 Takk for inspirasjon! 

Dette tror jeg må bli første gangen jeg er en ryddeinspirasjon 😂 Men hyggelig det! Er jo ganske deilig å få litt system i rotet 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godis
Atticmess skrev (4 minutter siden):

Dette tror jeg må bli første gangen jeg er en ryddeinspirasjon 😂

Jeg satte i gang umiddelbart, så det greide du godt 😄 Jeg tar stort sett en runde gjennom alle ting i huset en gang i året, så jeg er litt skuffet over hvor lite jeg vil kvitte meg med. Men systemene jeg har skal komme på plass i det minste. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess

Så deilig, @Godis! 😊 Veldig lurt med en årlig ryddesjau, skal nok prøve å legge til meg en slik vane selv.

Vi kjøpte inn en haug med esker, så her og er det systematisering på gang. Huset så helt bomba ut noen dager etter jeg hadde raska ut alt fra boden for å få det mer i bokser og i system 😅 Av og til blir det så rotete når man rydder... Men begynner å hjelpe på nå 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...