AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har en bekjent som akkurat er blitt ufør, og nå skal han flytte til Arendal fordi uføre får mer penger der enn andre steder. Som jeg forsto det så er det en greie at uføre fra hele landet flytter dit. Han ville ikke si så mye mer, men min kompis kjenner ingen der, og alle i familien bor nord for Trondheim, så det må jo være betydelig beløp for at folk flytter så langt og bort fra alt kjent. Hvis dette stemmer, hva er isåfall grunnen? Får Arendal kommune ekstra statlig støtte pr ufør eller hva er greia? Anonymkode: 4c5aa...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Har aldri hørt det om arendal, men vet mange uføre flytter til Halden fordi det er nærmere sverige og dermed blir billigere å kjøre over grensa for å storhandle ( er ung ufør selv og bor i Oslo). Anonymkode: c2b7e...640 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Har lurt på det sammen! Min venninne flytta til Arendal fra Harstad for fire år siden av samme grunn. Anonymkode: 6a322...64f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Dette må være bullshit fra ende til annen. Det er statlige regler om uføretrygd som gjelder, ikke kommunale. Det er staten som bestemmer satsene på G og alle trygdeytelser. Anonymkode: 44209...d80 13
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette må være bullshit fra ende til annen. Det er statlige regler om uføretrygd som gjelder, ikke kommunale. Det er staten som bestemmer satsene på G og alle trygdeytelser. Anonymkode: 44209...d80 Kan det være en annen grunn? Om kommunen betaler bolig eller liknende kanskje Anonymkode: 4c5aa...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Hæ? Uføretrygd har da ingenting med kommunen å gjøre. Det er en statlig ytelse, og det beløpet er satt en gang for alle når det innvilges. En får ikke mer utbetalt i dyre Oslo enn i ei billig bygd nordpå. Kommunale hjelpetjenester setter kommunen pris på selv, men det er ting som hjemmehjelp, middag fra storkjøkken, personlig assistent ol. Anonymkode: b7260...161 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Mulig de får bostøtte der? Kommuner har ulike grenser for når man har rett på bostøtte Anonymkode: 9f0ad...221
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har også hørt dette. Anonymkode: 83724...c88
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Kan det være at Arendal har tilrettelagte boliger, og nedsatt leie på bolig, til uføretrygdede? I kombinasjon av stort uføretrygdnettverk ettersom Agder skal ha prosentvis høy andel uføretrygd i landet? Samt at Arendal er en av plassene i Norge med "best" vær hele året? Og så har Arendal en del viktige klinikker og behandlingssteder i nærområdet. Ja nei, jeg vet ikke, men dem får garantert ikke mer i trygd av å bo der. Dette er statlig regulert, og alle følger samme satser. Anonymkode: 47489...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mulig de får bostøtte der? Kommuner har ulike grenser for når man har rett på bostøtte Anonymkode: 9f0ad...221 Dette høres plausibelt ut! Har en venn som er oppvokst på Sørlandet. Han sier at Arendal har en veldig høy andel med folk på uføretrygd, men jeg har aldri spurt hvorfor. Det hadde vært interessant å vite årsakssammenhengen her. Har Arendal lokalpolitikere som er veldig sosialt innstilt eller er flinke til å tilrettelegge for dem med lav økonomi? Ellers vet jeg at mange flytter til Østfold eller deler av Østerdalen (nær svenskegrensa), slik noen nevner her. Det skyldes vel at det er relativt billig å bo / kort vei til Sverige. Selv er jeg på AAP, og frykter at derfor mot uføretrygd. Jeg kjøpte heldigvis leilighet i et billig område i Oslo for noen år siden, før jeg ble syk. Ser at det er oppnåelig for meg å beholde leiligheten, og det er det største lyspunktet for meg i den situasjonen jeg er i. Dersom man har råd til boutgiftene, kan man tross alt leve godt i Oslo for en billig penge... Anonymkode: 56c29...97c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 Arendal er ikke en av kommunene med forhøyet bostøtte. Anonymkode: b7260...161 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Godt trygde-fellesskap, sikkert. - halla, er du trygdet? - seff! - jeg også! Og så blir det starten på vakre vennskap. Anonymkode: 1a3af...57b 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Er ufør, og har aldri hørt om dette? Anonymkode: 9f66d...cf9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 12.01): Er ufør, og har aldri hørt om dette? Anonymkode: 9f66d...cf9 Hører dette mer og mer om Arendal 😳 Anonymkode: 4c5aa...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 Jeg flyttet fra Gjøvik til Arendal pga dette 🤑 Anonymkode: 1770f...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg flyttet fra Gjøvik til Arendal pga dette 🤑 Anonymkode: 1770f...8b5 Jøss, kanskje du kan opplyse hva Arendal kommune tilfører uføretrygden din for oss uinnvidde? Anonymkode: 2d102...7ba 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jøss, kanskje du kan opplyse hva Arendal kommune tilfører uføretrygden din for oss uinnvidde? Anonymkode: 2d102...7ba Kanskje de synes uføretrygdede er en ressurs og gjør det de kan for å holde på dem. Bedre med uføretrygdede enn ingenting, liksom? Anonymkode: 1a3af...57b
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 Sitat Hvorfor får muslimer mer penger i Arendal enn andre kommuner?
Gjest Airman Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 10.17): Jeg har en bekjent som akkurat er blitt ufør, og nå skal han flytte til Arendal fordi uføre får mer penger der enn andre steder. Som jeg forsto det så er det en greie at uføre fra hele landet flytter dit. Han ville ikke si så mye mer, men min kompis kjenner ingen der, og alle i familien bor nord for Trondheim, så det må jo være betydelig beløp for at folk flytter så langt og bort fra alt kjent. Hvis dette stemmer, hva er isåfall grunnen? Får Arendal kommune ekstra statlig støtte pr ufør eller hva er greia? Anonymkode: 4c5aa...6e1 Nå forveksler du mellom asylsøkere og norske uføre. Vertskommune får litt i underkant av en million i gruntilskudd som vertskommune pluss tilskudd pr asylsøker dobbelt opp for unge asylsøkere. ( derfor gamle høyrekommuner som Oslo og Asker ser ut som ghettoer). Norske uføre får penger fra staten, helt uavhengig hvor en bor
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #20 Skrevet 6. april 2021 Arendal er generelt en drittkommune. Hilsen arendalitt. Anonymkode: 0a2de...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå