AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Folk her er jo nærmest maniske når det kommer til uføretrygd - daglig er et noen som lager poster der de trakasserer uføre. Det blir faktisk for sært for meg - dette er et tema jeg så og si aldri hører noen diskutere eller prate om i det virkelige liv, men så fort du besøker KG, så er det nærmest et dagligdags tema. Er det et fåtall med troller eller medlemmer som sliter, og som spyr ut de samme trådene, om og om igjen? Anonymkode: ffb7c...5a6 10
Milky Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Folk kjeder seg.. men så elsker uføre å provosere også
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Mulig et fåtall med troller. Anonymkode: 58b43...131
Gjest Råååsa Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Det er nok mange uføre her, med god tid. Og da kan den gruppen hisses opp for rein underholdning. Det kan være uføre sjøl også som starter disse trådene, for å sjekke ut holdningene til folk. Jeg er ufør sjøl. Disse trådene synes jeg er vanvittig lavpanna.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Husker når jeg skulle søke ufør og googlet, kom innpå forumet her og ble vettsskremt over holdningene til ufør og sykdom, trodde man måtte ha omtrent amputert vekk alle ledd for å kunne være ufør på kg. Sa det til fastlegen min, hun smilte bare og sa "ikke les der inne mens dette pågår, det er ikke klokt det som skrives". Anonymkode: 86c90...3b2 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Råååsa skrev (Akkurat nå): Det er nok mange uføre her, med god tid. Og da kan den gruppen hisses opp for rein underholdning. Det kan være uføre sjøl også som starter disse trådene, for å sjekke ut holdningene til folk. Jeg er ufør sjøl. Disse trådene synes jeg er vanvittig lavpanna. Samtidig som du ivrig deltar i dem. Anonymkode: 58b43...131 1
Gjest Råååsa Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samtidig som du ivrig deltar i dem. Anonymkode: 58b43...131 I en par ja. For jeg hadde fatigue og var sengeliggende. Nå er jeg lei av de, og gir passe dårlige råd inne på Kjærlighet og samliv i stedet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 40% av kg er ufør eller på aap Anonymkode: e6d21...670 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Har aldri forstått hvorfor de som er ufør blir hengt ut her på KG hver uke. Sorry, vi uføre, for jeg har dessverre blitt en av dem. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli en av dem. I mange år så har jeg bare ignorert disse trådene, jeg har jo sett hvor ofte de kommer og tittet innom en gang i blant. Aldri skrevet i dem. Etter at jeg selv ble ufør, så fikk jeg en uforventet trang til å forsvare meg selv. Jeg har lest mye dritt om psykisk helse og DPS, men aldri følt for å forsvare det, men uføretrygd.. det traff meg på en uforventet måte. Men jeg har kommet over det. Jeg har prøvd å diskutere i 2-3 tråder, nå er det nok. Jeg leser noen, men svarer aldri. Kun hvis noen har praktiske spørsmål, da kan jeg svare dem. Lager kun tråder for å spørre om praktiske spørsmål selv, da KG er fult av uføre, av god grunn, dagene som syk blir ofte lange og kjedelige. Så fin plass å få svar på ting man lurer på, hets og idiot-svar i de få trådene jeg har laget, ignorerer jeg bare. Lurer selv på hvor mange som er bak disse hetsetrådene. Jeg ble selv skremt til å ikke søke uføretrygd, på grunn av løgner og tull på kg. Anonymkode: cd79b...264
PetterKanin Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Jeg undrer mer på hvorfor så mange ikke tåler at uføretrygd er oppe til debatt, og kaller debatt om fenomenet for hes/trakassering etc. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 Det er vel et stort flertall som er uføretrygdet her inne på KG. De hisser seg voldsomt opp om noen kommer med tanker eller ideer om temaet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Fordi det sjeldent er debatt, det er som oftest tråder der folk som har noe galle å hoste opp noe dritt, og folk kaster seg på for å såre, og så har du folk som lett tar åtet og lar seg provosere. Snyltere finnes åså så klart, og de har jeg sett skryter av det.....ikke alle er troll. Utrolig provoserende. Mange har fått et ødelagt liv og ender opp som uføre og de havner imellom alt dette. Det er jo et ømtålig tema. Mange ufordragelige folk og fordommer. Rart voksene folk kan synke så lavt i noe de kaller en debatt. Anonymkode: 812cc...198 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Muttern ble ufør etter en bilulykke og det jeg reagerte på er hvordan hennes "venner og familie" behandlet henne etterpå tilogmed jeg ble gjort narr av ekke mammaen din fattig nå som ikke kan jobbe. Jeg bodde hos fattern de hadde blitt skilt noen år før hun var ikke istand til å ta vare på seg selv i flere år etter ulykken og folk var drittsekker hun fikk kommentarer når hun etter rehablitering klarte å gå på butikken alene, å ja du var ikke så skadet likevel (hun sleit med dybdesynet og kunne få blackouts) og noen kalte henne en snylter. Jeg hater stedet jeg vokste opp pga av det fattern ble nærmest sjokkert over hvordan mutterns famile behandlet henne og meg jeg fikk aldri noe gratulerer med dagen fra tantene mine på morssiden eller ble behandlet på en god måte. De hadde gode jobber og var en del av samfunnet mens muttern ikke var god nok lenger for deres a4 liv. Fattern var der og hans familie behandlet meg bra så meg gikk det greit med, men muttern var mye alene når jeg endte opp hos fattern jeg var 8 år når det skjedde. Så ja folk er noen forbanna rasshøl når det gjelder uføretrygdede helt til de får kjenne på hvordan det er selv. Muttern var godt utdanna innenfor juss det kan hun aldri jobbe med igjen hun sliter med huskommelsestap fortsatt. Husk at alt som skiller deg og a4livet ditt fra å bli trygda er en ulykke eller at du er på feil sted til feil tid. Anonymkode: c02c5...b09 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Det er nok i hovedsak en eller kun få personer som til stadighet drar dette igang. Det er heller ikke reell diskusjon det legges opp til. Tråder som ‘bør uføretrygda få lov til å få barn?’ og liknende er hatytringer - kun i lett forkledning. Noen smartinger skjønte at slike uttalelser ikke er akseptable og fikk mange innlegg sletta. Når de derimot begynte å formulere de samme stygge utsagnene som ‘spørsmål’ så slutta KG å slette trådene. Noe som seriøst bør revurderes. Heldigvis begynner folk flest på KG også å bli drittlei hetsen, og sier imot. Anonymkode: d03f3...1c8 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Smeltemann skrev (20 minutter siden): Det er vel et stort flertall som er uføretrygdet her inne på KG. De hisser seg voldsomt opp om noen kommer med tanker eller ideer om temaet. En debatt er saklig og prøver å finne løsninger på tvers av meninger - oppgulp om uføre på kg som "snyltere", "late", "burde steriliseres", "kan de gå på kafe kan de jobbe", "kan ikke skjønne hvorfor noen velger å være fattige"... Lag heller tråder om "hvordan kan vi tilrettelegge arbeidslivet slik at flere med fysisk og psykisk sykdom kan jobbe?", "hvordan kan systemet bli bedre for å fange opp de som virkelig er syke?", "hva slags tilrettelegging burde til sånn at de som er syke/funksjonshemmet/lever med smerter også kan leve normale fullverdige liv ut fra de forutsetningene de har" Det er debatttråder, ikke det skvipet som surrer her på KG om hvor forferdelig det er at Norge heldigvis har et system som tar vare på de svakeste i samfunnet vårt... Anonymkode: b1fb1...7da 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Jeg tenker dette er folk i lavtlønnet yrker som er veldig misfornøyde med egen tilværelse og «misunner» at noen «går hjemme og slenger» ( ikke mine ord ) for kanskje samme sum penger ( hvis ung ufør eller bedre trygd ). Minstesats uføretrygd er veldig lav ( og lavere enn en hundre prosent stilling lavtlønnet ) så hvordan noen kan lire av seg at uføre burde ha mindre skjønner jeg ikke. Anonymkode: c1d00...7f9 1
Gjest Smeltemann Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En debatt er saklig og prøver å finne løsninger på tvers av meninger - oppgulp om uføre på kg som "snyltere", "late", "burde steriliseres", "kan de gå på kafe kan de jobbe", "kan ikke skjønne hvorfor noen velger å være fattige"... Lag heller tråder om "hvordan kan vi tilrettelegge arbeidslivet slik at flere med fysisk og psykisk sykdom kan jobbe?", "hvordan kan systemet bli bedre for å fange opp de som virkelig er syke?", "hva slags tilrettelegging burde til sånn at de som er syke/funksjonshemmet/lever med smerter også kan leve normale fullverdige liv ut fra de forutsetningene de har" Det er debatttråder, ikke det skvipet som surrer her på KG om hvor forferdelig det er at Norge heldigvis har et system som tar vare på de svakeste i samfunnet vårt... Anonymkode: b1fb1...7da Der kom den første....
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Jeg er så drita lei slike tråder, og jeg er drita lei av at kg ikke tar skikkelig tak i det. Anonymkode: 237e2...cee 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er så drita lei slike tråder, og jeg er drita lei av at kg ikke tar skikkelig tak i det. Anonymkode: 237e2...cee Uføre blir virkelig utsatt for mye hets og hat. Det er ikke rart at mange i «virkeligheten» vegrer å si de er ufør og ikke sosialiserer seg. Anonymkode: c1d00...7f9 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Smeltemann skrev (35 minutter siden): Der kom den første.... Den første av hva? Anonymkode: b1fb1...7da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå