Gå til innhold

Dere som pusser tennene før frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pusser dere også tennene før kveldsmat?

Anonymkode: 410f4...845

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pusser før frokost OG etterpå. 

Før fordi jeg gjerne har dårlig ånde. Etterpå fordi jeg vil ha rene tenner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser før frokost og etter kveldsmat.

Ja jeg vet det er inkonsekvent.

Anonymkode: 82f2c...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor alene og pusser ikke tenner før frokost. Det er bare dumt! 

Anonymkode: f0003...ce6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pusser dere også tennene før kveldsmat?

Anonymkode: 410f4...845

Nei pusser tenner på morgenen pga dårlig ånde og for å føle meg ren. 

Pusser rett før jeg legger meg for å få rene tenner

Anonymkode: 320b5...7af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bor alene og pusser ikke tenner før frokost. Det er bare dumt! 

Hvorfor er det dumt?.

Anonymkode: 3d3f5...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Pusser etter frokost fordi da slipper det å ligge bakterier fra frokosten hele dagen. Også pusser jeg før jeg legger meg fordi spyttproduksjonen er lavere på natta, da florerer bakteriene bedre. Bruker tanntråd også hver dag før jeg legger meg. 

Anonymkode: 3ebd9...29a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser når det passer best, før eller etter. I hverdagene blir det ofte før mat, men det fordi jeg spiser relativt sent (skipper ofte den "tidligere" frokosten). I helgene er det så å si uten unntak etter frokost.

Jeg spurte tannlegen for noen år tilbake, og hun sa da at hun anbefalte det før frokost fordi man i søvne gjerne sliter på tennene med tørr munn, puste med munnen åpen etc., noe som gjorde tennene meget utsatte for hull. Puss tenner, beskytt dem før mat. Selv sa tannlegen at hun pusset både før og etter mat, men anbefalte å i hvert fall gjøre det før mat.

Anonymkode: 69354...fb8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det dumt?.

Fordi jeg pusser tennene en gang etter frokost. Ingen grunn til å pusse de før

AnonymBruker
Skrevet

Pusser folk generelt bare tennene morgen og kveld? Jeg pusser 3-4 ganger for dag. 

Anonymkode: cdcb4...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pusser folk generelt bare tennene morgen og kveld? Jeg pusser 3-4 ganger for dag. 

Ikke bra for tennene å pusse mer enn 2 ganger. Slitasje 

Anonymkode: dc902...51f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mellom jobb, barn, kjøring, henting, handling, matlaging, husarbeid, leksehjelp og turer med hunden er det ikke rom for å pusse 4 ganger, nei. 

Anonymkode: 9da23...e92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser før frokost for å fjerne bakterier/belegg som har kommet i løpet av natten. Også pusser jeg etter kveldsmat. Dette har jeg også blitt rådet til av tannlege. Det første jeg gjør når jeg står opp, og det siste jeg gjør før jeg legger meg:)

Anonymkode: 65151...a30

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pusser før frokost for å fjerne bakterier/belegg som har kommet i løpet av natten. Også pusser jeg etter kveldsmat. Dette har jeg også blitt rådet til av tannlege. Det første jeg gjør når jeg står opp, og det siste jeg gjør før jeg legger meg:)

Anonymkode: 65151...a30

Høres ikke særlig bra ut å myke opp emaljen før frokost inntas. Så får maten skikkelig satt seg godt og gi grobunn for kariesvekst

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tannpleier! Om tannpussen gjøres før eller ettee frokost har ikke så mye å si. Personlig foretrekker jeg før frokost og før leggetid. Tanntråd er ett must for god oral hygiene. Hjelper ikke å pusse hverken 3 eller 4 ganger hvis det sjeldent brukes t. tråd. Blir bare slitasje på emaljen av «skrubb». 

Anonymkode: c9f6d...305

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er tannpleier! Om tannpussen gjøres før eller ettee frokost har ikke så mye å si. Personlig foretrekker jeg før frokost og før leggetid. Tanntråd er ett must for god oral hygiene. Hjelper ikke å pusse hverken 3 eller 4 ganger hvis det sjeldent brukes t. tråd. Blir bare slitasje på emaljen av «skrubb». 

Tannpleieren igjen, jeg skulle skrive at jeg foretrekker etter frokost, haha!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser tennene før frokost og rett før jeg legger meg fast. (Pluss ved behov.) 

kan vel ikke være så ille for tennene å ta det før frokost. Jeg har aldri hatt hull iallefall. 

Anonymkode: c7861...88b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det dumt?.

Fordi mat smaker annerledes 

Anonymkode: 0a8b1...c0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser etter frokost og før leggetid, tanntråd hver kveld. Etter frokost fordi mat og kaffe smaker bedre før jeg kliner tannkrem over hele munnen, og jeg får vekk eventuell kafferester og smak etterpå. Når jeg var sammen med eksen og sov hos han så pussa jeg tenner før frokost også fordi han kjefta på meg pga dårlig ånde. 

Anonymkode: 36a63...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke poenget med å pusse tennene før frokost. Effekten forsvinner jo så fort man spiser. Hva med å bare vente noen minutter til man har spist og drukket morgenkaffen og så pusse?

Anonymkode: 1d5c3...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...