Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

bittelillebolla skrev (15 minutter siden):

Hvert enkelt egg, og hver enkelt gule legme er forskjellig. Noen egg er det jo noe feil med hos oss alle, og kanskje akkurat denne eggposen ikke var helt som den skulle? Jeg har ikke mye greie på dette jeg heller, men jeg tenker at det høres logisk ut at det kan være slik. :) 

Tror du selv at du kan ha hatt en kjemisk sist syklus? Husker du hadde en test hvor man kunne skimte noe, før mensen dukket opp. Om det er tilfelle, så kan jo det kanskje ha skapt litt krøll hos deg nå. Du fikk jo også noen smerter, og en blødning i denne syklusen også. Jeg synes det høres litt sånn ut. :( Beklager om jeg trår over noen grenser ved å nevne det. ❤️ Ikke meningen å gjøre vondt verre. Kanskje du burde ta en g-test nå for å se om du har noe HCG i systemet? Det kan jo eventuelt være det som slår ut på EL-testene innimellom. Du hadde jo forholdsvis sterke tester ganske tidlig i syklusen din nå. Hmm. Dette er merkelig. Håper du ikke synes det gjør noe at jeg haster ut tanker i hytt og gehør, følte bare jeg måtte skrive det, i tilfelle det kunne være noe i det. :klem: Håper det ordner seg for deg raskt. ❤️ frustrende når man ikke forstår hva kroppen driver med, og den ikke spiller på lag med deg. Sender deg varme tanker, og en stor klem! 

Bare skyt ut alle tanker, det er derfor jeg spør!! 🥰❤️ 
Jeg tenkte selv på graviditet på CD15, og om kanskje det var en SA, siden jeg fikk smerter og spotting den dagen. Det var derfor jeg brente av to g-tester den dagen i tillegg til de tre EL-testene 🙊 skimtet en ørliten svak strek på Babyplan tidligtesten, men blenda på ordinærtesten. Tror jeg har hørt at tidligtestene ofte har skyggestrek? Og uansett så tenkte jeg at på CD15, som jo ville tilsvare ca DPO27, så ville g-testen vært sterkere hvis det faktisk var en SA? Men jeg vet jo ikke.. kan jo hende g-test på f.eks CD12-14 hadde vist sterkere strek, men det tok jeg jo ikke. Men jeg hadde jo helt blenda tester på DPO 9 til og med 12 før «mensen», så tror egentlig den siste dagen der ville vist noe hvis jeg faktisk var gravid? 

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha nå måtte jeg gå opp på toalettet og ta g-test @bittelillebolla😂😂 helt blenda! Uansett om det var SA eller ikke hadde det jo sikkert ikke vist nå, men klarte ikke å la være å teste hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne kroppen skal ikke være enkel alltid å forstå seg på! rabla.gif.4488f33409306569c205a479bb28af67.gif

Mine to første innfall på eksempler på hva som er årsaken er
1) at du har en bortfallsblødning. Dette er blødninger som skjer når man ikke har eggløsning, men kroppen forsøker å komme i gang med syklus.
2) svangerskapsblødning, men veldig tidlig da det evnt. måtte ha vært EL CD15 og det er for tidlig med resultat på en g-test.

Ingen av alternativene har jeg voldsom god tro på, men har ikke kunnskapene nok til å vite hva det kan være. Men alternativene over er i alle fall ting jeg har opplevd selv, som jeg vet kan skje. Men er sikkert myye annet som kan skje med kroppen som jeg ikke har erfaring/kunnskap om. Må nesten gi det noen dager å se hvordan det utvikler ser. Men om det blir en 2-3 dager med blødning av en viss mengde, så hadde jeg regnet det som en ny syklusstart altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Altså, denne kroppen skal ikke være enkel alltid å forstå seg på! rabla.gif.4488f33409306569c205a479bb28af67.gif

Mine to første innfall på eksempler på hva som er årsaken er
1) at du har en bortfallsblødning. Dette er blødninger som skjer når man ikke har eggløsning, men kroppen forsøker å komme i gang med syklus.
2) svangerskapsblødning, men veldig tidlig da det evnt. måtte ha vært EL CD15 og det er for tidlig med resultat på en g-test.

Ingen av alternativene har jeg voldsom god tro på, men har ikke kunnskapene nok til å vite hva det kan være. Men alternativene over er i alle fall ting jeg har opplevd selv, som jeg vet kan skje. Men er sikkert myye annet som kan skje med kroppen som jeg ikke har erfaring/kunnskap om. Må nesten gi det noen dager å se hvordan det utvikler ser. Men om det blir en 2-3 dager med blødning av en viss mengde, så hadde jeg regnet det som en ny syklusstart altså.

Ja jeg vet absolutt ikke 😂 mtp alternativ 2 så burde man vel da sett noe på kurven med tempøkning etter cd15. Men ja, jeg tenker det er ekstremt lite sannsynlig. Har heller mer tro på enten spotting, og derav videre ventetid på EL, eller evt anovulatorisk syklus og start på ny pp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, var ikke meningen å skremme deg til å teste. :hug: Men da er det hvert fall ikke HCG i systemet ditt nå som lager krøll, og det er jo godt å vite uansett. :) Det er nok veldig forskjellig når testene er positive og ikke. Blir jo bare spekulasjoner fra min side, og vi får vel kanskje heller aldri vite helt sikkert hva som har skjedd dessverre. Vi får krysse fingrene for at kroppen stabiliserer seg, og håpe på at blødningen nå blir en ny frisk start. Du har jo hatt fine og jevne sykluser før, så det er jo mye håp om at dette kanskje er et engangstilfelle og at neste syklus blir slik den pleier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (5 minutter siden):

Off, var ikke meningen å skremme deg til å teste. :hug: Men da er det hvert fall ikke HCG i systemet ditt nå som lager krøll, og det er jo godt å vite uansett. :) Det er nok veldig forskjellig når testene er positive og ikke. Blir jo bare spekulasjoner fra min side, og vi får vel kanskje heller aldri vite helt sikkert hva som har skjedd dessverre. Vi får krysse fingrene for at kroppen stabiliserer seg, og håpe på at blødningen nå blir en ny frisk start. Du har jo hatt fine og jevne sykluser før, så det er jo mye håp om at dette kanskje er et engangstilfelle og at neste syklus blir slik den pleier. :) 

Haha nei det må du ikke tenke på! Har tenkt akkurat samme tankene som deg mtp evt graviditet, så det er faktisk fint å vite at jeg ikke er helt tullete som tenker de tankene :) vi får nok aldri vite hva som faktisk har skjedd, siden jeg ikke g-testet gjennom mensen og frem til nå!

Nå håper jeg bare at det fortsetter å blø litt slik at jeg kan sette CD1 og få en frisk ny start! Men tror nok nervene vil være høye frem til jeg får påvist EL neste gang uansett 😅 håper ikke dette blir gjentagende sykluser for min del videre.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (2 timer siden):

Nå håper jeg bare at det fortsetter å blø litt slik at jeg kan sette CD1 og få en frisk ny start! Men tror nok nervene vil være høye frem til jeg får påvist EL neste gang uansett 😅 håper ikke dette blir gjentagende sykluser for min del videre.. 

Ja, det krysser vi fingrene for! 🤞Har veldig troa på at neste syklus blir mye bedre. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi setter CD2 i dag ja. Liten tvil om at dette er mensen. Må bruke rosa tampong og har kramper og ryggsmerter og forstoppelse som jeg pleier 😫 jeg har bakoverlendt livmor, og tror det er derfor jeg ofte kjenner symptomene bak i rygg og endetarmen (tmi i know🙊). Kjenner jeg nesten ble letta når det ble mensen og ikke bare spotting. Nå håper jeg kroppen får nullstilt seg, også kommer EL om 2-3 uker fra nå :) så får jeg gynekologtime 20. mai som blir på CD 16, så kaaaanskje hun kan se et klart egg da? 🤞🏻 
 

Usikker på om jeg skal kalle dette for en pp, siden vi ikke fikk prøvd 😛 så enten pp8 fortsatt eller eventuelt pp9..

Endret av nilci
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mensen dette ja :troest: Så utrolig irriterende å ikke få mulighet til å prøve! Men jeg syns du har vært flink, med tester og temping :klem: Dette hadde faktisk vært vanskeligere å forstå hvis du ikke hadde gjort dette. Så du får bare fortsette i samme spor! Forhåpentligvis skjønner kroppen at den denne syklusen må slippe egg! 🥚 Blir veldig fint med en gyntime om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 (vol. 2😅), CD6. 
 

Da var menstruasjonen over for denne gang. Veldig lett menstruasjon, bare light/medium og «bare» fem dager. Det har ikke vært noe spotting i dag, så da regner jeg denne menstruasjonen for over. 
Jeg kjenner jeg er sykt nervøs for EL denne runden, forståelig nok. Er så bekymra for at kroppen skal fortsette å tulle det til... Er det noen som har opplevd anovulatoriske sykluser før? Gjerne med solskinnshistorier med at det var engangstilfelle haha😂

Usikker på når jeg skal begynne med EL-testing, kanskje CD10, men synes det er så pes å ta urinprøve også, så gidder ikke begynne altfor tidlig😜 har jo aldri fått spesielt tidlig EL, men er nå veldig redd for å misse en 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom dagboken din nå, og følger deg gjerne videre! 😊
Kjedelig å høre om syklustull, må føles dritt å ikke få mulighet til å prøve.  Men det høres ut som om timen til gyn kommer på et litt bedre tidspunkt i syklusen i det minste 😊

Alltid vanskelig å time når man skal begynne med el-tester, man vil liksom ikke begynne alt for tidlig, men man vil i hvert fall ikke begynne for sent 😅 Ettersom du har hatt en litt teit syklus nå sist er det sikkert greit å være på den sikre siden å begynne med testing på CD10, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (23 minutter siden):

Lest gjennom dagboken din nå, og følger deg gjerne videre! 😊
Kjedelig å høre om syklustull, må føles dritt å ikke få mulighet til å prøve.  Men det høres ut som om timen til gyn kommer på et litt bedre tidspunkt i syklusen i det minste 😊

Alltid vanskelig å time når man skal begynne med el-tester, man vil liksom ikke begynne alt for tidlig, men man vil i hvert fall ikke begynne for sent 😅 Ettersom du har hatt en litt teit syklus nå sist er det sikkert greit å være på den sikre siden å begynne med testing på CD10, tenker jeg.

Ja det er det jeg også tenker, nekter å misse den hvis den plutselig skulle komme tidlig! Men håper jo egentlig bare at den kommer i det hele tatt da 🙄 i dag tidlig var jeg fullstendig ute av det, og glemte også å tempe.. tror kroppen og hjernen er litt skiplet etter den tullesyklusen sist.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg melding om at gynekologtimen min måtte avlyses, fordi gynekologen er sykmeldt 😫 så innmari kjedelig! Jeg har bestilt meg en time hos en annen gynekolog, men det er en eldre mann og i en by litt lenger unna. Vet ikke, det er bare noe med mannlig gynekolog som jeg kvier meg til 😂 vet det er bare tull, men allikavel 🙊✌️Den nye timen blir på CD28, så litt mer risky mtp menstruasjon.. menmen.. ville ikke utsette det noe mer. 

Ellers.. begynte temping i dag, lå rundt min vanlige temp på 36,58. På en måte håper jeg tempen skal være like stabil som sist syklus, men på en annen side var jo det syklusen hvor ting ikke fungerte, så vet ikke helt om jeg ønsker stabil temp allikavel. Kanskje jeg burde håpe på en tempkurve som hopper opp og ned! De gangene har jeg vertfall fått eggløsning 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok fint med gyn.timen 😊 Jeg har aldri hatt noe annet enn mannlige gynekologer (og jeg har hatt maange timer oppover årene), tenker ikke over at det finnes kvinnelige 😅 Så det går nok fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det går nok fint med gyn.timen 😊 Jeg har aldri hatt noe annet enn mannlige gynekologer (og jeg har hatt maange timer oppover årene), tenker ikke over at det finnes kvinnelige 😅 Så det går nok fint! 

Haha ja jeg vet at det er helt tullete 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en berg og dalbane det har vært å lese gjennom her! Det kan jo godt hende kroppen prøver å stabilisere etter så mange år på prevensjon, 12 år er jo ikke å kimse av ❤️ jeg tenker at du ikke har noe å frykte hos gynekolog, og at det vil være fint for deg å finne ut av ting! Jeg håper du får en forståelsesfull og flink person, for jeg har liiiitt inntrykk av at noen leger og gynekologer er litt kalde, og vil gjerne få ting unnagjort asap... Men jeg vil også anta at de mellomblødningene du hadde enten kanskje var SA? Eller er det MA? Jeg er jammen ikke sikker på begrepene :P Uansett er det jo en prosess for kroppen å komme tilbake. Jeg gikk med p - stav i to og et halvt år, hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt! Jeg gikk på p piller før det, men ikke så lenge som deg. Tror jeg hadde gått på pilla i rundt 3 - 4 år før p - stav. 

Jeg sitter nå bare her og blomstrer da, venter på mensen 😂 Men godt vi er sammen om dette, tenker jeg. Hele den kroppslige prosessen med alt det innebærer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ms.Sommerfugl skrev (38 minutter siden):

Wow, for en berg og dalbane det har vært å lese gjennom her! Det kan jo godt hende kroppen prøver å stabilisere etter så mange år på prevensjon, 12 år er jo ikke å kimse av ❤️ jeg tenker at du ikke har noe å frykte hos gynekolog, og at det vil være fint for deg å finne ut av ting! Jeg håper du får en forståelsesfull og flink person, for jeg har liiiitt inntrykk av at noen leger og gynekologer er litt kalde, og vil gjerne få ting unnagjort asap... Men jeg vil også anta at de mellomblødningene du hadde enten kanskje var SA? Eller er det MA? Jeg er jammen ikke sikker på begrepene :P Uansett er det jo en prosess for kroppen å komme tilbake. Jeg gikk med p - stav i to og et halvt år, hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt! Jeg gikk på p piller før det, men ikke så lenge som deg. Tror jeg hadde gått på pilla i rundt 3 - 4 år før p - stav. 

Jeg sitter nå bare her og blomstrer da, venter på mensen 😂 Men godt vi er sammen om dette, tenker jeg. Hele den kroppslige prosessen med alt det innebærer... 

Fint med spor fra deg i min dagbok også! ❤️
Ja jeg også lurer på om det kunne vært en SA (MA er vel hvis det ikke er blødning/ytre tegn på abort, eller?🤔). Vi får nok aldri vite helt sikkert siden jeg ikke tok g-tester gjennom menstruasjonen og de første syklusdagene. 
Kjenner jeg er spent på den gynekologen. Han er nær pensjonsalder, og jeg har ofte inntrykk av at de eldre legene ofte tar litt lettere på ting? Blir spennende å se. Om jeg ikke føler meg hørt/sett så har vi heldigvis økonomi til å eventuelt bestille time hos en annen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at timen din ble avlyst! :( Skjønner godt at det var kjipt. Det er liksom noe med at når man gruer seg til noe, så er det ikke nødvendigvis er en lettelse med en utsettelse. Godt at du fant en annen gynekolog og at du fikk time såpass raskt. Jeg kjenner meg igjen i tankene dine rundt mannlig gynekolog. Selv om jeg også vet at det bare er en jobb for dem, så føles det så rart for meg. 😅 Tror likevel det kommer til å gå fint. Det blir jo nok noe helt annet når man først er der tenker jeg. I tillegg har jeg hørt at menn ofte er litt mer forsiktig enn kvinner, om det er en trøst. :hug: Håper du får gode nyheter, og at du vil føle deg mye lettere etter timen. Det gjorde jeg, etter prøvesvarene dukket opp. :)  Jeg hadde også 12 år sammenhengende på p.piller før jeg sluttet i oktober. Skal ha deg i tankene. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (3 minutter siden):

Så synd at timen din ble avlyst! :( Skjønner godt at det var kjipt. Det er liksom noe med at når man gruer seg til noe, så er det ikke nødvendigvis er en lettelse med en utsettelse. Godt at du fant en annen gynekolog og at du fikk time såpass raskt. Jeg kjenner meg igjen i tankene dine rundt mannlig gynekolog. Selv om jeg også vet at det bare er en jobb for dem, så føles det så rart for meg. 😅 Tror likevel det kommer til å gå fint. Det blir jo nok noe helt annet når man først er der tenker jeg. I tillegg har jeg hørt at menn ofte er litt mer forsiktig enn kvinner, om det er en trøst. :hug: Håper du får gode nyheter, og at du vil føle deg mye lettere etter timen. Det gjorde jeg, etter prøvesvarene dukket opp. :)  Jeg hadde også 12 år sammenhengende på p.piller før jeg sluttet i oktober. Skal ha deg i tankene. ❤️ 

Nei, det var veldig kjipt. Hun holder til i kommunen min, og har også kveldsklinikk, så det passet så bra med timen på CD16 liksom.. nå må jeg til mann, annen by, OG må forandre på timeplanen på jobb osv 😅 menmen, blir bra å få en sjekk selv om det blir litt mer stress :) 

Endret av nilci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD10, første EL-test tatt i dag. Det var den mest negative EL-testen jeg har sett i mitt liv 😂 vet det er tidlig, men valgte å begynne nå fordi jeg er dritredd for å misse EL. Og jeg er dritredd for at den ikke skal komme i det hele tatt sånn som sist. Jeg har heldigvis ikke hatt spotting de siste dagene, så sånn sett er denne syklusen bedre allerede! Satser på at forrige syklus var en engangshendelse 🤞🏻

E3A8FFA6-CC17-4052-80DA-B8C0B17BBB55.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...