Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Åå så likt vi har det! Ikke bare syklusmessig, men jeg mener tankemessig. Har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder troen på at det har klaffet! EL funnet, masse aksjer lagt på gode tidspunkter. Men, jeg har dessverre disse tankene alltid mellom EL og ca. 5-6 dpo. Og etter det begynner håpet å minke, egentlig uten grunn. Det er bare sånn det er i dpo-land, en berg- og dalbane. 
Men en ting er vi veldig forskjellige på, hihi. Selv om det er store dager i julen (julaften, nyttårsaften og en i familien vår har faktisk bursdag i romjulen også) så har jeg en umåtelig trang til å få føde i 2021. Har så mye å si for meg, at det bare bli det. Jeg kommer til å bli fullstendig knust om jeg ikke er gravid nå, og dersom jeg er det blir det et utrolig spennende svangerskap og ikke minst den siste tiden for å finne ut om det blir på riktig side av året - for meg ;)

Haha ja det er litt av en berg og dalbane det her! Jeg liker dog dpo-land bedre enn tiden før EL, fordi da er jeg bare usikker og nervøs for at kroppen ikke skal få til eggløsning. Nå vet jeg at kroppen min har klart det, og da blir jeg litt roligere ;) nå må den bare klare å beholde på det egget som eventuelt har blitt befruktet 😅

Og jeg skjønner veldig godt dine tanker om å føde innen 2021, har fulgt med i din dagbok også så vet rasjonalet bak det liksom :) satser på at det sitter for dere denne runden🤞😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nilci skrev (18 minutter siden):

Jeg liker dog dpo-land bedre enn tiden før EL, fordi da er jeg bare usikker og nervøs for at kroppen ikke skal få til eggløsning. Nå vet jeg at kroppen min har klart det, og da blir jeg litt roligere ;)

Ja jeg og! Hater den følelsen, usikkerheten, bekymringen osv. som tiden før EL er. På om den i det hele tatt kommer, og når. Og at en "jobb" må gjøres, selv om vi koser mye generelt når vi føler for det. Men tanken ligger likevel bak der. Vi koser oss fortsatt nå, men syns det er så godt å "bare" vente. Før EL venter man liksom på å få prøve, mens nå venter man på et svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å melde her i gården. Jeg har gått fra å være lykkelig og tenke at det heeelt sikkert har klaffet, til å være deppa og tenke at jeg sikkert må på ivf og hele pakken 😅 rart hvordan humøret kan skifte så raskt! 😂👌 denne runden har jeg faktisk merket stor forskjell på humøret mellom de dagene like før eggløsning med høyt østrogen, og dagene etter når progesteron øker. Denne runden var det helt soleklart at energi og sexlyst osv henger sammen med østrogendominans 😆 har noe murringer og verk i nedre del av magen, men dette tilskriver jeg vanlig irritabel tarm og forstoppelse-lignende plager jeg vanligvis får i lutealfasen. Vet det er altfor tidlig til å kjenne noe som helst, men tankene vandrer jo 🤪
 

Jeg bestemte meg i går for at hvis (eller når..🙄) det ikke går denne runden så skal jeg bestille meg en time hos privat gynekolog for en sjekk. Hun sa alt så fint ut for ca 1,5 år siden når jeg tok celleprøve, men da gikk jeg fortsatt på p-piller og hadde ikke begynt prøvingen. Jeg er jo som sagt litt engstelig for pcos (eller andre ting), men det ser jo ut som at kroppen min klarer å ha eggløsning ut fra de siste tempkurvene mine. Jeg vet hvertfall at jeg har bakovervendt livmor, men tror ikke det skal ha noe å si for sjansen til å bli gravid. Er det noen som vet om private gynekologer kan ta blodprøver osv? De kan vel det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, temperaturen min har tydeligvis bestemt seg for å være ustabil 😅. Denne gangen er den faktisk veldig regelmessig i sin uregelmessighet. Virker som at kroppen min NEKTER å ha ca samme temperatur to dager på rad 😂ingen mulighet for noe synlig festedipp på denne måten vertfall 😅

2F96B7A2-A334-4E1C-A5AA-DF2E8F0D8188.jpeg
 

Jeg er usikker på om jeg skal teste på søndag. Da er jeg 9dpo. Det er jo veldig tidlig, men frister å teste i helgen siden jeg tror det blir vanskelig å fungere på jobb etter en evt positiv test tidlig om morgenen liksom 😅 vet ikke hva jeg skal gjøre. Forrige runde ble jeg ganske deppa når jeg testa negativt, så egentlig kanskje jeg burde bare la være og heller vente til IKM. Hmmm🤔

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 7.

Absolutt ingen symptomer. Null og niks. Temperaturen fortsatt høy, men har lite troen da jeg kjenner absolutt ingenting annerledes enn tidligere sykluser. Ikke en ørliten sår brystvorte en gang 😂 symptomjakta i dpo-land kan jo gjøre en hver person smågal! Og jeg vet at sjansen fortsatt er det selv om jeg ikke har symptomer, men kjenner jeg blir bare mer og mer negativ jo nærmere ikm jeg kommer 😕

Samboer tok en sånn hjemmetest for å sjekke sædkvalitet i dag. Jeg tror jeg aldri har sett ham så nervøs før! Bortsett fra kanskje i det øyeblikket før han gikk ned på kne og fridde 😅🥰 men heldigvis var testen positiv, fin rosafarge, og nå har han roet seg noe ned. Tror han var veldig bekymret for at det skulle være hans feil at det ikke har klaffet ennå. Han var jo litt typisk mann som ikke visste hvor mye som faktisk skal til for å bli gravid, og at en god del av det faktisk er flaks. Så jeg er veldig glad for at han kan slutte å stresse nå! Men igjen, når vi vet at det (mest sannsynlig) ikke er han det er noe galt med, så begynner jo mine tanker å drifte til at det da kanskje er MIN feil at det ikke har klaffet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Absolutt ingen symptomer. Null og niks. Temperaturen fortsatt høy, men har lite troen da jeg kjenner absolutt ingenting annerledes enn tidligere sykluser. Ikke en ørliten sår brystvorte en gang 😂 symptomjakta i dpo-land kan jo gjøre en hver person smågal! Og jeg vet at sjansen fortsatt er det selv om jeg ikke har symptomer, men kjenner jeg blir bare mer og mer negativ jo nærmere ikm jeg kommer 😕

Som om jeg skulle skrevet det selv..! Jeg er jo bare en dag foran deg... jeg har det helt likt her nå. Frustrerende 😩 Vil egentlig bare ha et et svar! Men samtidig ikke... rollercoaster dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Som om jeg skulle skrevet det selv..! Jeg er jo bare en dag foran deg... jeg har det helt likt her nå. Frustrerende 😩 Vil egentlig bare ha et et svar! Men samtidig ikke... rollercoaster dette.

Ja det er kjempefrustrerende! Føler tiden går såååå sakte. Først går den sakte før EL, og da er man nervøs for at eggløsningen ikke skal komme. Så går tiden sakte i dpo-land, og man er nervøs for at tempdropp eller mensen skal komme. Dette er en eneste stor runddans med venting og nervøsitet! 🤣

Jeg er veldig spent på testingen din på søndag, krysser fingrene veldig for at det har klaffet for deg denne gangen! 🥰❤️ 

Selv er jeg usikker på om jeg skal teste søndag eller ikke. Jeg vil bare være 9dpo, så testen vil nok mest sannsynlig være negativ uansett, så tror kanskje jeg skal spare meg selv den skuffelsen og holde ut til nærmere ikm 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 minutt siden):

Dette er en eneste stor runddans med venting og nervøsitet! 🤣

Ja, og så er det så irriterende at dette er ventetiden før ventetiden liksom! For jeg vet så godt at når man først endelig BLIR gravid så er det enda en laang ventetid foran oss.

Skjønner at du vil vente med å teste. Jeg var flink og ventet til 11 dpo sist syklus. Jeg takler egentlig dagene mellom negativ test og mensen veldig dårlig, så burde ha ventet jeg også. Er ikke lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Ja, og så er det så irriterende at dette er ventetiden før ventetiden liksom! For jeg vet så godt at når man først endelig BLIR gravid så er det enda en laang ventetid foran oss.

Skjønner at du vil vente med å teste. Jeg var flink og ventet til 11 dpo sist syklus. Jeg takler egentlig dagene mellom negativ test og mensen veldig dårlig, så burde ha ventet jeg også. Er ikke lett dette.

Ja, jeg ser for meg at jeg blir et ENDA større nervevrak når jeg eventuelt blir gravid 😂 

Jeg tenker at jeg ikke burde teste, men det kaaan jo hende jeg kommer til å gjøre det allikavel.. 😇 testetøs 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo, fortsatt høy og fin temp. Har begynt å få litt stikninger og murringer i bekkenet, så mensen er nok på vei 😕 kommet til det punktet hvor jeg er engstelig for å se spotting hver gang jeg går på toalettet. Håper den holder seg unna noen dager til så ikke jeg må bli bekymret for kort lutealfase også.. 🙄 

E906FB0E-DDD2-423E-91F4-392EF2A74F02.jpeg
 

Sammenlignet med forrige syklus ligger jeg litt lavere i temp denne runden. Da sank den kraftig 11dpo, får se hva som skjer denne runden.

2852A11F-2B00-4876-BCA1-63F01FFBFC1C.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg mistenkte så klarte jeg ikke å la være å teste i dag, selv om jeg bare er 9dpo. Den ble som forventet helt blenda. Tempen er fortsatt høy, men litt fallende. Får se om jeg tester noe mer før ikm på onsdag. Kommer nok an på hvordan tempen oppfører seg i morgen tidlig. Om den synker videre eller om evt spotting begynner så sparer jeg testene til neste pp :) 

85B9F98C-F938-48DF-834A-417BD1CCB971.jpeg

Endret av nilci
La ved bilde av testen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjedelig at du også testet negativt i dag :( Men heldigvis masse håp igjen da du er tidlig.
Jeg fikk også litt fallende temp i dag, men jeg trøster meg med at det går an å være gravid tross det. Jeg stirrer bl.a på min tidligere gravidchart som bevis, så kan godt dele den med deg også. Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Åå kjedelig at du også testet negativt i dag :( Men heldigvis masse håp igjen da du er tidlig.
Jeg fikk også litt fallende temp i dag, men jeg trøster meg med at det går an å være gravid tross det. Jeg stirrer bl.a på min tidligere gravidchart som bevis, så kan godt dele den med deg også. Link.

Ja kjedelig, men tar det litt bedre denne gangen enn forrige :) min temp ser slik ut, og trenger ikke bety at den faller videre i morgen. Hvis den går opp igjen er det jo fortsatt spennende :) 

Hvordan legger du ut link på den måten du gjør? Jeg tror du kommenterte oppskriften i en annens dagbok, men jeg fikk ikke det til. Bruker du FF på app eller internettleser? Iphone eller android? Jeg fant ikke den share link eller hva det var du skrev.. 

B10BD1C6-B4E7-4A36-86CD-A00E841E9EE2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå sitter jeg på på PC. For å finne hovedlinken til din chart-side må du gå på Sharing og Get code. Helt øverst i tabellen som kommer opp ligger en link som ser sånn her ut: https://www.fertilityfriend.com/home/644175  Tallet bak er individuelt for hver person, så om du klikker på denne kommer du til min. Du har et helt annet tall. Om jeg linker denne i innlegg her så kommer man inn på min hovedside med nyeste chart øverst. Men om jeg vil vise deg min gamle som jeg gjorde over her, så blar jeg meg ned, høyreklikker på den jeg vil vise og velger kopièr linkadressen. Da er det den jeg legger inn som hyperlink her.

Måtte sjekke via mobilen også hvordan fremgangsmåten er (FF på android):
Da trykker jeg på de tre strekene øverst i høyre hjørne og velger Settings og Charting home page. Da får du se hva din personlige URL er og linken vises under Preview your home page.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja se der, kjempebra!

Prøver meg litt frem. Blir kanskje litt spam og prøveinnlegg fremover 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10dpo. Temperaturen gikk litt opp igjen i dag, så da klarte jeg ikke la være å ta en ny test. Negativ den også. Så da er vel håpet for denne pp-en relativt sikkert ute. Det var 11dpo sist at tempen gikk drastisk ned, så blir spennende å se hva tempen gjør i morgen :) 

Min chart

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo er meget mulig for tidlig å teste, og med den tempen der så ville jeg helt klart hatt mye håp igjen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 minutter siden):

10 dpo er meget mulig for tidlig å teste, og med den tempen der så ville jeg helt klart hatt mye håp igjen! 🤞

Jada, alt kommer nok an på tempen i morgen tidlig :) trist å høre at din test også var negativ, men din temp har jo heller ikke sunket, så ville ikke mistet håpet helt om jeg var deg heller 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...