Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Blir spennende å følge deg videre på din reise! Jeg er også i PP7, og begynner å bli temmelig utålmodig. Får satse på at det blir vår tur snart ;) 

Kjenner meg igjen i fnisingen i PP1 forresten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD12 og eggløsningjakta er i gang! Tok min første strimmel fra babyplan i dag, negativ som forventet. Jeg lastet ned appen Premom da jeg ser flere bruker den for hjelp til å tolke og se utviklingen i testene. Jeg er ikke den mest erfarne med slike tester, så tenkte det kunne være greit å få all den hjelp jeg kan 😅 men testen i dag klarte til og med jeg å tolke alene. Forrige periode fikk jeg jo ikke eggløsning før cd22, men håpet er jo at den skal komme tidligere enn det. Egentlig blir jeg bare takknemlig hvis kroppen min i det hele tatt klarer å ha eggløsning hver periode, men jo flere eggløsninger i løpet av et år, jo bedre er det jo 😊🤞🏻 

DBEDCF9E-D61E-4713-B844-E24B58135776.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får EL fort som fy 😊 et lite påskeegg hadde vært midt i blinken nå! Lykke til med testingen :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt å melde her. Dagene snegler seg avgårde fortsatt. Ingen eggløsning i sikte ennå, men synes kanskje eggløsningstesten i dag var ørliten grand sterkere enn de to andre. Premom synes den er 0,04 sterkere, så da er vi enige ;) 

Jeg synes forøvrig FF legger veldig mye vekt på utflodstolkning. Jeg har hittil ikke merket stor forskjell på dette aspektet gjennom syklusen, og har litt vanskelig for å skjønne nøyaktig hvordan de forskjellige typene ser ut. Den ene dagen synes jeg den var noe eggehvit-lignende, og til tross for negativ eggløsningstest så har FF satt den dagen og neste som fertil/grønn. Det tyder jo på at FF synes utflod er en bedre prediktor enn eggløsningstest, og det synes jeg er litt rart 😅 menmen. Jeg velger å la den E-en stå i charten. Bedre å registrere litt for mye enn litt for lite. Håpet er jo at jeg skal se et mønster etterhvert. 

42AFC47B-D81B-40FF-A457-00B7B529D2E3.jpeg

0B7C0BC8-74FF-4FD4-B310-29F17048BF44.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Jeg synes forøvrig FF legger veldig mye vekt på utflodstolkning

Ja! Det syns jeg også. Og vanskelig å tolke egen utflod på den måten de vil, syns jeg. Muligens fordi jeg har lite. Så derfor droppet jeg det helt for noen år siden. Fant ut at den må klare å tolke meg basert kun på temperaturer og EL-tester 😅

Blir spennende å følge med EL-testene dine! Syns absolutt det er en økning der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer økning på EL-test i dag! Satser på den blir positiv en av de neste dagene slik at egget slipper i løpet av påsken. Har en travel arbeidsuke neste uke, og det er alltid lettere å få til aksjelegging på fridager 😅 

Er det noen som vet om det har mye å si at man tester på nøyaktig samme klokkeslett hver dag? Synes det er vanskelig å få til nøyaktig kl 15 eller nøyaktig kl 17 hver dag, da arbeidsdagene aldri er like (vet aldri når jeg får dratt hjem), noen dager er jeg supertørst, og noen dager må jeg bare tidligere på toalettet 😂 prøver å få til rundt 15-18. Er dette for store variasjoner til at jeg kanskje kan misse positiv test? Eller at økningen kanskje ikke blir så synlig? 
 

Ellers er jeg fornøyd med at jeg ser en tydelig økning. Temperaturkurven min er jo helt koko, men at hvertfall eggløsningstestene ser ut som de stiger jevnt gjør meg noe roligere mtp hormonforstyrrelser osv 🤪 (jinxer det vel nå, og testen i morgen går ned igjen😅👌)

545596AD-9D2F-4CF2-A910-2EBE522A9139.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (15 minutter siden):

Er det noen som vet om det har mye å si at man tester på nøyaktig samme klokkeslett hver dag? Synes det er vanskelig å få til nøyaktig kl 15 eller nøyaktig kl 17 hver dag, da arbeidsdagene aldri er like (vet aldri når jeg får dratt hjem), noen dager er jeg supertørst, og noen dager må jeg bare tidligere på toalettet 😂 prøver å få til rundt 15-18. Er dette for store variasjoner til at jeg kanskje kan misse positiv test? Eller at økningen kanskje ikke blir så synlig? 

Det er ikke nøye nei. Jeg bruker mellom kl.15-18 som hovedregel, så det kan være alle timer mellom dette. Jeg tar det som passer best ut fra om jeg er på jobb, hjemmekontor, skal på besøk, middagstid osv. Det klart viktigste er at man ikke har gått på do på noen timer før, helst ha holdt seg i minst tre timer. Og prøv å drikk minimalt disse timene, så urinen blir så konsentrert som mulig.

Veldig fin økning på testene dine ja! Håper det betyr at EL er rett rundt hjørnet 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nøye nei. Jeg bruker mellom kl.15-18 som hovedregel, så det kan være alle timer mellom dette. Jeg tar det som passer best ut fra om jeg er på jobb, hjemmekontor, skal på besøk, middagstid osv. Det klart viktigste er at man ikke har gått på do på noen timer før, helst ha holdt seg i minst tre timer. Og prøv å drikk minimalt disse timene, så urinen blir så konsentrert som mulig.

Veldig fin økning på testene dine ja! Håper det betyr at EL er rett rundt hjørnet 🤞

Tusen takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16.
 

Denne eggløsningstesten må vi vel kalle positiv?! 🎉😃 Testet to ekstra ganger i går kveld siden jeg fikk litt økning tidlig på dagen, men de var uten tegn til videre økning, så hadde derfor ikke så mye håp til testen i dag. Til min store glede var teststreken mye sterkere enn i går, til og med sterkere enn kontrollstreken, synes dere ikke? Tenker kanskje å teste en gang til i kveld for å se om den blir svakere igjen allerede i kveld eller hva som skjer. 

Denne testen ble tatt på første urin etter en ganske lang og hard gåtur, tror dere det kan ha noe å si for utslaget på testen? 

Tempkurven min ser også litt mer stabil ut de siste dagene 👏 Den oppførte seg litt sånn sist runde også, veldig ustabil de første dagene etter mens, deretter litt mer stabil, før økning etter eggløsning. Jeg tester jo vaginalt, så temper derfor ikke i mensenuken. Både denne og forrige kurve viser en slags synkende temp gradvis fra mensen. Skal tro om hvis jeg hadde tempet i selve mensenuken også, om det faktisk hadde vist en gradvis fallende temp fra lutealfasen til follikelfase til eggløsning, og deretter økende igjen til neste lutealfase 🤔
 

Testen i dag gir meg hvertfall håp om at egget slipper litt tidligere enn den gjorde forrige runde, da skjedde det trolig cd22. 

50DD27B1-1E6A-4649-BBAB-7E3C9F39042B.jpeg

77F75B6F-6DAE-48FF-B575-5D6BC8F97A8D.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det er en positiv EL-test ja!! Hurra! 😁 Da blir vi å følge hverandre utover i dpo-land. Gøøøy! Blir absolutt interessant å se hvor lang topp du har, kan jo variere en del så. Men forhåpentligvis blir testen din raskt negativ igjen slik at du får EL snarest 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Jaa det er en positiv EL-test ja!! Hurra! 😁 Da blir vi å følge hverandre utover i dpo-land. Gøøøy! Blir absolutt interessant å se hvor lang topp du har, kan jo variere en del så. Men forhåpentligvis blir testen din raskt negativ igjen slik at du får EL snarest 🤗

Haha ja jeg håper jeg har kort LH-topp, men kjenner jeg kroppen min rett så vil den nok ikke gjøre ting enkelt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet på nytt nå. Jeg vet, blir helt testegal, men synes det her er innmari interessant 😅 lavere utslag nå, men tror urinen var veldig uttynnet, så kan være det også. Tenker jeg tar en test i morgen tidlig for å se hvordan ståa er 😊

313C77BD-116E-491C-BA93-652399636781.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig interessant 😊 Du bør nok ta en test i morgen ettermiddag for å vite om morgendagen blir positiv eller negativ (høyest LH på ettermiddagen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Ja det er veldig interessant 😊 Du bør nok ta en test i morgen ettermiddag for å vite om morgendagen blir positiv eller negativ (høyest LH på ettermiddagen).

Kjenner jeg meg selv rett tar jeg nok flere tester i morgen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 17 og trolig eggløsning? 

Negativ eggløsningtest i dag på ettermiddagen. I går kveld og i dag tidlig var den sterkere, til tross for at LH skal være høyere på ettermiddag. Ville dere da tolke det til at eggløsning trolig skjer/har skjedd i dag? 
Jeg er spent på å se hvordan temperaturen min vil oppføre seg de neste dagene 😊🤞

4B5C4C26-B9E1-48BD-9C37-D6C00D6F97FB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du trolig har EL i dag! 😊 Men sikker kan man ikke være før tempen bekrefter. Blir spennende! Og da får vi ta følge i dpo-land 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD19, DPO 2

Temperaturen har steget jevnt og trutt siden eggløsning. Eggløsning er jo ikke helt bekreftet av FF, da det ikke er tre dager med økt temp ennå, men jeg tenker FF setter kryss i morgen så lenge tempen holder seg oppe (har allerede testet med å sette en fiktiv høy temp i morgen, da setter FF et klart kryss😊). 
 Kan se ut som at hormonene mine roter og tuller i første halvdel av follikelfasen, mens den stabiliserer seg rundt eggløsning. Har sett noen av de andres charter her inne som har hatt litt lignende mønster, så det beroliger meg noe 😆 

Ellers er jeg veldig fornøyd med at eggløsning (trolig) skjedde på CD17, og ikke 22 som sist. Det kan nok også ha noe med at jeg denne perioden ikke registrerte spotting som menstruasjon, og derav at CD1 ble registrert to dager senere enn forrige pp. Uansett er jeg fornøyd med at kroppen min klarer å slippe egget som den skal 😃👏 yey kroppen! Har jo kommet inn i syklus med en gang etter 12 år på p-piller, så kroppen fortjener en god applaus for det 😂👌

Fornøyd med aksjeleggingen denne runden også. Forrige runde klarte vi det ikke helt, så nå har vi hvertfall gjort alt vi kan for at det skal klaffe! Nå må vi bare vente 🤞🥰

8FA4F194-0A9D-4337-A772-CF58F018DED3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette ser jo helt supert ut! Blir kryss i morgen ja - kan ikke tro annet enn at tempen holder seg fint 😁 Det er så deilig når FF bekrefter eggløsningen (jeg fikk mitt kryss i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satte FF kryss og jeg er offisielt 3DPO! Jeg er litt skuffet over tempen i dag, men vet at jeg vanligvis har svingende temperaturer og at det er tendensen vi ser på, ikke enkelttemper. Satser på den holder seg noe høyere videre. 

Jeg kjenner fallhøyden for denne PP-en er veldig stor. Hjernen min tror/er sikker på at det har klaffet denne runden. Pga eggløsningstestene jeg brukte denne gangen er jeg helt sikker på når EL var, og vi fikk lagt inn godt med aksjer. Dette er første PP-en jeg har såpass kontroll, derfor har dessverre hjernen min tolket det som at NÅ har det klaffet!! Negativ test vil derfor sikkert føles helt grusom. Prøver å tenke rasjonelt og forberede hjernen min, men er ikke helt lett 😂 hvis det har klaffet denne runden anslår FF termin til 24.12, oh no 😅 babyverden sier 27.12. Satser på at ungen evt trives så godt inni livmoren at han/hun venter til over nyttår med å komme 😆 haha herlighet, jeg er 3DPO og planlegger allerede for fødsel! Må roe meg ned 🤣🤣

3CB5E05C-3D77-4620-9C86-65A43DAC5CC3.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så likt vi har det! Ikke bare syklusmessig, men jeg mener tankemessig. Har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder troen på at det har klaffet! EL funnet, masse aksjer lagt på gode tidspunkter. Men, jeg har dessverre disse tankene alltid mellom EL og ca. 5-6 dpo. Og etter det begynner håpet å minke, egentlig uten grunn. Det er bare sånn det er i dpo-land, en berg- og dalbane. 
Men en ting er vi veldig forskjellige på, hihi. Selv om det er store dager i julen (julaften, nyttårsaften og en i familien vår har faktisk bursdag i romjulen også) så har jeg en umåtelig trang til å få føde i 2021. Har så mye å si for meg, at det bare bli det. Jeg kommer til å bli fullstendig knust om jeg ikke er gravid nå, og dersom jeg er det blir det et utrolig spennende svangerskap og ikke minst den siste tiden for å finne ut om det blir på riktig side av året - for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...