Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021

Gullegg

Anbefalte innlegg

OUL overstått🙏🏻 Alt bra, og det blir ei lita jente på oss i november 👶🏻🎀☺️ Surrealistisk å være her etter så mange år som prøvere, har ikke sunket helt inn enda! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melie skrev (4 timer siden):

OUL overstått🙏🏻 Alt bra, og det blir ei lita jente på oss i november 👶🏻🎀☺️ Surrealistisk å være her etter så mange år som prøvere, har ikke sunket helt inn enda! 

Gratulerer så masse!

Tror det er surrealistisk uansett, men har man forsøkt lenge, er det nok litt ekstra! Og godt å få bekreftet at alt ser bra ut ❤️.

Jeg har OUL imrg etter at timen forrige torsdag ble utsatt på veldig kort varsel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (På 6.6.2021 den 12.29):

Hvor ofte går dere andre til jordmor? Jeg var i uke 8, og skal ikke før i slutten av juli igjen.. syntes det er voldsomt sent 🤔 da er jeg nesten 25 fullgåtte (24+6)😬 mulig jeg bare er utålmodig, men.. ja 😂 følte jeg gikk så jevnlig med frøkna vi har 😄 

Standardoppfølging i Norge er til sammen 8 kontroller inkluderer OUL. Første kontroll hos lege i uke 8-12, deretter OUL og deretter jordmor/lege fom uke 24. Da er standardintervallet i starten hver fjerde uke, så annenhver uke mot slutten.

Mange går nok oftere, men det er dette som er standarden.

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/

Jeg var i uke 16 og skal tilbake i uke 24. Forrige gang var jeg oftere. Men hun skjønte nok at jeg da pga dårlig historikk var i overkant bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (38 minutter siden):

Gratulerer så masse!

Tror det er surrealistisk uansett, men har man forsøkt lenge, er det nok litt ekstra! Og godt å få bekreftet at alt ser bra ut ❤️.

Jeg har OUL imrg etter at timen forrige torsdag ble utsatt på veldig kort varsel! 

Blir spennende, lykke til!😊🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUB-test og UL i går. Alt ser fint ut og veldig lav risiko for kromosomfeil.

Fått time til OUL 26. juli, da er jeg 19+5. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (23 timer siden):

KUB-test og UL i går. Alt ser fint ut og veldig lav risiko for kromosomfeil.

Fått time til OUL 26. juli, da er jeg 19+5. 

så bra! Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OUL i dag. Alt bra ❤️😊
Termin ble satt, slik jeg hadde beregnet meg frem til selv, til 03.11 ❤️.

Vi venter lillebror 😊.

Morkaken lå foran til høyre side, som kan forklare hvorfor jeg kjenner noe mindre liv enn tilsvarende forrige gang. Kjenner altså ikke når baby sparker mot høyre side. Men har kjent liv hver dag nå i i alle fall tre uker. 
Forrige uke kjente mannen også noen spark på utsiden ❤️❤️.

Men heldigvis dekker ikke morkaken for fødselskanalen 😊👍.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Butter ååh så bra alt så fint ut! Og gratulerer så masse med lillebror!

Ser jeg hoppet fra å ligge 1 dag bak deg til 2 dager foran, men holder meg fortsatt i rett termingruppe 😅😜

Blir kjekt å følge hvertfall deg som har så nær termin på meg 🤩 

Har du 1 eller fler fra før, siden det blir lillebror? Vi venter vår første og alt er nytt og spennende 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (6 timer siden):

Ser jeg hoppet fra å ligge 1 dag bak deg til 2 dager foran, men holder meg fortsatt i rett termingruppe 😅😜

Har du 1 eller fler fra før, siden det blir lillebror? Vi venter vår første og alt er nytt og spennende 🥰

Termin 5. nov du da? Samme som meg, også førstegangs 🤗🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (1 minutt siden):

Termin 5. nov du da? Samme som meg, også førstegangs 🤗🙏🏻

Satt fram fra 4. til 1. November 🙈 

Men fortsatt innenfor en uke fra hverandre så gøy å være så likt med noen, også andre førstegangs! Ekstra spesielt for oss dette som aldri har opplevd det før 🤩

Her har jeg begynt å kjenne mye liv i det siste. Spesielt om kvelden når jeg har lagt meg, eller i dag i lunsjen kjente jeg mye sparking når jeg var ca midt i spisingen (spiser litt tregt, så blodsukkeret var vel alt begynt å stige litt). Såå kos 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 minutt siden):

Satt fram fra 4. til 1. November 🙈 

Men fortsatt innenfor en uke fra hverandre så gøy å være så likt med noen, også andre førstegangs! Ekstra spesielt for oss dette som aldri har opplevd det før 🤩

Her har jeg begynt å kjenne mye liv i det siste. Spesielt om kvelden når jeg har lagt meg, eller i dag i lunsjen kjente jeg mye sparking når jeg var ca midt i spisingen (spiser litt tregt, så blodsukkeret var vel alt begynt å stige litt). Såå kos 🥰

Ser jo nå at jeg leste litt fort😂 men ja, uansett veldig spennende å være flere så likt! begynt å kjenne litt av og til her og, men ikke noe tydelig bevegelser enda. Blir gøy (og sikkert slitsomt😂) når de tar  seg opp😊👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (2 timer siden):

Ser jo nå at jeg leste litt fort😂 men ja, uansett veldig spennende å være flere så likt! begynt å kjenne litt av og til her og, men ikke noe tydelig bevegelser enda. Blir gøy (og sikkert slitsomt😂) når de tar  seg opp😊👌🏻

Ja får nyte sparkene mens de enda er søte og små. 🥰💖 Kan ikke si jeg gleder meg helt til biten der han sparker mye hardere og finner ut hvor hoppeslottet som heter blæren ligger 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (9 timer siden):

Ja, det er fantastisk. Klarer liksom ikke slå meg helt til ro før jeg har fått vite at «alt» er bra. Jeg er sikker litt preget av tidligere aborter (tidlige) og historie til kollega av meg.

Ja, nå dro du forbi meg, haha. Jeg fikk jo termin jeg selv hadde regnet ut og var veldig sikker på, men som gyn på TUL mente var fire dager feil.

Uansett koselig å ha noen her inne som er ca like langt. Er ganske stort spenn sånn sett i en termingruppe da to mnd er mye.

Jeg har ei jente fra før av, som blir 2 nå i juni ❤️. Det er tidvis travelt å gå gravid, jobbe fulltid pluss noe overtid, være mamma for en på 2, prøve å få trent og ikke minst slappet litt av. Men jeg koser meg likevel, selv om jeg kjenner meg litt mer sliten denne gangen 😂😊.

Hvordan er din form nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butter skrev (3 timer siden):

Ja, det er fantastisk. Klarer liksom ikke slå meg helt til ro før jeg har fått vite at «alt» er bra. Jeg er sikker litt preget av tidligere aborter (tidlige) og historie til kollega av meg.

Ja, nå dro du forbi meg, haha. Jeg fikk jo termin jeg selv hadde regnet ut og var veldig sikker på, men som gyn på TUL mente var fire dager feil.

Uansett koselig å ha noen her inne som er ca like langt. Er ganske stort spenn sånn sett i en termingruppe da to mnd er mye.

Jeg har ei jente fra før av, som blir 2 nå i juni ❤️. Det er tidvis travelt å gå gravid, jobbe fulltid pluss noe overtid, være mamma for en på 2, prøve å få trent og ikke minst slappet litt av. Men jeg koser meg likevel, selv om jeg kjenner meg litt mer sliten denne gangen 😂😊.

Hvordan er din form nå? 

Hos meg satt de på KK samme ultralyd som tidlig ultralyd før apparatet i det heletatt var slått på. Fordi hun sa det er lettere å måle i uke 12(+1, som jeg trodde, målt +4) som jeg var på TUL. Fordi at da hadde jeg fått en termin og vi trengte ikke å flytte på den igjen. Bedre å ha noe konkret å forholde seg til 🤷🏻‍♀️

Slitt av og på med bekkenet fra uke 11 og vært litt sykemeldt pga det, men vært fin i nesten 1 mnd nå. Pga mangel på tilrettelegging på jobben og bekkenet som krangler igjen så blir det nok ny sykemelding fra neste uke. Får se hvilken prosent det blir. Skal fylle ut skjema for svangerskapspenger med jordmor i neste uke pga jeg jobber på verksted og jobben nå på 7 uker ikke har greid å gjøre ett eneste tiltak for å hjelpe meg. Tårene trilte på jobb idag pga smerte og jobber under daglig høyt press 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på privat ultralyd i går og fikk se en aktiv krabat som turnet og strakk seg. Det var veldig stas. Vi ble satt frem (?) 3 dager, slik at jeg er 12+3 i stedet for 12+0. Termin er 23.12. Mannen var litt skeptisk til julebarn, men ungen kommer når den kommer, hehe.

Har tenkt å dra på shopping neste uke for å kjøpe noen større BHer og kanskje en bok eller to om graviditeten. Noen tips til flere ting som kan være greie å kjøpe når man nærmer seg 2. trimester? Jeg kjøpte en BBHugme denne uken som er veldig behagelig sofapute foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker_navn skrev (2 timer siden):

Vi var på privat ultralyd i går og fikk se en aktiv krabat som turnet og strakk seg. Det var veldig stas. Vi ble satt frem (?) 3 dager, slik at jeg er 12+3 i stedet for 12+0. Termin er 23.12. Mannen var litt skeptisk til julebarn, men ungen kommer når den kommer, hehe.

Har tenkt å dra på shopping neste uke for å kjøpe noen større BHer og kanskje en bok eller to om graviditeten. Noen tips til flere ting som kan være greie å kjøpe når man nærmer seg 2. trimester? Jeg kjøpte en BBHugme denne uken som er veldig behagelig sofapute foreløpig. 

Oi, vi er nærme hverandre! Jeg var på ultralyd i dag formiddag, og fikk målt til 12 + 3, men termin er satt noe seinere enn deg. (28. desember) Veldig fint å se at alt var som det skulle, da. Mista jo sist, men nå er jeg mye lengre på vei enn den gangen, og so far so good! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Fiffig said:

Oi, vi er nærme hverandre! Jeg var på ultralyd i dag formiddag, og fikk målt til 12 + 3, men termin er satt noe seinere enn deg. (28. desember) Veldig fint å se at alt var som det skulle, da. Mista jo sist, men nå er jeg mye lengre på vei enn den gangen, og so far so good! 

Så gøy. Gratulerer med fin ultralyd. 

Jeg opplevde også MA i uke 10 i forrige svangerskap. Det var mitt aller første, så dette svangerskapet har (så langt) vært helt annerledes. Har grudd meg veldig til alle undersøkelser, og forberedt meg på dårlige nyheter. Veldig kjipt, egentlig. Jeg har prøvd å glemme det litt, og mannen min og jeg har nesten ikke snakket om at jeg er gravid. Men jeg syns de siste ukene har gått fort. Det blir godt å gå inn i nye faser og kunne legge den mest risikofylte delen av svangerskapet bak seg :). 

Endret av bruker_navn
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker_navn skrev (2 minutter siden):

Så gøy. Gratulerer med fin ultralyd. 

Jeg opplevde også MA i uke 10 i forrige svangerskap. Det var mitt aller første, så dette svangerskapet har (så langt) vært helt annerledes. Har grudd meg veldig til alle undersøkelser, og forberedt meg på dårlige nyheter. Veldig kjipt, egentlig. Jeg har prøvd å glemme det litt, og mannen min og jeg har nesten inn snakket om at jeg er gravid. Men jeg syns de siste ukene har gått fort. Det blir godt å gå inn i nye faser og kunne legge den mest risikofylte delen av svangerskapet bak seg :). 

Samme her! Det er det store MEN-et i bakhodet hele tida. Man tør ikke glede seg for tidlig. Den ultralyden under forrige svangerskap hvor de ikke fant hjertelyd sitter brent fast i meg. Bare jordmora lager en "mmm"-lyd nå blir jeg lettere hysterisk. Regner med at det går seg til når man etter hvert kan kjenne liv selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var OUL overstått her også 🥰 vi venter en lillebror til vår datter 💙❤️ Ble satt frem 2 dager, så termin blir 7 november ☺️

Hadde det veldig tøft sist jeg var gravid, så var på samtale hos lege også i dag som gikk igjenom oppfølgingen jeg skal få. Så kjente det var veldig beroligende med at denne gang skal det gå bedre 🤞🏻☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (2 timer siden):

Da var OUL overstått her også 🥰 vi venter en lillebror til vår datter 💙❤️ Ble satt frem 2 dager, så termin blir 7 november ☺️

Hadde det veldig tøft sist jeg var gravid, så var på samtale hos lege også i dag som gikk igjenom oppfølgingen jeg skal få. Så kjente det var veldig beroligende med at denne gang skal det gå bedre 🤞🏻☺️

Gratulerer! Haha, så likt. Vi venter lillebror til vår datter 03.11 ❤️❤️.

Får håpe du får det lettere denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...