Gå til innhold

Hvorfor har sykepleiere god lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 21.55):

Jeg har svært sjeldent lunsj på jobb. Jeg går ikke, jeg løper. Jeg jobber i hjemmetjenesten og jeg holder ikke fartsgrensen alltid. Heller sjeldent. Det må gå fortere! Vakttelefonen kan ringe både under besøket hos den enkelte pasienten, men også mens jeg kjører mellom hvert sted. Rekorden på antall telefoner i løpet av en dag er 76. Vi har ikke telefontid, og både pasienter, pårørende og alle andre instanser skal ha tak på oss. Alle beskjeder må skrives ned, med en gang, før jeg glemmer det! Å jada, telefonen må jeg ta, også mens jeg kjører bil. Og bot har jeg fått!

Jeg kan være så stresset og sliten av arbeidsmengden, at hvis jeg har en viktig telefonsamtale med kommunens kreftkoordinator eller legen på Lindrende Team, så kan jeg sitte igjen etter at vi har lagt på røret og tenke: «Hva faen snakket vi egentlig om nå?» Hukommelsen svikter! Jeg jobber overtid nesten hver dag, og vet aldri når jeg rekker å hente barna i barnehagen/SFO. Jeg har sannelig fått bot der også! Et gebyr for å hente for sent. Ledelsen i kommunen sender oss stadige påminnelser om at vi «ikke får lov» til å jobbe overtid fordi det har nemlig ikke kommunen råd til - men hva skal jeg si til den døende kreftpasienten i 60-årene som hulker og gråter av sorg og fortvilelse, når klokka bikker 15? «Beklager, men nå må jeg gå, for vakta mi er over og overtid har ikke kommunen økonomi til»?

Jeg må regne ut og trekke opp lindrende medikamenter til den døende, virkelig holde tunga rett i munnen, selv når jeg er så trøtt og har så hodeverk at jeg gråter og er i tvil om 2 + 2 er 5. Og joda, det hender jeg gråter. La meg fortelle om sist gang, som var i forrige uke. Jeg hadde kveldsvakt til kl. 23.00, og skulle på dagvakt neste dag kl. 07.45. Jeg hadde stresset meg gjennom hele listen med alle de hjemmeboende pasientene, slik at jeg ikke trengte å gå langt på overtid. For å jobbe til kl. 01 er ikke mye festlig når man skal opp igjen kl. 06. Jeg kom inn på kontoret kl. 22.20, «YES!» tenkte jeg, nå får jeg sovet noen timer før jeg skal tilbake. Skulle bare dokumentere og desinfisere kontoret, så var jeg good to go. Så ringer alarmen - 5 min før jeg skal hjem. En forholdsvis ung pasient som fikk slag for en god del år siden og derav en stor hjerneskade, og som nå trenger 1-1 bemanning av helsepersonell i sitt eget hjem, han får ikke latt vannet! Og det kan ikke vente til neste dag, for en altfor full blære kan forårsake stor skade og smerter. Og selvfølgelig har han ikke utstyr til kateterisering hjemme. Ikke har jeg særlig kjennskap til denne fine fyren heller ettersom han har eget personale, men det er klart han må få hjelp, siden jeg er tross alt den eneste sykepleieren som kan hjelpe! Så da må jeg ned i kjelleren da, og lete etter utstyr i 20 minutter, for utstyr skal egentlig pasientene disponere selv. La oss runde av her; Men jeg gikk til kl. 01.15 denne kvelden. En av mange.

I tillegg er vi underbemannet, vi mangler sykepleiere, vi har INGEN vikarer som er sykepleiere. Er én sykepleier syk, ja da leies det ofte inn ufaglært personale, som snakker svært dårlig norsk. Pasienter er frustrerte, pårørende er frustrerte, vi på gulvet er frustrerte.

Vennligst ikke bruk din fritid på å diskutere hva jeg som sykepleier fortjener i lønn, for det har faktisk INGEN noe som helst med å uttale seg om - i hvert fall ikke før du har stått i mine sko, i minst et halvt år. Jeg gir så mye av meg selv på jobb, til hver enkelt pasient og pårørende, at jeg har nesten ikke mer igjen av meg - til meg. Jeg fortjener hver jævla krone, og helst en krone ekstra. Takk meg heller den dagen det er deg, din bror eller søster, mor eller far, eller kanskje til og med barnet ditt, som trenger min kompetanse og omsorg! For da skal jeg love deg at du kommer til å sitte igjen og kjenne på en evig takknemlighet, for at nettopp jeg - og mine sykepleier-kollegaer, ivaretok deg og dine når dere var på det mest sårbare i livet. 

Anonymkode: b7369...392

Dette høres faktisk veldig rart ut 🤔 Noen jobber vel nattevakter i hjemmesykepleien i din kommune også, så 5 minutter før kveldsvakta di tar slutt burde nattevaktene alt vært på jobb for å ta i mot rapport. :klo: Så at du skulle måtte rykke ut 5 minutter før kveldsvakta di tok slutt lager ikke mening, det er jo da nattevaktene sitt skift og deres ansvar å dra ut ved behov. 

Hilsen sykepleier. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En person i familien jobber som sykepleier. Dette har vedkommende gjort i rundt 20 år. Har bare rundt 300.000 i årslønn før skatt. 

Så jeg synes at sykepleiere har dårlig lønn. 

Anonymkode: 376af...43e

Da jobber hun i så fall ikke fulltid ;) Ingen sykepleiere i Norge tjener 300 000,- i året i fulltidsstilling. 

Anonymkode: cf80b...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/20/2021 at 1:55 PM, AnonymBruker said:

Politietterforskere tjener mye mindre enn sykepleiere, begge har treårig utdannelse.

 

En helt vanlig sykepleier tjener 560.000 kroner, og det er ca. 110.000 mer enn en politietterforsker. Likevel er det sykepleiere som klager og syter.

Hva er forklaringen på det?

Anonymkode: 77755...c00

Arbeidsbelastning, for få kollegaer mtp arbeidet som skal gjøres, bemanning som setter pasienter i risiko, fysisk og psykisk belastning, trusler fra pasienter og pårørende, ingen mulighet til lønnsforhandling eller streikerettigheter. Noen ting som sykepleiere klager på. Og den jevne sykepleier har startlønn er rundt 400 k, 560k skal man ha masterutdanning samt full ansiennitet for å få. 

Anonymkode: 1eedb...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Arbeidsbelastning, for få kollegaer mtp arbeidet som skal gjøres, bemanning som setter pasienter i risiko, fysisk og psykisk belastning, trusler fra pasienter og pårørende, ingen mulighet til lønnsforhandling eller streikerettigheter. Noen ting som sykepleiere klager på. Og den jevne sykepleier har startlønn er rundt 400 k, 560k skal man ha masterutdanning samt full ansiennitet for å få. 

Anonymkode: 1eedb...160

Det virker ikke sånn:

Spesialsykepleier:
605 400kr / år
Sykepleier:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid said:

Det virker ikke sånn:

Spesialsykepleier:
605 400kr / år
Sykepleier:

Minstelønnssatser 2021

Sykepleier, med virkning fra 1. juli 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 423 000
4 439 000
8 464 000
10 517 000

Spesialsykepleier/jordmor, med virkning fra 1. august 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 470 000
4 496 000
8 532 000
10 570 000

Anonymkode: 1eedb...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Minstelønnssatser 2021

Sykepleier, med virkning fra 1. juli 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 423 000
4 439 000
8 464 000
10 517 000

Spesialsykepleier/jordmor, med virkning fra 1. august 2021:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 470 000
4 496 000
8 532 000
10 570 000

Anonymkode: 1eedb...160

Du hevder en må ha master og full ansiennitet for å tjene 560 000 og når statistikken viser du tar feil kommer du trekkende med minstelønn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Du hevder en må ha master og full ansiennitet for å tjene 560 000 og når statistikken viser du tar feil kommer du trekkende med minstelønn? 

Det er ikke vanlig å få mer enn minstelønn om man i det hele tatt får tillegg for å være spesialsykepleier. Ikke får man engang mastertillegg mange plasser. At folk jobber ræva av seg og dermed tjener over 600k fordi det er vanlig å jobbe til man nærmest stuper fordi man har dårlig samvittighet og derfor tar på seg dobbeltvakter o.l, betyr ikke at man har god lønn. Det er ingen andre yrker det er vanlig å regne med tillegg og overtid, så hvorfor mener du at man skal regne med dette som sykepleier? 

Jeg er selv spesialsykepleier som egentlig er ganske heldig for at jeg i det hele tatt får tillegg for min videreutdanning, og jeg tjener med årets oppgjør 495.000 i året. Siden det er ganske lite, ser jeg meg derfor nødt til å gå i en tredelt turnus som er helseskadelig fordi det ikke taes hensyn til arbeidsmiljølovens regler om hviletid når man jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 5c914...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke vanlig å få mer enn minstelønn om man i det hele tatt får tillegg for å være spesialsykepleier. Ikke får man engang mastertillegg mange plasser. At folk jobber ræva av seg og dermed tjener over 600k fordi det er vanlig å jobbe til man nærmest stuper fordi man har dårlig samvittighet og derfor tar på seg dobbeltvakter o.l, betyr ikke at man har god lønn. Det er ingen andre yrker det er vanlig å regne med tillegg og overtid, så hvorfor mener du at man skal regne med dette som sykepleier?  

Anonymkode: 5c914...7de

Overtid er ikke med i tallene jeg nevner og kommer med andre ord i tillegg til de 566 000 som er vanlig for sykepleiere. Andre tillegg er med i tallene for alle yrkesgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 14.34):

Hvor lang ansiennitet har du da? 485.000 er ikke dårlig lønn!  

Anonymkode: 77755...c00

Nå har ikke jeg lest alle kommentarene her.... men JO 485.000 er dårlig lønn, og i hvertfall for en spesialsykepleier! Jeg er «bare» sykepleier og har 480.000 i året i lønn (8 års ansiennitet). I snitt har jeg utbetalt ca 30.000 i måneden. I dagens samfunn er det lite. Jeg kjenner noen som får uføre og får utbetalt 27.000 i måneden (dette inklusive uføreforsikring).  
 

Da jeg hadde 6 års ansiennitet sammenlignet jeg månedsutbetalinga mi med en helsefagarbeider som hadde 4 års ansiennitet. Ingen av oss hadde jobbet overtid, og vi hadde omtrent de samme vaktene, like stor stilling. Hun fikk utbetalt 1000kr mindre enn meg, altså eksempelvis 25.000, og jeg fikk 26.000 kroner utbetalt. Når man tenker på ansvarsområde så er ikke dette riktig i det hele tatt. En helsefagarbeider har ikke medisinansvaret, og det er veldig mye en helsefagarbeider ikke har lov til å gjøre. Likevel skal de få utbetalt like mye som sykepleiere? Jeg syns helsefagarbeidere er toppen, og vi trenger flere av de, og syns gjerne at deres lønn også kunne vært høyere, men sykepleierlønnen skulle absolutt vært enda høyere igjen, og spesialsykepleierlønna enda et hakk opp. At lønna vår er like høy, omtrent, som noen som får uføreutbetaling, syns jeg er veldig spesielt. Jeg unner absolutt ingen å være ufør, og det er flott at også de slipper å slite økonomisk, men det er prinsippet. Det gjør meg så oppgitt. 
 

For å si det enkelt; om 5 år så jobber jeg garantert ikke som sykepleier lenger, det er sikkert og visst. Tjener sikkert minst like mye i kassa på Rema.

Anonymkode: e7f8d...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke vanlig å få mer enn minstelønn om man i det hele tatt får tillegg for å være spesialsykepleier. Ikke får man engang mastertillegg mange plasser. At folk jobber ræva av seg og dermed tjener over 600k fordi det er vanlig å jobbe til man nærmest stuper fordi man har dårlig samvittighet og derfor tar på seg dobbeltvakter o.l, betyr ikke at man har god lønn. Det er ingen andre yrker det er vanlig å regne med tillegg og overtid, så hvorfor mener du at man skal regne med dette som sykepleier? 

Jeg er selv spesialsykepleier som egentlig er ganske heldig for at jeg i det hele tatt får tillegg for min videreutdanning, og jeg tjener med årets oppgjør 495.000 i året. Siden det er ganske lite, ser jeg meg derfor nødt til å gå i en tredelt turnus som er helseskadelig fordi det ikke taes hensyn til arbeidsmiljølovens regler om hviletid når man jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 5c914...7de

Det er mange yrker hvor man ikke FÅR overtidsbetalt samme hvor mye overtid man må jobbe for å levere innen fristene, uten at dette på noen måte kompenseres via grunnlønna. Sykepleiere har faktisk litt høyere grunnlønn enn andre yrkesgrupper i det offentlige med 3-årig høyskoleutdanning. Har selv jobbet i en slik stilling, med høye krav og korte frister, og fikk aldri så mye som en krone i overtidsbetaling på tross av opptil 16 timers arbeidsdager. 

Arbeidsmiljøloven gjelder like mye for sykepleiere som for andre yrkesgrupper, men arbeidsgiver kan inngå avtale med de tillitsvalgte og søke Arbeidstilsynet om unntak fra spesifikke bestemmelser. Altså er det enten dine tillitsvalgte som har gått med på en ugunstig avtale, eller så bør du ta en liten telefon til Arbeidstilsynet og invitere de på kontroll. 

Hilsen sykepleier med bakgrunn innen andre yrker. 
 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest alle kommentarene her.... men JO 485.000 er dårlig lønn, og i hvertfall for en spesialsykepleier! Jeg er «bare» sykepleier og har 480.000 i året i lønn (8 års ansiennitet). I snitt har jeg utbetalt ca 30.000 i måneden. I dagens samfunn er det lite. Jeg kjenner noen som får uføre og får utbetalt 27.000 i måneden (dette inklusive uføreforsikring).  
 

Da jeg hadde 6 års ansiennitet sammenlignet jeg månedsutbetalinga mi med en helsefagarbeider som hadde 4 års ansiennitet. Ingen av oss hadde jobbet overtid, og vi hadde omtrent de samme vaktene, like stor stilling. Hun fikk utbetalt 1000kr mindre enn meg, altså eksempelvis 25.000, og jeg fikk 26.000 kroner utbetalt. Når man tenker på ansvarsområde så er ikke dette riktig i det hele tatt. En helsefagarbeider har ikke medisinansvaret, og det er veldig mye en helsefagarbeider ikke har lov til å gjøre. Likevel skal de få utbetalt like mye som sykepleiere? Jeg syns helsefagarbeidere er toppen, og vi trenger flere av de, og syns gjerne at deres lønn også kunne vært høyere, men sykepleierlønnen skulle absolutt vært enda høyere igjen, og spesialsykepleierlønna enda et hakk opp. At lønna vår er like høy, omtrent, som noen som får uføreutbetaling, syns jeg er veldig spesielt. Jeg unner absolutt ingen å være ufør, og det er flott at også de slipper å slite økonomisk, men det er prinsippet. Det gjør meg så oppgitt. 
 

For å si det enkelt; om 5 år så jobber jeg garantert ikke som sykepleier lenger, det er sikkert og visst. Tjener sikkert minst like mye i kassa på Rema.

Anonymkode: e7f8d...595

For det første kan du ikke sammenligne din lønn med hva en som har uføretrygd inkludert forsikring utbetalt. Denne forsikringen har jo vedkommende betalt for før h*n fikk bruk for den, og du står jo fritt til å gjøre det samme. 🤷‍♀️

For det andre så stemmer det absolutt ikke at en helsefagarbeider med lik ansiennitet som en sykepleier kun har 12 000,- brutto mer i året. Her gjetter jeg at dere har sammenlignet netto lønn, og at du har høyere trekk på ditt skattekort. Skal du sammenligne lønn så må du sammenligne brutto, ikke netto. Ellers sammenligner du snørr og bart. 
 

Jeg gjentar min mening om at det er bemanningen og turnusbelastningen som er utfordringen med sykepleieryrket, ikke lønna. For den er faktisk helt ok. 

Anonymkode: cf80b...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere politifolk enn vi trenger. Det er kjøpers marked. Hvorfor betale mer når det står kø herfra til Lillestrøm uansett hvilken stilling det er?

Politiet etterforsker jo ingenting, de henlegger bare. Det er en døll saksbehandlingsstilling som en robot kunne gjort. 

Vi mangler sykepleiere, det er selgers marked. For å holde dem i helsevesenet trenger de lønn. Dessverre er det en sterk korrelasjon mellom interesse for fagforeninger og å være idiot, så forhandlingene går til helvette hvert år. 

Dessuten trenger vi sykepleiere, de behandler pasienter. Tenk om sykepleiere kunne "henlegge" kjedelige pasienter og bare gi faen? Da kunne nok lønnen vært lavere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brutto en må sammenligne. Alle skatter forskjellig. Er enig at hjelpepleiere og sykepleiere tjener for lite. La de betale mindre skatt slik at lønnen er til å leve av. Brutto kan være 42 000, men etter skatt kun 26 900 utbetalt. Det ER lite, når uføre har årslønn 390 000 kr og utbet ETTER skatt 24 000 kr. 

Anonymkode: 0fb6f...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er brutto en må sammenligne. Alle skatter forskjellig. Er enig at hjelpepleiere og sykepleiere tjener for lite. La de betale mindre skatt slik at lønnen er til å leve av. Brutto kan være 42 000, men etter skatt kun 26 900 utbetalt. Det ER lite, når uføre har årslønn 390 000 kr og utbet ETTER skatt 24 000 kr. 

Anonymkode: 0fb6f...b0c

Hvis dette stemmer skjønner jeg at folk velger å nave.

Anonymkode: ad7c0...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er brutto en må sammenligne. Alle skatter forskjellig. Er enig at hjelpepleiere og sykepleiere tjener for lite. La de betale mindre skatt slik at lønnen er til å leve av. Brutto kan være 42 000, men etter skatt kun 26 900 utbetalt. Det ER lite, når uføre har årslønn 390 000 kr og utbet ETTER skatt 24 000 kr. 

Anonymkode: 0fb6f...b0c

Dersom en ufør person har denne utbetalingen, så har han tjent seg opp rettigheter til dette gjennom å jobbe i forkant. Det er slik vi har valgt å bygge opp velferdssystemet. 

Ellers så syns jeg debatten om sykepleiere og lønn er litt spesiell. Eller, den viser jo helt tydelig at sykepleiere har en sterk organisasjon bak seg, får masse taletid og fokus, mens andre yrkesgrupper som kan sammenlignes (politi, barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere, barnehagelærere og en del flere) hører man ikke så mye verken fra eller om. Vi kan vel forhåpentligvis være enige om at alle disse yrkesgruppene har høy arbeidsbelastning, gjør en samfunnsnyttig jobb som er kritisk for velferdssamfunnet vårt, og faktisk alt det andre som man ofte argumenterer for sykepleiere med. Altså, sykepleiere er kjempeviktige. Men hvorfor skal man alltid sammenligne en sykepleier med en ingeniør, og ikke med en sosionom, barnehagelærer eller politi i sammenheng med lønn, for eksempel? Nå er jeg jo klar over at sykepleiere ofte brukes som et slags mål på  for eksempel "hvor kan denne store gruppen, her representert med en sykepleier bo" som tegn på noe større, men uansett, rent bortsett fra det? 

Endret av Søgni
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis dette stemmer skjønner jeg at folk velger å nave.

Anonymkode: ad7c0...9ce

Her var det snakk om Max uføretrygd på 390.000 og utbetalt 24.000/måned. Navere får nok mye mindre utbetalt!

Anonymkode: fb795...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier må være Norges verste jobb. Jeg har jobbet tett med sykepleiere i mange år, flere av mine beste venner er sykepleiere. De jobber mildt sagt ræva av seg. Utslitte når de kommer fra jobb, blør gjennom uniformsbuksa fordi de ikke rekker do sjelden mer enn 15 min lunsj. 

Noe må gjøres. Hev lønnen og ivareta de som er så viktige fra vugge til grav. Jeg bøyer meg i støvet for dere 

Anonymkode: 64d1b...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 14.41):

Grunnen til at du får et slikt tall, er fordi tillegg for ubekvem arbeidstid er tatt med i beregningen.

Du kan ikke sammenligne annet enn grunnlønn når du sammenligner sykepleier med andre bachelorutdannelser med dagjobb.

Grunnlønn for en sykepleier med 10 år ansiennitet er 500 000. Det er LITE i dagens samfunn. 

Anonymkode: 10f38...9b2

Men lønnen til politiet beregnes på samme måte. De har også ubekvem arbeidstid og prakkes på mye overtid.

ajarRun skrev (22 timer siden):

Vi har flere politifolk enn vi trenger. Det er kjøpers marked. Hvorfor betale mer når det står kø herfra til Lillestrøm uansett hvilken stilling det er?

Politiet etterforsker jo ingenting, de henlegger bare. Det er en døll saksbehandlingsstilling som en robot kunne gjort. 

Vi mangler sykepleiere, det er selgers marked. For å holde dem i helsevesenet trenger de lønn. Dessverre er det en sterk korrelasjon mellom interesse for fagforeninger og å være idiot, så forhandlingene går til helvette hvert år. 

Dessuten trenger vi sykepleiere, de behandler pasienter. Tenk om sykepleiere kunne "henlegge" kjedelige pasienter og bare gi faen? Da kunne nok lønnen vært lavere.

Man trenger vel ikke sykepleiere mer enn politi. Uten sykepleiere vil en god del av de svake dø. Uten politi får vi anarki og en god del av de svake vil dø.

Anonymkode: c0b1d...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 2.39):

Sykepleiere har ikke god lønn. Utbetalt +/- 30.000/mnd?

Anonymkode: fb795...883

Det er nettopp det de har. God lønn!

Anonymkode: 77755...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier med 4 års ansennietet, og har grunnlønn på 429 000 i året (nå opp til 439 000kr). Hittil i år har jeg tjent ca 660 000 kroner.

Jeg har telt raskt over turnusen min fra januar til nå, og ser blant annet at jeg har jobbet ca 54 netter, 62 kveldsvakter og 39 helgedager. I tillegg har jeg jobbet utallige dagvakter. Jeg er registrert med 216 overtidstimer i år. 

På en kveldsvakt tjener jeg ca 460 kroner ekstra (92 kr/t ekstra fra 17-22). En nattevakt tjener jeg 1060 kroner ekstra på (106 kr/t ekstra i 10t). En helgevakt tjener jeg 420 kr ekstra på (ca 56kr/t i 7,5t).

Jobber jeg ekstra utover min stilling blir jeg utelukkende betalt overtid, og alle andre tillegg tillegg faller fra. Jobber jeg dobbelt (dvs både dag og kveldsskift) - som er utrolig belastende, blir jeg bare betalt 50% overtid på vakt nr 2. Hadde jeg kommet inn på en fridag og jobbet ekstra hadde jeg fått 100%. 

Selv synes jeg ikke det er så spesielt godt betalt til å jobbe seg halvt ihjel, og miste ekstremt mye fritid. 

 

Anonymkode: 2cbf4...954

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er nettopp det de har. God lønn!

Anonymkode: 77755...c00

Jeg lurer fælt på hva du selv tjener, hvilken jobb og utdanning du har, som mener at 400 000,- er god lønn? Det er jo langt under medianen i Norge. 

Sykepleiere må få bedre arbeidsvilkår og bedre lønn, ellers får vi en skikkelig helsekrise i dette landet om ikke veldig lenge. Er det en yrkesgruppe som fortjener så mye bedre enn det de får i dag, så er det sykepleiere! Den som ikke evner å forstå det, lever ikke i samme virkelighet som oss andre.

Og nei, jeg er ikke sykepleier. Jobber ikke innen helse i det hele tatt, men innser at jeg også trenger helsetjenester, og kommer til å trenge det i større og større grad etter hvert som alderen kommer.

Anonymkode: 5b349...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...