Gjest lidia ii Skrevet 25. august 2005 #1 Del Skrevet 25. august 2005 Hva slags pålegg kan jeg gi jenta mi på 9 mnd? Hun liker brødskive med bare smør på, men jeg har lyst til å gi henne noe annet også. Hun er ikke så veldig glad i leverpostei, så hvilke alternativer har jeg? Er det noe man absolutt ikke skal gi til babyer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 25. august 2005 #2 Del Skrevet 25. august 2005 Du må ikke gi henne honning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 25. august 2005 #3 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg ga nå det meste av pålegg: Leverpostei, syltetøy, sjokoladepålegg, diverse kjøttpålegg, prim m.m. Og det gikk ned. Det som ikke havnet på gulvet, vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2005 #4 Del Skrevet 25. august 2005 ost, kjøttpålegg.. jeg ville styrt unna søtt lengst mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #5 Del Skrevet 25. august 2005 Prim, makrell i tomat(opphakket som kan smøres skikkelig utover), enkelte små i barnehagen der jeg jobber er veldig glade i ost på tube(baconost, skinkeost osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 25. august 2005 #6 Del Skrevet 25. august 2005 Du kan jo gi henne det meste, men jeg ville også styrt unna søtt pålegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 25. august 2005 #7 Del Skrevet 25. august 2005 Moset banan kanskje? Ellers er jeg enig med andre her i at søtt pålegg bør unngås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 25. august 2005 #8 Del Skrevet 25. august 2005 Aha..smøreost ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Får prøve det i morgen da. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 25. august 2005 #9 Del Skrevet 25. august 2005 Prim var en slager her i gården, og er det forsåvidt fortsatt. Ellers er smøreoster et godt tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 25. august 2005 #10 Del Skrevet 25. august 2005 Her er det leverpostei (de med smak, ikke ren), kaviar og makrell i tomat (tube) som faller mest i smak. Ifølge norske anbefalinger, bør du vente enda en mnd med å gi mat som inneholder melk. Fisk er det vel også en grense på 10mnd, og 12 om man tilhører allergifamilie. Samme med jordbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 25. august 2005 #11 Del Skrevet 25. august 2005 Aha..smøreost ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Får prøve det i morgen da. Takk for tipset ← Datteren min har vært kjempeglad i smøreost helt fra hun begynte å spise brød. Hvis du velger en mild naturell variant så kan du introdusere andre ting samtidig, for eksempel tynt oppskåret agurk, små kiwi-biter, tomatbiter (ta av skallet) eller myk pære. Har prøvd alt det der på sammen med smøreost og det er veldig populært. (Er forresten litt usikker på om kiwi bør vente til barnet er ett år med tanke på utvikling av allergi). En annen populær variant er oppskåret fiskepudding på brødet. Min liker dessverre ikke kaviar, men kaviar og fiskepudding sammen er kjempegodt for den som liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 26. august 2005 #12 Del Skrevet 26. august 2005 PS: kiwi er en frukt man anser som allergibombe (på lik linje med jordbær). Bør altså ikke gis før 1 år, lenger om man kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2005 #13 Del Skrevet 27. august 2005 Vi har en i barnehagen som elsker rekesalat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. august 2005 #14 Del Skrevet 27. august 2005 Her i huset har det gått på leverpostei, moset banan, smøreost og makrell i tomat (tube). Og som erstatning for syltetøy har jeg brukt fruktmos på brødskiven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 28. august 2005 #15 Del Skrevet 28. august 2005 Leverpostei,kyllingpostei,smøreost,prim,makrell i tomat,moset banan,syltetøy(finnes jo uten tilsatt sukker, 100% frukt & bær). Jeg ville vært litt forsiktig med for søtt pålegg,men det er meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 28. august 2005 #16 Del Skrevet 28. august 2005 En liten tråd inne i tråden: Når begynte dere å gi barna deres brød? Hvor mange mnd var de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 29. august 2005 #17 Del Skrevet 29. august 2005 En liten tråd inne i tråden: Når begynte dere å gi barna deres brød? Hvor mange mnd var de? ← Jenta mi var rundt 7mnd da vi prøvde å gi brød første gang.Men hun satte så lett i halsen,så vi ventet til hun var 8mnd og prøvde igjen.Da gikk det kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå