AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Del Skrevet 19. mars 2021 Er skrukkete et dialektord, eller et ord alle bruker? F. eks. om klær. «Skjorta er rynkete» eller «Skjorta er skrukkete» Jeg ville sagt «Skjorta er skrukkete» For meg er «rynkete» et ord man bruker om hud, ikke om klær, men tenker at det handler om dialekt? (Vest-Oppland) Hva sier du? Og hvor er du fra? Anonymkode: e36c1...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg sier skrukkut om både skjorta og ansiktet. Er fra Hallingdal Anonymkode: b005a...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Del Skrevet 20. mars 2021 Er fra Tromsø og sier verken rynkete eller skrukkete om klær. Sier krøllete. Skjorta e krøllat. Anonymkode: dcdd5...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Del Skrevet 20. mars 2021 Klær er skrukkete, hud er rynket. Men kan si skrukkete om et rynkete fjes som er veldig gammelt. Anonymkode: 60f77...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 20. mars 2021 #5 Del Skrevet 20. mars 2021 Sier krøllete om klær og rynkete om hud. Er fra Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. mars 2021 #6 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 17.59): Er skrukkete et dialektord, eller et ord alle bruker? F. eks. om klær. «Skjorta er rynkete» eller «Skjorta er skrukkete» Jeg ville sagt «Skjorta er skrukkete» For meg er «rynkete» et ord man bruker om hud, ikke om klær, men tenker at det handler om dialekt? (Vest-Oppland) Hva sier du? Og hvor er du fra? Anonymkode: e36c1...f07 Jeg bruker rynkete/krøllete om skjorte og rynkete om hud. Er fra Bergen. Måtte korrigere etter jeg leste svaret over Endret 20. mars 2021 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Del Skrevet 20. mars 2021 Fra Rogaland og sier rynkete Anonymkode: 7cee2...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Del Skrevet 20. mars 2021 3 minutter siden, Rumle said: Jeg bruker rynkete/krøllete om skjorte og rynkete om hud. Er fra Bergen. Måtte korrigere etter jeg leste svaret over Her bruker jeg det samme, både rynkete og krøllete. Skrukkete får meg til å tenke på skrukketroll, men det har vel mye av samme opphavet det og. Anonymkode: 26a53...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. mars 2021 #9 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her bruker jeg det samme, både rynkete og krøllete. Skrukkete får meg til å tenke på skrukketroll, men det har vel mye av samme opphavet det og. Anonymkode: 26a53...e58 Ja! Og skrukken-innslagene fra Åpen post! Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå