Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en peeling for ansiktet. Tidligere har jeg brukt en peelingkrem fra Matis som bare skulle påføres huden og virke i 5 min før man skyllet av, etter at den gikk tom har jeg rett og slett bare skrubbet forsiktig med en klut. Etter at jeg ble litt overivrig med kluten og nærmest skrubbet ansiktet mitt av, har jeg tenkt at jeg kanskje må gå tilbake til noe som gjør jobben for meg, og helst noe som er litt snilt mot huden. Jeg har fuktfattig hud som blir oljete og får en god del kviser. Er 30 år. Jeg har sett at the Ordinary har noen alternativer, men jeg har litt lite kunnskap, så det kunne vært godt å få noen anbefalinger. 

Anonymkode: 5f5cf...86d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

The Ordinary har mange alternativer til peeling. Den som de fleste nevner med en gang er TO Peeling solution AHA 30% + BHA 2%, men denne er veldig sterk og de fleste bruker den feil. Så denne er ikke noe jeg ville startet med hvis jeg hadde hatt sensitiv hud. Jeg bruker den selv, en gang hver 14 dag. 

TO lactid acid er ett serum med exfolierende effekt som kan benyttes hver dag, og som de fleste vil tolerere veldig godt. TO Mandelic acid 10% + HA er også en de fleste tolerer veldig godt. TO glycolic solution er en toner som benyttes etter rens, mange elsker den, men kan bli for mye hver dag.

Ole Henriksen H2O dark spot toner er en annen god exfolierende toner. Samt Pixie Glow tonic. 

Det første du må tenke på er hvor tolerant huden din er, og så hva slags exfolierende behandling du foretrekker. 

Anonymkode: 5962f...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

The Ordinary har mange alternativer til peeling. Den som de fleste nevner med en gang er TO Peeling solution AHA 30% + BHA 2%, men denne er veldig sterk og de fleste bruker den feil. Så denne er ikke noe jeg ville startet med hvis jeg hadde hatt sensitiv hud. Jeg bruker den selv, en gang hver 14 dag. 

TO lactid acid er ett serum med exfolierende effekt som kan benyttes hver dag, og som de fleste vil tolerere veldig godt. TO Mandelic acid 10% + HA er også en de fleste tolerer veldig godt. TO glycolic solution er en toner som benyttes etter rens, mange elsker den, men kan bli for mye hver dag.

Ole Henriksen H2O dark spot toner er en annen god exfolierende toner. Samt Pixie Glow tonic. 

Det første du må tenke på er hvor tolerant huden din er, og så hva slags exfolierende behandling du foretrekker. 

Anonymkode: 5962f...069

Tusen takk, dette var veldig nyttige råd :)  Jeg har ikke hatt sensitiv hud før, men jeg har begynt å lure på om den kanskje har blitt mer sensitiv de siste årene, så kanskje jeg ikke skal gå rett på den TO-peelingen, nei. Jeg skal sjekke ut de andre du nevner :)

Skrevet

Ettersom du har fet/oljete hud som er fuktfattig, vil jeg faktisk foreslå BHA (salicylsyre). Den er bedre på talgreegulering og mer skånsom mot huden enn f.eks. glycolsyre. Den fra TO inneholder sinkoksid som kan virke litt uttørkende, men det er jo bare å forsøke. Paula's Choice har flere ulike BHA - produkter som du kan kjøpe i prøvestørrelser, de er uten sink.

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (51 minutter siden):

Ettersom du har fet/oljete hud som er fuktfattig, vil jeg faktisk foreslå BHA (salicylsyre). Den er bedre på talgreegulering og mer skånsom mot huden enn f.eks. glycolsyre. Den fra TO inneholder sinkoksid som kan virke litt uttørkende, men det er jo bare å forsøke. Paula's Choice har flere ulike BHA - produkter som du kan kjøpe i prøvestørrelser, de er uten sink.

Takk for råd. Jeg har nylig begynt å bruke niacinamide for å prøve å få litt kontroll på huden, så jeg håper jo det skal hjelpe litt og. Er det noe jeg burde tenke på før jeg kjøper et BHA-produkt, annet enn at den ikke burde inneholde sinkoksid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk for råd. Jeg har nylig begynt å bruke niacinamide for å prøve å få litt kontroll på huden, så jeg håper jo det skal hjelpe litt og. Er det noe jeg burde tenke på før jeg kjøper et BHA-produkt, annet enn at den ikke burde inneholde sinkoksid?

Niacinamide og BHA er en bra kombinasjon, bare pass på at du venner huden gradvis til begge virkestoffene. Når det gjelder BHA, kan du være oppmerksom på at noen produkter (ikke de jeg nevnte) inneholder ekstrakt av salix alba -bark (piletre). Ekstrakten er et forstadium til salicylsyre og har antiinflammatoriske egenskaper, men er altså ikke det samme som salicylsyre og har ikke samme effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...