Gå til innhold

Fikk dere skattemeldingen på samme dag som i fjor?

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet

Husker ikke. Men håper jeg får i første pulje når utbetalingene begynner 😇

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg klarer ikke forstå hva som er problemet om man får skattemeldingen nå eller om en uke. Er man så avhengig av pengene  bør man heller justere skattetrekket sitt. 

Anonymkode: 1ea45...ca0

For min de, handler det om at jeg vite helt sikkert. Usikkerhet plager meg. Sørlig fordi økonomi er viktig for folk. Og ja, jeg har selvsagt regnet ut med skattekalkulator, men jeg stoler ikke 100% på mine egne beregninger og da blir jeg nervøs. 

Anonymkode: 2a949...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Fikk første dag i fjor og hadde pengene på konto innen et par uker.

I år fikk jeg dag nr 2 (ikke fått mail enda da).

Anonymkode: 54354...6de

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg sist, i år først  :) 

Anonymkode: 8b5ec...87e

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg den gamle på altinn og måtte vente helt til oktober før jeg fikk det jeg fikk til gode. Selveste selvangivelsen fikk jeg i slutten av den perioden vi skulle få den. 

I år har jeg fått den nye og fikk den i begynnelsen av uka nå. Hurra for det 😊

Anonymkode: f0e83...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har fått i dag? (Lørdag)

Anonymkode: 649a2...34b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som har fått i dag? (Lørdag)

Anonymkode: 649a2...34b

Leste i en annen tråd at en hadde funnet ut at de ikke sender ut i helger og helligdager. Kan det stemme? Litt rart når de sendes ut sendt på kvelden og midt på natten haha.

Anonymkode: 6072e...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leste i en annen tråd at en hadde funnet ut at de ikke sender ut i helger og helligdager. Kan det stemme? Litt rart når de sendes ut sendt på kvelden og midt på natten haha.

sent* lol

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Men synes fortsatt at praktiseringen rundt fordeling av skattemeldingen har altfor uforståelig stort intervall med sine 22 dager, og setter folk unødvendig lenge på ventebenken. Folk liker faste datoer! Og alle brukte å få på samme dato før. Man skulle tro at den praksisen enda lot seg gjøre. Hva med å investere i noen ekstra servere, kanskje?

Er du klar over hvor mye det hadde kostet å investere i ekstra servere, kun for å ta unna belastningen som da blir konsentert ned på en dag? Det er helt tullete og unødvendig bruk av skattepenger.

I fremtiden så går nok også de over på skalerbare skyløsninger, som stadig vil koste mer skattekroner, men som gjør det vesentlig enklere å få til pay-per-use lastbalansering. Antar at det er i stor grad er personvernshensyn som gjør at de ikke har tatt den sjansen i dag.

Det sitter mye god kompetanse innen utvikling og IT-drift hos skattevesenet, jeg tror de færreste her på KG kan måle seg i kunnskap og ferdigheter.

Dessuten, vi har en fast dato, for de som er avhengige av faste datoer: sjekk 7. april, eller åttende for å være helt sikker.

Skattemeldingen blir sånn den blir uansett om du får den 20. mars eller 6. april. Gud så mye rart folk skal lage problemer av.

Anonymkode: ae966...eb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

De står mest sannsynlig i en automatisk kø og blir pushet ut på faste intervaller, også i helgen.

Gjest Villfisker
Skrevet

Det husker jeg ikke. Men fikk min andre dagen etter at de begynte i år tror jeg. Får forhåpentligvis penger tilbake tidlig i år da, men tror ikke det er noen automatikk der. Hadde passet svært godt å få dem i juni i år, av praktiske årsaker. Så jeg håper, men forventer det ikke 😇

Skrevet

Jeg husker ikke den eksakte datoen i fjor, men jeg fikk min skattemelding nest siste dagen de hadde utsending. Kjedelig å vente så lenge! 

Det var snakk om tre hundrelapper, så jeg klarte meg helt fint, men det er virkelig bare tull av skattemyndighetene å spre dette utover så lang tid som tre uker! Det hadde sikkert latt seg gjøre på noen få dager.

Aner ikke om det blir baksmell eller penger tilbake i år, men jeg håper det går omtrent i null som i fjor. Men jeg tror kanskje jeg blir skyldig litt, for jeg husker ikke om jeg endret skattekortet mitt da renten ble satt ned litt.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

En av våre kom i dag.

Anonymkode: 3a9f0...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nest siste dag i fjor, første dag i år. 

Samboeren min fikk også nest siste dag i fjor og har ikke fått den enda i år. 

Anonymkode: 26fec...684

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg fikk den første fredagen i fjor også, i år fikk jeg i går kl 13.45. Var inne og sjekket et kvarter før jeg fikk e-post, og da var det ikke kommet, så var ikke mye forsinkelser på e-posten. 

Anonymkode: 383b6...bc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du klar over hvor mye det hadde kostet å investere i ekstra servere, kun for å ta unna belastningen som da blir konsentert ned på en dag? Det er helt tullete og unødvendig bruk av skattepenger.

I fremtiden så går nok også de over på skalerbare skyløsninger, som stadig vil koste mer skattekroner, men som gjør det vesentlig enklere å få til pay-per-use lastbalansering. Antar at det er i stor grad er personvernshensyn som gjør at de ikke har tatt den sjansen i dag.

Det sitter mye god kompetanse innen utvikling og IT-drift hos skattevesenet, jeg tror de færreste her på KG kan måle seg i kunnskap og ferdigheter.

Dessuten, vi har en fast dato, for de som er avhengige av faste datoer: sjekk 7. april, eller åttende for å være helt sikker.

Skattemeldingen blir sånn den blir uansett om du får den 20. mars eller 6. april. Gud så mye rart folk skal lage problemer av.

Det er imponerende å se at det er like mange på KG med praktisk erfaring med komplekse datasystemer som det er på Facebook. Merkelig nok er det de med utdanningen «livets harde skole» som har mest erfaring...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30.03 i fjor og 17.03 i år :) 

Anonymkode: 16bad...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...