Gå til innhold

Fortell meg om din trenningsrutine! 😄

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er din trennings rutine? 😊

Anonymkode: bb6ce...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Står opp 0450 tirs-, ons-, tors-, fredag, kjører til gymmen og trener styrke (og litt cardio) i 1 time og 20 min.

Yoga torsdager og turer ute i helgene, kanskje en bonusøkt hvis jeg orker 😛 

Anonymkode: 8ca54...1a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Står opp 0450 tirs-, ons-, tors-, fredag, kjører til gymmen og trener styrke (og litt cardio) i 1 time og 20 min.

Yoga torsdager og turer ute i helgene, kanskje en bonusøkt hvis jeg orker 😛 

Anonymkode: 8ca54...1a5

Wow det var tillig! Imponerende 😄💪👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrketrening 3 dager i uka med fokus på vedlikehold av muskelmasse ved vektnedgang. Prøver å få i meg nok proteiner til å bygge muskler i samme slengen, men litt vanskelig på kaloriunderskudd. Varierer hvilke dager jeg trener, men alltid 3 dager i uka. Knebøy, beinpress, nedtrekk, sittende roing, planke, brystpress ++. 

Anonymkode: 6b6d8...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag-fredag står jeg opp tidlig og tar minst en halv time kondistrening på sentret. Enten tredemølle, sykling, ro maskin eller step-up. Så går jeg til sentret på ettermiddagen og møter samboer, og har 1-2 timer styrke trening. tar for meg en til to kroppsdeler hver dag, slik at jeg får godt i gjennom alt i løpet av uken.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 4 ganger i uka (noen ganger 3, men da blir det litt ekstra chins og egenvektsøvelser en annen dag, gjerne før en utholdenhetsøkt.)

trener hele kroppen hver gang, fokuserer på,to tunge hovedøvelser som jeg gjør mange sett av med få reps (knebøy, chins, markløft , benkpress, skulderpress). Etter hovedøvelsene kjører jeg 3-4 sett ,med 10-12 reps av andre øvelser i en sirkel, da typisk ting som utfallsvarianter, roing, Pushups. Hipthrust. Tricepsgreier, sidehev, facepull osv. hender også,at jeg helt først i økta jobber leker meg med olympiske løft, i såfall reduseres volumet på resten av økta

de øvrige dagene blir det utholdehentstrening o form av løping, trappemaskin, SkiErg, motbakke på mølle, eller generell aktivitet utendørs som sykling, fjelltur, rulleski, klatring m,m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mandag, onsdag og torsdag trener jeg crossfir, tirsdag svømming, lørdag jogging. Yoga via Youtube innimellom. 

Anonymkode: d2446...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan vel slenge inn et svar også, selv om jeg er milevis fra resten her: Jeg er treningsnybegynner som fra litt over nyttår har tatt en økt med en Jillian Michaels-video hver dag. Jeg rullerer mellom forskjellige videoer. 

Anonymkode: ab51e...ab4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20 min yoga daglig.  Sykler eller går til jobb hver dag, når det ikke er hjemmekontor. 😛

Anonymkode: 094e3...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg danser et par ganger i uken. Ca 1 time hvergang. Ellers styrke trenning nesten hverdag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener hver dag, alltid om morgenen med mindre jeg skal feks til legen eller noe veldig tidlig. Ellers er det det første jeg gjør.

Hva jeg gjør varierer litt på programmet. Jeg bruker beachbody on demand, og følger da en kalender med program. (Jeg begynte med min videotreningsentusiasme med Jillian Michaels som nevnes over her for 10 år siden snart).

Nå gjør jeg et crossfit-inspirert program som heter MBF, før det gjorde jeg et sirkeltrenings/crossfit/AMRAP program med slyngelignende utstyr + step + vekter. Ellers har det vært bokseprogrammer, ren styrke, ren HIIT. Til og med noe dans og en gang en hybrid med først styrke og så barre-trening. Hovedsaklig er det alltid mest styrke, andelen cardio som er involvert varierer.

De fleste programmene er satt opp med 3-4 cardio-dager (bein, skuldre, bryst/triceps, rygg/biceps) og 1-2 cardio-dager (HIIT eller lignende) + en dag med tøying, rolig yoga etc. 

Jeg har treningsrom hjemme og er veldig glad i follow-along-videoer. Beachbody har kanskje verdens kleineste navn i norsk sammenheng, og om man ser på all verdens tullete kosttilskudd de selger i MLM'en sin kan man bli skeptisk, vil jeg tro. Men jeg elsker treningsprogrammene, motivasjonen jeg får der og de flinke trenerne. Og er i mange fb-grupper der vi motiverer hverandre, stort sett med folk fra USA/Canada. 

Jogga en del før, men har hatt lang pause, tenkte å ta det opp igjen. 

Elsker å trene, og det er veldig motiverende å bare gå ut av senga, skifte og trene hver morgen. 

Anonymkode: 498a1...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber til ulike tider av døgnet, men i feriene prøver jeg å trene kondisjon om morgenen, styrke eller resititusjon på dagen og "muskulær kondisjon" om kvelden

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogger noen dager hver uke 2-4 ganger. Variere mellom 50 minutter og 2 timer. Løper intervaller også eller sykler på spinningsykkel. Styrketrening var noe jeg drev med for lenge lenge lenge lenge lenge siden før nedstengningen i høst. 

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irkan90

Intervaller 1-2 ganger i uka (7x1km, eller 12x500m), styrketrening 4 ganger i uka med pushups, situps med sandsekk, og roing med strikk eller hangups. Må bli bedre på squats og utfall, men synes det er dritkjedelig. Vil heller løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

imponerende hvor mye dere trener, alle som har skrevet her😅 mens jeg trener bare når jeg orker, som er 3-4 ganger i måneden, ups

Anonymkode: 6b921...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...