Gå til innhold

En farge til hvert rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags interiørperson er du; en gjennomgående farge i hele huset, eller en ny farge på hvert rom? Hva med soverom; hvert familiemedlem har hver sin farge, eller har alle soverom samme farge?

Anonymkode: ce448...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme farge i gangene, stuen, og vårt soverom. Kjøkkenet er i en annen farge da den andre kræsjet litt med kjøkkenskapene. Barna har valgt hver sin farge på rommene sine. 

Anonymkode: ccc1e...dc8

Skrevet

Forskjellige farger. 😄 Gøy med nye farger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nøytrale grå farger i rom som er tilstøtende og hvor dørene er mye åpne. Har litt lunere farger i grønn, rosa og beige på soverom og bad hvor dørene ikke alltid er åpne.

Anonymkode: 0f0bd...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Holdt oss til to farger, men i flere nyanser. Har feks forskjellige grønnfarger på bad, stue og kjøkken. 

På barnas soverom så er det jo hyggelig for dem å få bestemme farge selv.

Anonymkode: 1458c...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke samme farge i alle rom. Badene har like fliser, samt gjestetoalettet. Mens øvrige rom har ulike farger. Barna har selv valgt farger til sine rom.

Anonymkode: 8289d...d36

AnonymBruker
Skrevet

Har forskjellige farger på alle rom, men i samme tone så de passer sammen når man ser fra et rom til et annet. Malte for 2 år siden, og før det har jeg stort sett bodd i hvite leiligheter. Var SÅÅ lei av hvitt, så nå er det bare baderomsflisene som er hvite (skulle ønske de var en annen farge og, men har ikke råd til det).

Anonymkode: 37478...967

Skrevet

Jeg holder meg til en fargeskala jeg trives med, og har ikke så mange ulike farger i huset. De jeg har går også godt sammen. 

Jeg blir veldig påvirket av farger, så jeg tar mindre hensyn til hva som er populært enn hvilke farger jeg lever godt med. 

Jeg kan ikke leve i helt hvitt hus. Det er som det suger energi ut av meg, selv om jeg synes det er fint hos andre. Skarpe farger som rød, gul, oransje, med mer gjør meg stresset. 

Jeg synes dessuten det er penest at det er farger som passer sammen i hele huset. Ikke at rom for rom pusses opp, uten å tenke helhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme farge i alle rom i samme etasje (ikke hvitt). Rommene blir likevel forskjellige med møbler, bilder og gardiner.

Anonymkode: adf8a...eae

AnonymBruker
Skrevet

jeg har tre soverom + gang i en etasje, de alle er i forskjellige farger. Men når du står på badet og ser ut, og ser alle fargene samtidig, ser det veldig fint ut fordi alle farger hormonerer med hverandre, ser det ut som. Jotun sine årlige fargekart gjør at det enkelt å tilpasse det slikt.

Fargene jeg har: soft mint (barnerom), slate lavendel (barnerom), sheer grey (soverom), hvit poesi (gang). Samme hvit poesi har jeg i gangene i alle etasjer, i kjellerstua og på kjøkkenet. I stua har jeg treasure. Siden jeg skjønner ingenting i fargene selv, sånn sett, har jeg rett og slett plukket ut av Jotuns Våre Vakreste farger 2019, året da vi planla oppussing - og er fortsatt fornøyd med fargevalgene. Spesielt i andre etasjen, der det er så mange farger men som passer så godt sammen. 

Anonymkode: c5291...0b4

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

jeg har tre soverom + gang i en etasje, de alle er i forskjellige farger. Men når du står på badet og ser ut, og ser alle fargene samtidig, ser det veldig fint ut fordi alle farger hormonerer med hverandre, ser det ut som. Jotun sine årlige fargekart gjør at det enkelt å tilpasse det slikt.

Fargene jeg har: soft mint (barnerom), slate lavendel (barnerom), sheer grey (soverom), hvit poesi (gang). Samme hvit poesi har jeg i gangene i alle etasjer, i kjellerstua og på kjøkkenet. I stua har jeg treasure. Siden jeg skjønner ingenting i fargene selv, sånn sett, har jeg rett og slett plukket ut av Jotuns Våre Vakreste farger 2019, året da vi planla oppussing - og er fortsatt fornøyd med fargevalgene. Spesielt i andre etasjen, der det er så mange farger men som passer så godt sammen. 

Glemte å si at helheten skapes også ved at det er samme gulv gjennomgående i hele huset, samme listeverk, samme dører, og samme belysning pr etasje. Vi pusset opp 60-talls rekkehus som så ut som lappeteppe, og det å få mer helhetlig utseende var viktig for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har «dansk-arkitekt-stil» i hele huset; altså mye hvitsjatteringer, treverk og få kontrastfarger. Én leiregrå vegg som går gjennom alle oppholdsrommene (åpen løsning), og barna har valgt seg mørke blågrønne fondvegger på sine rom. Rundt om i huset har vi flere skap, hyller og tekstiler som tar opp igjen det blågrønne. Ellers er det møbler og overflater i hvitt, sort, natur og treverk. Konjakkfarget lær og konjakkfargede fliser på badegulvet. Vi har valgt å holde det enkelt. Rett og slett fordi vi ikke har tenkt å følge omskiftelige trender, men heller vil ha varige ting vi liker - samtidig som vi har selvinnsikt nok til å vite at vi kommer til å ønske å føle at interiøret vårt er «innafor» sosialt sett om 30+ år også. 

For DET er faktisk mekanismen bak trender; den opplevde sosiale tilhørigheten og «godkjentstempelet» identitetsuttrykket ditt får. 

Vi flyttet sammen da vi var 20 år, og våre første kjøp til redet var et sidebord i teak, en krakk med sete i lyst kjernelær, og en håndlaget vase i hvit, matt keramikk. Det har vært representativt siden. 

Anonymkode: 43781...2c1

Skrevet

Jeg har en hovedfarge som går igjennom i hele huset, på alle gipsflater, Men så har jeg også både tapet og trevegg som bryter opp i flere rom. Liker å blande strukturer og tekstiler. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Pr nå er det hvit som hovedfarge i alle oppholdsrom. Men skal snart pusse opp og da er planen og ha forskjellige farger på stue, kjøkken og yttergang gang. 

I soverom delen er vårt soverom mørkegrønt med eksotisk tapet, barnet sitt er lyseblått med hvit og lyseblå, mitt bad er grått, "guttebadet" hvit og gangen er hvit med gull prikker.  

Elsker mørke farger og fargerike tapeter, har alltid gjort det. 

Skrevet

Forskjellige farger, men prøver at alle er sånn tålelig nyanselike! Må ha litt farge i hverdagen ❤️

Gjest loveli
Skrevet

Har det så homogent som mulig. Det gir meg ro.

Men jeg har 3 forskjellige farger.

Én greige farge i kjellerstue, gang, stue, yttergang, trappeoppgang og soverom 1 og 2. Én fargenyanse annerledes på kjøkkenet og én mørk blå farge på soverom 3. Barna får velge farge når den tid kommer, innenfor rimelighetens grenser.

Ellers er alle lister, belysning, tak, dører, vinduer, gulv og overflater også like.

Noen vil si det er dritkjedelig, men jeg synes det er klassisk og pent og ikke minst beroligende.

Har ellers mye planter og har lagt penger i belysningen. Har ellers noen dyrere pyntegjenstander med bruksverdi. Alt har sin plass, men jeg vil faktisk ikke kalle det minimalistisk. 

Skrevet

Jeg har forskjellige farger i forskjellige rom. Morro med noe nytt.🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...