AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg trener styrketrening for å vedlikeholde muskelmasse ved vektnedgang, men sørger for å få i meg mye proteiner, så har et håp om at jeg også kan bygge litt muskler. Har en fullkroppsøkt på ca. 60 minutter. Kun styrketrening. Er det innafor å trene økten to dager på rad eller bør jeg alltid la det gå en dag mellom for at musklene skal få hvile? Anonymkode: 5e08e...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 16. mars 2021 #2 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trener styrketrening for å vedlikeholde muskelmasse ved vektnedgang, men sørger for å få i meg mye proteiner, så har et håp om at jeg også kan bygge litt muskler. Har en fullkroppsøkt på ca. 60 minutter. Kun styrketrening. Er det innafor å trene økten to dager på rad eller bør jeg alltid la det gå en dag mellom for at musklene skal få hvile? Anonymkode: 5e08e...257 Umiddelbart tenker jeg at det ikke er innafor med 2 så lange (om du faktisk trener 60 min), 2 dager på rad. ved tung styrketrening må du ikke undervurdere kroppens behov for å restituere seg. når du trener styrke flere dager på rad, anbefaler jeg en eller annen type splitt 2 dager på rad med tunge fullkroppsøvelser er å be om småskader. Samtidig får du ikke nok restitusjon til at de nedbrutte muskelcellene får bygget seg opp (større og sterkere).. veldig forenklet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Del Skrevet 16. mars 2021 sicario skrev (2 timer siden): Umiddelbart tenker jeg at det ikke er innafor med 2 så lange (om du faktisk trener 60 min), 2 dager på rad. ved tung styrketrening må du ikke undervurdere kroppens behov for å restituere seg. når du trener styrke flere dager på rad, anbefaler jeg en eller annen type splitt 2 dager på rad med tunge fullkroppsøvelser er å be om småskader. Samtidig får du ikke nok restitusjon til at de nedbrutte muskelcellene får bygget seg opp (større og sterkere).. veldig forenklet Det gir mening. Greia er at jeg har de siste månedene blitt veldig glad i å trene. Jeg har ingen hobbyer og har blitt bitt av denne treningsbasillen, koser meg med trening og vil trene mer enn jeg gjør nå. Er bare tre dager i uka jeg kan trene styrke i følge treneren min. Hva med kondisjonsøvelser som burpees, jumping jacks og slike ting? Har boka til Funkygine, Råsterk Hjemme heter den, mange gode øvelser og om jeg jobber fort gjennom et program går det vel mer på kondisjon. Anonymkode: 5e08e...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Del Skrevet 17. mars 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Det gir mening. Greia er at jeg har de siste månedene blitt veldig glad i å trene. Jeg har ingen hobbyer og har blitt bitt av denne treningsbasillen, koser meg med trening og vil trene mer enn jeg gjør nå. Er bare tre dager i uka jeg kan trene styrke i følge treneren min. Hva med kondisjonsøvelser som burpees, jumping jacks og slike ting? Har boka til Funkygine, Råsterk Hjemme heter den, mange gode øvelser og om jeg jobber fort gjennom et program går det vel mer på kondisjon. Anonymkode: 5e08e...257 Hvis du er veldig motivert og ønsker å trene mer kan du splitte opp programmet i overkropp- og bein-dag? Det fins mer avanserte splitt-program også. Supert at du har så mye treningsglede Anonymkode: 449ea...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Del Skrevet 17. mars 2021 Kan du prøve noe annet da? Balanse, yoga, bevegelighet eller lignende? Anonymkode: 37222...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Del Skrevet 18. mars 2021 Ikke overdriv, da blir du garantert lei/utslitt i lengden. Fullkropp 3 ganger i uke med pausedager i mellom, som for eks: man-ons-fredag. Inkluder rette øvelser som knebøy/benk/mark. Ikke masse tulleøvelser, eller fniseøvelse fra instagram. Anonymkode: 68a1f...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå