Gå til innhold

✨ 89jenta prøver på nr 2


89jenta

Anbefalte innlegg

Åå så bra at det blir prøving denne syklusen!! Håper virkelig det klaffer raskt for dere denne gangen også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk @Amatariel det håper virkelig vi også 🥰 

og gratulerer så masse igjen forresten! håper du fortsatt blir værende litt på KG, utrolig stor støtte i å ha deg her 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (3 minutter siden):

tusen takk @Amatariel det håper virkelig vi også 🥰 

og gratulerer så masse igjen forresten! håper du fortsatt blir værende litt på KG, utrolig stor støtte i å ha deg her 😊 

Klart, KG betyr mye for meg :hug: Og det er mange her jeg ønsker å heie helt frem til drømmen blir oppfylt! 🧡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon i min dagbok ❤️

Så bra dere skal få tett oppfølging videre i prøvingen/nytt svangerskap. Det står respekt av at dere kaster dere inn igjen i prøving etter å ha opplevd vårt alles mareritt så sent i svangerskapet 🥺 Blir spennende å følge deg videre frem mot eggløsning snart! 🤞🏼

Ser du skriver om vaksinen også, de sier jo nå at den skal være «trygg» for både gravide og prøvere. Håper de vil komme med mer informasjon rundt dette snart 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig @Eira2020 🥰 skal bli gøy å følge deg videre! 

takk for det, jeg er litt spent selv hvordan jeg kommer til å reagere om jeg blir gravid igjen. jordmor nevnte jo at jeg ikke må prøve å stresse… men det er jo veldig naturlig om jeg stresser litt, pga det vi har vært igjennom. men som legene sa, det er veldig liten sjans for at det skjer igjen 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (7 minutter siden):

jeg er litt spent selv hvordan jeg kommer til å reagere om jeg blir gravid igjen

Akkurat den biten har jeg full forståelse for! Som du vet så har jeg gått igjennom et fullverdig svangerskap etter en senabort, så når den dagen kommer for deg at du blir gravid igjen så er jeg her for deg om du vil snakke :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (13 minutter siden):

Akkurat den biten har jeg full forståelse for! Som du vet så har jeg gått igjennom et fullverdig svangerskap etter en senabort, så når den dagen kommer for deg at du blir gravid igjen så er jeg her for deg om du vil snakke :hug:

:klem: så utrolig snillt av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (32 minutter siden):

bare hyggelig @Eira2020 🥰 skal bli gøy å følge deg videre! 

takk for det, jeg er litt spent selv hvordan jeg kommer til å reagere om jeg blir gravid igjen. jordmor nevnte jo at jeg ikke må prøve å stresse… men det er jo veldig naturlig om jeg stresser litt, pga det vi har vært igjennom. men som legene sa, det er veldig liten sjans for at det skjer igjen 🤞🏼

Koselig! :klem:

Ja, det er vel en naturlig reaksjon det at man blir litt mer bekymret og varsom. Men så fint at legene kan si det så sikkert, det hjelper jo alltid litt hvertfall å bli beroliget av fagfolk. Blir spennende å følge deg videre på veien ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå på kvelden så har det så smått begynte å gjøre litt vondt nederst i magen. noe som jeg bruker å få når mensen nærmer seg.. nå har jeg oppdaget litt brunt, men ikke friskt blod. håper og tror den vil komme i morgen. 🤞🏼

regner dere første dag med rikelig frisk blod som CD 1? eller gjelder spotting? 😅 

Endret av 89jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal blø en god del før jeg kaller det for CD1. Spotting gjelder ikke, og hvis jeg blør etter kl.18 først så teller jeg uansett ikke CD1 før dagen etterpå. Første fulle dag med rikelig med blødning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge deg videre. Krysser fingrene for deg! 🤞

Jeg er enig med Amatariel, regner også første dag med ordentlig blødning som CD1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1 PP 4 

HURRA! 🥳
 

idag kom mensen, som planlagt! 🩸 

gleder meg så masse til å teste etter EL, selv om jeg vet sånn ca når den kommer 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ny prøveperiode!! :bolledeig: Når mensen først kommer, er det deilig at den kommer når den skal i hvert fall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sai skrev (6 minutter siden):

Krysser fingrene for deg 🤞❤️🥰

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet.. enn at man kan ombestemme seg så kjapt! 😅😕 

da har jeg satt meg opp på time til vaksinering. føler at det er tryggest da jeg har en jobb nå som gjør at jeg så å si ikke klarer å unngå å bli smittet. arbeidsgiver kan heller ikke omplassere meg.. men slik er det bare 😊 tror det skal bli godt å bli ferdig vaksinert åsså kunne gå å leve mest mulig normalt uten å vær redd for å bli smittet, og konsekvensene av det. 

men samtidig er det veldig trist å skulle vente på å få tatt begge dosene med vaksine for å så begynne prøvingen. vil jo så gjerne begynne prøvingen nå! men det er vel verdt å vente.. men det skal bli vanskelig å «holde seg» å ikke ha ubeskytta sex 😅 

men hvem vet, jeg skifter jo mening veldig mye nå 😅 kanskje jeg tenker noe annet etter første dose med vaksine.. eller at vi plutselig blir gravide.. skal prøve å være så forsiktig som vi kan! for som sagt, det er vel verdt å vente. 

hva tenker dere? er veldig lov å være skikkelig ærlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det er store sjanser for at du kan bli smittet, så virker det fornuftig av deg å vaksineres først :) Det har kommet mange studier nå som støtter at covid kan være ugunstig for fosteret - noe som også gjør at NSF blant annet vil at gravide skal være under en egen risikogruppe. 

I tillegg har det jo kommet en ny uttalelse fra FHI, som sier at gravide kan vaksineres, primært fra 2.trimester. Dette gjelder da spesielt de som bor i et smitteutsatt område, der avstand til andre er vanskelig å overholde. Om det er lite smitte og en ikke er i en risikogruppe, anbefales det å vente med vaksine til etter graviditeten, da de ikke er 100% sikre på ettervirkningene av vaksinen. Vaksinen har blitt praktisert på gravide i flere land allerede, og det er nok studier derfra som gir en indikasjon på at det går bra. 

Da har du jo egentlig flere muligheter: 

- Ta første dose nå, få en viss beskyttelse, og så vente med 2.dose til 2.trimester v/graviditet. Evt ta 2.dose hvis du ikke har blitt gravid før den skal tas. Har inntrykk av at vaksinen kan forskyve syklusen noe, så dette kan være greit å være litt forberedt på - hvis du ønsker å prøve etter 1.dose. 

- Ta begge doser før graviditet. 

- Bli gravid nå, og ta 1.dose under 2.trimester. 

Uansett hva det blir, så er det bare du som vet hva som føles og er rett for deg ❤️  Blir uansett spennende å følge med på deg og din vei videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...