Gå til innhold

✨ 89jenta prøver på nr 2


89jenta

Anbefalte innlegg

Long story short. 

vi ble gravide høsten 2020, og hadde det superfint helt til ordinær ultralyd (2021) uke 18.. de finner avvik som ikke er forenlig med liv. vi må avbryte svangerskapet, og vi mister baby i senabort (uke 20). 💔 brått ble livet snudd på hodet. vi var jo nesten halvveis i svangerskapet, da «skal» jo alt gå bra.

nå er drømmen å bli gravid igjen, og at alt skal gå bra. men nå er jeg også utrolig nervøs for å bli gravid også.

tenker at jeg skal skrive her om jeg kjenner st jeg trenger det. og for å kanskje holde oversikt over alle tanker, tester og råd/hjelp fra jordmor/lege. 

Endret av 89jenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har jo snakket litt på PM, jeg jeg vil gi deg en stor klem her også :hug: Jeg støtter å skrive dagbok, det hjelper veldig i en tung tid. Jeg skal krysse alt jeg har for at du blir gravid raskt igjen 🤞 Og så er jeg her når den dagen skjer. Jeg har gått igjennom et fullbåret svangerskap etter en senabort, så vet hvor tøft det kan være på psyken - men at det kan gå bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at du har laget deg dagbok, @89jenta❤️  Jeg har tenkt så masse på deg den siste tiden. Med en dagbok kan du finne mye støtte - her er det mange gode folk som følger med og som deler av sine erfaringer. Jeg kommer til å følge med på din reise i spenning. Håper du ser en positiv test igjen fort, det fortjener dere. 

Sender deg en stor klem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter undersøkelse i går ble det en runde med cytotec. Kjenner jeg er lei nå. Vil bare «få kroppen min tilbake.» Vil så gjerne slutte å bekymre meg over om alt er ferdig? Er vi snart ferdige med sykehus og undersøkelser? Kan smertene forsvinne snart? Forhåpentligvis er timen hos sykehuset på torsdag den siste på lenge. Jeg vil starte på nytt nå.. Være glad igjen og kunne fokusere på noe annet enn denne aborten.. misforstå meg rett, aborten blir aldri glemt. Men jeg trenger å få tankene på andre ting, og aborten litt på avstand. 

Forresten, om noen leser dette, burde jeg begynne på folsyre allerede nå? Vi planlegger jo å prøve om kanskje en mnd eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (10 minutter siden):

Kjenner jeg er lei nå. Vil bare «få kroppen min tilbake.»

Den følelsen forstår jeg :klem: Håper alt går som det skal videre nå! Det er viktig å føle at man går fremover i det minste.

Folsyre skal man vel starte på i det øyeblikket man vet at man har tenkt å prøve fremover, så det er det bare å starte på ja :Nikke: Kjøpte mer ganske nylig selv faktisk, så kan tipse deg om tilbud her.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (34 minutter siden):

Den følelsen forstår jeg :klem: Håper alt går som det skal videre nå! Det er viktig å føle at man går fremover i det minste.

Folsyre skal man vel starte på i det øyeblikket man vet at man har tenkt å prøve fremover, så det er det bare å starte på ja :Nikke: Kjøpte mer ganske nylig selv faktisk, så kan tipse deg om tilbud her.

Takk for tips! 🥰 Vet du forresten om babyplan sine tidlig tester er noe særlig? Har hørt folk opplever skyggestreker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (1 minutt siden):

Takk for tips! 🥰 Vet du forresten om babyplan sine tidlig tester er noe særlig? Har hørt folk opplever skyggestreker osv..

Jeg syns babyplan sine tester er gode og rimelige. Bruker strimlene deres, og har personlig aldri opplevd skyggestrek eller falsk strek på dem. Har andre dyrere tester i bakhånd jeg bruker dersom jeg ser noe svakt spennende på strimlene, og hittil har dette kun vært alle gangene jeg har blitt gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så uendelig godt at du nå ønsker å se fremover ❤️  Håper kontrollen på torsdag kommer til å gå fint, og at du endelig kan begynne å se mot ny syklus. 

Jeg er som @Amatariel, fornøyd med babyplan sine :) Jeg har opplevd skyggestrek på dem, men etter å ha også opplevd babystrek syns jeg at man kan se ganske stor forskjell på dem - spesielt da på farge. Man lærer seg å kjenne de testene etterhvert om man er så uheldig å få oppleve skyggestreker. Jeg brukte også en dyrere test (før digital) i bakhånd. Husker jeg kjøpte blant annet CB+ etter anbefaling av Amatariel (hoho), og den syns jeg var veldig ålreit å bruke til et sånt formål 😄   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ @SUPERMIRI 

Tenker jeg kjøper noen dyrere tester å har de i bakhånd slik som dere har gjort 😊 

Har også kjøpt EL tester fra babyplan, rfsu og make sure. Er så redd for at noen ikke er like bra som den andre 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme fra sykehuset.. Det var fortsatt litt rester igjen.. 😔 Så da blir det en ny runde med tabletter.. Så kontroll igjen om ei uke. Legen mente kanskje at kontrollen vi hadde idag var litt for tidlig. Jeg tok jo tablettene på tirsdag. Så hun trodde alt kunne komme ut i løpet av helgen. Det håper jeg virkelig. Har virkelig ikke lyst å ha utskraping... 🥺 
 

Så nå er cytotecen satt igjen.. Og jeg ligger her helt flat i senga. Tårene renner.. Jeg vil bare bli ferdig! 😢 Synes det er fælt å være på sykehuset og vente på venteværelset sammen med gravide.. 

Endret av 89jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, som om det ikke er tungt nok fra før - så skal det være så langdrygt også. Jeg får så vondt av deg. Sender deg en styrkeklem ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @89jenta. Ville bare legge igjen en liten kommentar her etter å ha lest gjennom dagboken din. Hjerteskjærende lesing, virkelig. Sender deg varme tanker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (48 minutter siden):

Hei @89jenta. Ville bare legge igjen en liten kommentar her etter å ha lest gjennom dagboken din. Hjerteskjærende lesing, virkelig. Sender deg varme tanker ❤️

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

noen som vet hvor lenge hcg er i kroppen? når kan jeg forvente at en graviditetstest blir negativ? jeg får vel positiv test så lenge det er rester igjen? kan en test bli negativ etter jeg har hatt min første mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil tro det gir utslag på hcg så lenge det er rester igjen, og en del tid etterpå. Hos meg ble testen positiv (dog svak mot slutten) ca. 30 dager etter aborten i uke 14. 
Den gode nyheten er at kroppen kan gi EL selv om en g-test fortsatt viser svak positiv. Men kan være greit å forberede seg på at det vil ta noen uker :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

💜 sender deg mange tanker. Er vondt å miste. 
 

riktig det @Amatariel skriver over her, at rester fra SA kan gi utslag.. men at man kan få EL til tross for hcg i blodet. 
 

en positiv faktor er at hcgrester i kroppen hjelper deg litt med en ev ny graviditet 💜 og at sannsynligheten for at det går bra nestegang er stor 🙏🏻

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...