AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #41 Skrevet 12. mars 2021 Herlighet for en tullete tråd dette her var da😂 Hevngjerrig brev og gjemme seg bak anonymt feighet er bare helt latterlig🤣 Anonymkode: 86ea2...309 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. mars 2021 #42 Skrevet 12. mars 2021 Med mindre du sender trusler e.l., slik at den du sender til kontakter politiet, er det lite trolig at den du sender til kan finne ut at det var deg - i alle fall bevise det. En sterk mistanke vil jeg nok tippe vedkommende får.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #43 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hahahaha høres ut som ei jeg kjenner dette - alltid hevn gjerrig, sjalu og generelt et lite innholdsrikt liv 🙈 Får passe på at det ikke kommer et anonymt trussel brev i posten da 😄 Anonymkode: 7125a...4c9 Kanskje du må tenke omatt når det ikke dukker opp noe til deg? Dessuten heter det hevngjerrig. Anonymkode: 041e7...91b 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #44 Skrevet 12. mars 2021 Det kommer helt ann på hva det advares mot, men generelt hadde jeg brydd meg svært lite om noe jeg fikk anonymt vs noe en bekjent advarte meg mot. Anonymkode: fe899...222
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #45 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herlighet for en tullete tråd dette her var da😂 Hevngjerrig brev og gjemme seg bak anonymt feighet er bare helt latterlig🤣 Anonymkode: 86ea2...309 Det er ingen av oss som vet hva saken dreier seg rundt så antagelser bør vi holde oss for gode til. Anonymkode: 041e7...91b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #46 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen av oss som vet hva saken dreier seg rundt så antagelser bør vi holde oss for gode til. Anonymkode: 041e7...91b Så lenge anonyme TS ikke har fortalt hva saken dreier seg så har antagelser frie bein å løpe på😅 Anonymkode: 86ea2...309 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #47 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg driter i hvordan du har gjort det. Men det handler ingenting om modighet eller feighet. Det handler om å ta steget om å varsle. Konfidensialitet og personvern er et viktig moment i varslingsaker, og er lovregulert gjennom flere lover. Herav personvernloven. At du klapper deg på brystet og sminker deg med modighet skal ikke skape en norm for alle andre. Alle har unike utgangspunkt, og noen har mer å tape enn andre. Det å varsle er ingen hvilepute. Det er en handling. Det å ikke varsle for samme forhold er en hvilepute, og potensielt skadelig. Å varsle anonymt er 100 ganger bedre enn å la være. Alltid. Men dessverre så lar de aller fleste være å varsle. Uansett om man snakker om privatpersoner eller arbeidsliv. Når min eks-frue var utro mot meg så skulle jeg ønske jeg fikk et anonymt brev om det, slik at jeg ble obs på det. Men ingen sa noe, tross for at nesten hele lokalsamfunnet visste det, bortsett fra naive og tillitsfulle meg. Her var hele lokalsamfunnet feig. En anonym varsler ville ikke vært det. Anonymkode: 915d3...6a5 Hei du ! Har du en adr ? Tenkte jeg skulle sende deg et anonymt brev om at du burde skjerpe deg og lære deg litt folkeskikk om hvordan du henvender deg og snakker til folk . Du har en lite hyggelig tone når du svarer på innlegg Anonymkode: ef63d...ba0 2
CorvusCorax Skrevet 12. mars 2021 #48 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei du ! Har du en adr ? Tenkte jeg skulle sende deg et anonymt brev om at du burde skjerpe deg og lære deg litt folkeskikk om hvordan du henvender deg og snakker til folk . Du har en lite hyggelig tone når du svarer på innlegg Anonymkode: ef63d...ba0 He he. Så forskjellig man tolker et svar. Jeg leser det som direkte og ærlig, ikke "lite hyggelig tone". 3
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #49 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei du ! Har du en adr ? Tenkte jeg skulle sende deg et anonymt brev om at du burde skjerpe deg og lære deg litt folkeskikk om hvordan du henvender deg og snakker til folk . Du har en lite hyggelig tone når du svarer på innlegg Anonymkode: ef63d...ba0 Ingenting å bry seg om! Følelser tar lett overhånd når man snakker om saker som berører en personlig, og det bør det også være rom for.. 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #50 Skrevet 12. mars 2021 Som en annen foreslo kan du bruke hansker når du skriver brevet. Det er kanskje best å skrive på maskin og så printe ut, sånn at håndskriften ikke kan gjenkjennes. Og om du skal sende brevet gjennom Posten, kan det være greit å postlegge brevet et annet sted enn i området der du bor. Anonymkode: 4d4c1...01b
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #51 Skrevet 12. mars 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): He he. Så forskjellig man tolker et svar. Jeg leser det som direkte og ærlig, ikke "lite hyggelig tone". Jeg også, om enn kanskje litt følelsespåvirket.. Det er forøvrig helt greit! 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #52 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei du ! Har du en adr ? Tenkte jeg skulle sende deg et anonymt brev om at du burde skjerpe deg og lære deg litt folkeskikk om hvordan du henvender deg og snakker til folk . Du har en lite hyggelig tone når du svarer på innlegg Anonymkode: ef63d...ba0 I guds navn. Lot du deg krenke av dette, enda svaret ikke var til deg? Anonymkode: 915d3...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #53 Skrevet 12. mars 2021 CorvusCorax skrev (2 minutter siden): He he. Så forskjellig man tolker et svar. Jeg leser det som direkte og ærlig, ikke "lite hyggelig tone". Hvis en leser og fanger opp tonen mellom folk på SOME som diskuterer ulike temaer så er det ganske kjent at mange er uhøflige, hakker løs og gjerne henger ut folk . Det å svare på et innlegg med» det skal du drite i og jeg driter i hvordan du har osv « er dårlig stil. Jeg mister respekten og tar ikke sånne personer seriøst når de begynner å slenge med leppa så snart de oppdager at de ikke får de svarene de vil ha . Anonymkode: ef63d...ba0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #54 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I guds navn. Lot du deg krenke av dette, enda svaret ikke var til deg? Anonymkode: 915d3...6a5 Er ikke krenket i det hele tatt 😂, men jeg har begynt å lure på hvorfor en spør etter råd hvis en ikke greier å svare på en grei måte tilbake Anonymkode: ef63d...ba0
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #55 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis en leser og fanger opp tonen mellom folk på SOME som diskuterer ulike temaer så er det ganske kjent at mange er uhøflige, hakker løs og gjerne henger ut folk . Det å svare på et innlegg med» det skal du drite i og jeg driter i hvordan du har osv « er dårlig stil. Jeg mister respekten og tar ikke sånne personer seriøst når de begynner å slenge med leppa så snart de oppdager at de ikke får de svarene de vil ha . Anonymkode: ef63d...ba0 Aah, da forstår jeg litt mer av reaksjonen din. Jeg tenker litt motsatt, for jeg respekterer ingen før de har vist seg fortjent til det. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #56 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke krenket i det hele tatt 😂, men jeg har begynt å lure på hvorfor en spør etter råd hvis en ikke greier å svare på en grei måte tilbake Anonymkode: ef63d...ba0 Jeg er ikke TS. Dessuten gikk det en kule varmt hos meg når jeg så at vedkommende jeg svarte undergraver varslere og varslingssaker, kaller anonymitet og personvern direkte og indirekte feighet, og var påståelig for at hens metoder var det eneste riktige og som alle burde følge. Ingen varslere som basert på personvern varsler anonymt skal betegnes som feig. Der er jeg ganske knallhard i meningene altså, og da holder jeg ikke tilbake eller sminker språket mitt til sørlandsstil for å "overbevise" folket om at denne AB-brukeren er høflig. Anonymkode: 915d3...6a5 3
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #57 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke TS. Dessuten gikk det en kule varmt hos meg når jeg så at vedkommende jeg svarte undergraver varslere og varslingssaker, kaller anonymitet og personvern direkte og indirekte feighet, og var påståelig for at hens metoder var det eneste riktige og som alle burde følge. Ingen varslere som basert på personvern varsler anonymt skal betegnes som feig. Der er jeg ganske knallhard i meningene altså, og da holder jeg ikke tilbake eller sminker språket mitt til sørlandsstil for å "overbevise" folket om at denne AB-brukeren er høflig. Anonymkode: 915d3...6a5 Og jeg er like standhaftig i min mening rundt temaet.. 😉 Jeg anser anonym varsling som en skadelig samfunnsutvikling, da vi til slutt kan ende opp med at ingen er i stand til å stå for det de mener i vanskelige saker. Jeg har vel forresten aldri påstått at andre skal følge mitt eksempel..? Kanskje du la litt vel mye i ordene mine, ikke vet jeg..? Men det er helt greit å være uenig! Jeg oppdrar mine barn til å stå for det de mener, og andre får gjøre som de vil. 😊 Forøvrig, så setter jeg pris på den direkte talemåten! Det er jo en av grunnkjernene i det jeg mener.. Selv om jeg i det minste kunne ønske at du ikke skrev som AB.. 😉
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #58 Skrevet 12. mars 2021 Oppgitt78 skrev (2 minutter siden): Og jeg er like standhaftig i min mening rundt temaet.. 😉 Jeg anser anonym varsling som en skadelig samfunnsutvikling, da vi til slutt kan ende opp med at ingen er i stand til å stå for det de mener i vanskelige saker. Jeg har vel forresten aldri påstått at andre skal følge mitt eksempel..? Kanskje du la litt vel mye i ordene mine, ikke vet jeg..? Men det er helt greit å være uenig! Jeg oppdrar mine barn til å stå for det de mener, og andre får gjøre som de vil. 😊 Forøvrig, så setter jeg pris på den direkte talemåten! Det er jo en av grunnkjernene i det jeg mener.. Selv om jeg i det minste kunne ønske at du ikke skrev som AB.. 😉 Det merket jeg Og jeg er fullstendig uenig med deg. Varslingssaker, anonymt eller ikke, bør vektlegges og komme fram. Det finnes så utrolig mye som ikke varsles som minst er skadelig for samfunnsutviklingen. Det er en grunn til at utidighet, nedbryting, utbrenthet, mobbing, trakassering osv blomstrer som aldri før. For vi har et samfunn som er for feig til å si ifra! Jeg la kanskje mye i ordene dine, men måten du eksemplifiserte på for å støtte opp din argumentasjon provoserte meg. Haha, godt poeng. Står du inne for ærlighet og oppriktighet så må du nesten tåle streken du også Og det gjorde du, derav er du kanskje mer utrustet for å ikke tenke så mye personvern i aktuelle saker. Men vit at andre har andre grunner enn deg, og har et annet behov enn deg, for å uttrykke seg anonymt. Og da er ikke anonymitet feigt, men riktig måte å gjøre det på. Heller det enn å holde kjeft, som er det eneste alternativet her. Anonymkode: 915d3...6a5 2
CorvusCorax Skrevet 12. mars 2021 #59 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis en leser og fanger opp tonen mellom folk på SOME som diskuterer ulike temaer så er det ganske kjent at mange er uhøflige, hakker løs og gjerne henger ut folk . Det å svare på et innlegg med» det skal du drite i og jeg driter i hvordan du har det osv .Jeg mister respekten og tar ikke sånne personer seriøst når de begynner å slenge med leppa så snart de oppdager at de ikke får de svarene de vil ha . Anonymkode: ef63d...ba0 Det er forskjell på "det skal du drite i" da signaliserer man at man ikke ønsker å la personen snakke/svare kontra "jeg driter i" - at denne personen driter i noe er ikke nødvendigvis en uhyggelig tone. Folk må slutte å legge egne følelser i et svar - og heller forholde seg til informasjonen som blir gitt. Det er dine egne erfaringer og følelser som avgjør om du blir trigget av et svar. I noen tilfeller er det helt oppklart triggende. "Det skal du drite i" f.eks er triggende, men "jeg driter i" det er bare en ærlig sak. 1
CorvusCorax Skrevet 12. mars 2021 #60 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er ikke krenket i det hele tatt 😂, men jeg har begynt å lure på hvorfor en spør etter råd hvis en ikke greier å svare på en grei måte tilbake Anonymkode: ef63d...ba0 Men vedkommende spør jo ikke om råd. Det er viktig å følge med på anonymkode om man skal diskutere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå