Gå til innhold

Min veileder dyttet vennskapelig til meg og inviterte meg til å ta en øl med han og en kamerat - liker han meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en praksisplass og føler jeg har fått en god tone med min veileder som er to år eldre enn meg. Jeg gjorde idag en feil og da sa han «men nå gjør du sånn» og smilte og dyttet til meg. Vi snakker også mye om ikke-jobbrelaterte ting. Han har også bedt meg med på øl og å vise meg rundt i byen da dette er en by på Vestlandet der jeg ikke er kjent fra før. 

Det er også en annen som har praksis her (en mann) som har samme veileder som meg og veilederen viser ikke noen interesse for ham i det hele tatt, stiller ikke spørsmål, snakker ikke om andre ting enn jobb, inviterer han ikke med ut osv. Han gjør det kun med meg. 

Betyr disse tingene at han liker meg?

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tendus skrev (18 timer siden):

Ja. Slik du beskriver det høres det definitivt ut som at han liker deg.

Fordi han er interessert i møtes på fritiden? Og at han ikke vil møte den mannlige som har praksis?

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har en praksisplass og føler jeg har fått en god tone med min veileder som er to år eldre enn meg. Jeg gjorde idag en feil og da sa han «men nå gjør du sånn» og smilte og dyttet til meg. Vi snakker også mye om ikke-jobbrelaterte ting. Han har også bedt meg med på øl og å vise meg rundt i byen da dette er en by på Vestlandet der jeg ikke er kjent fra før. 

Det er også en annen som har praksis her (en mann) som har samme veileder som meg og veilederen viser ikke noen interesse for ham i det hele tatt, stiller ikke spørsmål, snakker ikke om andre ting enn jobb, inviterer han ikke med ut osv. Han gjør det kun med meg. 

Betyr disse tingene at han liker meg?

Anonymkode: f310f...c05

Dette betyr at han bryter etiske retningslinjer ja. 

Jeg ville mer tolket dette som «vil ligge med» enn faktisk liker.

Hadde han likt og respektert deg hadde han ventet med dette til du var ferdig og hadde godkjent praksis - og ikke lengre var like avhengig av OK tone med ham. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, så flaut av ham. Vær vennlig tilbake, men ikke alt for vennlig, og ikke møt ham på fritiden. Styr samtalene tilbake til jobb hver eneste gang han prøver å snakke om ikke-jobbrelaterte ting. Fokuser på å få godkjent praksis først. Om du er interessert i ham, så kan du gå ut med ham ETTER at praksisen din er godkjent, ikke før. 

Anonymkode: bf300...427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær oppmerksom på at det er veldig lett å tro du liker veiledere, forelesere og ledere uten egentlig å gjøre det :) Bortsett fra det, vent til etter praksis og kjør på om du fortsatt er interessert.

Anonymkode: 14f68...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stakkars deg. 

Anonymkode: 68368...eb5

Hvorfor?

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han inviterer deg ut på fritiden betyr det jo ikke at han misliker deg. Det betyr også at han opptrer uprofft, at han bruker rollen sin til å oppnå ett eller annet og at han burde ta seg et kurs eller fem i yrkesetikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (6 minutter siden):

Når han inviterer deg ut på fritiden betyr det jo ikke at han misliker deg. Det betyr også at han opptrer uprofft, at han bruker rollen sin til å oppnå ett eller annet og at han burde ta seg et kurs eller fem i yrkesetikk. 

Kan bare være for å være hyggelig at han inviterer meg ut på fritiden, for å vise meg en ny by slik at jeg skal føle meg velkommen?

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan bare være for å være hyggelig at han inviterer meg ut på fritiden, for å vise meg en ny by slik at jeg skal føle meg velkommen?

Anonymkode: f310f...c05

Du synes ikke det er bittelittegranne snålt at han er kjempehyggelig mot deg, men ikke bryr seg i det hele tatt om den andre som er i praksis? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullvott skrev (19 minutter siden):

Du synes ikke det er bittelittegranne snålt at han er kjempehyggelig mot deg, men ikke bryr seg i det hele tatt om den andre som er i praksis? 

Jo det er vel kanskje rart. Men vi har gode samtaler og kjemi liksom, mens han andre i praksis er annerledes. Forrige uke tilbød veilederen meg også å sitte på til sentrum siden vi begge bor nær sentrum men jeg har ikke bil men tar buss isteden. Er dette tegn på interesse eller er han bare hyggelig tror du?

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo det er vel kanskje rart. Men vi har gode samtaler og kjemi liksom, mens han andre i praksis er annerledes. Forrige uke tilbød veilederen meg også å sitte på til sentrum siden vi begge bor nær sentrum men jeg har ikke bil men tar buss isteden. Er dette tegn på interesse eller er han bare hyggelig tror du?

Anonymkode: f310f...c05

Så lenge han ikke tilbyr tilsvarende til den andre i praksis, så er det interesse. Han vil pule.

Hold deg profesjonell. Om du er interessert i han, vent til ETTER praksisperioden. Om denne veilederen skal skrive en rapport på deg, bør du vurdere å ta opp samtalene dere har. I verste fall blir det brukt mot deg om du ikke 'går med på' å treffe han i fritiden....

Anonymkode: df2c1...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok interessert.. Jeg opplevde det samme som deg, TS. Veilederen viste tidlig interesse, og jeg kjente jo ingen og ble etterhvert forelsket i han. Det er noen ting jeg vil gjøre deg obs på, som jeg har lært i ettertid:

• De andre på arbeidsplassen kan bli sjalu

• Du kan risikere å få en veldig dårlig attest dersom det går galt mellom dere, eller en veldig bra attest dersom det går bra

• Hvis du ønsker å bruke veilederen din som referanse i fremtidige jobbsøknader, så husk at du må kontakte veilederen din igjen

• Det er godt mulig han utnytter deg

Det som skjedde med meg var at jeg endte opp med kjærlighetssorg etter praksisperioden, da vi bodde på to forskjellige steder i landet. Men jeg angrer ikke, jeg fulgte bare hjertet. Men, jeg lurer ofte på hva som hadde skjedd dersom han ikke hadde vist så mye interesse for meg. Kanskje jeg ble forelsket fordi jeg var alene, og fordi jeg i underbevisstheten var livredd for å stryke praksis, og han var den eneste jeg kunne snakke med. Ikke gjør noe som føles feil, men følg hjertet. ☺️

Anonymkode: b37f8...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han er nok interessert.. Jeg opplevde det samme som deg, TS. Veilederen viste tidlig interesse, og jeg kjente jo ingen og ble etterhvert forelsket i han. Det er noen ting jeg vil gjøre deg obs på, som jeg har lært i ettertid:

• De andre på arbeidsplassen kan bli sjalu

• Du kan risikere å få en veldig dårlig attest dersom det går galt mellom dere, eller en veldig bra attest dersom det går bra

• Hvis du ønsker å bruke veilederen din som referanse i fremtidige jobbsøknader, så husk at du må kontakte veilederen din igjen

• Det er godt mulig han utnytter deg

Det som skjedde med meg var at jeg endte opp med kjærlighetssorg etter praksisperioden, da vi bodde på to forskjellige steder i landet. Men jeg angrer ikke, jeg fulgte bare hjertet. Men, jeg lurer ofte på hva som hadde skjedd dersom han ikke hadde vist så mye interesse for meg. Kanskje jeg ble forelsket fordi jeg var alene, og fordi jeg i underbevisstheten var livredd for å stryke praksis, og han var den eneste jeg kunne snakke med. Ikke gjør noe som føles feil, men følg hjertet. ☺️

Anonymkode: b37f8...aed

Jeg er ganske betatt av ham også for å være ærlig 🙈 Og det er ikke fordi han er for ivrig eller jeg føler meg ensom eller er redd for dårlig attest. Men hva tenker du med at folk på arbeidsplassen kan bli sjalu? 

Anonymkode: f310f...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...