deedee_ Skrevet 8. mars 2021 #101 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke helt enig i denne. Hvis f.eks. transmenn får bruke garderobe og dusj med menn, så går det utover mine rettigheter som mann. Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede. Det samme med motsatt situasjon. Å tillate menn å dusje i kvinnegarderoben er å redusere rettighetene til ekte kvinner. Anonymkode: c5fa8...baf Hvordan går det at du må potensielt skifte ved siden av en transmann ut over dine rettigheter som mann? "Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede." sier du. Og det får du jo. En transmann er ikke en kvinne. Det hadde sikkert føltes mer sånn du beskriver om du ble tvunget til å skifte ved siden av f.eks Emma Ellingsen, enn om du måtte skifte ved siden en transmann? 2
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #102 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 15.04): Sorgen er ikke forårsaket av hva jeg eller andre kaller dem, men av alvorlige psykiske problemer som disse menneskene lider av. Anonymkode: 756cf...785 Den er ikke forårsaket av det, nei, men den blir trigget om andre nektet å akseptere transpersoner for den de er. Det er ikke bare biologi som former oss. Biologien kan vi ikke endre, men vi trenger ikke folk som gnir det inn. Det er jævlig unødvendig. Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #103 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, deedee_ said: Hvordan går det at du må potensielt skifte ved siden av en transmann ut over dine rettigheter som mann? "Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede." sier du. Og det får du jo. En transmann er ikke en kvinne. Det hadde sikkert føltes mer sånn du beskriver om du ble tvunget til å skifte ved siden av f.eks Emma Ellingsen, enn om du måtte skifte ved siden en transmann? Fordi jeg og majoriteten av andre menn er ikke enig i at transmenn er menn. Og det er de jo ifølge vitenskapen ikke heller. Vi vil ha privatliv vi og, tro det eller ei. Emma Ellingsen skal selvsagt ha tilgang til mannegarderoben. Biologiske menn skal ha tilgang uansett hva de kler seg ut og oppfører seg som på fritiden. Anonymkode: c5fa8...baf 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #104 Skrevet 8. mars 2021 Spør hvor mange jenter som hadde jentegarderoben som sitt mareritt på ungdomsskolen. Ikke så mye spesialbehandling å få der. Og så skal hvem som helst som få innpass? NEI! Anonymkode: bd973...d0e 5
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #105 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg og majoriteten av andre menn er ikke enig i at transmenn er menn. Og det er de jo ifølge vitenskapen ikke heller. Vi vil ha privatliv vi og, tro det eller ei. Emma Ellingsen skal selvsagt ha tilgang til mannegarderoben. Biologiske menn skal ha tilgang uansett hva de kler seg ut og oppfører seg som på fritiden. Anonymkode: c5fa8...baf Ville du skiftet og dusjet med Emma i garderoben?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #106 Skrevet 8. mars 2021 deedee_ skrev (6 minutter siden): Hvordan går det at du må potensielt skifte ved siden av en transmann ut over dine rettigheter som mann? "Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede." sier du. Og det får du jo. En transmann er ikke en kvinne. Det hadde sikkert føltes mer sånn du beskriver om du ble tvunget til å skifte ved siden av f.eks Emma Ellingsen, enn om du måtte skifte ved siden en transmann? Hvordan går det å måtte skifte i den garderoben kjønnsorganet tilsier ut over rettighetene til transer? Du må gjerne ha pådeg skjørt, men har du kuk er det ikke greit å gå inn i kvinnegarderoben. Du må i mannegarderoben med skjørtet ditt. Anonymkode: 756cf...785 6
Vera Skrevet 8. mars 2021 #107 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 13.01): Mye av problemene her oppstår jo som noen i tråden nevner fordi denne bevegelsen krever innpass i områder som gjør samfunnet veldig mye mindre bærekraftig på sikt; og ødelegger lenge innarbeidede rettigheter, muligheter og normale konvensjoner for større grupper mennesker - samtidig som det ikke EGENTLIG gjør livet noe enklere for de transpersonene det gjelder. Som et ekstremt eksempel finnes det FB-grupper der ute hvor transkvinner med fødetrang/fødefetisj (ja, for noen av dem er dette en rent seksuell fetisj som kretser rundt det å utføre selve fødselshandlingen, amme/utskille "melk" o.l., hvis dere vil kan dere google - det selges "babyer" man kan føre inn i kroppsåpninger og "føde" dem ut..) poster om at de har satt igang "melkeproduksjon" hos seg selv og donerer dette til sykehus. Dette er altså kroppsvæske som inneholder de samme stoffene som transkvinnene tar - sterke hormoner - og de krever å ha samme rett til å gi dette til fremmedes barn som ciskvinner som donerer brystmelken sin. Det kan være det er en positiv tanke bak, selv om mange av disse har et rent seksuelt behov og uttrykker dette i klartekst åpent på ulike mammagrupper o.l., men helt ærlig, tenker vanlige mennesker at dette er sunt og normalt, og hadde du virkelig ønsket å gi barna dine dette? Jeg hadde vært fortvilet om f.eks sønnen min fikk disse stoffene i seg som spedbarn! Det er jo helt hårreisende..! Dette temaet gjør seg gjeldende på så utrolig mange områder, slik som noen nevnte har du kvinnesporter som viskes helt ut av tidligere menn som konkurrerer som transkvinner, og fordi det er tabu allerede å kritisere eller forske på disse tingene er det nå flere forskere, samfunnsmenere og debattører som forsvarer dette med at transkvinner "mister" sin tidligere overlegne muskelstyrke når de går over til kvinner. Altså?? Det er ikke bare feilaktig, det er livsfarlig! Å få skallen knust av et menneske som har styrke som en mann fordi hen identifiserer seg som kvinne - hva slags misogyni må du inn i for å forsvare dette? For ikke å snakke om at bevegelsene som fronter disse tingene, tier ihjel alle de som angrer seg senere, som sliter fysisk og mentalt etter dårlige kjønnsoperasjoner (det er svært høy rate for problemer knyttet til disse operasjonene og mange sliter for livet!) og blir hysjet på, dysset ned og fryst ut av de menneskene som dyttet dem inn i/oppfordret dem til å leve ut sin identitet i (ofte) ung alder! Hvor er ansvaret? Dette er en gruppe menneske som ligger høyt på statistikker over selvmord, angst, depresjon og alvorlige mentale lidelser. Og i stedet for å anerkjenne og prøve å hjelpe dem med andre verktøy blir de veldig ofte oppfordret til operasjoner og ekstreme endringer som ofte ikke er reverserbare, FØR de får terapi eller coaching til å finne ut hvor deres grenser og ønsker går. At vi helt ukritisk aksepterer at sånn skal barna våre og andres behandles og vi skal aldri stille spørsmål, være kritiske eller forske mer på dette, er jo helt sinnssvakt. Unner både transpersoner, kvinner og samfunnet MYE bedre enn dette! Anonymkode: 9f4d3...792 👏🏻👏🏻 Veldig bra innlegg! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #108 Skrevet 8. mars 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Den er ikke forårsaket av det, nei, men den blir trigget om andre nektet å akseptere transpersoner for den de er. Jeg er ikke transperson, men jeg kjenner igjen denne type sorg fra eget liv i en annen sammenheng. Jeg har bare konkludert med at dette er umulig for folk å forstå om de ikke har kjent på det selv. Kommentarer som «du er ikke... fordi biologien sier noe annet» er som å få et spyd i magen. Det er en intens psykisk smerte som ikke kan beskrives. Og det er rett og slett ondskap å poengtere hva biologien IKKE er til et sårbart menneske i en slik situasjon. Man kan utvise litt takt. Man trenger ikke å si alt man tenker. Det er mulig å holde kjeft. Det er ikke bare biologi som former oss. Biologien kan vi ikke endre, men vi trenger ikke folk som gnir det inn. Det er jævlig unødvendig. Fakta er hverken godt eller ondt. Fakta er fakta og det må vi forholde oss til. Anonymkode: 756cf...785 5
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #109 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fakta er hverken godt eller ondt. Fakta er fakta og det må vi forholde oss til. Anonymkode: 756cf...785 Hvorfor har du et behov for å gni inn, hvis du møter en transperson, at DU ikke mener at personen er det kjønnet den identifiserer seg som? Kan du ikke bare holde kjeft? MÅ du si noe? Tenk hva du vil, men hold det for deg selv. Endret 8. mars 2021 av Gjenferdet 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #110 Skrevet 8. mars 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Ville du skiftet og dusjet med Emma i garderoben? Tror vi må prøve å holde navngitte personer unna debatten. Anonymkode: bd973...d0e 3
deedee_ Skrevet 8. mars 2021 #111 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi jeg og majoriteten av andre menn er ikke enig i at transmenn er menn. Og det er de jo ifølge vitenskapen ikke heller. Vi vil ha privatliv vi og, tro det eller ei. Emma Ellingsen skal selvsagt ha tilgang til mannegarderoben. Biologiske menn skal ha tilgang uansett hva de kler seg ut og oppfører seg som på fritiden. Anonymkode: c5fa8...baf Men... hvis transmenn som ser ut som dette: Skal være tvunget til å bruke kvinnegarderobe... hva stopper biologiske menn fra å gå inn der da? Skal det stå noen ved døren og se nedi buksa på alle? Eventuelt om man har hatt kjønnskorrigerende operasjon, må man vise fødselsattest? Det gjør det jo MYE skumlere for kvinner, om man kan gå inn i kvinnegarderoben seende ut som menn. Det gir jo mye mer mening at kvinner + transkvinner bruker kvinnegarderobe, og menn + transmenn bruker herregarderobe. Så kan dere transfobiske boomere heller gå inn i en egen garderobe eller dusje hjemme om dere er så redde for å stå ved siden av en transmann i dusjen. Endret 8. mars 2021 av deedee_ 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #112 Skrevet 8. mars 2021 Jeg er verken transfob eller boomer. 😂 Dessuten: er man ikke 112% enig med transaktivistene, så er man visstnok transfob. Så det uttrykket betyr ingenting. Nada. Anonymkode: bd973...d0e 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #113 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror vi må prøve å holde navngitte personer unna debatten. Anonymkode: bd973...d0e Enig i denne. Jeg vil svare at jeg på generell basis vil skifte og dusje med alle biologiske menn, uansett hvordan de ser ut. Men jeg vil gjerne at vi slutter å bruke spesifikke personer her. 1 minutt siden, deedee_ said: Men... hvis transmenn som ser ut som dette: Skal være tvunget til å bruke kvinnegarderobe... hva stopper biologiske menn fra å gå inn der da? Skal det stå noen ved døren og se nedi buksa på alle? Det gjør det jo MYE skumlere for kvinner, om man kan gå inn i kvinnegarderoben seende ut som menn. Det gir jo mye mer mening at kvinner + transkvinner bruker kvinnegarderobe, og menn + transmenn bruker herregarderobe. Så kan dere transfobiske boomere heller gå inn i en egen garderobe eller dusje hjemme om dere er så redde for å stå ved siden av en transmann i dusjen. Det er ikke relevant hvordan man ser ut, man går dit man hører hjemme utifra biologisk kjønn. Vennligst gi deg med skjellsord, det er unødvendig av deg å oppføre deg emosjonelt bare fordi dine ekstremistiske holdninger ikke blir akseptert av folk flest. Anonymkode: c5fa8...baf 2
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #114 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er verken transfob eller boomer. 😂 Dessuten: er man ikke 112% enig med transaktivistene, så er man visstnok transfob. Så det uttrykket betyr ingenting. Nada. Anonymkode: bd973...d0e Transfobe er mennesker som nekter å akseptere transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. 2
deedee_ Skrevet 8. mars 2021 #115 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i denne. Jeg vil svare at jeg på generell basis vil skifte og dusje med alle biologiske menn, uansett hvordan de ser ut. Men jeg vil gjerne at vi slutter å bruke spesifikke personer her. Det er ikke relevant hvordan man ser ut, man går dit man hører hjemme utifra biologisk kjønn. Vennligst gi deg med skjellsord, det er unødvendig av deg å oppføre deg emosjonelt bare fordi dine ekstremistiske holdninger ikke blir akseptert av folk flest. Anonymkode: c5fa8...baf Selvfølgelig er det relevant hvordan men ser ut. Hvordan skal man i praksis passe på folk går inn i de garderobene som er for deres biologiske kjønn, når transmenn ser ut som menn og transkvinner ser ut som kvinner, mener du? Det åpner jo opp for at hvem som helst bare kan si de er en transmann, for å kunne gå inn i en kvinnegarderobe for eksempel. Det er jo veldig skummelt for kvinner, om hvilken som helst mann bare skal kunne gå inn. Hvorfor er det så viktig for deg at det er kun de med en viss type reproduktive deler som får komme inn i visse steder, og ikke hvor de selv føler de passer best inn? Hvorfor skal vi slutte å bruke spesifikke personer, fordi det er med på å vise at dine meninger ikke henger på greip når vi bruker ordentlige eksempler på transmennesker, og ikke de skumle mannlige transkvinnene du ser for deg i hodet ditt? Endret 8. mars 2021 av deedee_ 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #116 Skrevet 8. mars 2021 Når man avslutter en preken i kongressen med å si "A-man and a-woman", i stedet for "Amen", da har verden gått fra økseskaftet for lenge siden. Jeg har bokstavlig talt mistet alt håp for menneskeheten. Anonymkode: ac831...a4c 3
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #117 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke relevant hvordan man ser ut, man går dit man hører hjemme utifra biologisk kjønn. Anonymkode: c5fa8...baf Det er så klart relevant hvordan man ser ut. Ser man ut som en kvinne, uavhengig av om man er ciskvinne eller transkvinne, så bør man gå i kvinnegarderoben. Dette er uansett et oppkonstruert problem. Det er få transpersoner, og av de som eksisterer er det få av de som frekventerer garderober, i alle fall før de har fått fullstendig transformasjon, og da er det ingen tvil om hvilken garderobe de tilhører lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #118 Skrevet 8. mars 2021 Gjenferdet skrev (7 minutter siden): Transfobe er mennesker som nekter å akseptere transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. Ja, alle definisjoner er jo helt opp til transaktivister og deres følgerskare å bestemme. 🙄 Anonymkode: bd973...d0e 4
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2021 #119 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, alle definisjoner er jo helt opp til transaktivister og deres følgerskare å bestemme. 🙄 Anonymkode: bd973...d0e Jeg forstår ikke hva som er problemet med å akseptere transpersoner? Det påvirker jo ikke deg om noen føler seg som et annet kjønn enn det de er født som? Er det ikke bare å godta det? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #120 Skrevet 8. mars 2021 Gjenferdet skrev (17 minutter siden): Hvorfor har du et behov for å gni inn, hvis du møter en transperson, at DU ikke mener at personen er det kjønnet den identifiserer seg som? Kan du ikke bare holde kjeft? MÅ du si noe? Tenk hva du vil, men hold det for deg selv. Nei, jeg sier som regel ingenting med mindre de prøver å konkurrere mot meg i idrett eller tvinge meg til å bruke idiotisk newspeak som «fødeforelder» eller «person som menstruerer». Anonymkode: 756cf...785 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå