Gå til innhold

TRIGGER WARNING: Menn kan IKKE bli gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt sykt at det blir sett på som en kontroversiell uttalelse (i enkelte små kretser, enn så lenge) å hevde at menn ikke kan bli gravide. Eller kan at kvinner ikke kan ha penis, for det er det kun menn som har. Og selv om de aller fleste heldigvis ikke tror på dette våset, har jeg likevel merket meg at stadig flere folk vegrer seg for å prate om dette i sosiale lag. For gud forby at noen skal føle seg krenket i 2021.

I f.eks. USA har identitetspolitikken gått så langt at folk mister jobbene sine, Hollywood-skuespillere blir svartelistet og venner sletter deg fra Facebook dersom man "våger" å snakke imot transbevegelsen. Lærere på universiteter blir frosset ut av liberale kolleger, og sensuren er nå sterkere enn på mange år. Og mye tyder på at denne trenden har kommet til Norge også.

Det snakkes om kjønnsidentitet (som bare er et konstruert tullebegrep) og biologisk kjønn, men likevel forventer menn som TROR de er kvinner (eller motsatt) å bli behandlet som en ekte kvinne. Det snakket derimot mindre om biologiske menn bokstavelig talt knuser kvinner når de deltar i kampsport som kvinne eller av voldtektsmenn som soner i kvinnefengsler fortsetter med vold og overgrep der inne.

Hva skjer egentlig i verden om dagen? Er det flere enn meg som synes den blir mer og mer riv ruskende gal for hver dag som går?

PS! Jeg har absolutt ingenting imot at transpersoner kler seg som de vil, tar operasjoner og lever som det motsatte kjønn. Om det gjør en person lykkeligere, støtter jeg vedkommende 100%. Men at de krever at alle vi andre skal trosse biologiens grunnprinsipper og late som at en mann faktisk kan bli gravid, kommer jeg aldri til å godta.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Anonymkode: 3eef9...7c7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å lese amerikanske nettsider som trigegr deg, ts? Jeg hører aldri noen snakke om slike greier. Slutt å oppsøk twitter og andre kilder som gjør deg provosert

Anonymkode: 588f1...541

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Helt korrekt. Menn kan ikke bli gravide, og de kan heller ikke bli kvinner. 

Kvinner kan heller ikke bli menn, og de kan ikke gjøre andre kvinner gravide på naturlig måte.

Anonymkode: b25ac...719

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Det koster faktisk en del kalorier å måtte se bort ifra naturvitenskapen.

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fins bare 2 kjønn.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn

Men det er jo 2 kjønn, både blant mennesker og dyr. Unntaket er selvsagt såkalte interkjønn, men da snakker vi om noen få promille.

Om du er vitne til en kriminell handling og politiet spør deg hva som skjedde, sier du da "jeg så to mennesker som sannsynligvis har penis løpe den veien" eller "Jeg så to menn løpe den veien"?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det koster litt sammen med alt man må passe på. 
Og det er jo bare mennesker som biologisk er kvinner som kan få barn. Og i min dagligtale er det fremdeles kvinne/mann som er naturlig å snakke om. 

Anonymkode: dbe88...d98

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slutt å lese amerikanske nettsider som trigegr deg, ts? Jeg hører aldri noen snakke om slike greier. Slutt å oppsøk twitter og andre kilder som gjør deg provosert

Anonymkode: 588f1...541

Man trenger ikke kun lese amerikanske nettsider for å få med seg dette. Norske medier skriver også om denne problematikken, bl.a. Aftenposten.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Folk må få leve og være som de er, men vitenskap er vitenskap. 

Lurer litt på hvordan disse liberale identitetskrigerne ønsker å skilte kvinne- og herretoaletter/garderober i framtida🤔

Anonymkode: c621b...bf6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk må få leve og være som de er, men vitenskap er vitenskap. 

Lurer litt på hvordan disse liberale identitetskrigerne ønsker å skilte kvinne- og herretoaletter/garderober i framtida🤔

Anonymkode: c621b...bf6

Det blir egne herretoalettet og et toalett for alt mulig annet. Det skjer allerede i noen land. Galskap. 

Har satt meg grundig inn i temaet. Det er mørkt. Veldig mørkt. 

Anonymkode: bd973...d0e

• Liker 5
Skrevet

En mannlig (men nå "kvinne") MMA-fighter knuste skallen til en kvinne i en kamp. Er det rettferdig? Dette er hva den ekte kvinnen sa:

«Jeg har kjempet mot mange kvinner og har aldri følt styrken jeg følte i en kamp som jeg gjorde den kvelden. Jeg kan ikke svare på om det er fordi hun ble født som mann eller ikke fordi jeg ikke er lege. Jeg kan bare si at jeg aldri har følt meg så overveldet noen gang i livet mitt, og jeg er en unormalt sterk kvinne i min egen rett. Styrken i grepet hennes var annerledes, jeg kan vanligvis bevege meg i grepet mot andre kvinner, men kunne ikke bevege meg i det hele tatt i Fox sitt grep»

https://www.sportskeeda.com/mma/news-when-transgender-fighter-fallon-fox-broke-opponent-s-skull-mma-fight

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir egne herretoalettet og et toalett for alt mulig annet. Det skjer allerede i noen land. Galskap. 

Har satt meg grundig inn i temaet. Det er mørkt. Veldig mørkt. 

Særdeles mørkt. I tillegg har nå unge venninnegrupper helt ned i 9-10-årsalderen i USA bedt om å skifte kjønn. Og sannsynligheten for at det finnes flere transpersoner i én venninnegruppe er så godt som null. Dette tyder også på at de blir påvirket av krefter utenifra.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Å nekte å bruke begreper som andre vil du skal bruke, er det undertykking? Jeg tror du tar veldig lett på EKTE undertrykking når du bruker "undertrykking" om alt som får folk til å føle seg dårlig.

Anonymkode: e0972...e6a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Fuckman1983 said:

Men det er jo 2 kjønn, både blant mennesker og dyr. Unntaket er selvsagt såkalte interkjønn, men da snakker vi om noen få promille.

Om du er vitne til en kriminell handling og politiet spør deg hva som skjedde, sier du da "jeg så to mennesker som sannsynligvis har penis løpe den veien" eller "Jeg så to menn løpe den veien"?

Hvis kjønnsutrykket deres virker til å si at de er menn så sier man jo menn, jeg vet jo sjeldent hva folk har mellom bena, man forholder seg til kjønnsutrykk. Derfor skiller mann på biologisk kjønn og kjønnsutrykk.

Anonymkode: a79f2...6f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klart kvinner kan ha penis. 

"Penis" er et biologisk begrep. "Kvinne" er et sosiologisk begrep. 

En penis er en penis. 

Men "kvinne" er et begrep som mennesker har funnet opp og gitt innhold. Innhold i språklige begreper endrer seg med samfunn, tid og kunnskap.  

Det samme med begrepet "menn". Derfor kan også "menn" føde barn. 

Anonymkode: 516fc...93f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En penis er en penis. 

Men "kvinne" er et begrep som mennesker har funnet opp og gitt innhold. Innhold i språklige begreper endrer seg med samfunn, tid og kunnskap.  

På tide å repetere grunnleggende biologi. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis kjønnsutrykket deres virker til å si at de er menn så sier man jo menn, jeg vet jo sjeldent hva folk har mellom bena, man forholder seg til kjønnsutrykk. Derfor skiller mann på biologisk kjønn og kjønnsutrykk.

Anonymkode: a79f2...6f5

Nei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En penis er en penis. 

Det er det vel ikke? Når folk prater om kvinne versus mann tenker vi jo på biologisk kjønn. 

Anonymkode: f1be4...25f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helt korrekt. Menn kan ikke bli gravide, og de kan heller ikke bli kvinner. 

Kvinner kan heller ikke bli menn, og de kan ikke gjøre andre kvinner gravide på naturlig måte.

Dette er jo en selvfølge. Men nå er all fornuft på vei ut.. Stakkars unger som vokser opp med denne underlige hjernevasken...

Anonymkode: 3909a...3bf

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...