AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg er 40 år og har blitt mer opphengt i at huden min har fått en del linjer rundt munnen og øynene. Jeg har tatt botox noen ganger i sinnarynka, og er fornøyd med det, men det er jo dyrt å måtte gjøre det hver 3. mnd. Er det noen tips til hudbehandlinger som funker mot linjer i ansiktet? Vil ikke være helt glatt, men fylle ut noe av det som får meg til å se gammel ut. Er det noe jeg kan gjøre selv? Anonymkode: d7698...3ea
utakulanini Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Ansiktsyoga og gua sha massasje! Du kan lære masse på YouTube. Ansiktet mitt er blitt fem år yngre i løpet av koronatiden
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Fikk skrevet ut krem med adapalen (svakere form for tretinoin) av legen min, egentlig mot kviser men den hadde stor effekt på linjer også. Den skal ikke smøres i nærheten av munn eller øyne, men den trekker inn og fordeler seg under huden. Som vann på tørkepapir på en måte. 🙂 Bruker også dermalogica sin dynamic skin recovery fuktighetskrem med spf 50! Smører den også under øynene og den har også faktisk glatter ut huden min en del. Den er grisedyr, men jeg kommer til å fortsette å bruke den. Eneste kremen med spf50 jeg kan bruke uten å få kviser. Jeg kjøpte den på nettet til en billigere pris enn på apoteket. Anbefales på det sterkeste om det ligger i budsjettet ditt. 🙂 Anonymkode: 1c51b...d42
Roci Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er 40 år og har blitt mer opphengt i at huden min har fått en del linjer rundt munnen og øynene. Jeg har tatt botox noen ganger i sinnarynka, og er fornøyd med det, men det er jo dyrt å måtte gjøre det hver 3. mnd. Er det noen tips til hudbehandlinger som funker mot linjer i ansiktet? Vil ikke være helt glatt, men fylle ut noe av det som får meg til å se gammel ut. Er det noe jeg kan gjøre selv? Anonymkode: d7698...3ea Akkurat sinnarynken kan det være vanskelig å bli kvitt, men selv opplever jeg at rynkeplaster og massasje av musklene mellom øyebrynene hjelper noe. Linjert og rynker kommer etterhvert som vi blir eldre, men du kan få dem til å framstå som mindre synlige. Det aller viktigste for å forebygge tidlig hudaldring, er solkrem med høy faktor, gjerne i kombinasjon med et antoksidantserum. IFotoaldring som følge av UV-stråling er den viktigste faktoren for utvikling av rynker i ansiktet. Tilstrekkelig fukt er også viktig, og nok fukt vil "plumpe opp" huden og få den til å framstå glattere og fastere, selv om det er midlertidig. Syreeksfoliering kan på sikt stimulere hudens kollagenproduksjon. Den umiddelbare effekten er at døde hudceller fjernes og får huden til å framstå som glattere og friskere. Jevnlig eksfoliering øker også effekten av de øvrige hudpleieproduktene. Til slutt kan du vurdere å begynne med retnol. Retinoider (a-vitaminsyre) er det eneste virkestoffer som har dokumentert virkning mot rynker. Du vil ikke bli kvitt dype rynker, men fine linjer og rynker kan reduseres merkbart. Og som AB over her sier, så kan du forsøke ansiktsmassasje og ansiktsyoga. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fikk skrevet ut krem med adapalen (svakere form for tretinoin) av legen min, egentlig mot kviser men den hadde stor effekt på linjer også. Den skal ikke smøres i nærheten av munn eller øyne, men den trekker inn og fordeler seg under huden. Som vann på tørkepapir på en måte. 🙂 Bruker også dermalogica sin dynamic skin recovery fuktighetskrem med spf 50! Smører den også under øynene og den har også faktisk glatter ut huden min en del. Den er grisedyr, men jeg kommer til å fortsette å bruke den. Eneste kremen med spf50 jeg kan bruke uten å få kviser. Jeg kjøpte den på nettet til en billigere pris enn på apoteket. Anbefales på det sterkeste om det ligger i budsjettet ditt. 🙂 Anonymkode: 1c51b...d42 Hvor mange prosent adapalene er det i den? Jeg bor i et annet land og vil gjerne forsøke å finne noe lignende! Fant en, men den har kun 0.1% adapalene i seg Anonymkode: 80ac4...a59
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor mange prosent adapalene er det i den? Jeg bor i et annet land og vil gjerne forsøke å finne noe lignende! Fant en, men den har kun 0.1% adapalene i seg Anonymkode: 80ac4...a59 0.1% i min også. 🙂 Funker skikkelig bra her. Begynte forsiktig med å smøre 2 dager og så 1 dag pause. Økte sakte men sikkert, og bruker den hver dag nå uten mye irritasjon. 🙂 Hudormer og alt kom til overflaten og porene mine har blitt så mye mindre. 👌🏻 Anonymkode: 1c51b...d42
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk skrevet ut krem med adapalen (svakere form for tretinoin) av legen min, egentlig mot kviser men den hadde stor effekt på linjer også. Den skal ikke smøres i nærheten av munn eller øyne, men den trekker inn og fordeler seg under huden. Som vann på tørkepapir på en måte. 🙂 Bruker også dermalogica sin dynamic skin recovery fuktighetskrem med spf 50! Smører den også under øynene og den har også faktisk glatter ut huden min en del. Den er grisedyr, men jeg kommer til å fortsette å bruke den. Eneste kremen med spf50 jeg kan bruke uten å få kviser. Jeg kjøpte den på nettet til en billigere pris enn på apoteket. Anbefales på det sterkeste om det ligger i budsjettet ditt. 🙂 Anonymkode: 1c51b...d42 Har brukt adaplene et år nå, ser null forsljell, bortsett fra tørrere hud. Anonymkode: d5c7e...b20
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: 0.1% i min også. 🙂 Funker skikkelig bra her. Begynte forsiktig med å smøre 2 dager og så 1 dag pause. Økte sakte men sikkert, og bruker den hver dag nå uten mye irritasjon. 🙂 Hudormer og alt kom til overflaten og porene mine har blitt så mye mindre. 👌🏻 Anonymkode: 1c51b...d42 Jeg bruker syrene til the ordinary til vanlig, blir det litt samme greia..? Forstår lite av alt dette.. Anonymkode: 80ac4...a59
Roci Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker syrene til the ordinary til vanlig, blir det litt samme greia..? Forstår lite av alt dette.. Anonymkode: 80ac4...a59 Syrer og adapalene fungerer ulikt, så du vil ikke oppå samme resultater med syreeksfoliering. Enkelt forklart virker adapalene i de dypere hudlagene, mens syrer fungerer i de øvre lagene av huden.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Er nok bare kirurgi eller injeksjoner som hjelper.... prøv skinbooster, huden blir veldig fin av det - men det koster🥴 Og bruk solkrem med høy faktor, alltid!! Anonymkode: 8fb16...3d4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Noe som fjerner fregner? Anonymkode: 76e52...d35
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe som fjerner fregner? Anonymkode: 76e52...d35 Fregner er fint😊 Anonymkode: d5c7e...b20 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 1 hour ago, Roci said: Syrer og adapalene fungerer ulikt, så du vil ikke oppå samme resultater med syreeksfoliering. Enkelt forklart virker adapalene i de dypere hudlagene, mens syrer fungerer i de øvre lagene av huden. Kan jeg bruke begge deler i kombinasjon? Anonymkode: 80ac4...a59
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fregner er fint😊 Anonymkode: d5c7e...b20 Ikke når det er så mye som jeg har😔 Og pigmentflekker og føflekker. Anonymkode: 76e52...d35
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg bruke begge deler i kombinasjon? Anonymkode: 80ac4...a59 Ikke samtidig, men den ene morgen og den ene kvelden går fint vil jeg tro. 🙂 Anonymkode: 1c51b...d42
kaleidoskop Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke når det er så mye som jeg har😔 Og pigmentflekker og føflekker. Anonymkode: 76e52...d35 😍😍😍 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 8.51): Jeg er 40 år og har blitt mer opphengt i at huden min har fått en del linjer rundt munnen og øynene. Jeg har tatt botox noen ganger i sinnarynka, og er fornøyd med det, men det er jo dyrt å måtte gjøre det hver 3. mnd. Er det noen tips til hudbehandlinger som funker mot linjer i ansiktet? Vil ikke være helt glatt, men fylle ut noe av det som får meg til å se gammel ut. Er det noe jeg kan gjøre selv? Anonymkode: d7698...3ea Serr? Har du noen kanaler å anbefale? 😃 Anonymkode: 7c9bc...f3c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Serr? Har du noen kanaler å anbefale? 😃 Anonymkode: 7c9bc...f3c Ups, denne skulle egentlig gå til svaret om ansiktsyoga 😅 Anonymkode: 7c9bc...f3c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ups, denne skulle egentlig gå til svaret om ansiktsyoga 😅 Anonymkode: 7c9bc...f3c Det er en kanal som heter Face Yoga Method på YouTube som jeg har brukt mest, så er det også ei veldig god ei på Tiktok, men jeg husker ikke brukernavnet.. Skal prøve å huske å oppdatere her når jeg kommer over henne igjen! Anonymkode: 80ac4...a59 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 Du bør holde deg unna nikotin, og helst alkohol og, i det minste minimalisere inntak. Unngå å sole deg, og bruke faktor 50 i ansiktet hele året. Skal noe til å klare det og man vil jo «leve» og, men jeg klarer det og har så og si ingen rynker enda (er bare 32 da). Så det funker enten jeg liker det eller ikke. Gode hudpleierutiner og gode produkter er også viktig. Jeg bruker Zo skinhealth og Priori. Anonymkode: 5d2ac...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå