Gå til innhold

Låser ungene dodøren?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på når ungene deres begynner å låse dodøren? Vi har alltid hatt nøkkelen liggende litt høyt for å unngå fastlåsing av de små. Nå er eldstemann 7 år og begynner å bli litt flau over å sitte på do til allmenn beskuelse, når vi har besøk osv. Han lukker jo døren, men det er litt flaut dersom noen kommer busende inn.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også vært redd for at ungene skulle låse seg inn på badet, så vi har satt inn en vrilås der istedet for nøkkellås. Den går ann å åpne fra utsiden, dermed kan de låse døren uten å være redd for ikke å komme ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 7-åring vil også låse seg inne... Nå har vi et vindu vi kan knuse (!! :overrasket: ) hvis det er veldig nødvendig, men ellers går det jo ann å lage et fint/morsomt skilt som kan henges på dodøra. Ledig/opptattt-skilt!

Da kan gjester og andre se om det er opptatt eller ikke... ;)

Krok er også et alternativ - om et barn skulle få "hetta" og tro at det har låst seg inn er det enklere å få det til å dytte opp kroken enn å sette inn en nøkkel riktig og til og med vri rett vei... :roll::overrasket:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksåringen min låser døra iblant når hun går på do. Det er helt i orden, klart hun vil ha litt fred iblant. Hun har ingen problem med låsen.

Treåringen min låser også døra iblant når han skal på do. Det er ikke noe problem med tanke på innelåsing, han har mestret nøkler og låser iallefall et år nå. Men han kan ikke tørke seg selv etter store jobber ennå, så vi han får egentlig ikke lov til å låse......

Vi har "vanlig" type innedør med lås, og den kan fint dirkes opp med en skrutrekker, har prøvd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen spesiell oppfatning av når unger greier å låse igjen og opp en dør (er jo forskjellig fra lås til lås..).

Men denne diskusjonen minner meg om da min da tre år gamle bror låste seg inne på badet hos noen slektninger. det var 3.etasje og kun et lite vindu. Han var lettere stresset, og tror pappa sto en halvtime utenfor og prøvde å forklare hvordan han skulle få opp døren. Gikk til slutt, men det var like før man prøvde å få tak i en ekstra lang stige og klatre opp til vinduet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste her er 8, og hun har ikke noe behov for å låse dodøra enda.

Har vi besøk lukker hun selvfølgelig døra, men tror ikke hun er bekymret for at noen plutselig skal komme dumpende inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Åtteåringen låser, mens seksåringen ikke ahr noe behov for det. Treåringen låste en stund, men har sluttet. Og tenåringen låser igjen - og blir der inne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...