Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg kom over dagboka di nå. Du ligger ganske likt an i syklusen som meg🙂jeg regner med at jeg er på 9DPO idag. Jeg prøver på egen hånd og gjorde inseminasjon med donorsæd 17/12. jeg prøvde meg på en tidlig test i dag fordi jeg hadde tatt Ovitrelle dagen før insem. Og den skal i hvertfall nå være ute av kroppen, slik at symptomer som merkes nå i hvertfall ikke skal være på grunn av den🤷🏼‍♀️🙃testen var negativ, da. Og det er jo litt tidlig. Jeg forventer å få mensen mellom fredag og søndag (har sykluser på 28-30 dager). Men tar jo også Crinone foreløpig, og det kan utsette mensen (jeg må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene dine, så jeg er usikker på om du har erfaring med akkurat det🙂).
 

Men jeg kjenner meg i hvert fall veldig igjen i symptomene du kjenner på og all grublingen om hva det skyldes, hva som er hva osv. Sånn har det vært for meg å se alle disse dagene. Det er så vanskelig å bli klok på, og så slitsomt! Jeg vet at jeg ikke innbiller meg symptomer, men det er klart at jeg sikkert kjenner bedre etter nå enn ellers🙈 jeg har ikke prøvd så lenge, men jeg tror uansett at det er verdt å holde ut. Tror man er veldig glad for at man ikke ga opp når man forhåpentligvis en dag får det barnet man ønsker seg❤️ Og så vet vi at veldig mange strever med dette, det kan man jo lese her også. Du er ikke alene om å føle at det er tungt. Sender deg en digital klem ❤️🤗

Beklager, du har jo skrevet i dagboka mi og vi har svart hverandre der… 🙈 sorry, jeg husket ikke det i farten 😇☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 DPO

Dette går nok ikke veien. Negativ test i dag også. Drømte i natt at jeg fikk positiv test, så kjedelig å våkne. Jeg kommer til å teste en gang til før jeg skal drikke alkohol på nyttår, men har ingen tro på at det går. Det er vondt å ikke lykkes… Samtidig har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal stresse før mai. Da er det et år siden MA og da må vi vurdere henvisning til utredning. Vi kommer nok til å gå privat hvis det blir aktuelt. Prøver å tenke at hver måned er en ny mulighet og at det snart er vår tur, men føles urettferdig at det tar så lang tid. Vi vet at svigerinnen min også prøver nå og jeg kjenner det kan bli vanskelig hvis de lykkes kjapt. Klar over at det ikke er noe jeg har kontroll over og får dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn, men det er vondt når andre lykkes. Satser på at jeg får en positiv test i løpet av 2022 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

11 DPO

Dette går nok ikke veien. Negativ test i dag også. Drømte i natt at jeg fikk positiv test, så kjedelig å våkne. Jeg kommer til å teste en gang til før jeg skal drikke alkohol på nyttår, men har ingen tro på at det går. Det er vondt å ikke lykkes… Samtidig har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal stresse før mai. Da er det et år siden MA og da må vi vurdere henvisning til utredning. Vi kommer nok til å gå privat hvis det blir aktuelt. Prøver å tenke at hver måned er en ny mulighet og at det snart er vår tur, men føles urettferdig at det tar så lang tid. Vi vet at svigerinnen min også prøver nå og jeg kjenner det kan bli vanskelig hvis de lykkes kjapt. Klar over at det ikke er noe jeg har kontroll over og får dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn, men det er vondt når andre lykkes. Satser på at jeg får en positiv test i løpet av 2022 ❤️

Ikke gi opp håpet på 11 dpo!! Jeg hadde så godt som ingen strek på 11 dpo med mindre jeg viiiirkelig la godviljen til - fikk ikke grei strek egentlig før kvelden 14 dpo. Lett å si man ikke skal tenke så mye på det, (VET det er umulig!) men prøv ❤️ 

Vi gikk til utredning privat etter 8 mnd - klarte ikke holde ut et helt år. Alt er sikkert helt fint hos dere, men skulle det ikke gå veien denne gangen kan jeg personlig anbefale å bli utredet - om så bare for å kunne senke skuldrene litt om du/dere føler det tar litt overhånd - det syns jeg det gjorde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit at du ikke ble gravid på denne syklusen, hadde vært så fortjent nå! Synes du har måttet vente lenge nok etter MAen nå altså!😔 også virker det som at det er et stort tull at de sier at man blir raskt gravid etter SA og MA😳 da jeg var på sykehuset og skulle få forsteret ut etter en MA så trøstet flere forskjellige gyn og sykepleiere meg med at man heldigvis blir gravid raskt etter noe sånt😣 men virker jo ikke sånn etter flere her inne på kg så virker det som at mange bruker en stund på å bli gravide etter en MA 😞

det du kan trøste deg med er at du har vært gravid tidligere og at du helt sikkert kommer til å bli det igjen🥰 men skjønner deg såå godt, fordi når man har mistet så er det en slags sorg hver mnd over det man mistet og den sorgen kommer gang på gang for hver syklus som ikke går! Håper det er din tur rett rundt hjørnet❤️ Det var ikke noe annerledes dere gjorde den mnd du ble gravid da som du kunne testet ut igjen?☺️

Og jeg skjønner såå tankene dine rundt om de i rundt som blir gravide. Man er glad på deres vegne men samtidig en slags sorg over hele denne gravid biten og når det kommer så nærme. Jeg hadde en venninne som var 3 uker bak meg når jeg gikk gravid. Var veldig spesielt å miste i MA når vi hadde delt ting om graviditeten og hadde det til felles. Når jeg lå på sykehuset og skulle ta tablettene vaginalt som skulle få ut mitt fremtidige barn så var hun helt samtidig på tidlig ultralyd, jeg hadde nettopp lagt opp i tablettene når jeg åpnet snappen om at alt sto bra til der. Så det var veldig spesielt. Var glad for at alt var bra der, men samtidig meeget bitter over at jeg var i situasjonen jeg var i, føltes VELDIG uretferdig 😞 hadde problemer med å holde kontakten med hun en stund etterpå. Går heldigvis bedre nå da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

I dag på morgenen tok jeg ny test. Den viser faktisk en svak strek. Det er for godt til å være sant, så jeg tror det er en skyggestrek. Jeg skal teste igjen i morgen. Hadde ikke flere tester liggende på hytta..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå ! Det kan jo være starten på noe! Hva hvis😃 hvilken tester tester du med? ☺️ Jeg fikk jo ganske tydelig strek sist syklus, var sikker på at det var baby strek for aldri opplevd så sterke svake streker uten å være gravid. Men kan jo like gjerne være starten på noe også tenker jeg😄 krysser fingrene for deg nå🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mystisk hvis du plutselig skulle få èn skyggestrek hvis alle hittil har vært blenda. 12 dpo er absolutt en sånn dag man kan få den første svake streken! Så nervepirrende at du ikke har flere tester på hytta, blir sååå spennende fremover! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere følger med og legger igjen kommentarer! Det blir spennende å se. Jeg tror kanskje det er skyggestrek. Leser om flere som har fått det på Babyplan. Tenker også den burde vært sterkere nå. Får bare se igjen i morgen. Ryggsmerten er fortsatt tilstede og murringene har gitt seg. Nå er det bare to dager til jeg skal ha mensen. På selveste nyttårsaften. Håper den ikke kommer, men tipper den gjør det. Merker mitt psykiske forsvar er høyt oppe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, håper du får en tydeligere strek snart! Disse skyggestrekene, hva er de egentlig? Spøkelsesstreker? De blir vel sterkere etterhvert, eller har noen opplevd at de bare forsvinner igjen?🙃🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme fra hytta. Tok en ny test som også slo positivt ut, men fra samme parti. Denne streken var litt mer rosa følte jeg, men man må virkelig jobbe for å se strekene. Sammenlignet med den jeg tok før vi dro. Den var helt blenda fra samme parti.. Hmm, ikke lett å bli klok på.

Føler fortsatt at strekene er så svake at jeg ikke gidder å bruke de «dyre» testene. Avventer til morgenurin i så fall. Er pessimistisk og tenker at det sannsynligvis er skygge eller kjemisk, men hadde vært sykt gøy hvis det var baby!! 💫

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 minutter siden):

Nå er vi hjemme fra hytta. Tok en ny test som også slo positivt ut, men fra samme parti. Denne streken var litt mer rosa følte jeg, men man må virkelig jobbe for å se strekene. Sammenlignet med den jeg tok før vi dro. Den var helt blenda fra samme parti.. Hmm, ikke lett å bli klok på.

Føler fortsatt at strekene er så svake at jeg ikke gidder å bruke de «dyre» testene. Avventer til morgenurin i så fall. Er pessimistisk og tenker at det sannsynligvis er skygge eller kjemisk, men hadde vært sykt gøy hvis det var baby!! 💫

12DPO idag? Når forventer du mensen? Krysser fingrene for deg 🤞🏻☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (Akkurat nå):

12DPO idag? Når forventer du mensen? Krysser fingrene for deg 🤞🏻☺️

Ja, stemmer. Jeg forventer mensen 31.12 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (5 timer siden):

Så spennende, håper du får en tydeligere strek snart! Disse skyggestrekene, hva er de egentlig? Spøkelsesstreker? De blir vel sterkere etterhvert, eller har noen opplevd at de bare forsvinner igjen?🙃🧐

Det er vel noen ganger det kan være feil med testene og det dukker opp streker uten at man er gravid. Det er akkurat som en skygge det testen ville slått ut 😔 Når man tar andre tester, er de negative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (6 timer siden):

Åå som jeg krysser fingrene for at det ikke er en skyggestrek! Hadde vært så fantastisk om det satt for deg nå! 🤞

Du er god!! Vi får krysse alt vi har 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Love90 skrev (5 timer siden):

Ååå ! Det kan jo være starten på noe! Hva hvis😃 hvilken tester tester du med? ☺️ Jeg fikk jo ganske tydelig strek sist syklus, var sikker på at det var baby strek for aldri opplevd så sterke svake streker uten å være gravid. Men kan jo like gjerne være starten på noe også tenker jeg😄 krysser fingrene for deg nå🤞🏻🤞🏻

Jeg tester med Babyplan og har lest at en del har opplevd skyggestreker. Fikk du strek på flere tester? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 minutter siden):

Ja, stemmer. Jeg forventer mensen 31.12 😊

Stemmer det ja. Jeg også. Eller, mellom 31-12 og 02.01. Men bruker Crinone så det kan jo utsette mensen🧐🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Veldig mystisk hvis du plutselig skulle få èn skyggestrek hvis alle hittil har vært blenda. 12 dpo er absolutt en sånn dag man kan få den første svake streken! Så nervepirrende at du ikke har flere tester på hytta, blir sååå spennende fremover! 🤞

Jeg syntes også det er rart!! Hvertfall nå som jeg har fått to svake positive… men kanskje jeg har vært uheldig med testene. Koselig at du følger med!! ❤️Håper du har rett - og at 12 dpo er en dag man kan få svak strek som øker 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen skyggestreker på babyplan sine, og den første streken min var så svak at det omtrent bare var jeg som så den og ikke gikk an å få bilder av engang! Jeg har skikkelig troa, er ordentlig spent på ny test 😄🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...