Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Yrno skrev (21 timer siden):

Huff, sender masse varme tanker og babystøv din veg 🥰 Det hadde vært så utrolig fortjent om det satt for dere snart! 

For min del satt det jo nå plutselig midt i at en i nærfamilien hadde en alvorlig ulykke og jeg nok aldri har vært så stressa og sliten før. Sa til og med til mannen at det ikke gjorde noe om det ikke gikk den gangen fordi det var så mye, og da satt den. Poenget mitt er vel bare at, som Amatariel sier, det skal ekstreme mengder stress til. 

Skjønner så inderlig godt at prøvingen tar på, synes du er knalltøff som holder motet oppe og kjører på videre! Pass på deg selv, pakk bort den dårlige samvittigheten, og fortsett å teste så får du plutselig positiv EL-test, og vipps sitter det 🥰

Takk ❤️ Må vel bare prøve å passe på meg selv som du sier. Satser på at stress ikke har den største innvirkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (21 timer siden):

Så kjedelig 😞 er ikke noe godt å vente på eggløsningen nei, føler man ikke får en sjanse en gang, ikke følt på å ha sen eggløsning selv, men kjente litt på å ikke få en sjanse sist syklus da jeg spottet hele syklusen, og å ha den følelsen er virkelig ikke god😞 håper eggløsningen kommer snart! At du får slappet mer av nå mot jul og at den dukker opp før julaften! 
er som Amatariel sier over her at man blir gravid med masse stress også, mulig det kan påvirke eggløsningen men tror ikke det påvirker muligheteten for en graviditet. Var mye som foregikk den mnd jeg ble gravid, selv om det var sommerferie, jeg var i dårlig form, dårlig periode med kroniske sykdommen jeg har, og vi var så mye på farten at jeg tilslutt fikk feber fordi jeg var så sliten og det var 7 dpo, den dagen jeg tror egget festet seg også😅 så fult mulig å bli gravid med mye stress, skjer ofte når vi minst venter det! Krysser fingrene for eggløsningen i sikte snart og positiv test hos deg denne syklusen🤞🏻❤️

Satser på at stress ikke har så mye å si som jeg tror og håper eggløsning kommer snart 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (15 timer siden):

Så trist å høre at du har en negativ dag! Eggløsning kan fortsatt komme selv om den ikke har vist seg enda. Håper du klarer å koble litt av og stresse nå, ikke bare med tanke med på prøvingen, men for din egen del 🥰 Håper og tror at eggløsningen din kommer nå snart, og at den bare tuller seg litt akkurat nå 😊 Lykke til videre 😍🌟

Takk! Håper det samme 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19 

Fortsatt ingen tegn til eggløsning. Negativ test og lav temperatur (36.40). Har begynt å bli redd for om jeg har fått en ny cyste og at det er årsaken til at den ikke kommer. Har symptomer som minner om når jeg hadde det sist, for eksempel udiffuse magesmerter. Håper jeg tar feil! Det tar ofte lang tid før de sprekker og da mister vi flere måneder. Satser på at kroppen bare er sen denne gangen og at eggløsning dukker opp de neste dagene. Vi legger inn aksjer likevel! Denne prosessen tar virkelig mye plass i tankene. I dag skal jeg prøve å ha fokus på dagens gjøremål, så håper jeg humøret blir bedre 😊 Velger å tenke at det snart er min tur og at jeg må bare være tålmodig. 
 

Er veldig usikker på om jeg skal fortsette å teste og tempe eller gi meg. Merker humøret mitt blir veldig påvirket av at det ikke skjer endringer.

Endret av Prøver2021
Tilføye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har pleid å få EL hver syklus så vil jeg ikke tro at du vil oppleve manglende EL sånn plutselig, men mer at den blir sen. Så har all tro på at den kommer! Mange har jo EL oppi CD20-tallene. Så jeg ville ikke gitt opp :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD20
I det jeg så og si hadde gitt opp denne prøveperioden, ser det ut til at eggløsningen melder sin ankomst likevel. Denne testen ser relativt positiv ut, så jeg velger å tenke at den er på vei. De andre dagene har teststreken vært svak. Eggløsningsslimet er også på plass!! 🙌🏻
 

Det er ikke uvanlig for meg å ha syklus på 34 dager, men jeg har alltid tenkt at mensen har vært forsinket de gangene jeg har hatt det. Det er ikke alle månedene jeg har testet etter eggløsning, så det kan være den har kommet rundt CD20 de gangene også. 
 

Krysser fingrene for temperaturstigning de neste dagene. I dag er det bare å hoppe til køys! 🙈

FC164D47-7368-466E-AA76-CFB0AE7146A9.jpeg

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (23 minutter siden):

CD20
I det jeg så og si hadde gitt opp denne prøveperioden, ser det ut til at eggløsningen melder sin ankomst likevel. Denne testen ser relativt positiv ut, så jeg velger å tenke at den er på vei. De andre dagene har teststreken vært svak. Eggløsningsslimet er også på plass!! 🙌🏻
 

Det er ikke uvanlig for meg å ha syklus på 34 dager, men jeg har alltid tenkt at mensen har vært forsinket de gangene jeg har hatt det. Det er ikke alle månedene jeg har testet etter eggløsning, så det kan være den har kommet rundt CD20 de gangene også. 
 

Krysser fingrene for temperaturstigning de neste dagene. I dag er det bare å hoppe til køys! 🙈

FC164D47-7368-466E-AA76-CFB0AE7146A9.jpeg

Hurra for positiv test 🥳 Så bra at du ikke ga opp og sluttet å teste! Hvis du har syklus på 34 dager passer det jo fint med el nå, kanskje det er dette som er normalt for deg? Lykke til denne prøveperioden 🥰🌟🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Veldig bra å ikke gi opp 😊 man blir belønnet til slutt! 

Takket være deg så tenkte jeg å fortsette frem til CD30. Fint når andre kan holde håpet oppe 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (1 time siden):

Hurra for positiv test 🥳 Så bra at du ikke ga opp og sluttet å teste! Hvis du har syklus på 34 dager passer det jo fint med el nå, kanskje det er dette som er normalt for deg? Lykke til denne prøveperioden 🥰🌟🤞

Veldig glad for det! Ja, kanskje. Syntes egentlig det er litt sent. Redd det kan påvirke kvaliteten på egget, men tar det jeg får 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (6 minutter siden):

Veldig glad for det! Ja, kanskje. Syntes egentlig det er litt sent. Redd det kan påvirke kvaliteten på egget, men tar det jeg får 👏🏻

Jeg har to barn som er unnfanget rundt CD28 og kan bekrefte at de er veldig fine de 😊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for EL :yvonne: Så bra at du ikke ga opp testingen! Krysser fingre og tær for fin temp-stigning og at gullegget sitter denne gangen! Det hadde vært skikkelig fortjent! Du er altså så god til å heie, legge igjen spor og muntre opp andre her inne at du skulle hatt en egen medalje. Håper skikkelig at det sitter denne syklusen, det hadde vært veldig gøy 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn her for å sjekke om hvordan det gikk med eggløsningen, og jammen kom den altså😍 ble så glad på dine vegne! For det betyr jo at du får en sjanse nå før nyttår! Med fullmåne ikveld, er det ikke?😄 vet ikke om det stemmer men tror kanskje det kan ha en god påvirkning😄 alt blir bedre med fullmåne endten om det er baking eller å lage barn tenker jeg😂 krysser fingrene for deg fremover nå🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode!! Takk for at dere tenker på og oppmuntrer meg. Det er godt å ha støtte i denne prosessen 🥰 Det har gått så lang tid nå, så merker jeg gir opp før dpo-dagene har begynt. Satser på jeg blir positivt overrasket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD21 

Fortsatt positiv eggløsningstest. I dag er den kanskje hakket sterkere. Håper snart den skjer, slik at jeg kan starte DPO dagene. Tempen gikk opp til 36.56 i dag. Håper den stiger ytterligere i morgen tidlig. 

I dag har ei av venninnene mine vært på ultralyd. Alt så bra ut. Jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, men ble samtidig lei meg. Føles urettferdig at jeg ikke fikk opplevd det samme… Prøver å minne meg på at det er slik livet er og at det snart er vår tur 😊 

4D7EE913-478B-435C-A0E7-EE11582EB835.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/3 DPO

I dag har jeg hatt høy temperatur tre dager på rad og FF hevder at jeg hadde eggløsning på torsdag. Litt i tvil siden jeg hadde positiv eggløsningstest på fredagen også. Det er nesten så jeg håper at jeg hadde det på fredag. Vi fikk lagt inn aksjer tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, dvs. ikke dagen før eggløsning hvis FF har riktig. Håper vi har truffet og at vi får oppleve et julemirakel i år 🤞🏻❤️💫
 

Jeg har egentlig mistet troen på det allerede. Da jeg opplevde MA, var jeg optimistisk de første månedene fordi jeg visste jeg kunne bli gravid. Det at vi to klarte å befrukte sammen gav meg et stort håp om at vi skulle bli foreldre og det raskt. Jeg kunne søke opp termindatoer og se for meg hvordan det ble, for eksempel når vi skulle fortelle det til foreldrene våre. Optimismen har gått gradvis nedover. Når man går måned etter måned uten positiv test gir man litt opp.
 

Nå er aksjer lagt inn for denne måneden og ansvaret ligger ikke lengre hos meg. Den neste uken skal jeg ha fokus på å slappe av og kose meg med familie og venner. I år skal jeg ha lang ferie, så jobber bare to dager til. Blir godt!! Når det er sagt, lurer jeg på om dere andre drikker alkohol i dpo-dagene? Gjør dere noen andre tiltak? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som dere var truffet godt med aksjene uansett om EL var på torsdag eller fredag 😊 

Jeg levde som gravid i DPO-land en syklus, men for meg ble fallhøyden enda større da. Det ble litt som at jeg klarte å tro at jeg var gravid selv ila DPO-dagene, så når mensen kom ble skuffelsen enda større. Det tar dessuten en stund før man deler blod med fosteret, så for å bevare min egen psyke fant jeg ut at det ikke funket for meg. Mannen ville gjerne jeg skulle holde meg unna alkohol da, så det ble et slags kompromiss med kanskje typ et glass (hvis anledningen var rett) første uka i dpo-land, og ingenting mot slutten. For meg hjalp det også at han meldte seg frivillig til å kjøre samme diett som meg i dpo-land, da følte jeg at jeg ikke stod like alene i det. 

Da jeg først stod med den positive testen i hånda var jeg veldig glad for at jeg ikke hadde drukket noe særlig da, da slapp jeg liksom å bekymre meg for det også oppi det hele. 

Du må bare kjenne på hva som er rett for deg 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere har fått lagt inn bra med aksjer. Jeg krysser alt for at det klaffer for dere denne gangen🤞 Det er virkelig tøft å få mensen eller negativ test måned etter måned og er selv veldig sliten. Men vi får prøve å backe hverandre så godt vi kan💞

Når det gjelder alkoholinntak, tenker jeg å leve som normalt frem til jeg får positiv test i hånda. Vi drikker svært sjeldent, så det tenker jeg går helt fint. Som nevnt over av yrno tar det en god stund før man deler blod med fosteret, så da er det ikke noe farlig om vi i dpoland har tatt et par glass med alkohol. Jeg levde som normalt med vårt nåværende barn også. Men du må selvfølgelig kjenne på selv hva du føler er rett😊 

Hørtes veldig deilig ut med lang juleferie og håper du kan senke skuldrene og nyte den

Endret av Frøken_lurepave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...