Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

10DPO

Har lagt merke til at tankene om graviditet og mensen har økt de siste dagene. Det er vel naturlig siden det nærmer seg dagen jeg skal få mensen. Har enda ikke kjent på trang etter å teste, men blir ikke overrasket hvis den kommer veldig snart. Kjenner faktisk heller på frykt for å teste fordi jeg er redd for at jeg ikke har blitt gravid denne måneden heller. Tror ikke jeg er det. Har lagt merke til litt spenninger i brystene, men tror det er på grunn av at progesteronen herjer i kroppen. Ellers ingenting.
 

Bare fire dager igjen til jeg får svaret. Forrige gang kom mensen tidligere enn forventet, så blir spennende å se de neste dagene. Blir nok ikke baby på oss i 2022. Håper det er vår tur i 2023. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Falt for fristelsen til å ta en test nå. Den var negativ, så tror nok ikke det er håp for denne syklusen. Håper jeg tar feil og at jeg får positiv test på onsdag når jeg skal teste igjen. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at den var negativ 😔 men enda tidlig da! 🥰 Krysser fingrene 🤞 om det så ikke blir en desember-baby har jeg trua på en tidlig 2023-baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med neg test! Er jo heldigvis noen dager igjen hvor det er lov å håpe på en liten julegave ❤️

…og om det ikke blir desemberbaby, stiller heldigvis 2023 med blanke ark og nye termindatoer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negativ test kjære deg😔 

håper det enda var for tidlig og at du kanskje sitter med en positiv en idag?❤️ Hvis ikke så har jeg uansett troa på at det klaffer for dere snart! ❤️ Men skjønner veldig godt hvor frustrerende det er at det ikke går og spesielt etter man har mistet😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Fortsatt negativ test i dag, så nå venter jeg bare på mensen. Har hatt masse utflod de siste dagene. Mistenker at tempingen av en eller annen grunn gir meg en mild form for sopp. Det er i så fall ikke det beste utgangspunktet for at et befruktet egg skal feste seg. 

Akkurat nå er jeg i ferd med å gi opp prosjekt «Baby». Det føles helt umulig. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at jeg blir gravid, går svangerskapet ut og at det resulterer i en baby. På den ene siden er det befriende å tenke mindre på prøving og slappe mer av, men på den andre siden innser jeg at det er fordi jeg har gitt opp. Nå vil jeg egentlig bare kutte ut testing og temping fremover. Samtidig så makter jeg ikke å miste kontrollen siden jeg vil optimalisere sjansene. Jeg preges av sterk ambivalens for tiden og merker at jeg nesten er litt trist fordi jeg har mistet håpet. Håper virkelig at jeg tar feil og at vi er så heldig at vi blir foreldre i 2023 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit å lese at testen var negativ 😔skjønner deg så altfor godt og det er lov til å være nedfor og lei seg når mensen kommer 😢 men jeg tror og håper at dere har hatt veldig uflaks og at alle gode ting er 3! ❤️ Det må være deres tur snart, det fortjener dere virkelig! 💕 Det med at man føler man har gitt opp og kutte ut testing osv kjenner jeg meg sååå igjen i! Man sier til seg selv at man skal drite i å tenke på hele prøvingen, men så ligger det hele tiden der og pirker deg i bakhodet. Som en irriterende kløe som bestandig er der! 

Nå går det jo mot varmere tider og snart påskeferie, håper du får koblet av skikkelig, kost deg med påskeegg og en aperol i sola!! ☀️🍹

Kanskje det kan være en idé å kutte ut tempingen hvis det gir lettere sopp?

God påske til deg! 🐣💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (22 minutter siden):

Så leit å lese at testen var negativ 😔skjønner deg så altfor godt og det er lov til å være nedfor og lei seg når mensen kommer 😢 men jeg tror og håper at dere har hatt veldig uflaks og at alle gode ting er 3! ❤️ Det må være deres tur snart, det fortjener dere virkelig! 💕 Det med at man føler man har gitt opp og kutte ut testing osv kjenner jeg meg sååå igjen i! Man sier til seg selv at man skal drite i å tenke på hele prøvingen, men så ligger det hele tiden der og pirker deg i bakhodet. Som en irriterende kløe som bestandig er der! 

Nå går det jo mot varmere tider og snart påskeferie, håper du får koblet av skikkelig, kost deg med påskeegg og en aperol i sola!! ☀️🍹

Kanskje det kan være en idé å kutte ut tempingen hvis det gir lettere sopp?

God påske til deg! 🐣💛

Tusen takk for gode ord 🥰🥰 Det er veldig godt at det går mot varmere tider og ikke minst påskeferie. Da skal jeg prøve å kose meg!! 🥰 Ja, tror faktisk jeg skal teste ut en måned uten testing og temping. Bare for å se om jeg klarer å legge det litt mer vekk. 
 

Krysser fingrene for deg i disse dager 🥰 God påske!! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom mensen og denne syklusen endte på 34 dager. Tror kanskje jeg har eller har hatt en cyste fordi jeg har hatt sterke smerter de siste dagene. Håper den forsvant samtidig som jeg fikk mensen 😳 
 

Har tenkt litt på om jeg skal ta en måned uten testing og forum. Føler meg nesten litt avhengig av det. Kan ta meg selv i å sjekke her flere ganger daglig. Det er så mange fine kommentarer, men samtidig så er det stort fokus på prøving og graviditet. Det er godt å ikke føle seg alene, samtidig merker man at det tar på. Når det nærmer seg eggløsning, tenker jeg at vi MÅ ha sex hver dag, i stedet for vi har det naturlig. Det gjør at jeg stresser unødvendig mye. 
 

Jeg pleier å få eggløsningsslim, vet ca. tidsrom eggløsningen pleier å komme og merker økt sexlyst, så tror ikke jeg «misser» den. Merker jeg stresser mye generelt med å gjøre alt riktig og at det er slitsomt etter så lang tid. Tror kanskje jeg må bare leve normalt og heller justere meg hvis jeg blir gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt det er lurt med en pause og time out. 
Vet at dette ikke gjelder alle. Men for noen vet jeg stress har påvirket prosessen. Jeg var en av de selv. Og slik en verden vi lever i nå med masse informasjon tilgjengelig og man kan lese seg ihjel og teste seg ihjel så blir dette en altoppslukende prosess.

Håper ingen av de som sliter blir sure nå, for jeg vet at dette absolutt ikke gjelder alle. Men min historie er at vi brukte nesten 2 år på førstemann. Hadde fått henvising til utredning for ufrivillig barnløshet. Og da den ble sent kjente jeg et sukk i hele kroppen og følte at dette kom jeg uansett aldri til å få til. Og hvem ble gravid rett etterpå? :fnise:  Jeg har ihvertfall en kropp som funker dårlig når jeg stresser. Fordøyelse og syklus blir ofte påvirket.

Med barn nr 2 begynte vi å prøve før jeg egentlig var veldig gira. Regnet ikke med det gikk så lett. Ble gravid på første forsøk :ler:  Denne i magen ble til etter 3 mnd. De to første var jeg veldig opphengt i det. Men så tenkte jeg nei… bort med alt av kalendere, ingen testing. Ha sex når du kjenner sexlysten. Og vipps da satt den 🤷🏼‍♀️
 

Så jeg har opplevd begge sider av prøving for å si det sånn. Er jo ikke sikkert du blir fortere gravid om du prøver senke fokuset. Men jeg tipper du får det bedre med deg selv i prosessen :klemmer:  Man kan leve fint i prøveprosessen om man klarer å få hodet inn på andre tanker.

Har ofte fundert på om de styret og stresset så med dette da de lagde barn på 70-80-90 tallet :klo:  Har igrunnen aldri spurt mamma direkte om akkurat det :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

I dag kom mensen og denne syklusen endte på 34 dager. Tror kanskje jeg har eller har hatt en cyste fordi jeg har hatt sterke smerter de siste dagene. Håper den forsvant samtidig som jeg fikk mensen 😳 
 

Har tenkt litt på om jeg skal ta en måned uten testing og forum. Føler meg nesten litt avhengig av det. Kan ta meg selv i å sjekke her flere ganger daglig. Det er så mange fine kommentarer, men samtidig så er det stort fokus på prøving og graviditet. Det er godt å ikke føle seg alene, samtidig merker man at det tar på. Når det nærmer seg eggløsning, tenker jeg at vi MÅ ha sex hver dag, i stedet for vi har det naturlig. Det gjør at jeg stresser unødvendig mye. 
 

Jeg pleier å få eggløsningsslim, vet ca. tidsrom eggløsningen pleier å komme og merker økt sexlyst, så tror ikke jeg «misser» den. Merker jeg stresser mye generelt med å gjøre alt riktig og at det er slitsomt etter så lang tid. Tror kanskje jeg må bare leve normalt og heller justere meg hvis jeg blir gravid. 

Skjønner veldig godt at du føler for en pause. Dere vil jo sikkert treffe på eggløsning uansett som du sier, når du vet cirka når den kommer og når dere har sex ofte nok. Støtter deg i at du kanskje kunne trenge en pause fra temping og testing, jeg vet også hvor altoppslukende dette kan føles.. jeg kjenner også ofte på det, selv om jeg er på en litt annen vei og ikke temper/tester og prøver «vanlig»🙃Det er krevende å prøve å bli mamma samtidig som man prøver å leve normalt. 
Sender deg en klem🤗💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (2 timer siden):

Jeg tror absolutt det er lurt med en pause og time out. 
Vet at dette ikke gjelder alle. Men for noen vet jeg stress har påvirket prosessen. Jeg var en av de selv. Og slik en verden vi lever i nå med masse informasjon tilgjengelig og man kan lese seg ihjel og teste seg ihjel så blir dette en altoppslukende prosess.

Håper ingen av de som sliter blir sure nå, for jeg vet at dette absolutt ikke gjelder alle. Men min historie er at vi brukte nesten 2 år på førstemann. Hadde fått henvising til utredning for ufrivillig barnløshet. Og da den ble sent kjente jeg et sukk i hele kroppen og følte at dette kom jeg uansett aldri til å få til. Og hvem ble gravid rett etterpå? :fnise:  Jeg har ihvertfall en kropp som funker dårlig når jeg stresser. Fordøyelse og syklus blir ofte påvirket.

Med barn nr 2 begynte vi å prøve før jeg egentlig var veldig gira. Regnet ikke med det gikk så lett. Ble gravid på første forsøk :ler:  Denne i magen ble til etter 3 mnd. De to første var jeg veldig opphengt i det. Men så tenkte jeg nei… bort med alt av kalendere, ingen testing. Ha sex når du kjenner sexlysten. Og vipps da satt den 🤷🏼‍♀️
 

Så jeg har opplevd begge sider av prøving for å si det sånn. Er jo ikke sikkert du blir fortere gravid om du prøver senke fokuset. Men jeg tipper du får det bedre med deg selv i prosessen :klemmer:  Man kan leve fint i prøveprosessen om man klarer å få hodet inn på andre tanker.

Har ofte fundert på om de styret og stresset så med dette da de lagde barn på 70-80-90 tallet :klo:  Har igrunnen aldri spurt mamma direkte om akkurat det :fnise:

Takk for at du deler dine erfaringer 🥰 Har hørt om flere som blir gravide når de gir opp, enten fordi de er viderehenvist eller fordi de for eksempel får hund. Det gjør meg tryggere på at det er verdt å forsøke hvertfall. Jeg vet at stress setter seg veldig i kroppen min. Jeg har en jobb hvor jeg treffer mennesker i en sårbar situasjon hver dag og merker at det går hardere utover kroppen enn psyken. Anspenthet, vondt i rygg og nakke, og skjæring av tenner er bare noe av det jeg har merket. Tipper denne prosessen også påvirker negativt, så da kan jeg hvertfall «pause» det litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 time siden):

Skjønner veldig godt at du føler for en pause. Dere vil jo sikkert treffe på eggløsning uansett som du sier, når du vet cirka når den kommer og når dere har sex ofte nok. Støtter deg i at du kanskje kunne trenge en pause fra temping og testing, jeg vet også hvor altoppslukende dette kan føles.. jeg kjenner også ofte på det, selv om jeg er på en litt annen vei og ikke temper/tester og prøver «vanlig»🙃Det er krevende å prøve å bli mamma samtidig som man prøver å leve normalt. 
Sender deg en klem🤗💕

Takk for støtten 🥰🥰 Ja, det kan føles skikkelig altoppslukende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, så leit å høre at tr dukket opp igjen! At syklusen er relativt stabil er da hvertfall noe!

Skjønner at du får lyst til å bare sette hele prøvingen på båten. Spørsmålet er om du greier det? Ta en pause fra temping og testing kan nok uansett være en god ide. Heldigvis er sommeren rett rundt hjørnet, dere hadde vel planlagt en fin ferietur? Det kan jo være en veldig fin distraksjon fra prøvingen :jepp:

Det høres klisje ut, men å ikke ha muligheten til å tenke så mye på det kan faktisk hjelpe! Legen sa til meg i pp8 at jeg måtte prøve å slappe av og ikke tenke så mye på prøvingen. I pp9 kom desember med alt desember har med seg av juleforberedelser, julefester, familiesamlinger og det som er. Selv om jeg ikke klarte legge tanken på prøvingen bort, ble den definitivt ikke like altoppslukende som månedene før. Da ble det spire etter alle månedene med bekymringer 😊

Velger å tro at dere har hatt maks uflaks og at deres tur er rett rundt hjørnet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at mensen kom 😣 skjønner deg veldig godt med at man blir litt avhengig av forum og prøvingen, lesingen osv blir altoppslukende til tider, det er fryktelig slitsomt for kroppen og hodet! Håper du klarer å finne mer roen og kanskje er pause fra alt testing og forum det riktige også❤️ Selv om det er kjempe vanskelig! Håper du koser deg i påsken og får tankene på andre ting også! Selv om barneønske er det største ønske (snakker av egen erfaring) så må man ikke glemme å nyte livet man har heller🥰 jeg er sikker på at du kommer til å bli mamma snart og at det er din tur! Kroppen har jo bevist at den kan bli gravid, så det kommer til å skje! Man blir bare utålmodig og når man har mistet så blir det veldig altoppslukende og få det til på nytt og få sitt etterlengtet barn🥰 jeg har troa på at det er din tur snart❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei du, så trist å høre hva du føler, samtidig som jeg kjenner meg så godt igjen i det.  ❤️
Vi tok en pause sist syklus pga reise og påskeferie (siden vi ikke får gjort det selv, hehe), og det var faktisk helt utrolig deilig. Du vet jo sikkert sånn ca når du har eggløsning etter så mye tracking- ha sex ca rundt da HVIS dere føler for det. Kan forsåvidt også anbefale å reise vekk i den perioden om dere har mulighet, glemte HELT at det var eggløsningstid fordi vi var på tur. 
Tenker på dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker stadig på deg❤️ Håper det har gjort litt godt å ta pause fra forumer og evt eggløsningstesting osv. håper det går bra med deg og at en ny graviditet er rett rundt hjørnet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (2 timer siden):

Tenker stadig på deg❤️ Håper det har gjort litt godt å ta pause fra forumer og evt eggløsningstesting osv. håper det går bra med deg og at en ny graviditet er rett rundt hjørnet ❤️ 

Tusen takk. Det har vært veldig fint å ta en pause. Har dager hvor jeg glemmer prøvingen og nyter livet vi lever nå, og det er lenge siden sist. Når det er sagt, har jeg nok gitt litt opp. Klarer ikke se for meg at vi skal lykkes… Utredningen for habituell abort konkluderte med at alt var fint, så nå er det bare å fortsette prøvingen. Hvis ikke det skjer noe i løpet av sommeren, skal vi vurdere medisiner og eventuelt IVF. Håper vi slipper det! 
 

Håper alt går bra med deg ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 28.4.2022 den 11.31):

Hei du, så trist å høre hva du føler, samtidig som jeg kjenner meg så godt igjen i det.  ❤️
Vi tok en pause sist syklus pga reise og påskeferie (siden vi ikke får gjort det selv, hehe), og det var faktisk helt utrolig deilig. Du vet jo sikkert sånn ca når du har eggløsning etter så mye tracking- ha sex ca rundt da HVIS dere føler for det. Kan forsåvidt også anbefale å reise vekk i den perioden om dere har mulighet, glemte HELT at det var eggløsningstid fordi vi var på tur. 
Tenker på dere ❤️

Takk ❤️ Har samme erfaring som deg. Mye mer i nuet når jeg dropper testingen og sånt. Håper alt står bra til med dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 4.5.2022 den 16.48):

Tusen takk. Det har vært veldig fint å ta en pause. Har dager hvor jeg glemmer prøvingen og nyter livet vi lever nå, og det er lenge siden sist. Når det er sagt, har jeg nok gitt litt opp. Klarer ikke se for meg at vi skal lykkes… Utredningen for habituell abort konkluderte med at alt var fint, så nå er det bare å fortsette prøvingen. Hvis ikke det skjer noe i løpet av sommeren, skal vi vurdere medisiner og eventuelt IVF. Håper vi slipper det! 
 

Håper alt går bra med deg ❤️❤️

Godt å høre at du har fått slappet godt av og «glemt» litt og levd det vanlige livet❤️

Jeg tror dere blir gravide før en evt IVF behandling, er tungt å begynne å tenke i de banene og jeg skjønner det også, fordi det er frustrerende når ting tar tid.. men dere har klart å bli gravide så jeg har troen på at det skjer snart igjen og at den da holder❤️ Er tøft og tungt når man står i en sånn prøveperiode og har mistet også, men når du endelig er blitt gravid igjen og du har kommet over uke 12 så glemmer man fort og tenker fort at man bekymret seg mye unødvendig for de fleste gjør jo det. Krysser fingrer og tær for at det er din tur snart nå❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...