Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Skjønner veldig godt at du er lei deg innimellom, er veldig tøft å miste også gå uviten om hvorfor det skjedde til man blir gravid igjen, og man vet alle de vanskelige ukene man har foran seg som gravid også❤️ 

Bra at de svarene du foreløpig har fått er gode svar. Så håper jeg resten viser gode resultater også❤️ 

Vet du sikkert blir lei av å høre det, men jeg tror du har hatt skikkelig uflax! Har en venninne som har mistet 2 ganger, den første gangen stoppet utviklingen i uke 7, men oppdaget ikke før på ultralyd i uke 12, og den andre gangen så var det en tom fostersekk på ultralyd i uke 7. Det er to forskjellige måter hun mistet på, du også mistet vel på to forskjellige måter? Jeg tenker da at det er bare ren uflax! Venninna mi er gravid gang nr 3 nå og er snart i mål! Synes hennes historie om å miste minner veldig om dine, om jeg husker rett. Jeg håper og tror at en graviditet for deg er like rundt hjørnet og at den sitter denne gangen❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (53 minutter siden):

Skjønner veldig godt at du er lei deg innimellom, er veldig tøft å miste også gå uviten om hvorfor det skjedde til man blir gravid igjen, og man vet alle de vanskelige ukene man har foran seg som gravid også❤️ 

Bra at de svarene du foreløpig har fått er gode svar. Så håper jeg resten viser gode resultater også❤️ 

Vet du sikkert blir lei av å høre det, men jeg tror du har hatt skikkelig uflax! Har en venninne som har mistet 2 ganger, den første gangen stoppet utviklingen i uke 7, men oppdaget ikke før på ultralyd i uke 12, og den andre gangen så var det en tom fostersekk på ultralyd i uke 7. Det er to forskjellige måter hun mistet på, du også mistet vel på to forskjellige måter? Jeg tenker da at det er bare ren uflax! Venninna mi er gravid gang nr 3 nå og er snart i mål! Synes hennes historie om å miste minner veldig om dine, om jeg husker rett. Jeg håper og tror at en graviditet for deg er like rundt hjørnet og at den sitter denne gangen❤️ 

Takk for at du deler. Det betyr mye å høre om andre som har opplevd det samme og som er kommet langt i svangerskapet. Håper det er meg snart 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 17.3.2022 den 17.45):

Veldig fint å lese at prøvene er normale, det er jo et skritt i riktig retning! Det kan jo godt være at blodfortynnende og progesteronstøtte er det lille som skal til for at spiren skal klamre seg fast!

Husk at de aller, aller fleste får babyen sin til slutt :hjerte:

Håper det 🥰 Koselig du følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 17.3.2022 den 18.27):

Jeg kjenner meg veldig igjen i de følelsene!! Her er det gått 5 måneder etter SA nå uten at det har gått igjen på nytt. Men det går for de fleste til slutt heldigvis ❤️ du har jo vært gravid 2 ganger tidligere så er ingen tvil om at dere får det til hvertfall 🥰 og med progesteronstøtte og blodfortynnende så øker det jo sjansen for at det går bra 🙏 leste en studie som skrev at progesteronstøtte kan forhindre 8500 aborter hvert år. Tenk det!! Håper hvertfall at det er det som skal til🥰 håper du får positiv EL-test snart 🤞

Håper vi snart får det til begge to 🥰 Takk for at du deler. Det er jo faktisk ganske mange!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17 

Ingen tegn til eggløsning enda. Måtte ta kur for soppinfeksjon i helgen. Vet ikke om det kan ha sammenheng? Må vel bare vente tålmodig. Varierer mellom å være desperat etter å bli gravid og gi opp hele greia. Er så lei 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en berg og dalbane! Forhåpentligvis vil du føle akkurat det litt lettere når du er i dpo land igjen. Heia EL! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (4 timer siden):

CD17 

Ingen tegn til eggløsning enda. Måtte ta kur for soppinfeksjon i helgen. Vet ikke om det kan ha sammenheng? Må vel bare vente tålmodig. Varierer mellom å være desperat etter å bli gravid og gi opp hele greia. Er så lei 😅

Håper EL er like rundt hjørnet 🙌❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD21 

De siste dagene har jeg hatt eggløsningsslim. I dag tok det seg opp til et nytt nivå, så jeg tror eggløsning nærmer seg. Både testen i dag og i går tyder også på det. Temperaturen er fremdeles lav, men regner med at den vil stige i morgen tidlig. Da er jeg i så fall 1DPO. Irriterende at syklusene er så lange (klar over at mange sliter med lengre sykluser, men det er virkelig en tålmodighetsprøve 😳), men er veldig takknemlig for at kroppen ser ut til å være i gang igjen etter SA. Vi har lagt inn aksjer i går og skal gjøre det i dag. Ellers har vi gjort det annenhver dag siste tiden. Satser på at det er nok aksjer til at det resulterer i verdens beste julegave. Når det er sagt, har jeg ikke troa på det 🙈🙄

B359ED1A-7854-43C5-BFED-92B0982229F1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (44 minutter siden):

CD21 

De siste dagene har jeg hatt eggløsningsslim. I dag tok det seg opp til et nytt nivå, så jeg tror eggløsning nærmer seg. Både testen i dag og i går tyder også på det. Temperaturen er fremdeles lav, men regner med at den vil stige i morgen tidlig. Da er jeg i så fall 1DPO. Irriterende at syklusene er så lange (klar over at mange sliter med lengre sykluser, men det er virkelig en tålmodighetsprøve 😳), men er veldig takknemlig for at kroppen ser ut til å være i gang igjen etter SA. Vi har lagt inn aksjer i går og skal gjøre det i dag. Ellers har vi gjort det annenhver dag siste tiden. Satser på at det er nok aksjer til at det resulterer i verdens beste julegave. Når det er sagt, har jeg ikke troa på det 🙈🙄

B359ED1A-7854-43C5-BFED-92B0982229F1.jpeg

Skjønner at du er lei og har liten tro på å lykkes❤️ Heldigvis (på en måte) lever kroppen sitt eget liv og graviditet oppstår jo om man har tro på det eller ikke❤️☺️
sender deg en digital klem og håper dere lykkes denne syklusen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

CD21 

De siste dagene har jeg hatt eggløsningsslim. I dag tok det seg opp til et nytt nivå, så jeg tror eggløsning nærmer seg. Både testen i dag og i går tyder også på det. Temperaturen er fremdeles lav, men regner med at den vil stige i morgen tidlig. Da er jeg i så fall 1DPO. Irriterende at syklusene er så lange (klar over at mange sliter med lengre sykluser, men det er virkelig en tålmodighetsprøve 😳), men er veldig takknemlig for at kroppen ser ut til å være i gang igjen etter SA. Vi har lagt inn aksjer i går og skal gjøre det i dag. Ellers har vi gjort det annenhver dag siste tiden. Satser på at det er nok aksjer til at det resulterer i verdens beste julegave. Når det er sagt, har jeg ikke troa på det 🙈🙄

B359ED1A-7854-43C5-BFED-92B0982229F1.jpeg

Kjenner så igjen følelsen på å «gi opp» håpet etter man har lagt inn aksjer fordi man er lei nedturer😔 man går fra håp, forventninger og spenthet til sjansen for at det skjer holdning. Håper og tror det er din tur nå og at den sitter ❤️ Jeg heier på gullegget og super sædcelle😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Gynekologen ringte. Alle blodprøvene mine er normale, inkludert gentest. Dessverre har de tatt feil prøve på mannen og han må derfor ta den til uken. Det tar 2-3 uker før vi får svar. Veldig lettet over at prøvene mine er fine, men klarer ikke helt slappe av før han får svar på sin også. Til nå har jeg bekymret meg for at det er noe galt med meg. Nå begynner jeg å bekymre meg for mannen. Gynekologen mente det ikke var nødvendig å ta sædprøve ol. fordi vi har blitt gravide to ganger på et år. Må bare stole på ekspertisen! 🙄 Ler av meg selv - det er ALLTID noe å bekymre seg for. 
 

Når det er sagt, hadde jeg negativ eggløsningstest i ettermiddag. Vi har lagt inn aksjer i dag også. Satser på at temperaturen stiger i morgen tidlig!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alle testene var fine! 🥳 Dere har sikkert bare hatt veeldig uflaks da! Dere har jo blitt gravide to ganger så høres jo ut som mannens kvalitet er fin 😊

Hurra for EL og måtte dagene gå fort i DPO-land 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alle prøvene dine var normale❤️ 
Det må jo bare være maks uflax dere har hatt, selv om den også er kjip å svelge så er det bedre enn at noe er galt. Jeg tror og håper at du blir gravid snart og at den da sitter❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 25.3.2022 den 18.52):

En liten oppdatering:

Gynekologen ringte. Alle blodprøvene mine er normale, inkludert gentest. Dessverre har de tatt feil prøve på mannen og han må derfor ta den til uken. Det tar 2-3 uker før vi får svar. Veldig lettet over at prøvene mine er fine, men klarer ikke helt slappe av før han får svar på sin også. Til nå har jeg bekymret meg for at det er noe galt med meg. Nå begynner jeg å bekymre meg for mannen. Gynekologen mente det ikke var nødvendig å ta sædprøve ol. fordi vi har blitt gravide to ganger på et år. Må bare stole på ekspertisen! 🙄 Ler av meg selv - det er ALLTID noe å bekymre seg for. 
 

Når det er sagt, hadde jeg negativ eggløsningstest i ettermiddag. Vi har lagt inn aksjer i dag også. Satser på at temperaturen stiger i morgen tidlig!! 🥰

Krysser så fingrene for deg at det vil klaffe denne perioden 🥰

Men skjønner deg så utrolig godt når det gjelder tanken å "gi opp". Denne prosessen kan man virkelig bli gal av! den en dagen er man super motivert, mens den andre dagen vil man bare gi opp alt 😰 

Kan jeg spør hvilken tester du/dere har tatt? Var selv og tok blodprøver hos gyn, men jeg tok bare noen som skal tas mellom dag 2-3 om jeg husker riktig 🤔 vil jo helst ta alt mulig hvis det er flere lissom 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (5 timer siden):

Krysser så fingrene for deg at det vil klaffe denne perioden 🥰

Men skjønner deg så utrolig godt når det gjelder tanken å "gi opp". Denne prosessen kan man virkelig bli gal av! den en dagen er man super motivert, mens den andre dagen vil man bare gi opp alt 😰 

Kan jeg spør hvilken tester du/dere har tatt? Var selv og tok blodprøver hos gyn, men jeg tok bare noen som skal tas mellom dag 2-3 om jeg husker riktig 🤔 vil jo helst ta alt mulig hvis det er flere lissom 🙈

 

Vi har gått privat og har derfor tatt blodprøvene som er normalt å ta når man utredes for habituell abort, selv om jeg kun har mistet to ganger. Husker ikke alt nøyaktig, men hormoner, stoffskifte, koaguleringsforstyrrelser, AMH, FSH og genprøver (kalles karyotyping). Den siste prøven har mannen min også tatt. Da sjekker de om vi har noen gener som kan føre til sykdom, eller om matchen vår kan gjøre det. Jeg tok også blodprøvene på dag 2-3. I tillegg har jeg tatt gynekologisk undersøkelse og celleprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (6 timer siden):

Vi har gått privat og har derfor tatt blodprøvene som er normalt å ta når man utredes for habituell abort, selv om jeg kun har mistet to ganger. Husker ikke alt nøyaktig, men hormoner, stoffskifte, koaguleringsforstyrrelser, AMH, FSH og genprøver (kalles karyotyping). Den siste prøven har mannen min også tatt. Da sjekker de om vi har noen gener som kan føre til sykdom, eller om matchen vår kan gjøre det. Jeg tok også blodprøvene på dag 2-3. I tillegg har jeg tatt gynekologisk undersøkelse og celleprøve. 

Ahh! Da skjønner jeg ☺️ vi skal til Porsgrunn til sommeren, så da blir vi nok og ta de andre prøvene også. 

Masse masse lykke til ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (4 timer siden):

Hvordan går det i dpo-land? 💕

Så koselig at du spør 💕 Ut i fra temp og testing er jeg kommet til 6DPO i dag. Dagene går overraskende fort  Tror det har sammenheng med at jeg har lite tro på at det skal gå (har gitt litt opp hele greia, uten at jeg har det, om du skjønner?) og at jeg prøver å fokusere på andre ting. Vi har bestilt reise i vår og sommer, og det føles sååå godt å ha noe og se frem til!! 💕 Jeg har vært så oppslukt i prosessen og tilpasset alt etter den, men orker ikke det lengre. Må gi slipp på kontrollen, så får vi heller revurdere om det blir aktuelt.

Har ikke tenkt til å teste før i slutten av neste uke. IKM på lørdagen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at tiden går fort og deilig å ha noe å se fram til! 🥰 Skjønner hva du mener med å ha "gitt opp", uten å egentlig ha gitt opp. Har det på samme måte. Godt å bestille ferier osv uten å regne med på når eggløsning er osv! Håper tiden går fort til IKM og krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...