Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (1 time siden):

Leste det du skrev for noen dager siden, men ble ikke tid til å skrive noe da, travle dager i vinterferien😅 

så godt at dere får sjekket ting så du kan være mer trygg neste gang du blir gravid🥰 jeg heier på gullegget nå🤩🤩 har du hatt eggløsning nå eller? 😄😄

Jeg tror kanskje det. Det ser sånn ut på temperaturen ☺️ men kan være kroppen er litt ustabil. Gjenstår å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 DPO (tror jeg) 

Tror jeg hadde eggløsning for fire dager siden 👏🏻 Har forsøkt å tempe og temperaturen har økt som den pleier å gjøre etter eggløsning, men jeg har ikke fått kryss i FF. Tror kanskje jeg ikke hadde nok målinger før temperaturen økte. Har ikke så veldig tro på denne syklusen. Tenker at det må gå noen måneder før det klaffer igjen siden det har gjort det tidligere. Merker ingenting.
 

Denne måneden er jeg mer avslappet fordi det er en plan hvis mensen dukker opp. Da skal jeg ta blodprøver. Jeg har innsett at jeg ikke har noe kontroll over hva som skjer, men at jeg kan gjøre noe med hvordan jeg har det i prosessen. Prøver å ha fokus på alt fint i livet og det hjelper!! 🥰 Vi har vært åpne med nærmeste familie og venner, så når vi har behov for å snakke om det, er det lett å få til! Merker det gjør ting lettere 🥰 Skummelt å si det, men jeg er mer optimistisk for tiden. Kanskje det har noe med at våren nærmer seg? Håper den gode følelsen betyr at jeg snart er gravid igjen og at det går denne gangen!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager fremover da😄 og godt og vite at ting blir sjekket nå om det ikke blir klaff denne syklusen. Jeg krysser fingrene for klaff nå jeg🤞🏻🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7DPO

Ingen tegn på verken graviditet eller mensen foreløpig. Merker at det verker litt på den siden egget lå på ultralyden, noe som gjør at jeg mistenker at jeg har fått ny cyste. Satser på at jeg tar feil!! 😵💫

Merker jeg glemmer dagene litt for tiden, noe som er godt!! Har begynt på et løpeprogram og merker at det er godt for psyken. Gleder meg til vår og tiden fremover ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 7DPO i dag! Kjenner heller ingenting. Verken symptomer eller tegn på mensen. 
Så fint at dagene går fort ☺️Jeg ble veldig inspirert av at du har startet på løpeprogram! Det tror jeg sannelig jeg også skal gjøre ☺️ Er så deilig ute nå når det blir varmere og isen begynner å smelte vekk ❤️Lykke til med de beste dagene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (2 minutter siden):

Jeg er også 7DPO i dag! Kjenner heller ingenting. Verken symptomer eller tegn på mensen. 
Så fint at dagene går fort ☺️Jeg ble veldig inspirert av at du har startet på løpeprogram! Det tror jeg sannelig jeg også skal gjøre ☺️ Er så deilig ute nå når det blir varmere og isen begynner å smelte vekk ❤️Lykke til med de beste dagene ☺️

Så gøy at vi er likt i syklusen!! ☺️ Anbefaler løping. Det er så godt å få fri fra alle tanker, særlig i denne prosessen. Takk, og i like måte! ☺️ Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Så gøy at vi er likt i syklusen!! ☺️ Anbefaler løping. Det er så godt å få fri fra alle tanker, særlig i denne prosessen. Takk, og i like måte! ☺️ Når tenker du å teste? 

Uff, jeg har ikke bestemt meg.. Jeg er invitert på en fest på fredag, så lurte litt på om jeg skulle teste morgen da for å se om jeg kan drikke alkohol. Men en negativ test 10dpo kan vel ikke utelukke graviditet, så tror jeg bare skal belage meg på å ikke drikke. Festen blir sikkert avlyst uansett siden de som skal ha den har covid nå 🦠😋 

Har egentlig lyst til å vente til ikm, men vet av erfaring at jeg er dårlig på vente.. nei jeg vet ikke 😅

Du da? 

 

beklager langt svar på et enklest spørsmål 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (3 minutter siden):

Uff, jeg har ikke bestemt meg.. Jeg er invitert på en fest på fredag, så lurte litt på om jeg skulle teste morgen da for å se om jeg kan drikke alkohol. Men en negativ test 10dpo kan vel ikke utelukke graviditet, så tror jeg bare skal belage meg på å ikke drikke. Festen blir sikkert avlyst uansett siden de som skal ha den har covid nå 🦠😋 

Har egentlig lyst til å vente til ikm, men vet av erfaring at jeg er dårlig på vente.. nei jeg vet ikke 😅

Du da? 

 

beklager langt svar på et enklest spørsmål 😅😅

Skjønner!! De fleste virker å få positiv test rundt 10DPO, men jeg fikk 12DPO sist. Vanskelig å vite. Har hørt om mange som drikker frem til de har fått positiv test, uten at det har hatt påvirkning på fosteret. Jeg har egentlig tenkt til å vente til IKM. Hvis dagene går slik som nå, så tror jeg det skal gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 time siden):

Så spennende nå😄 når tenker du å begynne å teste? 😊

Tenker egentlig å teste hvis ikke mensen dukker opp, men får se om det blir for vanskelig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/10 DPO

Nå skjønner jeg ingenting. Etter joggeturen fant jeg en liten blødning. Den er veldig svak, men synlig rødt. Gir ikke mening. Er helt sikker på at eggløsning ikke var før tidligst for 11 dager siden fordi vi så egget på ultralyd. Kanskje jeg får mensen tidlig på grunn av lite progesteron etter spontanaborten? Eventuelt har en cyste?  Kan jo være festeblødning, men har aldri opplevd det før. Hadde milde mensensmerter i går.

Blir litt stresset hvis det er mensen fordi jeg skulle ta blodprøver dag 1-3. Det får jeg jo ikke til siden det er helg.

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

9/10 DPO

Nå skjønner jeg ingenting. Etter joggeturen fant jeg en liten blødning. Den er veldig svak, men synlig rødt. Gir ikke mening. Er helt sikker på at eggløsning ikke var før tidligst for 11 dager siden fordi vi så egget på ultralyd. Kanskje jeg får mensen tidlig på grunn av lite progesteron etter spontanaborten? Eventuelt har en cyste?  Kan jo være festeblødning, men har aldri opplevd det før. Hadde milde mensensmerter i går.

Blir litt stresset hvis det er mensen fordi jeg skulle ta blodprøver dag 1-3. Det får jeg jo ikke til siden det er helg.

Så rart🤔 kan jo være mye dette! Men det kan være hormonkluss etter SA ja 😪 håper det ikke er det, men er jo ofte kroppen strever litt etter man har mistet, vet det gjelder etter MA men er usikker på om det også er vanlig etter en SA 🤔 hvis det hadde vært en cyste så regner jeg med du hadde hatt mye smerter i forkant av blødningen, uten å si for sikkert men har hørt og lest at cyster som sprekker er vanvittig vondt. Også kan det jo faktisk være en festeblødning🤞🏻🤞🏻

Frustrerende når man har blødninger når det ikke skal være det, kjenner meg så igjen i den, for da vet man også at man må få hormonene på riktig plass før spiren sitter😪. Jeg blødde jo i 3 mnd i strekk etter MAen, prøvde så progesteron støtte etter eggløsningen på mnd nr 4, og da stoppet jeg å blø før mensen kom, syklusen etter den syklusen jeg brukte progesteron støtte var helt vanlig og var den jeg ble gravid på og begynte ikke på progesteron støtte før positiv test her. Men vet ikke om syklusene kom på riktig plass av litt hormon tilskudd eller om det var tilfeldig. Men jeg syntes det virket som at kroppen min trengte hjelp til å finne tilbake til den vanlige syklusen, og føler den mnd jeg begynte med progesteron støtte hjalp kroppen min til å finne igjen balansen og stoppe blødningen 😊 skader jo ikke å prøve å få resept på progesteron som du kan bruke i dpo land, og videre om du blir gravid❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (30 minutter siden):

Så rart🤔 kan jo være mye dette! Men det kan være hormonkluss etter SA ja 😪 håper det ikke er det, men er jo ofte kroppen strever litt etter man har mistet, vet det gjelder etter MA men er usikker på om det også er vanlig etter en SA 🤔 hvis det hadde vært en cyste så regner jeg med du hadde hatt mye smerter i forkant av blødningen, uten å si for sikkert men har hørt og lest at cyster som sprekker er vanvittig vondt. Også kan det jo faktisk være en festeblødning🤞🏻🤞🏻

Frustrerende når man har blødninger når det ikke skal være det, kjenner meg så igjen i den, for da vet man også at man må få hormonene på riktig plass før spiren sitter😪. Jeg blødde jo i 3 mnd i strekk etter MAen, prøvde så progesteron støtte etter eggløsningen på mnd nr 4, og da stoppet jeg å blø før mensen kom, syklusen etter den syklusen jeg brukte progesteron støtte var helt vanlig og var den jeg ble gravid på og begynte ikke på progesteron støtte før positiv test her. Men vet ikke om syklusene kom på riktig plass av litt hormon tilskudd eller om det var tilfeldig. Men jeg syntes det virket som at kroppen min trengte hjelp til å finne tilbake til den vanlige syklusen, og føler den mnd jeg begynte med progesteron støtte hjalp kroppen min til å finne igjen balansen og stoppe blødningen 😊 skader jo ikke å prøve å få resept på progesteron som du kan bruke i dpo land, og videre om du blir gravid❤️ 

Ah, det høres slitsomt ut. Jeg syntes bare det er så rart at jeg begynte å blø i dag. Det er over tre uker siden blødningene stoppet. Jeg har følt meg veldig bra, sammenlignet med da jeg hadde MA. Da hadde jeg skikkelig hormonkluss. I følge gynekologen så alt klart ut for ny eggløsning, men kan jo være kluss. Vi får bare se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men kaaaan det være en festeblødning?

Jeg hadde en blødning på ettermiddagen da jeg var 9 DPO, friskt blod og selv om det var en liten mengde rant det litt i toalettet. Jeg spottet også de to-tre neste dagene, som jo da trolig var rester etter denne blødningen. Da var jeg jo gravid, og det var også min første prøveperiode rett etter en abort. 

Jeg krysser i hvert fall fingrene for at det er det samme som skjer hos deg! Har ikke vært så flink til å legge igjen spor her, men jeg sitter på sidelinja og følger med og heier på deg! 🥰🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (44 minutter siden):

Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men kaaaan det være en festeblødning?

Jeg hadde en blødning på ettermiddagen da jeg var 9 DPO, friskt blod og selv om det var en liten mengde rant det litt i toalettet. Jeg spottet også de to-tre neste dagene, som jo da trolig var rester etter denne blødningen. Da var jeg jo gravid, og det var også min første prøveperiode rett etter en abort. 

Jeg krysser i hvert fall fingrene for at det er det samme som skjer hos deg! Har ikke vært så flink til å legge igjen spor her, men jeg sitter på sidelinja og følger med og heier på deg! 🥰🥰 

Spennende!! Hadde vært helt fantastisk 🥰 Er veldig spent på fortsettelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende hvis det evt er festeblødning! Krysser fingrene for deg, blir spennende når du skal teste 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm mystisk. Kan det være noe så banalt som et lite skrubbsår du fikk ved løpingen? 😅 

Det er jo heller ikke unormalt med mellomblødninger. Som andre sier kan det jo også kaaaanskje være festenlødning? 🤞 Hvordan går det i dag? Har det utviklet seg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (11 minutter siden):

Hmm mystisk. Kan det være noe så banalt som et lite skrubbsår du fikk ved løpingen? 😅 

Det er jo heller ikke unormalt med mellomblødninger. Som andre sier kan det jo også kaaaanskje være festenlødning? 🤞 Hvordan går det i dag? Har det utviklet seg? ☺️

Det kan det absolutt være! 😅 Når det gjelder mellomblødninger, har jeg aldri hatt det tidligere, så tenker det er rart om det dukker opp nå. Da må det i så fall være tegn på hormonkluss etter SA. Blødningen virker å ha stoppet opp, så blir overrasket om dette er mensen. Tipper det er tegn på cyste, da det har gitt meg blødning en gang mellom eggløsning og mensen. Hadde vært veldig gøy om det var festeblødning. Det er jo ikke utenkelig med tanke på tidspunkt og varighet. Spent på hvordan det utvikler seg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (6 timer siden):

Så spennende hvis det evt er festeblødning! Krysser fingrene for deg, blir spennende når du skal teste 🤞

Takk!! Ja, blir spennende! 😄 Blødningen har gitt seg, så er hvertfall lettet over at det ikke var mensen som kom nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hvis det har stoppet opp at det virker veldig positivt da🥰 kan jo være festeblødning ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...