Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Så fint å lese om at du har fått en sånn fin ro rundt det hele og at kroppen din allerede jobber med ny eggløsning - tenk for et fantastisk maskineri kvinnekroppen er 😍

Som du sier er du jo blitt gravid 2 ganger, så både du og mannen din har jo det som skal til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (2 minutter siden):

Håper følelsen din stemmer ❤️ Hadde vært gøy hvis det klaffet! Ja, vi får legge inn aksjer så ofte vi kan. Jeg er litt redd for infeksjon. De sier jo at man kan prøve når blødningene stopper og/eller to uker etter aborten. Begynte å spotte fredag for to uker siden, men blødningene begynte ikke før lørdag kveld/søndag formiddag. Bør jeg ta sjansen?

Er veldig usikker på det med infeksjon! 🤔 har hørt etter man har stoppet å blø hvertfall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så bra at blødningene er stoppet og at kroppen har ordnet opp selv! ❤️  Som du skriver har dere jo klart å bli gravide 2 ganger, så det er jo ingen tvil om at dere kan blir gravide 🥰

Skjønner at du er redd for infeksjon. Jeg hadde faktisk samleie halvannen uke etter SA'en, et par dager etter blødningen sluttet. Og det gikk bra. Men både jeg og mannen hadde akkurat dusjet da så vi var helt rene. EL hos meg kom ca en måned etter. Da hadde jeg hatt negative g-tester en stund 😊 krysser fingrene for at EL ikke er så langt unna og at du kommer inn i syklus igjen snart 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (9 minutter siden):

Er veldig usikker på det med infeksjon! 🤔 har hørt etter man har stoppet å blø hvertfall😊

Det er to dager siden jeg sluttet å blø. Frister å ta sjansen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (41 minutter siden):

Det er to dager siden jeg sluttet å blø. Frister å ta sjansen 😂

Dere kan jo dusje så dere er helt rene, regner med det minsker sjansen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (19 timer siden):

Tok en test i dag som fremdeles viser strek. Den er heldigvis svakere enn for en uke siden. Regner med det ikke er vits å bruke eggløsningstester denne måneden da? Hva har dere andre som har mistet gjort?

Jeg har pleid å teste jevnlig med g-test for å vite når hcg er ute. Hatt jevnlig sex i tilfelle tidlig EL så jeg ikke misset den. men jeg hadde alltid sen EL, så jeg fikk god tid til å teste etter EL etter at g-testen var blenda igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD15

De siste dagene har jeg hatt masse utflod. Begynner å lure på om jeg har fått soppinfeksjon, men har ingen kløe. Kanskje det bare er kroppen som jobber på etter spontanaborten? Tror ikke eggløsning er på vei enda. Fant ut at jeg hadde eggløsning CD25 etter sist abort. Regner med den kommer rundt samme tid denne gangen. Har vanligvis sen eggløsning (33 dagers syklus) og det er vel naturlig at den blir forsinket etter abort. Satser på at den lar vente på seg frem til CD19 og utover fordi jeg reiser i dag og blir borte et par dager. Vi har bestemt oss for å vente med aksjer til jeg er hjemme igjen. Jeg tør rett og slett ikke ta sjansen. Er så redd for infeksjon. 

Vi har brukt ca. 5 måneder på å bli gravid hver gang, så forventer nesten at det ikke kommer til å skje før mai/juni. Det har vært overraskende positivt for psyken å tenke på denne måten. Det illustrerer på en måte hvor lite kontroll jeg har. Våren nærmer seg og det er SÅ godt!!! Tenker å ha fokus på å spise sunt og trene fremover. Håper å finne løpegleden. Kanskje det kan hjelpe litt i prosessen? 

Neste mandag skal vi til gynekolog. Spent på om hun kan hjelpe oss på noe måte. Hvis jeg blir gravid igjen, skal jeg ta ultralyd så tidlig som mulig. Må finne ut om hjertet begynner å slå eller ikke. Har en følelse av at utviklingen stopper allerede da 🙄 I så fall kan kanskje blodfortynnende hjelpe.
 

Hvilke tiltak har dere andre gjort? Hvilke vitaminer tar du og mannen? Har dere gjort noe annet som kan anbefales?

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også enormt mye utflot plutselig et par uker etter MA - men det gikk over etter noen dager..
Gyn sjekker nok ståa når du er der neste uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter at du har mye utflod fordi kroppen din jobber med å få i gang hormoner osv etter SA. Det at du blir gravid ca 5 mnd etter du har mistet tidligere, så trenger ikke det å bety at det går like lang tid nå, ettersom du har hatt en SA nå så kan det være du blir raskere gravid denne gangen, jeg har hvertfall troa🤞🏻❤️ Samtidig så skjønner jeg du regner med den tiden så du ikke skal bli skuffet! 
skjønner godt at du vil få bekreftet at hjerte slår neste graviditet! Godt at du har en gyn time strax! Håper hun kan se hvor du ligger an i syklusen og hva hun tenker om veien videre i en evt neste graviditet. Men husk at du har hatt en med tom fostersekk og en SA, det er «heldigvis» to forskjellige ting. Noe som er bra oppi det hele fordi det er helt sikkert veldig uflax det er snakk om! Hadde du mistet i samme tid og på samme måte så hadde det jo sett verre ut spør du meg. Så jeg tror du har hatt skikkelig uflax med de to forskjellige måtene på å miste. Men like vondt gjør det jo uansett! Men greit oppi det hele at det er to forskjellige måter ❤️ Så skal den sitte nå neste gang❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (23 timer siden):

Gjetter at du har mye utflod fordi kroppen din jobber med å få i gang hormoner osv etter SA. Det at du blir gravid ca 5 mnd etter du har mistet tidligere, så trenger ikke det å bety at det går like lang tid nå, ettersom du har hatt en SA nå så kan det være du blir raskere gravid denne gangen, jeg har hvertfall troa🤞🏻❤️ Samtidig så skjønner jeg du regner med den tiden så du ikke skal bli skuffet! 
skjønner godt at du vil få bekreftet at hjerte slår neste graviditet! Godt at du har en gyn time strax! Håper hun kan se hvor du ligger an i syklusen og hva hun tenker om veien videre i en evt neste graviditet. Men husk at du har hatt en med tom fostersekk og en SA, det er «heldigvis» to forskjellige ting. Noe som er bra oppi det hele fordi det er helt sikkert veldig uflax det er snakk om! Hadde du mistet i samme tid og på samme måte så hadde det jo sett verre ut spør du meg. Så jeg tror du har hatt skikkelig uflax med de to forskjellige måtene på å miste. Men like vondt gjør det jo uansett! Men greit oppi det hele at det er to forskjellige måter ❤️ Så skal den sitte nå neste gang❤️

Håper du har rett ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19

Ingen tegn til eggløsning enda. Spent på når den kommer!! 🤩 Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste denne måneden, men er altfor nysgjerrig. Får fortsatt en svak strek på graviditetstesten, så enn så lenge er ikke testene gyldige. Den er blitt mye svakere enn sist jeg testet, så er nok bare snakk om et par dager før den er negativ. Tror kanskje det beste er å tempe etter eggløsning? Fant forresten ut at jeg hadde fått bakteriell vaginose og har nå tatt behandling for det. Satser på det hjelper!! ☺️ Tenker jeg skal ta det opp med gynekologen til mandag fordi jeg har lest at det kan føre til spontanabort. Blir spennende å høre hva hun tenker om tiden fremover. Håper bare vi blir møtt på en god måte!! Det er så viktig i denne sårbare prosessen.

Ellers har det vært SÅ deilig å ha fokus på andre ting i noen uker ☺️ Vurderer å la være og gjøre alt «riktig» fremover. Det er tungt å ta hensyn til prøvingen måned etter måned. Da blir prøvingen det jeg definerer meg ut i fra og foreløpig er det jo «stang ut». Siden vi begynte å prøve har jeg hatt fokus på å spise sunt, trene jevnlig og drikke mindre kaffe. Jeg har drukket minimalt med alkohol og hatt fokus på å slappe av. Vi har unngått planlegging av reiser og lignende. Merker at en slik tankegang begrenser meg litt. Jeg skal fortsette å spise sunt og trene jevnlig, men tenker å slippe mer opp på planlegging og lignende. Vi skal blant annet bestille tur til utlandet i sommer ☀️ Hvis jeg blir gravid og føler det er utrygt, kan vi jo bare avbestille turen.
 

Fremover skal jeg prøve å være mer optimistisk på våre vegne. I tillegg skal jeg nyte tiden sammen med mannen. For hvem vet? Plutselig er vi foreldre 💛 (det klarer jeg hvertfall å tenke på gode dager med sol 😂)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk finne ut av at det var bakteriell vaginose som var årsaken til utfloden, hadde du mye utflod som gravid også så kan det jo være du hadde det da også? Veldig bra at du sjekket det ut og får behandling for det 🙂 jeg var også redd for om det var grunnen sist jeg mistet, så jeg bestilte meg sånn hjemme test som jeg sendte inn til nettlegevakten 😅 hadde ikke det jeg da, men man tenker jo alltid og sjekker ut det man kan når man har mistet.  

skjønner deg veldig godt at det kan være godt å ha fokus på andre ting, så før du vet ordet av det uten å ha for mye fokus på prøvingen så sitter den🥰 hvis man klarer å ikke ha for mye fokus på det også så går jo tiden fortere i dpo land også🙈 

Så deilig det blir med utenlandstur da😁 godt å ha noe å se frem til🥰 vi har også snakket om at hvis vi skulle være så uheldige å miste denne gangen så bestiller vi  oss en tur til syden som en slags plaster på såret og noe å glede seg over!  
så er det veldig bra å ha fokus på å nyte hverandre, og soooove om morningen, for tro meg akkurat den tiden man har alene og rolige morninger blir man fort å savne når man får barn😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert lurt å prøve å unngå å leve i unntakstilstand bare fordi man er prøver. Jeg sluttet helt med koffeinholdig drikke (drakk mindre enn anbefalt maks) fordi en dust jeg fortalte om spontanaborten lurte på om det var grunnen til at det skjedde 😠😒. Man vet jo aldri hvor lang tid det tar før frøet sitter, det går jo ikke an å leve som gravid i all evighet uten grunn. Det må være viktigere å få nyte tiden uten barn. Så deilig med kosetur til utlandet! Må kanskje inn og kikke på turer selv nå, bare jeg får vaksina i orden 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (5 timer siden):

CD19

Ingen tegn til eggløsning enda. Spent på når den kommer!! 🤩 Hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste denne måneden, men er altfor nysgjerrig. Får fortsatt en svak strek på graviditetstesten, så enn så lenge er ikke testene gyldige. Den er blitt mye svakere enn sist jeg testet, så er nok bare snakk om et par dager før den er negativ. Tror kanskje det beste er å tempe etter eggløsning? Fant forresten ut at jeg hadde fått bakteriell vaginose og har nå tatt behandling for det. Satser på det hjelper!! ☺️ Tenker jeg skal ta det opp med gynekologen til mandag fordi jeg har lest at det kan føre til spontanabort. Blir spennende å høre hva hun tenker om tiden fremover. Håper bare vi blir møtt på en god måte!! Det er så viktig i denne sårbare prosessen.

Ellers har det vært SÅ deilig å ha fokus på andre ting i noen uker ☺️ Vurderer å la være og gjøre alt «riktig» fremover. Det er tungt å ta hensyn til prøvingen måned etter måned. Da blir prøvingen det jeg definerer meg ut i fra og foreløpig er det jo «stang ut». Siden vi begynte å prøve har jeg hatt fokus på å spise sunt, trene jevnlig og drikke mindre kaffe. Jeg har drukket minimalt med alkohol og hatt fokus på å slappe av. Vi har unngått planlegging av reiser og lignende. Merker at en slik tankegang begrenser meg litt. Jeg skal fortsette å spise sunt og trene jevnlig, men tenker å slippe mer opp på planlegging og lignende. Vi skal blant annet bestille tur til utlandet i sommer ☀️ Hvis jeg blir gravid og føler det er utrygt, kan vi jo bare avbestille turen.
 

Fremover skal jeg prøve å være mer optimistisk på våre vegne. I tillegg skal jeg nyte tiden sammen med mannen. For hvem vet? Plutselig er vi foreldre 💛 (det klarer jeg hvertfall å tenke på gode dager med sol 😂)

Jeg støtter deg i å vurdere å være mindre streng med deg selv❤️ Det er tungt når man skal være så flink hele tiden. Jeg tror heller ikke det er lurt å tenke at man skal «leve som gravid» i hele perioden man prøver, det blir jo utrolig krevende over tid. Det er viktig å bevare livsgleden og livskvaliteten også❤️Klem til deg🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD23

Da var timen hos gynekolog gjennomført. Vi snakket først, deretter tok jeg ultralyd. Kroppen har ordnet opp etter spontanaborten og er klar for ny eggløsning. Det så ut som at eggløsning skjer i løpet av de neste dagene 🥰 Tenker å tempe for å se at det skjer. Deilig at kroppen er i gjenge igjen! Ellers så alt fint ut.

Neste steg i prosessen er blodprøver. Begge skal sjekke seg for et eller flere gen som kan skape misdannelser (dårlig match). Det vil ta noen uker før vi får svar på det. Ellers skal jeg sjekke AMH og FSH, stoffskifte og koaguleringsforstyrrelser. Blir spennende! Hadde det vært greit å få en forklaring på hvorfor vi mister, men håper virkelig ikke vi er en dårlig match ☹️ Ellers vil jeg få tilbud om blodfortynnende og progesteronstøtte hvis jeg blir gravid igjen. Jeg vil også få tilbud om tidlig ultralyd. Det er anbefalt fra uke 6 for å sjekke om hjertet slår eller ikke. Håper virkelig at det går raskere å bli gravid denne gangen ❤️

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende at EL nærmer seg! 😍 

Tror det er veldig fornuftig å ikke legge opp livet sitt rundt prøvingen, som du sier er det jo ikke verre enn at dere kan avbestille dersom graviditet gjør at dere ikke for reist 😉 

Heier på deg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 21.2.2022 den 22.12):

Så spennende at EL nærmer seg! 😍 

Tror det er veldig fornuftig å ikke legge opp livet sitt rundt prøvingen, som du sier er det jo ikke verre enn at dere kan avbestille dersom graviditet gjør at dere ikke for reist 😉 

Heier på deg! :hjerte:

Takk! Du er god ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at EL kommer så raskt, det hjelper nok på det mentale å komme over i prøving igjen når du vet at det ikke gikk denne gangen. Håper testene dine er fine, og at det klaffer igjen snart  ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det du skrev for noen dager siden, men ble ikke tid til å skrive noe da, travle dager i vinterferien😅 

så godt at dere får sjekket ting så du kan være mer trygg neste gang du blir gravid🥰 jeg heier på gullegget nå🤩🤩 har du hatt eggløsning nå eller? 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...