Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Kan føles rart å gjøre det valget, men i mange tilfeller blir det likevel det riktige og det er det nok her :klemmer: Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd de to gangene jeg har fulgt dette løpet her. Kjedelig å vente ja (men det er det jo uansett), men når man først ser bamsemumsen sin, er over den verste kritiske fasen og ser at alt er bra så er det verdt det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+0 

Ny uke!!! Det føles like godt hver gang 🥰 Formen er fortsatt lik som den har vært. Kvalm om morgenen, men ikke oppkast. Hjelper med frokost 👌🏻 Lite energi og veldig trøtt om kveldene. Emosjonell!! Jeg begynte å grine da venninnene mine spurte hvordan det gikk. Vi har ikke fortalt om graviditeten til noen, så måtte bare skylde på at jeg var sliten på grunn av jobb 😂 Ellers har jeg ømme bryster, utflod og hyppige toalettbesøk. De siste dagene har jeg også merket hodeverk, men satser på at det er forbigående. Høres kanskje rart ut, men jeg er SÅ takknemlig for symptomene og kan noen ganger presse meg litt med vilje for å kjenne ekstra på dem. Det handler nok om at jeg mistet dem sist og er over gjennomsnittet opptatt av dem 😅 Føler meg skikkelig heldig som er blitt gravid igjen. Nyter hver dag (til tross for bekymringer) og håper det er vår tur til å bli foreldre nå 🥰 
 

Graviditeten forblir en hemmelighet til vi eventuelt får sett et bankende hjerte i uke 10. Har ingen avtaler før ultralyd, så nå kan dagene bare fly avgårde! 20 dager til den nervepirrende dagen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke 🥳🥳

Synes du er beintøff jeg! Som klarer å holde det hemmelig og nyte graviditeten tross alt du har vært gjennom 🥰 Det var jo kjempe lurt av deg å kontakte jordmor å legge en plan sammen med henne 😃 Måtte de neste ukene fly avgårde til TUL og så både håper og tror jeg at alt vil se strålende ut der 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med uke 7. stadig et skritt nærmere.

Har sniklest litt her og tenkte det kanskje var på tide å si :hallo:

Skjønner godt dine bekymringer. Det er jo litt tortur de første månedene. Alt for mye bekymringer.

Krysser fingrene for deg, og at det nå går veien. :danse: 

20 dager til UL går jo kjempefort!! (Kødda, vet det går dritsent, prøver å være positiv :ler: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Kan føles rart å gjøre det valget, men i mange tilfeller blir det likevel det riktige og det er det nok her :klemmer: Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd de to gangene jeg har fulgt dette løpet her. Kjedelig å vente ja (men det er det jo uansett), men når man først ser bamsemumsen sin, er over den verste kritiske fasen og ser at alt er bra så er det verdt det ❤️

Tror du har rett. Håper og tror det vil resultere i en bedre opplevelse ❤️ Vi vil jo alltid vite, men det er ikke alltid det er det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (2 timer siden):

Hurra for ny uke 🥳🥳

Synes du er beintøff jeg! Som klarer å holde det hemmelig og nyte graviditeten tross alt du har vært gjennom 🥰 Det var jo kjempe lurt av deg å kontakte jordmor å legge en plan sammen med henne 😃 Måtte de neste ukene fly avgårde til TUL og så både håper og tror jeg at alt vil se strålende ut der 🥰

Tusen takk! Så god du er 🥰 Jeg er veldig glad for at jeg tok kontakt med jordmor. Koselig å høre at du har troa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (57 minutter siden):

Gratulerer med uke 7. stadig et skritt nærmere.

Har sniklest litt her og tenkte det kanskje var på tide å si :hallo:

Skjønner godt dine bekymringer. Det er jo litt tortur de første månedene. Alt for mye bekymringer.

Krysser fingrene for deg, og at det nå går veien. :danse: 

20 dager til UL går jo kjempefort!! (Kødda, vet det går dritsent, prøver å være positiv :ler: )

 

Så koselig med kommentar. Tusen takk!! Haha 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 7 uker! 💗 Jeg mistet også symptomer ganske plutselig litt før SA. Om jeg blir gravid igjen tror jeg at jeg også vil kjenne ekstra etter symptomer og være takknemlig for dem. 
lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7+0! Det går raskt fremover da, plutselig er du i uke 10 og på TUL! :strix:

Godt å høre at du nyter dagene! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 7! 😄 veldig godt valg å vente med tul også til uke 10🥰 og skjønner veldig godt at du blir glad av symptomene selv om de er plagsomme❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 (8+6 ut i fra menstermin)

Enda en uke har gått. Hver uke føles som en seier!! 💛 Denne uken er kanskje ekstra spesiell. I sist svangerskap mistet jeg symptomene 7+0 og fikk påvist MA 8+1. Hvis symptomene vedvarer gjennom helgen, er hvertfall det et steg videre, men er klar over at det ikke er noe garanti. Symptomene mine kommer og går, og det er krevende å forholde seg til når jeg er så emosjonell. Får noen utbrudd her og der fordi jeg er sikker på at jeg har mistet igjen.

Jeg føler meg fortsatt kvalm før frokost. Noen dager varer kvalmen utover dagen. Det verste nå er trøttheten. Jeg føler meg som en levende zoombie for tiden. Hvis jeg sover 8-10 timer om nettene, går det som regel bra frem til kvelden, men da er jeg helt utslitt. Blir ofte veldig emosjonell. Hjelper med søvn heldigvis!! Merker det strekkes litt i lyskene av og til. Har vært plaget med hodepine to dager denne uken og tror det har sammenheng med spenninger i nakken. Jeg er veldig takknemlig for alle symptomer jeg får!! 🥰

13 dager til TUL. Skrekkblandet fryd!!! På den ene siden er jeg spent på å se om det er en liten, sprellende baby i magen min, på den andre siden vil jeg bare utsette lengst mulig. Innser at jeg snart må forholde meg til realiteten 😬 Hadde vært SÅ gøy om vi ble foreldre i september 💛💛💛

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (5 timer siden):

Hvordan går det med deg? :) 

Koselig at du spør!! Lagde en oppdatering over da jeg er i gang med ny uke 👏🏻🥰

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (24 minutter siden):

8+0 (8+6 ut i fra menstermin)

Enda en uke har gått. Hver uke føles som en seier!! 💛 Denne uken er kanskje ekstra spesiell. I sist svangerskap mistet jeg symptomene 7+0 og fikk påvist MA 8+1. Hvis symptomene vedvarer gjennom helgen, er hvertfall det et steg videre, men er klar over at det ikke er noe garanti. Symptomene mine kommer og går, og det er krevende å forholde seg til når jeg er så emosjonell. Får noen utbrudd her og der fordi jeg er sikker på at jeg har mistet igjen.

Jeg føler meg fortsatt kvalm før frokost. Noen dager varer kvalmen utover dagen. Det verste nå er trøttheten. Jeg føler meg som en levende zoombie for tiden. Hvis jeg sover 8-10 timer om nettene, går det som regel bra frem til kvelden, men da er jeg helt utslitt. Blir ofte veldig emosjonell. Hjelper med søvn heldigvis!! Merker det strekkes litt i lyskene av og til. Har vært plaget med hodepine to dager denne uken og tror det har sammenheng med spenninger i nakken. Jeg er veldig takknemlig for alle symptomer jeg får!! 🥰

13 dager til TUL. Skrekkblandet fryd!!! På den ene siden er jeg spent på å se om det er en liten, sprellende baby i magen min, på den andre siden vil jeg bare utsette lengst mulig. Innser at jeg snart må forholde meg til realiteten 😬 Hadde vært SÅ gøy om vi ble foreldre i september 💛💛💛

Så herlig! Følger deg gjerne fremover 😍 så deilig å kjenne på symptomer, spesielt når du skriver at de opphørte når du mistet sist. Jeg skjønner godt at man kan føle på usikkerhet i den situasjonen. Husk at jo lenger ut i svangerskapet du kommer så er det større sjanse for at alt går bra 🥰

så spennende med TUL snart! Med alle symptomene du har så tror jeg at det kommer til å gå bra ☺️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunt utflod i kveld da jeg tørket meg. Ble veldig fortvilet… Fortsatt litt når jeg tørker meg, men ikke antydning til blod. Har ingen smerter.
 

Vet noen om det er normalt på denne tiden? Rundt uke 8-10? 😳 Tenker umiddelbart at jeg er i ferd med å miste, men håper at det bare er en ufarlig blødning. Utrolig urettferdig hvis det ikke går denne gangen heller 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde brunt utflod i kveld da jeg tørket meg. Ble veldig fortvilet… Fortsatt litt når jeg tørker meg, men ikke antydning til blod. Har ingen smerter.
 

Vet noen om det er normalt på denne tiden? Rundt uke 8-10? 😳 Tenker umiddelbart at jeg er i ferd med å miste, men håper at det bare er en ufarlig blødning. Utrolig urettferdig hvis det ikke går denne gangen heller 😳

Så lenge det er brunt blod og lite så høres det ikke ut som noen fare 🧡 Har lest at så mye som 30% opplever blødninger i første trimester, så det er helt normalt. Uke 8-10 er da morkaken kommer på banen, og da er det veldig vanlig å blø litt i følge appene mine 🤗 Så pust med magen, dette går mest sannsynligvis helt fint 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde brunt utflod i kveld da jeg tørket meg. Ble veldig fortvilet… Fortsatt litt når jeg tørker meg, men ikke antydning til blod. Har ingen smerter.
 

Vet noen om det er normalt på denne tiden? Rundt uke 8-10? 😳 Tenker umiddelbart at jeg er i ferd med å miste, men håper at det bare er en ufarlig blødning. Utrolig urettferdig hvis det ikke går denne gangen heller 😳

Og så må jeg også legge til at jeg håper du slipper noe mer som kan legge til mer bekymring 🧡 Du fortjener så inderlig verdens beste svangerskap synes jeg, så håper det blir med denne ene gangen 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde brunt utflod i kveld da jeg tørket meg. Ble veldig fortvilet… Fortsatt litt når jeg tørker meg, men ikke antydning til blod. Har ingen smerter.
 

Vet noen om det er normalt på denne tiden? Rundt uke 8-10? 😳 Tenker umiddelbart at jeg er i ferd med å miste, men håper at det bare er en ufarlig blødning. Utrolig urettferdig hvis det ikke går denne gangen heller 😳

Det er aldri noe gøy å se noe med farge i når man er gravid. Eneste erfaringen jeg gjorde meg da jeg mistet var at det var lyse rosa og luktet en rar lukt jeg ikke har kjent før. Ettersom du opplever brunt så tyder jo det på gammel blod noe som er positivt, fordi det kan ha ligget lenge oppi der ved en sprengt blodkar eller et eller annet, og du har jo symptomer enda noe som er veldig positivt, jeg fikk rosa på papiret da jeg var 10+1 to dager før jeg hadde ultralyd og da hadde jeg mistet alt av graviditets symptomer en hel uke før, og på ultralyd ble det bekreftet at den sluttet å utvikle seg da jeg mistet symptomene også. Vil berolige deg med min erfaring. For min og din er helt ulike, og jeg mistet jo! Du har symptomer og det er brunt som tyder på gammalt blod ❤️ Skjønner du blir bekymret, kan bare tenke meg selv i din situasjon når man ser sånt og man har opplevd å miste tidligere, du kan jo ringe legevakten for en sjekk? Da får du mest sannsynlig komme inn på ultralyd på sykehuset også! Hvis du gir uttrykk for hvor bekymret du er❤️

Håper det går bra med deg og klarer å holde roen! Hvis du hadde fått en sjekk og sett at ting var som det skulle med målene osv også så du klarer å slappe mer av etter å ha sett det brune, så er jo kanskje det lurt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det går bra med deg 😊 Jeg kan ikke så mye om dette, men har lest at brun utflod er ganske vanlig i starten av svangerskapet. Til og med litt blod kan være normalt 😊 Krysser fingrene for at det går helt fint, og det gjør det jo mest sannsynlig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8, kvalme og følelsen av å være mer zombie enn menneske høres veldig lovende ut - akkurat sånn det skal være! Håper det går bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...