Gå til innhold

Bestillte kebab fra feil restaurant å trues med å bli anmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Karma er noe man tror eller ikke tror på. 

Anonymkode: f443d...15b

Det spiller ingen rolle om du tror eller ikke. 

Nå har du fått et vippsnummer å betale til, så det er bare å betale. I Vipps meldingen skriver du - til X kebaber jeg feilbestilte dag Y. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kronerulling til kebabsjappa så de ikke taper 700kr som ts svindlet seg til?

Anonymkode: 5792e...62f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke en sak å anmelde. Dette får ikke konsekvenser for deg. 

Anonymkode: e9da1...049

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymmari skrev (3 timer siden):

Sendte de også en melding etterpå med «bevis» på at resturantene har samme navn ved å ta screenshot av nummeret og stedet som kom frem når jeg søkte på navnet, og så en screenshot av den andre kebab restauranter som er her jeg bor som også heter det samme. Med en tekst under at det har skjedd en feil osv. 

selvfølgelig ikke deres problem, men hvordan kan jeg betale når jeg ikke har mulighet til å komme der heller? Skal ikke vippse til privatpersoner på offentlige restauranter heller da dette går under svart arbeid. Burde også gått an å tatt det på en rolig måte uten å bli sur når jeg forklarer hva som har skjedd til dem

Du må Vippse privatpersonen som eier kebabsjappa jo. Er jo ikke svart arbeid. Dessuten er det vel bare snakk om et par hundre kroner??

Du får ordne opp etter deg!!!

Anonymkode: a26e2...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg har skrevet flere ganger at å vippse privatpersoner er svart arbeid? Vet ikke hvorfor du tar opp det en gang. Du siterte der jeg skrev noe lignende «nei sa at å vippse privatpersoner er svart?» så hvor får du fra at jeg sier det ikke er svart der? Å det jeg mente var at jeg ikke visste at det var flere bedrifter som hadde det navnet da jeg trodde det var lokalt, og at derfor sjekket jeg ikke opp hvor det var, hadde jeg visst at det fantes en med samme navn i blant annet Oslo hadde jeg jo sjekket det opp.

Har heller kke hevdet at jeg ikke skal betale, har skrevet «kan ikke kreve penger når man ikke har fått produktet». Har heller ikke skrevet at jeg er halvparten av 40...? Men ligger rundt der, men hvor du får det fra vet ikke jeg. Så før du beskylder andre for å ikke ha lest så bør du lese selv. 

Dersom du ikke har fått vippsnummer eller kontonummer: Hvordan vet du da at evt. vipps går til en privatperson og ikke til bedriften? 

Anonymkode: ce495...0b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har ikke en sak å anmelde. Dette får ikke konsekvenser for deg. 

Anonymkode: e9da1...049

De har en kunde som har bestilt uten å betale. De har en veldig god sak å anmelde. De har også TS sitt nummer, så de kan finne hennes navn og kontakte advokat som kan sende henne et brev. TS har bare 1 riktig trekk her - å betale så fort som mulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mister troen på menneskeheten etter dette pga bortskjemte millenials.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. 

Dette er DIN feil.

Er denne tråden kødd eller!?

Du har jo fått maten din, den er laget, men du har bare ikke hentet den. Det er ikke kebabsjappas problem, men ditt.

Bedrifter kan ikke dekke utgifter til dumme kunder... Vi er 5 millioner mennesker i dette landet og tenk deg utgiften til serveringssteder hvis alle de skal få bestille mat de ikke betaler for!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Beklag det inntrufne, betal for maten via vipps/bank, de kaster maten eller gir den til ansatte, problem løst.

Anonymkode: c4db8...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. 

Du høres jo bare helt ekstremt vanskelig ut. Du har bestilt mat i deres restaurant, ikke deres problem at du ikke kan hente den. Det er faktisk ditt problem. Betal, og bli ferdig med det! Hør med dem om hvilke betalingsmuligheter de har.

Anonymkode: b576d...9a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt 1000kr for tort og svie, men alle er vel ikke like oppegående til å gjøre det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som skrevet tideligere så sto det ikke at dette var i Oslo. Dette fant jeg ut da jeg trykket på kartet etterpå. Og at man dobbelsjekker før man ringer en restaurant som ligger rett nedi gata sier vell mer om deg som person. Dette skjedde jo fordi det var noe galt med posisjonen på mobilen, og resturantene heter det samme. Da er ikke det første normale mennesker tenker på «husk å sjekk adressen selv om du vet hvor restauranten ligger». Selv om jeg som sagt nå kommer til å være mer obs på det neste gang 

Litt selvmotsigende å si at det er rart å dobbeltsjekke restaurantens adresse når du har gjort en feil fordi du ikke sjekket restaurantens adresse, synes du ikke??

Det som burde ha skjedd her er at du har lært hvor viktig det er å nettopp sjekke adressen til serveringsstedet du skal bestille fra for å forsikre deg om at det er riktig.

Det er sånn man lærer. Man skjønner at man har gjort en feil, skjønner hva man har gjort galt og så endrer man oppførsel for å unngå samme feil igjen.

Når du nå gjør en feil og sier det er rart å gjøre det man kan for å unngå samme feil igjen så virker man jo ikke helt oppegående.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette var pinlig lesning TS. 

"Ingen normale mennesker , iallefall ingen av mine venninner, tenker på å sjekke adressen på stedet man bestiller mat fra"

Hjelpes. Dersom du mot formodning er myndig: Har det blitt vurdert om du trenger verge?

Anonymkode: c4951...624

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff, dette var pinlig lesning TS. 

"Ingen normale mennesker , iallefall ingen av mine venninner, tenker på å sjekke adressen på stedet man bestiller mat fra"

Hjelpes. Dersom du mot formodning er myndig: Har det blitt vurdert om du trenger verge?

Anonymkode: c4951...624

Når det gjelder økonomi - ja, det bør vurderes. Det er skremmende holdninger her. Men jeg ser at TS begynner å innse at det er hun som har gjort feil når alle i tråden er enige i det motsatte av det hun mener. 

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet
41 minutter siden, Amberleaf said:

Det er veldig vanlig at bedrifter har bedriftsVipps som da går inn i regnskapet til bedriften. Så da kan du slappe helt av når det gjelder påstanden om svart arbeid. 

Men siden du er så opptatt av å ikke overføre `svarte penger`: Hva er verst, at det muligens kan bli unnlatt og betale skatt eller å svindle?? Det er jo faktisk det du har gjort. Håper du blir anmeldt! 

16 minutter siden, Flamme said:

Jeg kan fortelle deg hva som skjer om du bruker vipps til en av de ansatte.

De kommer til å slå inn det du bestilte i kassa, uten å lage maten. Så trekker de sitt eget kort som du vippset til. 

Og da blir det helt riktig mtp. skatt, moms og kassasystem.

14 minutter siden, Drizzt said:

Det spiller ingen rolle om du tror eller ikke. 

Nå har du fått et vippsnummer å betale til, så det er bare å betale. I Vipps meldingen skriver du - til X kebaber jeg feilbestilte dag Y. 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må Vippse privatpersonen som eier kebabsjappa jo. Er jo ikke svart arbeid. Dessuten er det vel bare snakk om et par hundre kroner??

Du får ordne opp etter deg!!!

TS må IKKE vippse noe som helst før bedriften sier dette er greit! 

Det er helt normalt at kebabsjapper ikke har bedriftsvipps. 

Man skal IKKE vippse til privatperson før man har forsikret seg om at bedriften mener dette er en ok løsning. 

Jeg har selv erfart at enkelte selgere er VELDIG nøye på at beløp ikke må vippses privat, og at det er mer omstendelig å drive med slikt på bedriftsvipps. Riktignok har det vært motsatt tilfelle, at bedriften skylder meg penger, men likevel, en gyllen regel er å IKKE uoppfordret vippse i slike tilfeller.

Ts MÅ få en tilbakemelding fra selger på hvordan hun skal gjøre opp for seg. Hvis ikke risikerer hun at en privatperson er 700 kr rikere mens bedriften fortsatt mangler 700 kr. 

TS må absolutt ordne opp etter seg, men kan ikke vippskoret roe seg litt ned? TS må jo få avklart fra bedriften hvordan dette skal løses, og VENTE PÅ SVAR. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

Man skal IKKE vippse til privatperson før man har forsikret seg om at bedriften mener dette er en ok løsning. 

Jeg har selv erfart at enkelte selgere er VELDIG nøye på at beløp ikke må vippses privat, og at det er mer omstendelig å drive med slikt på bedriftsvipps. Riktignok har det vært motsatt tilfelle, at bedriften skylder meg penger, men likevel, en gyllen regel er å IKKE uoppfordret vippse i slike tilfeller.

Ts MÅ få en tilbakemelding fra selger på hvordan hun skal gjøre opp for seg. Hvis ikke risikerer hun at en privatperson er 700 kr rikere mens bedriften fortsatt mangler 700 kr. 

TS må absolutt ordne opp etter seg, men kan ikke vippskoret roe seg litt ned? TS må jo få avklart fra bedriften hvordan dette skal løses, og VENTE PÅ SVAR. 

HUN HAR FÅTT SVAR.

Anonymkode: 81b28...3e2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (4 minutter siden):

Ifølge TS har hun nå fått svar på at det er ok. Om dette er sant eller ikke vet jo ingen andre enn TS. 

Anonymkode: 916e7...67d

• Liker 3
Gjest Albbas
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge TS har hun nå fått svar på at det er ok. Om dette er sant eller ikke vet jo ingen andre enn TS. 

Anonymkode: 916e7...67d

Beklager, det innlegget druknet i alle oppdateringene. 😅

Da ts bør du bare betale. Om de tar dette svart (la oss være ærlige - i restaurantbransjen er det stor fare for det) er det strengt tatt ikke ditt problem, så lenge du har gjort opp for deg. Hadde det vært snakk om tusenvis av kroner hadde jeg forstått bekymringen, men ikke for 700 kroner. Du er sikkert ikke så bekymret for om kjøpet ditt faktisk blir registrert i kassa når du henter maten heller, vil jeg tro. 😉

Skrevet
Albbas skrev (18 minutter siden):

Herregud. Restauranten har svart henne og bedt henne betale med vipps til et telefonnummer. 

Hvorfor kan du ikke lese FØR du skriver? :klo:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært bedriftseier, så hadde jeg ringt til Rogaland sjappa og svartelistet ts slik at det eneste drittmaten hun får er grandis før hun har gjort opp for seg 🤣

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...