AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #61 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var ikke et problem. Var ute etter andres erfaringer, og for å høre hva andre ville ha gjort. Også med tanke på det med politianmeldelse. Jeg sendte melding i går å fikk ikke noe svar. Som sagt kan det være de ikke har hatt tid til å svare enda, men uansett synes jeg det er i overkant mye å politianmelde dette Anonymkode: f443d...15b Du hører jo ikke etter når folk ber deg betale ! Og vipse kan du uansett....! Då jeg ikke hadde bankkort gjorde jeg det på enkelt plasser det var mulig så slurv ikke unna. De bare betaler fra seg når du har vipset deg. Hvor mye mer inn med teskje skal du ha det ? Feil feil, ditt ansvar. Er det så jævlig vanskelig ?! Og 700 for to kebaber ?! In my as! Anonymkode: e0a50...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #62 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Vi andre SOM sjekker adressen" skrev jeg. Du prøver jo å unndra deg å betale. Du kan jo lese dine egne innlegg hvis du ikke husker hva du har skrevet. Alder er jo ikke en formildende grunn så lenge du er gammel nok til å bestille selv og betale selv. Hvor gammel er du da? 13? Anonymkode: 916e7...67d Sa ikke at det med betalingen hadde noe med alderen å gjøre, sa at det med å alltid sjekke adressen før du bestiller KAN ha noe med alderen å gjøre. Jeg er ikke 40 år så jeg tenker kanskje ikke like mye konsekvenser som det du gjør. Uansett så er det ikke slik at de som skriver her bestemmer hva jeg skal gjøre. Å når du skriver «du prøver bare å unndra deg å betale» har du tydligvis ikke lest godt nok. For som skrevet tideligere har jeg tatt kontakt med stedet å venter på svar. Jeg argumenterer for mitt og dere for deres. Selv synes jeg ikke det er verdt en politianmeldelse for å ikke ha hentet maten sin. Det er det jeg prøver å få frem. Virker som folk legger seg opp i feil ting også. Blant annet du som synes det med adressen var veldig viktig. Å være etterpåklok er lett ja. Anonymkode: f443d...15b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #63 Skrevet 5. mars 2021 OM du blir anmeldt, noe jeg tror du ikke blir. Så henlegger de den. Politiet bruker ikke penger og ressurser på en som ikke har betalt for 2 kebab. Så lærte du til neste gang😀 Anonymkode: 44df7...c0f 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #64 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du hører jo ikke etter når folk ber deg betale ! Og vipse kan du uansett....! Då jeg ikke hadde bankkort gjorde jeg det på enkelt plasser det var mulig så slurv ikke unna. De bare betaler fra seg når du har vipset deg. Hvor mye mer inn med teskje skal du ha det ? Feil feil, ditt ansvar. Er det så jævlig vanskelig ?! Og 700 for to kebaber ?! In my as! Anonymkode: e0a50...0c1 Sa jeg at det var 2 kebaber? Nei. Så les før du skriver. At folk ber meg betale er greit. Men jeg gjør ikke det bare for noen sitter å skriver det bak en skjerm? Har også skrevet flere ganger «sier ikke at det er rett å ikke betale». Hvis du også hadde lest hadde du sett at jeg har tatt kontakt med stedet uten å fått svar enda. Og å være usakelig er utrolig barnslig Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #65 Skrevet 5. mars 2021 Be om kontonummer eller vipps. At du bruker svart betaling som unnskyldning blir for dumt. Så klart gjør du opp for deg. Anonymkode: ae704...ffd 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #66 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa ikke at det med betalingen hadde noe med alderen å gjøre, sa at det med å alltid sjekke adressen før du bestiller KAN ha noe med alderen å gjøre. Jeg er ikke 40 år så jeg tenker kanskje ikke like mye konsekvenser som det du gjør. Uansett så er det ikke slik at de som skriver her bestemmer hva jeg skal gjøre. Å når du skriver «du prøver bare å unndra deg å betale» har du tydligvis ikke lest godt nok. For som skrevet tideligere har jeg tatt kontakt med stedet å venter på svar. Jeg argumenterer for mitt og dere for deres. Selv synes jeg ikke det er verdt en politianmeldelse for å ikke ha hentet maten sin. Det er det jeg prøver å få frem. Virker som folk legger seg opp i feil ting også. Blant annet du som synes det med adressen var veldig viktig. Å være etterpåklok er lett ja. Anonymkode: f443d...15b En trenger ikke å være 40+ for å tenke på konsekvenser. Men for all del hjem deg under den steinen, men først betal for det du har bestilt så får du kreve tilbake fra de andre det de normalt sett skulle betalt. Anonymkode: 5beb0...e59 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #67 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be om kontonummer eller vipps. At du bruker svart betaling som unnskyldning blir for dumt. Så klart gjør du opp for deg. Anonymkode: ae704...ffd Hadde du også lest hadde du sett at jeg har skrevet at kontonummer til bedriften også funker😁 så det er ikke en unnskyldning nei Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #68 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En trenger ikke å være 40+ for å tenke på konsekvenser. Men for all del hjem deg under den steinen, men først betal for det du har bestilt så får du kreve tilbake fra de andre det de normalt sett skulle betalt. Anonymkode: 5beb0...e59 Vet man ikke må være 40+ for det. Skrev at du tenker kanskje mer konsekvenser da, ikke at du ikke tenker konsekvenser som ung i det hele tatt. Spesielt når det kommer til ting som dette hvor alt må være sjekket opp til punkt og prikke før man ringer og bestiller, og hvis man ikke gjør det er man tydligvis dum Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #69 Skrevet 5. mars 2021 Be om et kontonummer, så betaler du for maten de måtte kaste søpla. Feil skjer, det er fort gjort, men bedriften taper masse penger på at du ikke betaler. De anmelder deg nok neppe, men i stedet for å sende de en screenshot med Google-resultatene av restaurantnavnet, så hadde det kanskje vært mye bedre å si «beklager feilen, vi ønsker å betale for oss, har du et kontonummer?» Da hadde du nok kanskje spart deg for mye. Anonymkode: 0fb0e...e27 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #70 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): OM du blir anmeldt, noe jeg tror du ikke blir. Så henlegger de den. Politiet bruker ikke penger og ressurser på en som ikke har betalt for 2 kebab. Så lærte du til neste gang😀 Anonymkode: 44df7...c0f Koster det virkelig 350kr for EN kebab??? Anonymkode: 70d67...932
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #71 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be om et kontonummer, så betaler du for maten de måtte kaste søpla. Feil skjer, det er fort gjort, men bedriften taper masse penger på at du ikke betaler. De anmelder deg nok neppe, men i stedet for å sende de en screenshot med Google-resultatene av restaurantnavnet, så hadde det kanskje vært mye bedre å si «beklager feilen, vi ønsker å betale for oss, har du et kontonummer?» Da hadde du nok kanskje spart deg for mye. Anonymkode: 0fb0e...e27 Var så og si det jeg gjorde. Sendte bilde av det for å få frem hva som hadde skjedd. Forklarte under bildene at det hadde skjedd en feil da jeg ringte. Men ja kunne kanskje sagt beklager også Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #72 Skrevet 5. mars 2021 Herregud, slutt å svar henne og la tråden dø ut. La hun få greie seg selv. Alle vi andre er enige om at vi hadde betalt dette med en gang og det er her problemet ligger og derfor de er sure. Mens ts skjønner ingenting av dette her og betaling for henne er uaktuelt. Hun kommer ikke til å høre på oss. Dropp henne og la henne lære. Anonymkode: 50538...af6 19
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #73 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sa jeg at det var 2 kebaber? Nei. Så les før du skriver. At folk ber meg betale er greit. Men jeg gjør ikke det bare for noen sitter å skriver det bak en skjerm? Har også skrevet flere ganger «sier ikke at det er rett å ikke betale». Hvis du også hadde lest hadde du sett at jeg har tatt kontakt med stedet uten å fått svar enda. Og å være usakelig er utrolig barnslig Anonymkode: f443d...15b Har lest absolutt alt du har skrevet - og samme søren om du ikke får svar eller ikke fra de, betal å gjør opp.ring de da og ikke skriv sms!!! De har uansett rett til å anmelde deg, selv om de garantert ikke kaster bort resurser på det. Du skal absolutt ha alt på deg og din side og forbanna sympati og motsatte svar av hva du vil ha. Og samme søren om det var to kebaber eller ikke , det sto i allefall i hi. Og ikke hva din venninne hadde bestilt. Anonymkode: e0a50...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #74 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sa ikke at det med betalingen hadde noe med alderen å gjøre, sa at det med å alltid sjekke adressen før du bestiller KAN ha noe med alderen å gjøre. Jeg er ikke 40 år så jeg tenker kanskje ikke like mye konsekvenser som det du gjør. Uansett så er det ikke slik at de som skriver her bestemmer hva jeg skal gjøre. Å når du skriver «du prøver bare å unndra deg å betale» har du tydligvis ikke lest godt nok. For som skrevet tideligere har jeg tatt kontakt med stedet å venter på svar. Jeg argumenterer for mitt og dere for deres. Selv synes jeg ikke det er verdt en politianmeldelse for å ikke ha hentet maten sin. Det er det jeg prøver å få frem. Virker som folk legger seg opp i feil ting også. Blant annet du som synes det med adressen var veldig viktig. Å være etterpåklok er lett ja. Anonymkode: f443d...15b Jeg er heller ikke 40 år. Trekk fra halvparten. Derfor spør jeg hvor gammel du er da du tydeligvis tror at du er så mye yngre enn meg. Du har jo blant annet skrevet dette: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b ... Anonymkode: 916e7...67d 7
Gjest Albbas Skrevet 5. mars 2021 #75 Skrevet 5. mars 2021 Ts bør ikke bare vippse uten å ha sjekket med bedriften om det er ok. Hvis vipps er på en privatperson er det ikke en særlig ryddig måte å gjøre det på. Du har sagt at du vil betale ts, og har bedt om kontonummer? Da har du ditt på det rene, da er det bare å vente på svar. kebabsjapper er ikke åpne så tidlig, så du kan ikke forvente svar ennå. Svarer de ikke har de vel bestemt seg for å ikke bry seg om saken.
Potetjinta Skrevet 5. mars 2021 #76 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b Dette er ikke noe problem. Du lager unnskyldninger nå fordi du ikke ønske å betale. Det er flere bedrifter som er åpne for Vipps. Eller kontonummer 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #77 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var så og si det jeg gjorde. Sendte bilde av det for å få frem hva som hadde skjedd. Forklarte under bildene at det hadde skjedd en feil da jeg ringte. Men ja kunne kanskje sagt beklager også Anonymkode: f443d...15b Det var jo ikke det. Du skrev jo tidligere at du følte det ble feil å betale da du for det første ikke synes det var riktig siden du da betaler for et produkt du ikke fikk, og at du for det andre ikke ville betale svart. Anonymkode: 0fb0e...e27 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #79 Skrevet 5. mars 2021 Potetjinta skrev (3 minutter siden): Dette er ikke noe problem. Du lager unnskyldninger nå fordi du ikke ønske å betale. Det er flere bedrifter som er åpne for Vipps. Eller kontonummer Å det har jeg sendt melding å spurt om? Hadde du lest hadde du sett det. Anonymkode: f443d...15b
Drizzt Skrevet 5. mars 2021 #80 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du sa selv «vi andre sjekker adressen» så tydligvis vet du jo selv hva normale mennesker gjør? Nå er nok jeg en god del yngre enn deg også å det har kanskje noe å si. Det første jeg tenker på er ikke sikkerheten rundt alt. Og det vet jeg at andre på min alder heller ikke tenker. Ta for eksempel venninnene mine som var med å bestillte. Ingen av dem heller sjekket adressen. Anonymkode: f443d...15b Hvis dere ikke sjekker at dere bestiller fra riktig ''butikk'', så er dere ikke modne nok å bruke penger. Vi, voksne og normale, vet at vi må betale når feilen ligger hos oss. Likevel må du betale fordi det er din feil, TS, at du ikke sjekket og bestilte fra feil ''butikk''. Hvorfor mener du at ''butikken'' skal betale for din feil? 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå