AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Jeg vurderer nå sterkt å kjøpe meg en IPL-maskin. Spesielt tenker jeg på under armene og bikinilinjen, som begge deler er et mareritt for meg hele sommerhalvåret. Jeg kvier meg likevel litt for å bruke så mye penger på en sånn dings, så jeg hadde håpet noen her kunne dele sine erfaringer med meg og kanskje svare på noen (sikkert dumme) spørsmål? 1. Må man la håret vokse ut før man bruker den, sånn som man må ved voksing og epilering? 2. Må man eventuelt barbere alt håret ned før man bruker den, eller kan må gå rett på et hårete område? 3. Gjør det vondt? 4. Er det verdt prisen? Anonymkode: 91f1f...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Har nettopp fått levert min. Braun silk expert, den har vunnet flere tester. Den var svindyr, så er kjempespent på resultatet. Du må fjerne hår først, enten barbere eller epilere/vokse. Har testen min på et testområde (står at man skal gjøre dette, for så å vente to døgn og se etter hudreaksjoner). Det er helt smertefritt! Sålangt ingen reaksjoner på huden, så snart skal jeg bruke den på legger og lår. Anonymkode: 89057...e1d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Du bruker den de første gangene ved og shave deg så klart kan vise deg video på hvorfor det er så viktig søk ipl hair laser på YouTube så skal du få opp en kort video på hva den gjør. Dette kjenner du når du bruker den. Det bare stikker litt men ikke sånn at du brenner eller dør av det. For meg ahr det vært forandringer men spørs når på året du bruker den. Du må IKKE utsette deg for sol eller andre uv maskiner lår du er i gang. Dette kan føre til grove arr og sår som vil ta laaaaaang tid og Gro. Du må bruke sorte kølær på sommeren for å dekke over hvis du begynner med den. Det er et ork men kjøp da en laser maskin hvor du aldri trenger og skifte hodet på den det gjorde jeg. Har kun brukt den på overleppa uten og shave pverleppene da lukter det litt svidd hår og greier men ellers alle andre steder har jeg shavet først. Du følger bruksanvisningen for de første gangene hvor det skal økes i intensitet. Til slutt så kan du bruke den så mye du vil og shave så mye du vil. Hade vært bedre investering for deg og bruke den fra aug til nå som vi nærmer oss sommeren. Men det er aldri for sent Du har reklamasjon rett på varer du kjøper så er du ikke fornøyd så erdet bare og klage men jeg merka forskjell. Du må bare gidde og bruke den oftere. Jo oftere jo mer dreper du hårsekken og til slutt dør den helt. Da faller de ut av seg selvog du skal ikke røre dem når det skjer. Anonymkode: 69495...329
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bruker den de første gangene ved og shave deg så klart kan vise deg video på hvorfor det er så viktig søk ipl hair laser på YouTube så skal du få opp en kort video på hva den gjør. Dette kjenner du når du bruker den. Det bare stikker litt men ikke sånn at du brenner eller dør av det. For meg ahr det vært forandringer men spørs når på året du bruker den. Du må IKKE utsette deg for sol eller andre uv maskiner lår du er i gang. Dette kan føre til grove arr og sår som vil ta laaaaaang tid og Gro. Du må bruke sorte kølær på sommeren for å dekke over hvis du begynner med den. Det er et ork men kjøp da en laser maskin hvor du aldri trenger og skifte hodet på den det gjorde jeg. Har kun brukt den på overleppa uten og shave pverleppene da lukter det litt svidd hår og greier men ellers alle andre steder har jeg shavet først. Du følger bruksanvisningen for de første gangene hvor det skal økes i intensitet. Til slutt så kan du bruke den så mye du vil og shave så mye du vil. Hade vært bedre investering for deg og bruke den fra aug til nå som vi nærmer oss sommeren. Men det er aldri for sent Du har reklamasjon rett på varer du kjøper så er du ikke fornøyd så erdet bare og klage men jeg merka forskjell. Du må bare gidde og bruke den oftere. Jo oftere jo mer dreper du hårsekken og til slutt dør den helt. Da faller de ut av seg selvog du skal ikke røre dem når det skjer. Anonymkode: 69495...329 Husk og shave riktig også kan du bruke en hvit lipliner vor du tegner firkanter over legger lår og armer for da har du kontroll på hvor du er i prosessen. Tror maskinen ville tatt rotta på underarmene mine hvis jeg bare hadde giddi. Det svir litt så man ler seg haha men det er verdt det. Du kjenner det liksom på huden. Anonymkode: 69495...329
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Jeg har en Braun silk expert pro. Har brukt den ca 7-8 ganger nå(skal bare brukes en gang i uken), og merker forskjell, men er ikke helt hårløs enda nei. Jeg bruker laseren på underlivet(tar alt bortsett fra rundt kjønnslepper og rumpe for der bør man ikke bruke laseren i følge bruksanvisningen pga at man er mørkere i huden der) og under armene. Det er mye mindre hårvekst, og flere områder begynner å bli hårløse, men blir ikke kvitt de groveste hårene midt på enda da. Under armene er også hårveksten betydelig mindre, gir det noen uker til nå så er det forhåpentligvis borte for ei stund. Shaver området man skal bruke laseren på først ja. Og ikke eksfolier området rett før eller etter, bør gi det et par dager i det minste. Synes ikke det gjør vondt, kommer en kjapp lett brennende/stikkende følelse akkurat der man tar laseren, men det er over på et blunk. Hele prosessen er unnagjort på 5 minutter. Så foreløpig fornøyd med investeringen av laser👍🏼 Anonymkode: c8d55...dc0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 TS her. Takk for svar så langt! Dere sier at man barberer først, men trenger man å la det komme langt nok ut til at man må barbere? Kan jeg ikke f.eks. barbere under armene og så bruke maskinen såpass ofte at det ikke kommer hår ut igjen? Anonymkode: 91f1f...e6d
Forundret.. Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg vurderer nå sterkt å kjøpe meg en IPL-maskin. Spesielt tenker jeg på under armene og bikinilinjen, som begge deler er et mareritt for meg hele sommerhalvåret. Jeg kvier meg likevel litt for å bruke så mye penger på en sånn dings, så jeg hadde håpet noen her kunne dele sine erfaringer med meg og kanskje svare på noen (sikkert dumme) spørsmål? 1. Må man la håret vokse ut før man bruker den, sånn som man må ved voksing og epilering? 2. Må man eventuelt barbere alt håret ned før man bruker den, eller kan må gå rett på et hårete område? 3. Gjør det vondt? 4. Er det verdt prisen? Anonymkode: 91f1f...e6d Nei. Man må ikke la det vokse ut. Man må faktisk barbere seg før en bruker maskinen hvis ikke blir maskinen/glasset flekkete og ødelagt. Epilering og voksing er ikke anbefalt mens man bruker laseren. Det er verdt pengene for min del hvertfall. Synd jeg ikke prøvde det tidligere. Etter 4 gangers bruk så ser jeg at jeg nesten ikke har hår igjen. Det har for eks nå gått over en uke og bare et hår her og der har kommet ut. Det er som en gummistrikk som spennes og smekke på huden. Det er mest vondt under armene og på bikinikanten, men det er sikkert fordi hårene der er tykkest.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS her. Takk for svar så langt! Dere sier at man barberer først, men trenger man å la det komme langt nok ut til at man må barbere? Kan jeg ikke f.eks. barbere under armene og så bruke maskinen såpass ofte at det ikke kommer hår ut igjen? Anonymkode: 91f1f...e6d Du skal ikke bruke maskinen oftere enn en gang i uken. Anonymkode: c8d55...dc0
LeneXCII Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Tria Laser er eneste hjemmeproduktet jeg har hørt at funker bra, men den er ganske dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå