Gå til innhold

Fortsette å stå i jobb, eller bli ufør og få barn, hva velger man?


AnonymBruker

Fortsette å stå i jobb, eller bli ufør og få barn, hva velger man?  

66 stemmer

  1. 1. Fortsette å stå i jobb, eller bli ufør og få barn, hva velger man?

    • Barn, det er en menneskerett og verdens største glede å få barn
      4
    • Jobb, å forsørge seg selv er det viktigste
      33
    • Det må den enkelte velge selv utifra sin egen situasjon
      23
    • Vanskelig å svare på
      6


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke klarer begge deler, både jobb og barn, hva velger man?

Anonymkode: 55d74...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å være rik og gjøre hva faen jeg vil. Når du arver 30 millioner fra pappa kan du gjøre hva enn du vil

Anonymkode: fe669...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det går faktisk an å ha både jobb og barn. 

Anonymkode: 1cb58...9f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til at noen har et valg om å enten stå i jobb eller bli ufør? Å bli ufør er jo ikke et valg?

Anonymkode: 7b4e8...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Ny vri på dagens uføretråd dette. Nå skal det diskuteres over 20 sider at uføre ikke bør få barn, og at de jukser og snylter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan får du det til at noen har et valg om å enten stå i jobb eller bli ufør? Å bli ufør er jo ikke et valg?

Anonymkode: 7b4e8...5a2

IKKE MAT TROLLET

Anonymkode: c6414...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør og barn er to ord som ikke henger sammen i mitt hode. Med mindre du hadde god lønn før du ble ufør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte jobb. Men skal ærlig si det er en stor sorg. Det er likevel det eneste rette. Felleskapet skal ikke betale fordi jeg ikke klarer begge deler. Sånn er det bare og jeg skulle ønske flere tenkte sånn

Anonymkode: b5654...1cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

IKKE MAT TROLLET

Anonymkode: c6414...7e2

Jeg liker tanken på at så mange har så lite penger at de må trakke på uføre. Jeg arvet flere millioner fra min far og vil leve resten av livet uten å løfte en finger. Er frisk, kan feste som jeg vil. Jeg tilbringer mine dager med gaming, gå på resturant, trene. Og her på kg er folk sure fordi uføre har en tusenlapp eller to mer enn dem utbetalt i måneden. HAHAHAHAHA. 

 

Anonymkode: fe669...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (2 minutter siden):

Ufør og barn er to ord som ikke henger sammen i mitt hode. Med mindre du hadde god lønn før du ble ufør

Hvorfor henger det sammen om man hadde god lønn, men ikke om man ikke hadde god lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spicymami skrev (3 minutter siden):

Ufør og barn er to ord som ikke henger sammen i mitt hode. Med mindre du hadde god lønn før du ble ufør

Hmm, har det falt deg inn at man kan risikere å bli ufør etter man har fått barn? Hva skal man gjøre da? Adoptere de vekk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker tanken på at så mange har så lite penger at de må trakke på uføre. Jeg arvet flere millioner fra min far og vil leve resten av livet uten å løfte en finger. Er frisk, kan feste som jeg vil. Jeg tilbringer mine dager med gaming, gå på resturant, trene. Og her på kg er folk sure fordi uføre har en tusenlapp eller to mer enn dem utbetalt i måneden. HAHAHAHAHA. 

 

Anonymkode: fe669...301

Spot on! 

Mens de uføre og lavtlønte krangler om lommerusk, ler de rike hele veien til banken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Hvorfor henger det sammen om man hadde god lønn, men ikke om man ikke hadde god lønn?

Hvis man er ufør og får de 18 tusen som mange får er det litt trangt budsjett med barn i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tessa12 skrev (1 minutt siden):

Hmm, har det falt deg inn at man kan risikere å bli ufør etter man har fått barn? Hva skal man gjøre da? Adoptere de vekk? 

Nei da kan man ikke gjøre noe med saken. Men er dumt å planlegge barn om man er ufør med dårlig råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (Akkurat nå):

Hvis man er ufør og får de 18 tusen som mange får er det litt trangt budsjett med barn i bildet?

Det kommer da helt an på økonomistyringen til den enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart jobb.

Barn er på ingen måte en menneskerett..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt jobb. Jeg har 2 barn på 10 og 5 år. Drømmen er en 3. Men har ikke helse til det. Jobber forøvrig rundt 75% nå da jeg ikke har helse til mer.. Krysser fingrene for at jeg får bedre helse om noen år

Anonymkode: e93d2...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...